0

تعریف 99 اصطلاحات ارزهای دیجیتال، هر آنچه که در بازار کریپتو کارنسی نیاز دارید  

اصطلاحات ارزهای دیجیتال
بازدید 892
آیا شما هم از جمله افرادی هستید که به کریپتو علاقه دارید؟ در این مقاله سعی کرده ایم اصطلاحات مهم موجود در این بازار که باید مفهوم آن ها را بدانید تا درک بهتری از ارزهای دیجیتال داشته باشید را برای شما گردآوری کنیم. کریپتوکارنسی ها ارزهای دیجیتالی هستند که بر روی شبکه های کامپیوتری غیر متمرکز به نام بلاک چین اجرا می شوند. برخی از مهمترین و پذیرفته شده ترین ارزهای دیجیتال شامل بیت کوین، اتریوم، تتر، کاردانو و بایننس کوین می شوند. ارزهای رمزپایه به رشد خود ادامه می دهند و ارزهای جدید دائماً در حال ظهور هستند و به این دنیا آمده اند تا بمانند. محبوبیت فزاینده آنها به دلیل قابلیت اطمینان اثبات شده ارزهای دیجیتال برتر، بیت کوین و اتریوم است. اگر می‌خواهید در بازار ارزهای رمزنگاری ‌شده سرمایه گذاری کنید، یا به سادگی تنها می‌خواهید در مورد آن ها بدانید، این مقاله شرایط مهمی را که باید بدانید و درک کنید تا برای تجربه در بازار ارزهای دیجیتال خود به خوبی مجهز شوید را پوشش می‌دهد. به این مقاله به عنوان مجموعه ای از نکات راهنما برای پیمایش در دنیای ارزهای دیجیتال نگاه کنید.
فهرست محتوا پنهان کردن

تعریف اصطلاحات ارزهای دیجیتال

1- Block (بلوک)

یک بلوک یک فایل کامپیوتری است که یک رکورد یا دفتر کل تراکنش های ارز دیجیتال انجام شده در یک دوره معین را نگه می دارد و ارزش تعداد مشخصی سکه را در خود دارد. به عنوان مثال، یک بلاک در بلاک چین بیت کوین 6.25 بیت کوین ارزش دارد، این عدد هر چهار سال یکبار تا سال 2140 که آخرین بلاک ایجاد می شود، نصف می شود. اندازه بلاک بین بلاک چین ها متفاوت است. حد تئوری در بلاک چین بیت کوین 4 مگابایت است، در حالی که بلاک چین بیت کوین کش هر چیزی از 8 مگابایت تا 32 مگابایت را مجاز می کند.

2- Blockchain (بلاک چین)

شبکه ای از بلوک های مستقل اما متصل که کپی هایی از آن در یک شبکه کامپیوتری غیرمتمرکز توزیع شده است. درواقع یک تراکنش بیت کوین به یک بلوک اضافه می شود و بلوک جدید ایجاد می شود، آن تراکنش در سراسر بلاک چین تأیید و به روز می شود.

3- Distributed Ledger

این اصطلاح درواقع نام دیگری برای بلاک چین است.

4- Genesis Block (بلوک پیدایش)

به اولین بلوک یک بلاک چین که حاوی سکه های غیرقابل مصرف است، گفته می شود. بلوک پیدایش بیت کوین در 3 ژانویه 2009 با 50 بیت کوین ایجاد شد.

5- Block Height (ارتفاع بلوک)

به تعداد کل بلوک های متصل در یک بلاک چین گفته می شود.

6- Peer-to-Peer (نظیر به نظیر)

درواقع یعنی شبکه مستقیم بین دو یا چند کامپیوتر با یکدیگر بدون اینکه شخص ثالث متمرکز به عنوان واسطه عمل کند. لازم است بگوییم بلاک چین ها بر روی شبکه های Peer to Peer، یعنی به صورت شبکه های غیرمتمرکز اجرا می شوند.

7- Protocol (پروتکل)

نرم افزاری که بلوک ها را به یکدیگر پیوند می دهد و قوانینی را ارائه می دهد که بر اساس آن بلوک های جدید به شبکه غیرمتمرکز اضافه می شوند.

8- Algorithm (الگوریتم)

دستور یا فرمولی که برای تولید کلیدهایی استفاده می شود که تراکنش ها را ایمن نگه می دارد. ارزهای دیجیتال به سه کلید اصلی متکی هستند: هش، کلید عمومی و کلید خصوصی

9- Encryption (رمزگذاری)

فرآیندی که در آن متن خوانا با استفاده از یک الگوریتم به متن ناخوانا به نام هش یا کلید تبدیل می شود. این فرآیند که به عنوان رمزنگاری نیز شناخته می شود، منشأ نام ارزهای رمزنگاری شده نیز است.

10- Hash (هش)

رشته ای از حروف و اعداد که نشان دهنده یک تراکنش تایید شده و ارسال شده است. این مفهوم معمولاً Hash یا TxID نامیده می شود.

11- Hash Rate (نرخ هش)

سرعتی که یک کامپیوتر با آن یک تراکنش را تأیید و ارسال می کند و در نتیجه یک هش جدید ایجاد می کند. این به معنای واقعی کلمه میانگین سرعتی است که یک بلاک چین با آن هش های جدید ایجاد می کند و بر حسب واحد هش در ثانیه محاسبه می شود.

12- Public Key (کلید عمومی

رشته ای از حروف و اعداد که آدرس کیف پول شما را در بلاک چین مشخص می کند. البته که این اطلاعات مانند آدرس ایمیل یا شماره حساب بانکی شما برای دریافت ارز دیجیتال با دیگران قابل اشتراک گذاری است.

13- Private Key (کلید خصوصی)

رشته ای از حروف و اعداد که قفل کیف پول شما را باز می کند. این اطلاعات شخصی است و درواقع هرگز نباید مانند رمز عبور یا پین شما به اشتراک گذاشته شود.

14-  seed phrase عبارت (Seed)

عبارتی 12، 18 یا 24 کلمه ای که فقط شما و شما به آن دسترسی دارید و به عنوان پشتیبان برای کلیدهای خصوصی شما عمل می کند. درواقع اگر کلید خصوصی خود را فراموش کردید یا گم کردید، یک عبارت seed به شما کمک می کند آن را بازیابی کنید.

15- Wallet (کیف پول)

فایلی در بلاک چین که ارز دیجیتال شما را ذخیره و دریافت می کند، درست مانند صندوق ورودی ایمیل شما که ایمیل ها را دریافت و ذخیره می کند. این مورد هم توسط یک کلید عمومی و یک کلید خصوصی اداره می شود.

16- Cold Wallet(کیف پول سرد)

به معنی ذخیره کلیدهای عمومی و خصوصی کیف پول شما به صورت آفلاین با چاپ آنها بر روی یک تکه کاغذ یا ذخیره آنها در یک هارد دیسک خارجی که به اینترنت متصل نیست، به منظور جلوگیری از گم شدن از طریق هک گفته می شود. هنگامی که تعداد زیادی سکه در کیف پول خود دارید، ذخیره سازی سرد به شما توصیه می شود.

17- Hot Wallet (کیف پول گرم )

درواقع کلیدهای عمومی و خصوصی کیف پول شما در برنامه ای که به اینترنت متصل است و برای دسترسی به کیف پول شما استفاده می شود ذخیره می شود. اگر رایانه یا تلفن شما هک شود، کلیدهای شما ممکن است به سرقت بروند.

18- Mining (استخراج)

فرآیندی که طی آن تراکنش ها توسط یک کامپیوتر یا گروهی از رایانه ها تأیید می شوند. هنگامی که تمام رایانه های موجود در شبکه تراکنش را می پذیرند، دو اتفاق می افتد: یک بلوک جدید به زنجیره اضافه می شود و سکه های جدید ایجاد می شوند و به بلوک جدید اضافه می شوند.

19- Consensus (اجماع الگوریتمی)

که تراکنش ها توسط آن تأیید و ارسال می شوند. انواع اصلی الگوریتم‌های اجماع عبارتند از Proof of Work (PoW)، اثبات اعتبار (PoA) و Proof of Stake (PoS).

20- Mempool

مجموعه ای از تراکنش های تایید شده و ارسال شده که در انتظار تایید توسط تمامی کامپیوترهای موجود در شبکه بیت کوین هستند. یک “منطقه انتظار” برای بلوک های معتبر در نظر گرفته می شوند. اندازه Mempool بالا نشان دهنده ازدحام است. درواقه ترافیک بلوک هایی که منتظر اضافه شدن به بلاک چین هستند.

21- Proof of Work (PoW) (اجماع اثبات کار)

الگوریتمی که چندین کامپیوتر را در یک بلاک چین قادر می سازد تا برای استخراج بلاک ها رقابت کنند. اولین رایانه ای که یک بلوک را استخراج می کند، باید ثابت کند که مقدار مشخصی انرژی برای انجام این کار مصرف کرده است، قبل از اینکه بلاک جدید توسط همه رایانه های دیگر در بلاک چین پذیرفته شود.

22- Proof of Authority (PoA)

الگوریتمی که به یک کامپیوتر قابل اعتماد یا گروه خاصی از کامپیوترهای قابل اعتماد اختیار استخراج بلوک ها را می دهد. این روش بسیار سریعتر از PoW است.

23- Proof of Stake (PoS) (اجماع اثبات سهام)

الگوریتمی که به رایانه اجازه می‌دهد تا بلاک‌ها را متناسب با تعداد سکه‌هایی که دارد استخراج کند. به عنوان مثال، رایانه ای که دارای 2 درصد از سکه های موجود است، می تواند حداکثر 2 درصد از تمام بلوک ها را استخراج کند.

24- Proof of Activity (اثبات فعالیت) (PoA) 

الگوریتمی که از اثبات کار (PoW) و اثبات سهام (PoS) برای تأیید تراکنش ها استفاده می کند. سیستم با PoW شروع می شود و پس از اضافه شدن موفقیت آمیز بلوک به PoS تغییر می کند.

25- Proof of Burn (PoB)

الگوریتمی که به رایانه ها اجازه می دهد تا بلوک ها را بر اساس تعداد سکه هایی که می سوزانند استخراج کنند. سکه ها با ارسال آنها به یک آدرس غیرقابل مصرف سوزانده می شوند. هر چه سکه های بیشتری بسوزانید، شانس استخراج نیز بیشتر است.

26- Non-Fungible Token

فایلی که در یک بلوک ذخیره می شود و نمی توان آن را کپی یا جایگزین کرد، به این معنی که هر NFT به اندازه یک اثر انگشت منحصر به فرد است. به همین دلیل است که NFT ها به دارایی های دیجیتال، مانند یک عکس JPEG یا یک نقاشی دیجیتال، برای اثبات مالکیت دارایی یا دسترسی به دارایی متصل می شوند.

27- Fiat Currency (ارز فیات)

ارزی که توسط دولت ایجاد می شود و از طریق بانک ها در گردش است. در مقابل، ارزهای دیجیتال در رایانه ها اختراع می شوند و از طریق یک شبکه همتا به همتا، یعنی یک بلاک چین، در گردش هستند.

28- Node (گره)

به معنی کامپیوتری است که بخشی از زنجیره بلوکی است. بنابراین یک بلاک چین شبکه ای از گره ها است.

29- Faucet

یک سیستم پاداش در یک وب سایت یا برنامه که برای ثبت نام یا تکمیل وظایف خاص، ارز دیجیتال رایگان ارائه می دهد. برخی از این پیشنهادات (نه همه) کلاهبرداری هستند و باید قبل از ثبت نام یا اشتراک گذاری داده ها مراقب ان ا باشید.

30- Whale (نهنگ)

افراد یا نهادهایی که تعداد زیادی سکه از یک ارز دیجیتال خاص را در اختیار دارند. در بیت کوین، حداقل تعداد سکه های مورد نیاز برای واجد شرایط بودن به عنوان نهنگ 1000 است. نگهدارنده های کوچکتر دلفین یا ماهی نامیده می شوند.

31- Nonce

یک عدد تصادفی است که فقط یک بار برای تایید بلوک های جدید تولید و استفاده می شود. هنگامی که یک بلوک ارسال می شود، یک nonce به آن متصل می شود تا تأیید کند که در واقع یک بلوک جدید است و نه یک بلوک قدیمی که دوباره به زنجیره ارسال شده است.

32- Smart Contracts (قرارداد هوشمند)

قطعات کدی که در بلاک چین زندگی می کنند و هدف آن ها اجرای منطقی است که توسعه دهنده برنامه ریزی کرده است. هنگامی که اطلاعات خاصی به بلاک چین ارسال می شود، کد کاری را که برای انجام آن برنامه ریزی شده است انجام می دهد. به عنوان مثال، کد مربوط به پرداخت کنید.

33- Solidity

زبان برنامه نویسی مورد استفاده برای ایجاد قراردادهای هوشمند مبتنی بر اتریوم.

34- Oracle

قطعه کدی که داده‌ها را از منابع متعدد در داخل و خارج بلاک چین می‌گیرد، سپس نتایج را تأیید، تجزیه و تحلیل می‌کند و برای اقدامات بیشتر در یک قرارداد هوشمند قرار می‌دهد. قراردادهای هوشمند برای انجام اقدامات به داده های اوراکل ها متکی هستند.

35- Token(توکن)

نوعی ارز رمزنگاری شده که نشان دهنده یک دارایی است و اینکه کاربرد خاصی در اکوسیستم بلاک چین دارد. برخی از توکن ‌ها برای حاکمیت استفاده می‌شوند و به دارندگان این امکان را می‌دهند تا در مورد تغییرات بلاک چین رأی دهند.

36- Chain Linking(پیوند زنجیره ای)

فرآیند پیوند دو بلاک چین مختلف، به عنوان مثال بیت کوین و اتریوم، به طوری که سکه های کریپتو می توانند بین آنها منتقل شوند. برای انتقال موفقیت آمیز، تراکنش باید همزمان در هر دو بلاک چین ثبت و تأیید شود.

37- Block Explorer

یک موتور جستجویی است که شما را قادر می سازد در تراکنش های بلاک چین شرکت کنید و دسترسی به داده ها را در بلاک چین ها فراهم می کند. به عنوان مثال می توان به blockchain.com، blockstream.info، blockexplorer.com، blockcypher.com و btc.com اشاره کرد.

38- مدار مجتمع ویژه برنامه (ASIC)

یک مدار تخصصی طراحی شده برای رایانه هایی که فقط نوع خاصی از ارز دیجیتال را استخراج می کنند و هیچ عملکرد دیگری را انجام نمی دهند. یک مدار بیت کوین ASIC فقط می تواند بیت کوین استخراج کند و اتریوم ندارد.

39- Altcoins (آلت کوین)  

از آنجا که بیت کوین اولین ارز رمزنگاری شده بود، به هر ارز دیجیتالی که بیت کوین نباشد (مانند اتریوم، لایت کوین و کاردانو) آلت کوین می گویند. هزاران آلتکوین وجود دارد. برخی مشروع هستند، در حالی که برخی دیگر به عنوان مجرای جرایم مالی استفاده می شوند.

40- مالی غیرمتمرکز (DeFi)

یک سرویس مالی است که مبتنی بر بلاک چین است و بر قرارداد های هوشمند برای تسهیل دسترسی به خدمات مالی و بانکی متکی است. از آنجایی که DeFis خودکار هستند، دسترسی به خدماتی را که قبلاً استثنا شده بودند برای همه فراهم می کند.

41- Exchange (صرافی)

وب‌سایتی که به شما امکان می‌دهد ارزهای دیجیتال را با ارزهای فیات مانند دلار یا یورو مبادله کنید، ارز فیات را با ارز دیجیتال مبادله کنید، یا یک ارز دیجیتال را با ارز دیگر مبادله کنید.

42- Bitcoin (بیت کوین)

نام اولین ارز دیجیتال می باشد. این ارز که در سال 2009 راه اندازی شد، اولین سکه رمزنگاری شده بود و همچنان با ارزش ترین و بزرگترین ارز دیجیتال باقی مانده است.

43- SATS

کوچکترین واحد بیت کوین، معادل 0.00000001 BTC. SATS، همچنین به عنوان Satoshi’s شناخته می شود، که به ساتوشی ناکاموتو، خالق ادعایی بیت کوین اشاره دارد.

44- Ethereum (اتریوم)

اتریوم یک بلاک چین مبتنی بر سکه خود به نام اتر است. بر خلاف بلاک چین بیت کوین، اتریوم اجازه می دهد تا برنامه های غیر متمرکز روی آن ساخته شوند، که اتریوم را قادر می سازد تا فراتر از استخراج و ارائه عملکرد های دیگری مانند خدمات مالی غیرمتمرکز، بازی ها و انواع برنامه های غیرمتمرکز نیز باشد.

45- Ether (اتر) (ETH) 

ارز دیجیتال بومی شبکه اتریوم. با این حال، اتریوم سایر ارزهای دیجیتال از جمله بیت کوین را نیز می پذیرد.

46- Gwei

کوچکترین واحد اتر. 1 gwei برابر با 0.000000001 ETH (10-9 ETH) است. بر این اساس، 1 ETH معادل 1 میلیارد gwei است.

47- Gas (گاز

یه هزینه ای که یک ماینر برای تایید و ارسال تراکنش ها در شبکه اتریوم دریافت می کند گفته می شود. نیاز به گاز برای هر تراکنش از مسدود کردن اتریوم توسط هکرها با تراکنش های نامعتبر جلوگیری می کند.

48- dApps (برنامه‌های غیرمتمرکز) 

برنامه‌ یا برنامه‌هایی که بر روی یک زنجیره بلوکی و خارج از کنترل یک مقام مرکزی اجرا می‌شوند. به عنوان مثال، اگر توییتر یک dApp بود، پس از ارسال یک پیام، هیچ کس نمی توانست آن را حذف کند، از جمله خود پلتفرم توییتر.

49- Unspent Transaction Output (UTXO) Model(مدل خروجی تراکنش خرج نشده) (UTXO) 

یک سیستم پرداخت که در آن تراکنش شامل دو عمل جداگانه است. اقدام اول تعداد مورد نیاز سکه را برای گیرنده ارسال می کند و اقدام دوم سکه های باقی مانده را که به عنوان موجودی خرج نشده شناخته می شود، به آدرس دیگری در کیف پول فرستنده ارسال می کند. تعداد کل سکه های موجود در کیف پول با جمع کردن تمام موجودی های خرج نشده در کیف پول محاسبه می شود.

50- Account/Balance Model(مدل حساب/موجودی)

سیستم پرداختی که در آن تراکنش شامل دو عمل همزمان است. موجودی در کیف پول مالک با تعداد دقیق سکه های ارسال شده کاهش می یابد و موجودی در کیف پول گیرنده با سکه های دریافتی افزایش می یابد. هیچ لیستی از مانده های خرج نشده وجود ندارد، فقط یک موجودی کلی وجود دارد. این مدل در اتریوم استفاده می شود در حالی که مدل UTXO در بیت کوین استفاده می شود.

51- Fork (فورک)

تقسیمی که زمانی رخ می دهد که الگوریتم بلاک چین به روز می شود. اگر بین رایانه‌های مختلف (ماینرها) در مورد پذیرش الگوریتم جدید اختلاف نظر وجود داشته باشد، یک گروه به الگوریتم‌های جدید به‌روزرسانی می‌شوند در حالی که گروهی دیگر به استفاده از الگوریتم ‌های قدیمی ادامه می‌دهند و در نتیجه دو بلاک چین متفاوت با منشأ مشترک ایجاد می‌شود.

52- Hard Fork (هارد فورک

به معنی به روز رسانی دائمی برای بلاک چین می باشد. رایانه هایی که نسخه قبلی بلاک چین را اجرا می کنند از بلاک چین به روز شده خارج می شوند.

53- Soft Fork (سافت فورک)

یک تغییر دائمی در پروتکل که کامپیوتر ها را ملزم می کند نرم افزار خود را به روز کنند. آنهایی که به ‌روزرسانی نمی‌شوند در بلاک چین باقی می ‌مانند، اما نمی‌توانند بلوک ‌های جدیدی را ارسال کنند.

54- Market Capitalization(ارزش بازار)

ارزش کل یک ارز دیجیتال با ضرب تعداد سکه های در گردش در قیمت فعلی بازار یک سکه محاسبه می شود. این رقم می تواند به صدها میلیارد یا تریلیون دلار نیز برسد.

55- The Flippening 

تاریخ مورد انتظاری است که اتریوم از نظر ارزش بازار از بیت کوین پیشی می گیرد.

56- Exchange (صرافی)

یک وب سایت یا برنامه، به عنوان مثال بایننس، که به شما امکان می دهد با استفاده از بیت کوین، آلت کوین یا ارزهای فیات مانند دلار یا یورو، یک حساب باز کنید و ارزهای دیجیتال بخرید. وجوه از طریق روش های معمول، به عنوان مثال، PayPal یا انتقال کارتی به حساب شما ارسال می شود.

57- Arbitrage(آربیتراژ )

به معنی خرید ارز دیجیتال در یک صرافی و فروش آن به قیمت بالاتر در صرافی دیگر می باشد.

58- Stablecoin (استیبل کوین)

یک ارز دیجیتال که ارزش آن به ارزش یک ارز فیات، کالایی مانند طلا متصل است یا عرضه آن توسط یک الگوریتم کنترل می‌شود، بنابراین از ثابت ماندن ارزش ارز اطمینان حاصل می‌شود. شناخته شده ترین استیبل کوین تتر است که ارزش آن تقریباً معادل 1 دلار آمریکا است.

59- Memecoin (میم کوین)

یک ارز دیجیتال مبتنی بر یک شوخی. ممکوین ها هیچ کاربردی در دنیای واقعی ندارند و فقط به این دلیل ارزش دارند که توسط بسیاری از کسانی که آنها را به همین دلیل خریداری می کنند خنده دار در نظر گرفته می شوند. شناخته شده ترین آنها Dogecoin است.

60- Dollar Cost Averaging (میانگین هزینه  دلاری) (DCA)

به عمل خرید یک مقدار ثابت ارز دیجیتال به صورت هفتگی، ماهانه یا سالانه بدون توجه به نوسانات قیمت گفته می شود. این امر احساسات را از فرآیند سرمایه گذاری حذف می کند و ثبات را حفظ می کند و از کاهش قیمت نیز سود می برد.

61- coin Casascius 

بیت کوین های فلزی واقعی ایجاد شده توسط کاربر بیت کوین Casascius (Mike Caldwell) که با یک تکه کاغذ که حاوی کلید خصوصی برای تعداد مشخصی بیت کوین است جاسازی شده است. در مجموع 27673 سکه Casascius به ارزش 59383.9 بیت کوین ضرب شد.

62- Coin Mixer 

نرم افزاری که تراکنش های بیت کوین را ناشناس و غیرقابل ردیابی می کند. با گرفتن یک تراکنش، اختلاط آن با دیگران، و سپس ارسال آن به مالک در آدرسی متفاوت و در مقادیر متفاوت، به این امر دست می یابد.

63- عرضه اولیه سکه (ICO) 

ارائه یک ارز دیجیتال جدید به مردم در ازای ارز فیات، بیت کوین یا آلت کوین. شرکت کنندگان ICO امیدوارند که رمزارز جدیدی که به دست آورده اند به طور گسترده مورد استفاده قرار گیرد و ارزش آن را افزایش دهد.

64- مبارزه با پول شویی (AML) 

به معنای سیاست ها و قوانین برای محافظت دارایی ها در برابر پول شویی می باشد.

65- مشتری خود را بشناسید (KYC) 

رویه هایی که برای تأیید هویت یک کاربر رمزنگاری و پیوند آن به کیف پول آنها استفاده می شود.

66- Double Spend 

تلاشی برای ارسال همان پرداخت ارز دیجیتال به دو کیف پول متفاوت.

67- Escrow(سپردن)

یک شخص ثالث در یک بلاک چین، مانند BitPay، که ارزهای دیجیتال را تا زمانی که فروشنده وجه را قبل از عرضه به خریدار دریافت نکند، ایمن نگه می دارد.

68- HODL (حفظ کردن)

یک اشتباه معروف ” HODL”، به این معنی است که در زمان کاهش بازار دارایی های رمزنگاری شده خود را نگه دارید تا زمانی که قیمت ها دوباره بالا بروند.

69- FOMO (ترس از دست دادن) 

به معنای فروش دارایی های دیگر برای خرید و تبدیل به یک ارز دیجیتال که ارزش آن در حال افزایش است.

70- FUD (ترس، عدم قطعیت و شک)

FUD معمولاً در افراد خارج از جامعه کریپتو وجود دارد.

71- Rekt 

شکل قرض شده wrecked به معنای متحمل شدن خسارات ویرانگر است

72- Bull Market (بازار گاو نر)

به معنی دوره طولانی ای که طی آن قیمت یک ارز دیجیتال در حال افزایش است، می باشد.

73- Mooning 

یک ارز رمزپایه که قیمت آن به طور سرسام آوری در حال افزایش است، درواقع می توان آن را رفتن به ماه به دلیل یک دوره طولانی مدت بازار گاوی معنی کرد.

74- Pump and Dump 

عمل خرید یک ارز دیجیتال به تعداد زیاد برای بالا بردن قیمت آن و تشویق دیگران به سرمایه گذاری، سپس فروش تمام آن زمانی که قیمت افزایش یافت و سودی حاصل شد.

75- Shill (شیل)

کسانی که یک آلتکوین را تبلیغ می‌کنند تا در صورت افزایش ارزش آن شخصاً از آن سود ببرند.

76- Bear Market (بازار خرسی)

دوره‌ای طولانی که طی آن قیمت یک ارز دیجیتال در حال کاهش است.

77- Bagholder 

سرمایه‌گذاری که سکه‌ ای را در اختیار دارد که ارزش آن بسیار کمتر از آن چیزی است که برای آن پرداخت کرده‌اند.

78- Capitulation (کاپیتولاسیون

به معنای فروش یک ارز دیجیتال با ضرر قابل توجه به دلیل از دست دادن امید به افزایش ارزش آن می باشد.

79- White Paper 

سندی که به کاربران بالقوه یک بلاک چین جنبه های مختلف بلاک چین و نحوه کارکرد آن را توضیح می دهد. یک کاغذ سفید قبل از راه اندازی یک بلاک چین ایجاد می شود است.

80- 51% Attack (حمله)

این به رایانه یا گروهی از رایانه ها اشاره دارد که توانایی تأیید بیش از 50 درصد از کل تراکنش های یک شبکه را دارند. این به آن‌ها امکان می‌دهد تراکنش‌ها را معکوس کنند، سکه ‌ها را بیش از یک‌ بار خرج کنند و بلاک ‌هایی را که اضافه می‌شوند و کدام‌ ها اضافه نمی‌شوند دستکاری کنند.

نام های معروف

81- Satoshi Nakamoto (ساتوشی ناکاموتو)

فرد یا گروهی از افرادی که بیت کوین را ایجاد کرده اند. هویت یا هویت ساتوشی ناکاموتو هرگز تایید نشده است.

82- Nick Szabo 

توسعه دهنده فناوری قرارداد های هوشمند و الگوریتم بیت گلد، رمزنگار و وکیل. شایعه شده که ممکن است این فرد همان ساتوشی ناکاموتو نیز باشد.

83- Craig Wright (کریگ رایت)

کارآفرین استرالیایی که بیش از 150 حق ثبت اختراع مربوط به فناوری رجیستری توزیع شده، قرارداد های هوشمند و شش ارز دیجیتال را ادعا کرده است. ادعا می کند که ساتوشی ناکاموتو نیز است.

84- Vitalik Buterin (ویتالیک بوترین)

این فرد بنیانگذار اتریوم می باشد.

85- Changpen Zhao (چانگپن ژائو )

این فرد بنیانگذار صرافی ارزهای دیجیتال بایننس مستقر در هنگ کنگ می باشد.

86- Pavel Durov (پاول دوروف)

بنیانگذار شبکه باز تلگرام، ارز دیجیتال Gram و پلتفرم بلاک چین TON می باشد.

87- Brian Armstrong (برایان آرمسترانگ

موسس و مدیر عامل Coinbase، یک صرافی ارز دیجیتال مستقر در کالیفرنیا می باشد.

88- Jack Dorsey (جک دورسی)

مدیرعامل شرکت پرداخت موبایلی Square (و توییتر)، که به مشتریان خود اجازه می دهد تا بیت کوین را نیز معامله کنند.

89- Brandon Chaz (براندون چز)

موسس Coinmarketcap، بزرگترین گردآورنده ارزهای دیجیتال آنلاین. این سایت داده های همه صرافی ها را ادغام می کند و بر اساس این داده ها ارزش ارز دیجیتال را تعیین می کند.

90- Elizabeth Rossiello (الیزابت روسیلو )

بنیانگذار BitPesa، یک صرافی ارز دیجیتال مستقر در کنیا می باشد.

91- David A. Marcus (دیوید ا. مارکوس)

مدیر لیبرا، یک ارز دیجیتال که توسط فیس بوک و سایر شرکت ها توسعه یافته است.

92- Cameron and Tyler Winklevoss 

صاحبان صرافی رمزنگاری Gemini و پلتفرم حراج هنر دیجیتال Nifty Gateway می باشند.

93- Matthew Roszak (متیو روزاک)

رئیس بلوک، یک شرکت زیرساخت بلاک چین می باشد.

94- Degen Spartan

DeFi اینفلوئنسر توییتر می باشد.

95- Laura Shin (لورا شین)

موسس و میزبان پادکست های رمزنگاری Unchained و Unconfirmed می باشد.

96- Charlie Lee (چارلی لی)

بنیانگذار سومین ارز دیجیتال در تاریخ: لایت کوین می باشد.

97- Justin Sun (جاستین سان

بنیانگذار ارز دیجیتال TRON می باشد.

98- Charles Hoskinson  (چارلز هاسکینسون)

یکی از بنیانگذاران اتریوم، بنیانگذار کاردانو (ADA) می باشد.

99- Sergey Nazarov (سرگئی نظروف)

یکی از بنیانگذاران Chainlink، اولین اوراکل بلاک چین می باشد.

آینده کریپتو چیست؟

فیلم‌های ماتریکس و ترمیناتور نشان می‌دهند که چه اتفاقی می‌تواند برای جوامع بشری بیفتد که درواقع قدرت تکنولوژیکی فوق‌ العاده ایجاد کنند، آن را متمرکز کنند و سپس آن را به یک نیروی متخاصم از دست بدهند. ارزهای رمزنگاری شده برای جلوگیری از ماتریس یا سناریوی اسکای نت طراحی شده اند زیرا در شبکه های کامپیوتری غیرمتمرکز اجرا می شوند. همانطور که گفته شد، در حالی که ارزهای رمزپایه پتانسیل گسترش خدمات مالی غیرمتمرکز را به همه افراد روی کره زمین دارند، هنوز هم سال ‌های زیادی از تکامل و یکپارچگی در پیش روی خود دارند. در آن دوره، ارزهای فیات و شبکه ‌های متمرکزی که روی آن‌ها کار می‌کنند، همچنان نوسانات کمتری را تجربه خواهند کرد و تقریباً انحصار معاملات مالی جهانی را خواهند داشت.
(22 امتیاز) - 5/5

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *