0

آیا بیت کوین حباب است؟ 

آیا بیت کوین حباب است؟ 
بازدید 756

از زمان پیدایش بیت کوین، به ویژه پس از افزایش محبوبیت آن، سؤالاتی در مورد اینکه آیا سرمایه گذاری بر روی این ارز دیجیتال بی خطر است یا خیر، وجود داشته است. آیا بیت کوین حباب است؟ 

در واقع، هیچ کس نمی خواهد پس انداز یک عمر زندگی خود را به دلیل FOMO (ترس از دست دادن) از دست بدهد، اما از زمانی که بیت کوین در بین مردم شناخته شد، خیلی از افراد بدون داشتن اطلاعات کامل در مورد ریسک های سرمایه گذاری بر روی آن، اقدام به واریز سرمایه های خود در آن کردند.

بین کوین که در سال 2017 از محبوبیت بسیاری در جهان برخوردار شده بود، در طول این مدت جهش های بسیاری را تجربه کرده است و شاهد پستی ها و بلندی های بسیاری در بازار این ارز دیجیتال بوده ایم.

از همان ابتدا خیلی از افراد نگران ایمنی سرمایه گذاری بر روی بیت کوین بودند، با این حال پس از افزایش قیمتی که این ارز دیجیتال تجربه کرد، برخی افراد به قصد کسب سود مقداری از سرمایه خود را وارد بازار بیت کوین کردند.  

حال، پس از آن که این ارز دیجیتال افت شدیدی را تجربه کرده است، رایج ترین سؤالی که برای تازه واردان پیش آمده است، این است که آیا قیمت کنونی بیت کوین حباب است یا خیر؟ 

آیا  قیمت کنونی بیت کوین حباب است؟ 

آیا بیت کوین حباب است؟ 
آیا بیت کوین حباب است؟ 

با توجه به کتاب زندگی چارلز کیند لبرگر با نام « شیدایی ها، هراس ها و سقوط ها: تاریخچه بحران های مالی»، یک حباب مالی را می توان به عنوان « افزایش قیمت دارایی ها به گونه ای که نمی توان آن را با اصول اقصادی توجیه کرد » تعریف کرد.

به صورت مختصر، تعریف صحیحی که می توان از یک حباب اقتصادی و یا حباب قیمتی داشت این است که حباب اقتصادی به معنی معامله یک دارایی در قیمت یا محدوده قیمتی است که به شدت از ارزش ذاتی آن دارایی بیشتر است. در تاریخ مالی و اقتصادی در سراسر دنیا، شاهد نمونه های زیادی از یک حباب معمولی بوده ایم که در ادامه به معروف ترین آنها اشاره خواهیم کرد : 

  • Tulip Bulb Mania هلندی در طی سال های 1636-1637 
  • حباب قیمتی شرکت می سی سی پی (Mississippi) در طی سال های 1719-1720 
  • حباب قیمت طلا در طی سال های 1975-1982 
  • حباب نرخ Dotcom در طی سال های 1995 -2001 
  • حباب املاک و مستغلات ایالات متحده در طی سال های 2000-2008 
آیا بیت کوین حباب است؟ 
آیا بیت کوین حباب است؟ 

حباب های قیمت بیت کوین  

خیلی از افراد فعال در زمینه اقتصاد و ارزهای دیجیتال این سؤال را مطرح می کنند که بیت کوین چقدر حباب دارد ؟ باید بدانید که دانستن این امر دشوار است، زیرا حباب ها اغلب به طور قطعی تنها در نگاهی به گذشته، زمانی که کاهش ناگهانی قیمت ها اتفاق می افتد، شناسایی می شوند. در حال حاضر، در مورد قیمت بیت کوین چندین فاکتور مهم مشخص است که در ادامه آنها را بررسی خواهیم کرد.  

فاکتور اول این است که مبانی و علوم مربوط به بیت کوین همه ساله با سرعت زیادی در حال گسترش و افزایش هستند، زیرا هزاران توسعه ‌دهنده منبع باز و مشارکت ‌کننده حرفه ای در زمینه بلاک چین و توسعه ارزهای دیجیتال وجود دارند که به صورت روزانه، سخت بر روی بهبود اکوسیستم بیت‌ کوین کار می‌ کنند.

حباب های قیمت بیت کوین  
حباب های قیمت بیت کوین  

از سوی دیگر، قیمت بیت کوین در حال حاضر دارای برخی ویژگی هایی است که به نظر می رسد در حال پشت سر گذاشتن یک حباب قیمتی می باشد. این ارز دیجیتال، در گذشته چرخه های متعددی از رونق و رکود و حباب های اقتصادی مختلفی را نیز تجربه کرده است و از همین رو می توان نتیجه گرفت که هنوز تا تبدیل شدن به یک ارز باثبات راه زیادی در پیش دارد. 

همانطور که می دانید، رمز ارزها اساساً با دارایی های سنتی متفاوت هستند و از اکوسیستم خاصی پیروی می کنند. پاسخ به سؤال ” آیا بیت کوین در حباب است ؟” مشکل است زیرا همانطور که مشاهده می شود قیمت بیت کوین تا حد زیادی سقوط کرده است و رفتارهایی از خود نشان می دهد که مانند یک حباب اقتصادی است، اما قیمت این ارز دیجیتال هنوز به طور کامل سقوط نکرده است، بنابراین در حال حاضر نمی توانیم به طور قطع این احتمال را بدهیم که قیمت فعلی بیت کوین حباب است.

با این حال، می توانیم بیت کوین را در دسته دارای هایی جوان طبقه بندی کنیم که قرار از قبل از آن که به رشد اصلی خود دست یابد، حباب های قیمتی متعددی را تجربه نماید.  

در نهایت، مهم‌ترین موضوعی که باید در مورد بیت کوین (BTC) در نظر داشته باشید این است که اگر می خواهید پول خود را در (BTC) سرمایه گذاری کنید، باید از قانون طلایی سرمایه گذاری پیروی کنید و آن هم این است که هرگز بیش از آنچه می ‌توانید از دست بدهید، سرمایه ‌گذاری نکنید.

توجه داشته باشید که بیت کوین اولین دارایی دیجیتال کمیاب در نوع خود است، بنابراین هنوز نمی توان آن را به صورت رسمی پذیرفت و همچنان در یک مرحله آزمایش اجتماعی قرار دارد.  

پیش از آن که تصمیم به سرمایه گذاری در بیت کوین نمایید، توصیه می کنیم به موارد مهم سرمایه گذاری توجه کنید. در قدم اول سعی کنید در انتخاب های خود منطقی باشید، FOMO ( ترس از دست دادن سرمایه ) نداشته باشید و از گیر افتادن در حباب قیمت بیت کوین با میزان پولی که ظرفیت از دست دادن آن را ندارید، اجتناب کنید. 

به این مطلب امتیاز دهید

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *