0

تحلیل قیمت ارزهای دیجیتال ۱۱ آذر ۱۴۰۲

تحلیل قیمت ارزهای دیجیتال ۱۱ آذر
بازدید 519

قیمت بیت کوین در 1 دسامبر به بالاترین حد خود در سال 2023 رسید و آلت کوین های متعددی از این روند پیروی می کنند. آیا بازار کریپتو برای جشن کریسمس آماده می شود؟ در این پست به تحلیل قیمت ارزهای دیجیتال ۱۱ آذر می پردازیم.

تحلیل قیمت ارزهای دیجیتال ۱۱ آذر

بیت کوین در ماه نوامبر حدود 9 درصد افزایش یافت و 38000 دلار مانعی دشوار برای عبور از آن شد. خریداران بارها سعی کرده‌ اند قیمت را بالای 38000 دلار حفظ کنند، اما خرس‌ها قدرت خود را حفظ کرده‌اند. داده های Coinglass نشان می دهد که در پنج سال گذشته در این ماه، بیت کوین تنها در سال 2020 افزایش یافت، اما میزان افزایش 46.92 درصدی چشمگیر بود. گاوها سعی خواهند کرد حداقل بخشی از این عملکرد را در سال جاری تکرار کنند.

با ورود به سال جدید، بسیاری از تحلیلگران نسبت به بیت کوین خوشبین هستند. استاندارد چارترد در یک یادداشت تحقیقاتی در 28 نوامبر گفت که امکان تایید زودتر از حد انتظار صندوق های نقدی معامله شده در بورس بیت کوین می تواند قیمت بیت کوین را تا قبل از پایان سال 2024 به 100000 دلار برساند.

مایک نووگراتز، مدیرعامل Galaxy Digital نیز در 29 نوامبر هنگام صحبت با بلومبرگ در مورد بیت کوین ابراز خوشحالی کرد. او گفت که تیم بازاریابی مدیران دارایی که ETF های آنها تایید شده است، سعی خواهند کرد مردم را متقاعد کنند که در بیت کوین سرمایه گذاری کنند، که می تواند پذیرش را افزایش دهد. علاوه بر این، کاهش نرخ های فدرال رزرو ممکن است به عنوان یک محرک دیگر عمل کند که می تواند قیمت بیت کوین را تا این زمان در سال آینده نزدیک به بالاترین حد تاریخ خود کند.

تحلیل بیت کوین (BTC) ۱۱ آذر

تکرار مکرر سطح مقاومت باعث تضعیف آن می شود. پس از چندین تلاش ناموفق، گاوها با ایجاد فشار خرید بیت کوین قیمت را در اول دسامبر بالا بردند. این نشان دهنده از سرگیری روند صعودی است.

تحلیل قیمت ارزهای دیجیتال ۱۱ آذر

رالی بالای 37980 دلار یک الگوی مثلث صعودی را تکمیل می کند. جفت BTC/USDT می‌تواند در مرحله بعدی تا 40000 دلار افزایش یابد که احتمالاً دوباره به عنوان یک مقاومت بزرگ عمل می‌کند. اگر این سطح کاهش یابد، جفت ممکن است به هدف الگوی 41160 دلار برسد. افزایش میانگین متحرک و شاخص قدرت نسبی (RSI) بالای 65 نشان می دهد که گاو نر کنترل را در دست دارد.

این دیدگاه خوشبینانه در کوتاه مدت در صورتی که قیمت کاهش یابد و به زیر خط روند صعودی سقوط کند، بی اعتبار خواهد شد. این می‌تواند راه‌ اندازی صعودی را باطل کند و قیمت را تا سطح حمایت در 34800 دلار کاهش دهد. شکستن زیر این سطح نشان دهنده بازگشت خرس ها به بازی است.

تحلیل اتریوم (ETH) ۱۱ آذر

تحلیل قیمت ارزهای دیجیتال ۱۱ آذر

اتریوم در 30 نوامبر از متحرک نمایی 20 روزه (2019 دلار) بازگشت، که نشان می دهد خریداران با قدرت از سطح خود دفاع می کنند.

تحلیل قیمت ارزهای دیجیتال ۱۱ آذر

گاوها تلاش خواهند کرد تا قیمت را به مقاومت بالای 2200 دلار برسانند. این سطح کلیدی برای محافظت است. اگر خریداران با خرید اتریوم این سطح را با قدرت بشکنند، جفت ETH/USDT یک الگوی مثلث صعودی را تکمیل خواهد کرد. هدف این تنظیم صعودی 3400 دلار است.

میانگین متحرک نمایی 20 روزه، سطح مهمی در جهت نزولی است. شکستن زیر این سطح اولین علامتی است که گاوها کنترل خود را از دست می دهند. سپس ممکن است جفت به SMA 50 روزه (1874 دلار) کاهش یابد.

تحلیل بایننس کوین (BNB) ۱۱ آذر

بایننس کوین در چند روز گذشته در محدوده بین 223 تا 239 دلار معامله می‌شود. این نشان دهنده عدم اطمینان در بین گاوها و خرس ها است.

تحلیل قیمت ارزهای دیجیتال ۱۱ آذر


شیب متحرک نمایی 20 روزه (234 دلار) و RSI در ناحیه منفی نشان می دهد که خرس ها قدرت را در دست دارند. هر تلاشی برای بازیابی احتمالاً با فروش در متحرک نمایی 20 روزه مواجه خواهد شد. در صورت کاهش قیمت از این سطح، احتمال افت قیمت به زیر 223 دلار افزایش می یابد. این ممکن است شروع به کاهش تا 203 دلار کند.

در عوض، اگر خریداران با ایجاد فشار خرید بایننس کوین قیمت را بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه قرار دهند، جفت BNB/USDT ممکن است تا 239 دلار افزایش یابد. شکستن و بسته شدن بالاتر از این سطح می‌تواند باعث افزایش قیمت 265 دلاری شود.

تحلیل ریپل (XRP) ۱۱ آذر

ریپل در چند روز گذشته نزدیک به میانگین متحرک 20 روزه (0.61 دلار) معامله می شود. این نشان می دهد که با هر سرمایه گذاران با هر کاهش جزیی برای خرید ریپل اقدام می کنند. یک افزایش بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه باعث شروع رالی صعودی می شود.

تحلیل قیمت ارزهای دیجیتال ۱۱ آذر

اگر این اتفاق بیفتد، نشان می‌دهد که مزیت به نفع گاوها متمایل شده است. جفت XRP/USDT ممکن است تا 0.64 دلار و بعداً به 0.67 دلار افزایش یابد. این سطح ممکن است به عنوان یک مقاومت عمل کند، اما در صورت غلبه بر آن، جفت ممکن است به 0.74 دلار برسد.

برعکس، اگر خریداران نتوانند قیمت را به بالای میانگین متحرک نمایی 20 روزه برسانند، نشان می دهد که فروشندگان سطح را به مقاومت تغییر داده اند. سپس ممکن است جفت به سطح حمایت ثابت در 0.56 دلار کاهش یابد.

تحلیل سولانا (SOL) ۱۱ آذر

تحلیل قیمت ارزهای دیجیتال ۱۱ آذر

خرس ها با افزایش قیمت سولانا به 62 دلار در 29 و 30 نوامبر برای فروش دارایی خود اقدام کردند، اما نتوانستند سولانا را زیر 59 دلار نگه دارند. این نشان دهنده خرید سولانا در سطوح پایین تر است.

تحلیل قیمت ارزهای دیجیتال ۱۱ آذر

شیب متحرک نمایی 20 روزه (55.66 دلار) و RSI در منطقه مثبت نشان می دهد که گاوها قدرت را در دست دارند که چشم انداز رالی بالای 62.10 دلار را بهبود می بخشد. اگر این اتفاق بیفتد، جفت SOL/USDT ممکن است به 68 دلار برسد. گاوها باید با تمام توان از این سطح دفاع کنند زیرا شکستن بالاتر از آن مسیر رالی را تا 100 دلار باز می کند.

حمایت فوری برای تماشای منفی متحرک نمایی 20 روزه است. اگر این سطح شکسته شود، جفت ممکن است تا 51 دلار سقوط کند. خرس‌ها باید قیمت را به زیر این سطح برسانند تا اصلاح عمیق‌تری را آغاز کنند.

تحلیل کاردانو (ADA) ۱۱ آذر

کاردانو در میانگین متحرک نمایی 20 روزه (0.37 دلار) حمایت می کند، اما گاوها با ایجاد فشار خرید کاردانو در تلاش برای شروع یک بازگشت قوی از آن هستند. این نشان دهنده کمبود تقاضا در سطوح بالاتر است.

تحلیل قیمت ارزهای دیجیتال ۱۱ آذر

قیمت بین متحرک نمایی 20 روزه و مقاومت پیش رو در 0.40 دلار فشرده شده است. شیب تدریجی متحرک نمایی 20 روزه و RSI بالای 58 نشان می دهد که گاوها قدرت را در دست دارند. اگر خریداران مقاومت پیش رو را در 0.40 دلار از بین ببرند، حرکت صعودی ممکن است افزایش یابد و جفت ADA/USDT ممکن است به 0.42 دلار و متعاقباً به 0.46 دلار جهش کند.
برعکس، اگر قیمت به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه سقوط کند، معامله گران کوتاه مدت برای ذخیره سود آماده خواهد شد. سپس ممکن است جفت به 0.34 دلار سقوط کند، جایی که گاوها سعی خواهند کرد روند نزولی را متوقف کنند.

تحلیل دوج کوین (DOGE) ۱۱ آذر

تحلیل قیمت ارزهای دیجیتال ۱۱ آذر

دوج کوین در چهار روز گذشته قیمت را بالای 0.08 دلار نگه داشته است و این نشان می دهد که گاوها برای ذخیره سود عجله ندارند.

افزایش میانگین متحرک نمایی 20 روزه (0.08 دلار) و RSI بالای 62 نشان می دهد که گاوها با ایجاد فشار خرید دوج کوین همچنان قدرت را در دست دارند. خریداران سعی خواهند کرد تا قیمت را به مقاومت روانی 0.10 دلار برسانند. یک مقاومت کوچک در 0.09 دلار وجود دارد اما احتمالاً از آن عبور می شود. انتظار می رود فروشندگان در منطقه 0.10 تا 0.11 دلار دفاعی قوی داشته باشند.

میانگین متحرک نمایی 20 روزه سطح حمایت بسیار مهمی است که باید در جهت نزولی مراقب آن باشید. اگر این سطح کاهش یابد، جفت DOGE/USDT ممکن است به SMA 50 روزه (0.07 دلار) کاهش یابد.

تحلیل تون کوین (TON)

تن کوین در چند روز گذشته بالای میانگین متحرک نمایی 20 روزه (2.38 دلار) حفظ شده است، اما حرکت صعودی فاقد شتاب است.
متحرک نمایی 20 روزه به تدریج به روند صعودی خود ادامه می دهد و RSI نزدیک به 55 است که نشان می دهد گاوها دارای قدرت کمی هستند. خریداران سعی خواهند کرد تا قیمت را به بالای 2.59 دلار برسانند و الگوی مثلث صعودی را تکمیل کنند. هدف این الگو صعودی 3.58 دلار است.

برعکس، یک کاهش قیمت زیر خط روند صعودی، الگوی مثلث صعودی را باطل می‌کند. شکست یک راه اندازی صعودی یک علامت نزولی است که می تواند جفت TON/USDT را به سمت حمایت اصلی بعدی در 1.89 دلار بکشاند.

تحلیل چین لینک (LINK) ۱۱ آذر

قیمت چین لینک بین متحرک نمایی 20 روزه (14.19 دلار) و مقاومت پیش رو 15.40 دلار در چند روز گذشته فشرده شده است.
شیب میانگین متحرک نمایی 20 روزه و RSI در ناحیه مثبت نشان می دهد که مسیر کمترین مقاومت به سمت صعود است. اگر خریداران با خرید ارز چین لینک با شکست قیمت به 15.40 دلار بر مقاومت غلبه کنند، جفت LINK/USDT می تواند به 16.60 دلار و پس از آن به 18.30 دلار برسد.

اولین علامت شروع رالی نزولی، وقفه و بسته شدن زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه خواهد بود. این می تواند شروعی به سمت سطح اصلاحی فیبوناچی 61.8 درصدی 12.83 دلار باشد. این سطح احتمالاً خرید تهاجمی گاوها را جلب می کند.

تحلیل آوالانچ (AVAX) ۱۱ آذر

تحلیل قیمت ارزهای دیجیتال ۱۱ آذر

خریداران با خرید ارز AVAX قیمت را به بالای مقاومت 22 دلاری در 1 دسامبر رساندند که نشان دهنده تقاضای قوی در سطوح بالاتر است.
اگر قیمت بالاتر از 22 دلار بسته شود، احتمال افزایش تا 24.69 دلار افزایش می یابد. انتظار می رود که فروشندگان در این سطح دفاعی قوی داشته باشند، زیرا شکستن بالاتر از آن می تواند شرایط را برای افزایش احتمالی 28.50 دلار فراهم کند.

اگر خرس‌ها بخواهند روند صعودی را متوقف کنند، باید به سرعت جفت AVAX/USDT را به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه (19.80 دلار) برسانند. این ممکن است باعث ذخیره سود معامله‌ گر کوتاه‌ مدت شود و در نتیجه به 18.90 دلار کاهش یابد.

به این مطلب امتیاز دهید

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *