0

تحلیل تکنیکال طلا 27 تیر

تحلیل تکنیکال طلا 27 تیر
بازدید 846

طلا برای پنجمین هفته متوالی متحمل ضررهای سنگینی شد و برای اولین بار طی حدوداً یک سال گذشته به زیر 1700 دلار سقوط کرد. به عقیده تحلیلگر FXStreet اگر حمایت 1700 دلاری شکسته شود، XAUUSD می تواند تا مرز 1680 دلار سقوط کند. در این پست به تحلیل تکنیکال طلا 27 تیر می پردازیم.

تحلیل تکنیکال طلا 27 تیر

روز جمعه فلز زرد پس از بازیابی مقاومت خط روند نزولی در حدود 1703 دلار، شکست یک الگوی کنج  نزولی را در نمودار چهار ساعته تأیید کرد. پس از آن، گاوها امروز کنترل خود را بر بازار گسترش دادند و قیمت را سمتی هدایت کردند که اکنون در نزدیکی میانگین متحرک ساده 21 روزه در حدود تراز 1717 دلار با مانع قدرتمندی روبرو شده است.

بسته شدن قیمت بالاتر از مانع مذکور برای ادامه روند بازیابی به سمت 50 SMA در تراز 1730 دلار حیاتی است. ادامه این حرکت زمینه لمس مانع روانی 1750 دلار را باز می کند. در این میان، تراز 1740 دلار (سطح ایستا) به عنوان اولین مقاومت قبل از رسیدن به 1760 دلار که نقطه میانی کانال نزولی است، به عنوان اولین مانع سر راه خریداران قرار می گیرد.

وضعیت شاخص مقاومت نسبی (RSI) اندکی ثابت شده است، اما همچنان حالت بهبود خود را حفظ کرده است و این نشان می دهد ممکن است فضای بیشتری برای افزایش قیمت طلا وجود داشته باشد.

از طرف دیگر، در صورت ادامه روند نزولی، اگر فروشندگان موفق شوند سطح روانی 1700 دلار را به مقاومت تبدلی کنند، شاهد ادامه حرکت به سمت سطوح 1680 دلار و 1670 دلار (سطح استاتیک مشاهده شده از  اردیبهشت 99) خواهیم بود.

پیش از آن، ریجکت شدن قیمت در 21 SMA می‌تواند فروشندگان را به میدان بازگرداند و لمس مجدد مقاومت گوه‌ در حدود 1694 دلار را در پی داشته باشد.

منبع: fxstreet

(4 امتیاز) - 5/5

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *