0

افزایش نرخ هش اتریوم کلاسیک

افزایش نرخ هش اتریوم کلاسیک
بازدید 676

نرخ هش اتریوم کلاسیک از 64 تراهش در ثانیه (TH/s) فراتر رفته و در ماه سپتامبر(شهریور) قبل از  Merge اتریوم بیش از 40 درصد رشد داشته است. در این خبر به بررسی افزایش نرخ هش اتریوم کلاسیک می پردازیم.

افزایش نرخ هش اتریوم کلاسیک

نرخ هش که به آن قدرت هش نیز گفته می شود، معیاری برای سنجش خروجی استخراج کریپتو است. این معیاری است که میزان قدرت محاسباتی مورد استفاده در تولید یک بلوک واحد در یک زنجیره بلوکی اثبات کار را نشان می‌دهد.

بر اساس داده‌های ماینینگ استخر 2 ماینرز(2miners)، نرخ هش اتریوم کلاسیک در 30 روز گذشته شاهد رشد 200 درصدی بوده است و از 30 TH/s در 15 آگوست(24 مرداد) به بالاترین سطح خود یعنی 64 TH/s رسیده است. این تنها 7.6 درصد از نرخ هش اتریوم تقریباً 832 TH/s است.

این رشد سریع زمانی اتفاق می‌افتد که اتریوم در شرف تغییر توافق خود از اثبات کار به اثبات سهام در آنچه که Merge نامیده می‌شود، است. تخمین زده می شود که در حدود ساعت 1 بامداد به وقت شرقی در 15 سپتامبر(24 شهریور) انجام شود.

پس از ادغام، اتریوم دیگر از عملیات استخراج پشتیبانی نخواهد کرد و ماینرها را مجبور می‌کند به سایر بلاک چین‌های اثبات کار مهاجرت کنند. به این ترتیب، انتظار می‌رود که نرخ هش اتریوم به سایر شبکه‌های اثبات کار سرازیر شود.
با بسته شدن اتریوم اجماع اثبات کار، ماینرها برنامه های مهاجرت خود را به اتریوم کلاسیک در میان بسیاری دیگر از بلاک چین های اثبات کار اعلام کرده اند. در یک پست وبلاگی از 2 ماینرز آمده است که استخراج در اتریوم کلاسیک و سایر موارد مانند Ravencoin و Ergo «ایمن‌ترین استراتژی پس از Merge» حداقل در چند روز اول پس از رویداد است.

در ماه جولای(تیر)، AntPool، یک استخر استخراج که توسط غول ماینینگ Bitmain اداره می‌شود، برای اولین بار از اتریوم کلاسیک پشتیبانی کرد و 10 میلیون دلار در اکوسیستم آن سرمایه‌گذاری کرد. Ethermine، بزرگترین استخر استخراج در اتریوم، پشتیبانی از اتریوم کلاسیک را نیز اعلام کرد.

الگوریتم استخراج اتریوم کلاسیک به نام Ethash با تجهیزات استخراج مورد استفاده در اتریوم سازگار است. به همین دلیل، دارایی رمزارزی بومی در اتریوم کلاسیک به نام ETC را می‌توان با همان GPU و ماشین‌های استخراج مبتنی بر ASIC که قبلاً برای اتریوم ساخته شده بود استخراج کرد.

منبع:theblock

به این مطلب امتیاز دهید

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *