0

تسلط بیت کوین چیست؟  نحوه استفاده از آن در معاملات کریپتو 

تسلط BTC چیست؟ 
بازدید 700

بیت کوین بزرگ ترین ارز دیجیتال است، اما تسلط بیت کوین چیست و آیا می تواند به شما در انجام معاملات ارزهای دیجیتال بهتر کمک کند؟ 

بازار ارزهای دیجیتال بسیار بی ثبات است و آن را به یک سرمایه گذاری بسیار پرخطر تبدیل می‌کند. در نتیجه، معامله گران و سرمایه گذاران به طور فزاینده ای ابزارها و شاخص های مختلفی را برای ردیابی روند بازار برای تصمیم گیری صحیح در معاملات ابداع می‌کنند. 

یکی از این ابزارها «شاخص تسلط بیتکوین» است. شاخص تسلط بیتکوین به تجزیه و تحلیل شرایط مختلف بازار برای تعیین روند قوی تر بازار بین بی کوین و آلت کوین ها کمک می کند. 

در این مقاله، غلبه بیتکوین، عواملی که بر آن تأثیر می‌گذارند و اینکه چگونه می‌توانید از آن برای تصمیم گیری بهتر در معاملات استفاده کنید را شرح می‌دهیم. 

تسلط بیت کوین چیست؟

تسلط بیتکوین یا غلبه بیتکوین معیاری است که نشان می‌دهد چه مقدار از ارزش کل همه ارزهای دیجیتال از بیتکوین تشکیل شده است. اصل اساسی آن این است که اگر تسلط BTC افزایش یابد، ارزش آلتکوین ها کاهش می یابد. برعکس، اگر تسلط BTC کاهش یابد، ارزش آلتکوین ها افزایش می‌یابد. به تسلط بیتکوین، شاخص تسلط بیتکوین و نسبت تسلط بیتکوین نیز گفته می‌شود. 

سطح تسلط بیتکوین در مقایسه کل سرمایه بازار بیتکوین با کل سرمایه بازار سایر ارزهای دیجیتال با هم تعیین می شود. 

اصطلاح ارزش بازار ارز های دیجیتال به کل ارزش بازار ارزهای دیجیتال اشاره دارد. ارزش بازار یک ارز دیجیتال با ضرب تعداد کل سکه های در گردش در قیمت فعلی آنها تعیین می‌شود. 

تسلط BTC چیست؟
تسلط BTC چیست؟

قیمت توکن دیجیتال تنها راه برای تعیین ارزش آن نیست. سرمایه گذاران به ارزش بازار نگاه می‌کنند تا تصویر بزرگتری داشته باشند و ارزش ارزهای دیجیتال مختلف را مقایسه کنند. به عنوان یک آمار کلیدی، ارزش بازار می‌تواند نشان دهد که قیمت یک ارز دیجیتال چقدر می‌تواند رشد کند و آیا خرید آن در مقایسه با سایرین امن است یا خیر. 

 3 عامل کلیدی موثر بر تسلط BTC 

قدرت بیتکوین چگونه با سایر ارزهای دیجیتال مرتبط است؟ چه چیزی بر تسلط BTC تأثیر می‌گذارد؟ 

 1. افزایش استفاده از آلتکوین ها 

بیتکوین برای جایگزینی ارزهای فیات و تبدیل شدن به یک ارز رایج برای انتقال ارزش ایجاد شد. از سوی دیگر، بسیاری از آلت‌کوین ها فراتر از یک سیستم مبادله هستند، زیرا در پروژه های بزرگ از جمله بازی، امنیت، هنر و بسیاری دیگر از خدمات DeFi استفاده می‌شوند. در نتیجه، تسلط بیتکوین در بازار کاهش می یابد، زیرا آلتکوین ها به طور گسترده پذیرفته می شوند. 

 2. افزایش استفاده از استیبل کوین 

افزایش استفاده از استیبل کوین 
افزایش استفاده از استیبل کوین 

همه ما می‌دانیم که بازار ارزهای دیجیتال بی ثبات است. برای مقابله با این موضوع، بسیاری از مردم شروع به جستجوی استیبل کوین ها، نوعی آلتکوین کرده اند. استیبل کوین یک ارز دیجیتال است که ارزش آن برای پایدار ماندن به کلاس دارایی دیگری مانند ارز فیات، طلا و غیره مرتبط است. 

با استیبل کوین ها، سرمایه گذاران ارز دیجیتال همیشه مجبور نیستند پول خود را به ارزهای فیات تبدیل کنند تا سود خود را قفل کنند. در عوض، آنها می‌توانند آن را به استیبل کوین تبدیل کنند. انتقال وجوه از بیتکوین بی ثبات به استیبل کوین ها، تسلط BTC را کاهش می دهد. 

 3. راه اندازی ارزهای دیجیتال جدید 

سکه های بیشتری در حال معرفی به بازار هستند و کاربران و سرمایه گذاران بیشتری را به خود جذب می کنند. برخی از این سکه ها در مدت زمان کوتاهی سرمایه گذاران و توسعه دهندگان را جذب می‌کنند. تیم پروژه در تلاش برای به دست آوردن ارتباط بازار، فعالیت هایی را برای ارزشمندتر کردن آلتکوین انجام می دهد. برخی آلتکوین ها در رسانه های اجتماعی معروف می‌شوند و سرمایه‌گذاران را وادار می‌کنند برای کسب درآمد سریع به سمت صندوق خرید بپرند. این فعالیت ها تسلط بیتکوین را نیز کاهش می‌دهد. 

راه های زیادی برای کسب درآمد سریع تر با Altcoin ها نسبت به بیتکوین وجود دارد. قیمت بیت کوین در حال حاضر بالا است و در مقایسه با سایر ارزهای دیجیتال، ثبات بیشتری دارد. بسیاری از مردم در حال سرمایه گذاری در آلت‌کوین ها هستند تا از حرکت های پر نوسان و چشمگیر بازار سود ببرند. 

 2 راه برای استفاده از تسلط BTC در معاملات 

آیا امکان استفاده از تسلط BTC در معاملات ارزهای دیجیتال وجود دارد؟ 

1- استفاده از تسلط BTC برای تعیین فصل آلتکوین و سایر روندهای قیمت 

اصطلاح “فصل آلتکوین” دوره ای را توصیف می‌کند که قیمت ارزهای دیجیتال جایگزین در مقایسه با بیتکوین برای چندین هفته یا چند ماه افزایش می‌یابد. این اتفاق معمولاً زمانی رخ می‌دهد که قیمت بیت کوین پس از یک افزایش قابل توجه متوقف می‌شود و سرمایه گذاران سود خود را به سکه های دیگر منتقل می‌کنند و بازار صعودی جدیدی را برای آلت‌کوین ها آغاز می‌کنند. 

 استفاده از تسلط BTC برای تعیین فصل آلتکوین و سایر روندهای قیمت 
استفاده از تسلط BTC برای تعیین فصل آلتکوین و سایر روندهای قیمت 

با استفاده از شاخص تسلط بیت کوین TradingView می‌توانید فصل آلتکوین را مشاهده کنید. این شاخص ارزش بازار بیتکوین را با سایر ارزهای دیجیتال مقایسه می‌کند. در نتیجه میتوان برای تعیین اینکه آیا سرمایه گذاری در بیتکوین بهتر است یا آلت کوین ها روند قوی تری دارند استفاده کرد. 

تصویر بالا نشان می‌دهد که در سال های 2018 و 2022، سهم بازار BTC بسیار کاهش یافته است. این سقوط طولانی در تسلط BTC می‌تواند نشان دهنده یک فصل آلتکوین باشد که می‌تواند زمان خوبی برای سرمایه گذاری بیشتر در آلتکوین ها باشد. 

2- استفاده از تسلط BTC برای تجارت در بازارهای نوسانی 

بین سال های 2017 تا 2021، سهم بازار BTC از 75 درصد به 35 درصد کاهش یافت. در زمان نگارش این مقاله، کمتر احتمال دارد که ارزش بازار بیتکوین به زودی به بالای 75 درصد برسد. با این حال، زمانی که این نسبت به 75% نزدیک شود، ممکن است زمان آن رسیده باشد که انتظار کاهش قیمت بیت کوین را داشته باشیم. همچنین، نسبت نزدیک یا کمتر از 35 درصد نشان می‌دهد که تسلط BTC در حال تضعیف است و همچنین می‌تواند به این معنی باشد که حرکت قیمت در جهت مخالف قریب الوقوع است. البته، این فقط یک حدس و گمان است – شما باید تصمیمات خود را در مورد سرمایه گذاری های ارز دیجیتال خود بگیرید! 

استفاده از تسلط BTC برای تجارت در بازارهای نوسانی 
استفاده از تسلط BTC برای تجارت در بازارهای نوسانی 

تسلط BTC ممکن است اغلب به آن فراز و فرود ها نرسد. با این حال، زمانی که به آنها برسد، فرصت های تجاری خوبی را به سرمایه گذاران ارائه می‌دهد. 

تسلط BTC نمی‌تواند به عنوان یک شاخص مستقل استفاده شود 

تسلط بیتکوین یک راه عالی برای کشف روند بازار است زیرا نشان می‌دهد که روند بیتکوین در مقایسه با سایر ارزهای دیجیتال چقدر قوی است. این می‌تواند اطلاعات بیشتری در مورد بازارهای در حال تغییر و زمان تنظیم استراتژی ها به شما بدهد. با این حال، این استراتژی تضمین نمی‌کند که بیتکوین و سایر آلتکوین ها طبق پیش بینی حرکت کنند. فقط باید به عنوان راهنما همراه با سایر شاخص ها و استراتژی ها استفاده شود. 

علاوه بر این، آلتکوین های بیشتری ایجاد خواهند شد و نسبت تسلط بیتکوین ممکن است با به دست آوردن سهم بازار بی اهمیت شود. اما تا زمانی که این اتفاق نیفتد، همچنان راه خوبی برای کشف برخی از روندهای بازار و شناسایی فرصت های معاملاتی است. 

این مقاله یک توصیه مالی نیست. اگر به هر شکلی از سرمایه گذاری علاقه دارید، باید به یک مشاور مالی دارای مجوز مراجعه کنید که می تواند بهترین توصیه ها را بر اساس نیازها و ریسک پذیری شما ارائه دهد. 

به این مطلب امتیاز دهید

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *