0

متاورس نیمی از سرمایه مارک زاکربرگ را گرفت

سرمایه مارک زاکربرگ
بازدید 870

مارک زاکربرگ به‌عنوان پیشگام اکوسیستم متاورس، پس از سرمایه‌گذاری هنگفت در توسعه این اکوسیستم مجازی، نمی‌دانست چه چیزی در انتظارش است. بر اساس شاخص میلیاردر بلومبرگ، این کارآفرین فناوری امسال ثروت زیادی را به دلیل سرمایه گذاری‌ در متاورس از دست داده است. در این خبر به بررسی از دست رفتن سرمایه مارک زاکربرگ در متاورس می پردازیم.

سرمایه مارک زاکربرگ

این میلیاردر در سال جاری ۷۱ میلیارد دلار از سرمایه گذاری خود را از دست داده است. این از دست دادن باعث می‌شود که مدیر عامل متا پس از یک پله سقوط از رتبه بندی خود در سال ۲۰۱۴، جایگاه بیستم را در بین میلیاردرهای جهان به خود اختصاص دهد. اولین تلاش‌های مارک زاکربرگ در اکوسیستم متاورس، اکتبر گذشته پس از تغییر تمرکز سرمایه گذاری او آغاز شد.

او نام اولین شرکت خود، فیسبوک، را به Meta تغییر داد، که نشان دهنده انگیزه سرمایه گذاری جدید او بود. پس از سرمایه گذاری هنگفت در متا، بازار متاورس کاهش چشمگیری را تجربه کرد. به طور مشابه، در ماه فوریه، این شرکت فاش کرد که تعداد کاربران ماهانه فیس بوک کاهش یافته است. این امر باعث کاهش شدید ارزش سهام این شرکت شد. در مورد زاکربرگ، این به معنای کاهش ۳۱ میلیارد دلاری در دارایی خالص او است. در همین حال، نگاهی گذرا به ثروت رو به کاهش زاکربرگ نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاری عظیم متا در متاورس در درجه اول مسئول این شکست است.

به گفته لورا مارتین، تحلیلگر اینترنتی، TikTok در حال حاضر کاربران را به سمت پلتفرم خود سوق داده و ثابت کرده است که بزرگترین رقیب متا است. مارتین اضافه کرد که این جایی است که متا باید تلاش کند. متا برخلاف همتایان خود، در سال ۲۰۲۲ عملکرد اسفباری داشته است. در نتیجه، ارزش گذاری متا تا ۵۷ درصد کاهش یافت.

مارک زاکربرگ و آغاز کار در متاورس

این کارآفرین فناوری صدای پیشرو در تلاش برای گسترش اکوسیستم مجازی متاورس از سال گذشته بوده است. پس از تغییر نام شرکت رسانه‌های اجتماعی خود به متا، او منابعی را برای سرمایه گذاری در دنیای مجازی در حال رشد متعهد کرده است. او به عنوان نیروی محرکه رشد سریع متاورس شناخته می‌شود. با این حال، این بدون چالش‌های همراه آن امکان پذیر نیست.

کسب و کار متا در متاورس در اکتبر سال گذشته آغاز شد، اما مشکلات در فوریه امسال شروع شد زیرا این شرکت در تلاش برای متعادل کردن حساب‌های خود بود. همچنین کاهش قابل توجهی در درآمد خالص شرکت به دلیل سرمایه گذاری هنگفت آن در Metaverse وجود داشته است. علاوه بر این، سهام این شرکت به طور پیوسته از ۳۲۳ دلار به ازای هر سهم به ۱۴۸ دلار کاهش یافته است.

با این حال، زاکربرگ منصرف نشده است، زیرا گزارش شده است که او در ماه می به سهامداران گفته بود که انتظار کاهش نقدینگی بیشتری را داشته باشند زیرا سرمایه گذاری در Metaverse همچنان اصلی‌ترین برنامه متا است. در حال حاضر سهام متا پس از یک عملکرد ضعیف در حال کاهش و زاکربرگ به دنبال راه حلی برای این معضل است.

به این مطلب امتیاز دهید

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *