0

ارز مون بیم (GLMR) چیست

ارز مون بیم (GLMR)
بازدید 952

چندین دیدگاه رقابتی برای آینده بلاک چین وجود دارد که هر کدام نقاط قوت و ضعف خاص خود را دارند. برخی پیشنهاد می کنند که وب جهانی از یک بلاک چین عظیم اجرا می شود و برخی دیگر یک شبکه جهانی متشکل از هزاران بلاک چین مستقل را متصور می شوند که هر کدام ویژگی ها و تخصص های خاص خود را دارند. این که آیا ما به طور انبوه به یک بلاک چین غول پیکر مهاجرت می کنیم یا خود را در سراسر شبکه های قابل همکاری متعدد پخش می کنیم، شاید بهترین سوالی باشد که به مدیران ارزهای دیجیتال و توییتراتی سپرده شود. عدم قابلیت همکاری بلاک چین مشکل جدید و قابل حل نیست. در واقع، قابلیت همکاری می تواند پیچیده ترین مشکل بین بلاک چین و پذیرش انبوه باشد. در این مقاله به بررسی ارز مون بیم (GLMR) میپردازیم.

ارز مون بیم (GLMR)

شبکه Moonbeam بی سر و صدا در ژانویه 2020 وارد فضای کریپتو شد تا ارتباطات زنجیره ای بین بزرگترین شبکه های بلاک چین را تسهیل کند. 

مون بیم یک رمز ارز مبتنی بر بلاک چین پولکادات است و این امکان را فراهم می آورد که بلاک چین های خود را به نام پاراچین ایجاد کنند و به زنجیره اصلی آن متصل هستند. ایده پشت این پلتفرم آن است که کاربران با بلاک چین اتریوم و سایر توکن های ERC-20 تعامل داشته باشند.

نام ارزمون بیم (Moonbeam)
نمادGMLR
حداکثر عرضه1,000,000,000
ارز مون بیم (GLMR)

این بدان معناست که توسعه‌ دهندگان می‌توانند نرم‌ افزار خود را ایجاد کنند که با اتریوم سازگار است و به آنها امکان استفاده از ویژگی‌هایی مانند ماشین مجازی اتریوم را می‌دهد. این برنامه ای است که به عنوان یک کامپیوتر غیرمتمرکز عظیم عمل می کند و به اجرای بلاک چین و قراردادهای هوشمند کمک می کند. در واقع، پروتکل Moonbeam به عنوان یک نوع پل عمل می کند.

توکن بومی پلتفرم مون بیم، GMLR است که به تقویت قراردادهای هوشمند در شبکه و برنامه های غیر متمرکز (DApps) کمک می کند، همچنین سیستم را ایمن نگه می دارد. از طرفی برای پرداخت هزینه های تراکنش در شبکه و پرداخت به افرادی که گره های سیستم را اجرا می کنند استفاده می شود. دارندگان همچنین می توانند در مورد پیشنهادات مربوط به حاکمیت شبکه رای دهند.

توسعه دهندگان ارز GLMR چه کسانی هستند؟

شبکه‌های مون بیم و مون ریور توسط PureStake ساخته شده‌اند – زیرساخت به‌ عنوان یک سرویس برای برنامه‌های رمزنگاری و خدمات اعتبارسنجی برای الگوریتم اثبات سهام Polkadot و الگوراند استفاده می شود. آنها هر دو توسط یک تیم و یک بنیاد توسعه می یابند.

درک یو – مدیرعامل و بنیانگذار: او قبلاً به عنوان مدیر ارشد فناوری و مدیر ارشد اجرایی در Fuse کار می کرد – یک پلتفرم نرم افزاری ارتباطات ابری و همکاری جهانی برای شرکت ها و همچنین مدیر عامل PureStake.

استفان ملهورن- COO: مدرک کارشناسی ارشد در علوم کامپیوتر. در گذشته، استفان رئیس عملیات فناوری در Samsung Pay بود.

آلن ساپد – معاون مهندس بلاک چین: آلن دو سال تجربه در زمینه مهندس نرم افزار در گوگل دارد.

چه ویژگی هایی ارز مون بیم را منحصر به فرد کرده است؟

همانطور که قبلاً بحث شد، قابلیت همکاری بین جایی که اکنون هستیم و جایی که امیدواریم به آن برسیم، آسان نیست. یک وب رایگان که به جای شبکه های انحصاری و کنترل مرکزی، به سیستم های غیرمتمرکز مبتنی بر بلاک چین متکی است.

ارز مون بیم (GLMR)

این در حالی که Moonbeam و ارز گلیمر تنها پروتکلی نیست که مسیری را ایجاد می کند، بلکه تعدادی ابزار، ویژگی ها و خدمات مفیدی را ارائه می دهد که بسیاری از رقبای آن فاقد آن هستند. برخی از این ویژگی ها عبارت است از:

اکوسیستم گسترده و در حال رشد

تیم توسعه دهنده ارز مون بیم تاکنون بیش از هشتاد پروتکل و ادغام را شامل می‌شود، و تعداد بیشتری دائماً به آن می‌پیوندند. تا این مرحله، Moonbeam چندین API، پل، اوراکل، DApps، DeFi، کاوشگر، ارائه‌ دهندگان ذخیره‌سازی و کیف پول‌های Web3 را ادغام کرده است که همگی می‌توانند به اکوسیستم‌های مختلف مرتبط با ارز مون بیم مانند پولکادات و اتریوم دسترسی داشته باشند و با آن‌ها ارتباط برقرار کنند.

سازگاری با ماشین مجازی اتریوم

توسعه دهندگان با قراردادهای هوشمند مبتنی بر Solidity که در حال حاضر روی ماشین مجازی اتریوم اجرا می شوند، می توانند آنها را بدون تغییرات زیاد به مون بیم منتقل کنند. این انعطاف پذیری آشکارا سودمند است، زیرا زمان و هزینه مورد نیاز برای انتقال قراردادهای هوشمند از یک شبکه به شبکه دیگر اغلب توسعه دهندگان را از انجام این کار منصرف می کند، حتی زمانی که چنین حرکتی ممکن است رشد پروتکل آنها را تسریع کند. 

دسترسی گسترده API مون بیم به Web3 

پلتفرم مون بیم هم دسترسی گسترده به شبکه‌های Web3 و هم سفر آسان‌ تری را برای توسعه‌ دهندگانی که می‌خواهند قراردادهای هوشمند Solidity و DApp‌های مبتنی بر اتریوم خود را به کار گیرند، فراهم می‌کند.

ادغام های زنجیره ای

چندین پل مانند cBridge و پروتکل تعویض چند زنجیره ای قبلاً با Moonbeam ادغام شده اند.هر پل، پروتکل‌های موجود در ارز مون بیم را قادر می‌سازد تا دارایی‌ها را به پروتکل‌های زنجیره‌های دیگر منتقل کنند. همانطور که پل های بیشتری با Moonbeam ادغام می شوند، پلتفرم به طور فزاینده ای قابل همکاری می شود.

زبان های قرارداد هوشمند

اگرچه Solidity زبان اصلی مورد استفاده در پلتفرم مون بیم است، این پروتکل از هر زبانی که به بایت کد EVM می‌شود، مانند Vyper، پشتیبانی می‌کند. برنامه‌ نویسانی که با زبان‌های برنامه‌ نویسی Moonbeam آشنا هستند، به وضوح هنگام مهاجرت به شبکه زمان آسان‌تری خواهند داشت – و احتمالاً تمایل بیشتری به انجام این کار خواهند داشت.

مزیت اولین حرکت دهنده

به دلیل اینکه ارز مون بیم اولین پاراچین پولکادات است که راه اندازی و اجرا می شود، DApps و پروتکل ها همزمان دسترسی اولیه به هر دو شبکه اتریوم و پولکادات دارند. 

بدیهی است که توسعه‌ دهندگان نمی‌خواهند پروتکل آن‌ها تنها پروتکلی باشد که قابلیت همکاری Moonbeam را از دست می‌دهد، چراکه رمز ارزی مانند چین لینک (LINK)، صرافی های محبوب نظیر سوشی سواپ و حتی کیف پول های سخت افزاری مانند لجر خود را جزو شرکای این پلتفرم می دانند.

کاربرد مون بیم چیست؟

ارز مون بیم (GLMR)

پروژه‌های مبتنی بر اتریوم: برنامه‌های اتریوم که از چالش‌های هزینه و مقیاس‌پذیری رنج می‌برند، می‌توانند به راحتی بار کاری خود را بدون دردسر زیاد به Moonbeam منتقل کنند. یک رویکرد ترکیبی نیز امکان پذیر است که به موجب آن یک برنامه می تواند به طور همزمان در اتریوم و Moonbeam قرار گیرد.

پروژه های مبتنی بر Polkadot: برنامه های کاربردی پولکادات بدون عملکرد قرارداد هوشمند می توانند خدمات خود را افزایش دهند یا عملکردی را اضافه کنند که از طریق زنجیره رله بلاک چین پولکادات در دسترس نیست.

توسعه دهندگان DApp: توسعه دهندگان نوپایی که به دنبال ساخت بر روی Polkadot هستند می توانند از Moonbeam برای گسترش دسترسی خود به زنجیره های دیگر و در عین حال استفاده از سایر ابزارها و خدمات مفید آن استفاده کنند.

منبع : moonbeam

(14 امتیاز) - 4.7/5

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *