0

تحلیل تکنیکال طلا 23 تیر

تحلیل تکنیکال طلا 23 تیر
بازدید 721

قیمت طلا (XAUUSD) پایین تر از تراز 1730 دلار تحت فشار باقی مانده و موج بازیابی روز قبل از پایین‌ترین سطح 11 ماهه خود را معکوس می‌کند؛ به طوریکه در ساعات اولیه جلسه معاملاتی روز پنج‌شنبه آسیا، پایین‌ترین سطح خود را در حدود 1727 دلار ثبت کرد. ضعف عملکرد فلز زرد را می‌توان به ترس فزاینده بازار از رکود و نرخ‌های بالاتر بهره نسبت داد، البته نباید قدرت دلار آمریکا را نادیده گرفت. در این پست به تحلیل تکنیکال طلا 23 تیر می پردازیم.

تحلیل تکنیکال طلا 23 تیر

در همین حال، دیدگاه تهاجمی افزایش 100 واحدی نرخ بهره توسط فدرال‌اسپیک و بانک مرکزی کانادا (BOC) راه را برای خرس‌های XAUUSD در روز پنجشنبه باز کرد.

شاخص دلار آمریکا (DXY) امروز با 0.32 درصد رشد تا حدود 108.4 افزایش یافته و قیمت طلا را تحت الشعاع قرار داده است. آخرین رشد شاخص دلار آمریکا نیز می تواند با ترس از کندی رشد اقتصاد جهانی و بدبینی بیشتر پیرامون وضعیت اروپا مرتبط باشد.

تحلیل تکنیکال طلا 23 تیر

به لحاظ تکنیکال، قیمت طلا نتوانست پولبک اصلاحی خود از یک خط حمایت صعودی کشیده شده از مارس 2021 (اسفند 99) را ادامه دهد. با این حال، قرارگیری اندیکاتور RSI در منطقه اشباع فروش خرس های XAUUSD را به چالش می کشد.

اکنون، خط حمایت مذکور در نزدیکی تراز 1709 دلار به عنوان یک مانع برای محدود کردن فعالیت خرس ها وارد عمل می شود. پس از آن، آستانه 1700 دلاری می تواند به عنوان یک فیلتر نزولی قوی عمل کند.

در صورتی که خرس‌های XAUUSD کنترل خود بر بازار را در سطوح پایین تر از 1700 دلار حفظ کنند، احتمال سقوط به سمت پایین‌ترین سطح قیمت سال یعنی 1676 دلار بیشتر می شود.

در مقابل، آغاز هرگونه حرکت بازیابی، به تاییدیه ای از سطح فیبوناچی اصلاحی 78.6% روند صعودی مارس 2021 تا مارس 2022 (اسفند 99 تا اسقند 1400)، نزدیک به 1760 دلار نیاز دارند. قبل از آن، پایین ترین سطح قیمت ثبت شده ماه دسامبر 2021 (دی 1400) نزدیک به 1753 دلار می تواند بازگشت فوری قیمت را محدود کند.

حتی اگر قیمت از تراز 1760 دلار عبور کند، خریداران طلا قبل از اینکه دوباره کنترل بازار را به دست بگیرند، به دنبال تأیید اعتبار از کف 1786 دلاری ماه می (اردیبهشت و خرداد) خواهند بود.

منبع: fxstreet

به این مطلب امتیاز دهید

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *