0

آیا بیت کوین یک طرح هرمی است؟ 

آیا بیت کوین یک طرح هرمی است؟ 
بازدید 833

قطعاً بسیاری از مردم علاقه‌مند هستند تا به سریع ترین شکل ممکن است و از راحت ترین راه پول در بیاوردند. همین موضوع باعث شده کلاهبردارهای بسیاری پیدا شوند و بخواهند به روش های مختلف از مردم اخاذی کنند، این افراد معمولاً روش های نوینی را برای کلاه‌برداری انتخاب می کنند که یکی از رایج ترین آن‌ها طرح های هرمی می باشند. در ادامه میخوانید که آیا بیت کوین یک طرح هرمی است؟

افراد سودجو معمولاً مردم ساده لوح را هدف خود قرار می دهند و به روش های مختلف آن‌ها را وادار به واریز سرمایه های خود به حساب های مختلف می کنند.

طرح های هرمی، طرح های پانزی و یا برنامه هایی از این قبیل این روزها یکی از بزرگ‌ترین طرح های کلاهبرداران در دنیا می باشد و همین امر باعث شده تا مردم نیز به بسیاری از سازمان ها مشکوک شوند و به شرکت های مختلف سخت تر اعتماد نمایند.

این نگرانی ها به بیت کوین نیز رسیده است و این روزها بسیاری از افراد می خواهند بدانند که آیا بیت کوین یک طرح هرمی بزرگ بوده است و این که آیا باید در این مسیر نگران سرمایه های خود باشیم و با احتیاط قدم برداریم؟ در ادامه قصد داریم بررسی کنیم که آیا بین کوین یک طرح هرمی است و  اینکه می توان به آن اعتماد کرد یا خیر؟  

آیا بیت کوین یک طرح هرمی و کلاه‌برداری است؟ 

برای پاسخ به این سوال، باید بدانید که یک طرح هرمی واقعاً چیست؛ طرح هرمی یک مدل کسب و کار است که مردم را به خود جذب می کنند. اعضایی که در این شبکه استخدام می شوند وظیفه دارند تا افراد دیگر را در این شبکه ثبت نام نماید و در قبال هر ثبت نامی که انجام می دهند پاداشی دریافت نمایند. این یک ساختار معمولی از طرح های هرمی می باشد.  

آیا بیت کوین یک طرح هرمی است؟ 
آیا بیت کوین یک طرح هرمی است؟ 

بیت کوین یک طرح هرمی نیست، زیرا هیچ پاداش و بازده تضمینی برای خرید ارزهای BTC وجود ندارد. بنابراین باید مراقب افرادی باشید که خلاف این ادعا را دارند.

با این حال، پلتفرم‌ های زیادی وجود داشته‌ اند که از بیت کوین در کلاه‌برداری ‌های خود استفاده کرده ‌اند، اما خیلی از این افراد چیزی در مورد ارزهای دیجیتال و فناوری های پشت آن نمی دانند. مجرمان همیشه جزو اولین پذیرندگان فناوری های جدید هستند، خواه ماشین، کفش، تلفن همراه، اسلحه یا هر ابزار مفید دیگری باشد که برای اولین بار مورد استفاده قرار می گیرد.

بیت کوین هم فناوری دیگری است که آن‌ها می توانند در طرح های خود از آن استفاده کنند. از این گذشته، همه ما می دانیم که دلار آمریکا یک طرح هرمی نیست، اما در اکثر طرح های هرمی از دلار آمریکا استفاده می شود.  

آیا بیت کوین یک طرح پانزی است؟ 

آیا بیت کوین یک طرح هرمی است؟ 
آیا بیت کوین یک طرح هرمی است؟ 

در مورد پانزی چطور ؟ به طور خلاصه، بیت کوین کاملاً مخالف طرح پانزی است. طرح پانزی بسیار شبیه به طرح‌ های هرمی است، با این تفاوت که برای ثبت نام افراد دیگر پاداشی دریافت نمی ‌کنید، اما بخشی از هر مبلغی را که آن‌ها می ‌پردازند را به دست می‌ آورید، این تعریف ساختار کلاسیک یک طرح پانزی می باشد.  

یک طرح پانزی به یک سلسله مراتب یا افرادی که پایین هستند نیاز دارد تا برای افرادی که بالاتر هستند، بازده ایجاد کند. بیت کوین بر اساس یک مدل غیرمتمرکز عمل می کند که مطلقاً سلسله مراتبی ندارد و همه در آن برابر هستند.

پروتکل بیت کوین کاملاً منبع باز است، بنابراین همه می توانند در توسعه آن شرکت کنند یا از طریق استخراج بیت کوین در زیرساخت آن مشارکت داشته باشند.

بنابراین نتیجه می گیریم که بیت کوین به هیچ وجه یک طرح هرمی و یا یک طرح پانزی نبوده و حتی ساختار آن نیز مشابه این طرح ها نمی باشد. بیت کوین به صورت غیر متمرکز به وجود آمده است و نباید نگران کلاه برداری در آن باشید.  

به این مطلب امتیاز دهید

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *