0

تحلیل تکنیکال طلا 4 مرداد

تحلیل تکنیکال طلا 4 مرداد
بازدید 708

قیمت طلا پیش از سیاست فدرال رزرو، حرکت اصلاحی خود را به نزدیک 1720.00 دلار افزایش داده است.
احیای مجدد ترس از رکود، DXY یا همان شاخص قدرت دلار را به طور گسترده عقب نگه می دارد. در این پست به تحلیل تکنیکال طلا 4 مرداد می پردازیم.

قیمت طلا (XAU/USD) پس از مواجهه با موانع در حدود 1728.00 دلار در جلسه آسیایی، به فاز اصلاحی منتقل شده است. این فلز گرانبها اکثر سودهای خود را تسلیم کرده است زیرا سرمایه گذاران در آستانه اعلام سیاست های پولی توسط فدرال رزرو مضطرب شده اند. اگر طلا به کمتر از 1714.80 دلار سقوط کند، ممکن است ضرر بیشتری را نیز نشان دهد.

افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو با 75 واحد پایه (bps) قریب الوقوع به نظر می رسد زیرا فشار قیمت ها به 9.1٪ رسیده است و به شدت به پرداخت های خانوارها آسیب می رساند. این بار، قیمت طلا پس از اعلام افزایش نرخ بهره، پیشنهادهای قابل توجهی پیدا نخواهد کرد، زیرا فعالان بازار بر روی افزایش 100 واحدی نرخ بهره تأمل می کنند، اما داده های اقتصادی ضعیف ایالات متحده روحیه جاه طلبانه فدرال رزرو را کاهش داد.
بخش اولیه بیکاری به 250 هزار نفر به بالاترین سطح هفت ماهه رسیده است و شاخص PMI S&P در هفته گذشته ضعیف باقی مانده است. اکنون، اجماع کمتر برای سفارشات کالاهای بادوام ایالات متحده نشان می دهد که نرخ های بهره بالاتر پیامدهای خود را نشان می دهد که ممکن است شاخص دلار آمریکا (DXY) را به طور گسترده‌تری در عقب نگه دارد. در حالی که به صورت روزانه، بازگشت قوی تر در DXY قیمت طلا را پایین آورده است.

تحلیل تکنیکال طلا

در مقیاس ساعتی، قیمت طلا در الگوی مثلث متقارن(symmetrical triangle pattern) قرار دارد. خط روند رو به بالا و شیب نزولی الگوی انقباض نوسانات(contraction pattern) از 22 جولای(31 تیر) به ترتیب در 1712.94 دلار و 1739.37 دلار قرار گرفته است. الگوی نمودار فوق الذکر فشار نوسانات را نشان می دهد که با افزایش حجم و محدوده کندل دنبال می شود.
قیمت طلا با میانگین متحرک نمایی 50 دوره ای (EMA) در 1721.40 دلار همپوشانی دارد که نشان دهنده تثبیت آینده است.
همچنین، شاخص قدرت نسبی (RSI) (14) به محدوده 40.00-60.00 تغییر کرده است، که نشان می دهد دارایی در انتظار یک محرک بالقوه برای یک حرکت قاطع است.

منبع: FXSTREET

به این مطلب امتیاز دهید

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *