0

خرید با ارزهای دیجیتال! چه چیزهایی می توانیم بخریم؟ 

خرید با ارزهای دیجیتال
بازدید 494

ارزهای دیجیتال به طور گسترده در طیف وسیعی از بخش های اقتصاد جهانی به کار گرفته می شوند و پرداخت هزینه کالاها و خدمات را برای مردم آسان تر می کنند. 

بازار ارزهای دیجیتال به لطف رشد اخیر خود به یکی از بازارهای مالی پیشرو در جهان تبدیل شده است. ارزش این صنعت بیش از 2 تریلیون دلار است و با این سطح از رشد، موضوع پذیرش و به کار گیری آن نیز مورد اهمیت قرار می گیرد. با این حال، علیرغم محبوبیت فزاینده ارزهای دیجیتال، برخی از مردم هنوز نمی دانند چه چیزی را می توانند با کریپتوی خود خریداری کنند. 

برای رفع این نگرانی ها، این مقاله بخش های مختلفی را که می توانید با استفاده از ارزهای دیجیتال پرداخت خود را انجام دهید، به شما اطلاع می دهد. 

ارزهای دیجیتال در بسیاری از بخش ها به کار گرفته شده اند 

یک دهه پیش، بیت کوین یک دارایی مالی نسبتا ناشناخته بود. با این حال، امروزه در همه نقاط جهان شناخته شده است و به آرامی در حال تبدیل شدن به جریان اصلی و متداول در جامعه است. با افزایش به کار گیری این روند متعارف ارزهای دیجیتال، پرداخت برای خرید کالاها و خدمات با استفاده از بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال آسان تر شد. 

El Salvador اولین کشوری بود که بیت کوین را به عنوان یک ارز قانونی معرفی کرد و به این ترتیب شما می توانید برای خرید هر چیزی با استفاده از بیت کوین پرداخت خود را انجام دهید. ایالات متحده، کانادا، اسپانیا، بریتانیا، کره جنوبی و سنگاپور از جمله کشورهایی هستند که افزایش تراکنش های ارزهای دیجیتال را نیز به ثبت رسانده اند. در ادامه برخی از راه های استفاده از ارزهای دیجیتال برای خرید کالاها و خدمات آورده شده است. 

فناوری و تجارت الکترونیک 

یکی از حوزه هایی که می توانید به راحتی ارزهای دیجیتال خود را در آن استفاده کنید، فناوری و تجارت الکترونیک است. شرکت های تجارت الکترونیک پرداخت هزینه محصولات خود را با استفاده از بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال برای مشتریان خود آسان تر می کنند. 

Overstock یکی از خرده فروشان پیشرو است که به لطف همکاری با Coinbase به کاربران خود اجازه می دهد تا برای خرید محصولات خود با استفاده از کریپتو پرداخت خود را انجام دهند. NewEgg یک خرده فروش آنلاین محصولات فناوری مانند سخت افزار رایانه و لوازم الکترونیکی مصرفی است که می توانید از بیت کوین خود برای پرداخت هزینه این محصولات استفاده کنید. Alza، پیشروترین خرده فروش آنلاین در جمهوری چک، و Rakuten ژاپن، دیگر خرده فروشان برتری هستند که ارزهای دیجیتال را می پذیرند. 

اگر می خواهید برای خرید نام دامنه خود با بیت کوین پرداخت خود را انجام دهید، Namecheap شرکت میزبانی است که این قابلیت را فراهم کرده است. Internet Archive همچنین به کاربران خود امکان دسترسی به آرشیوهای وب را می دهد و اهدایی های بیت کوین را نیز می پذیرد. 

AT&T یکی از اولین اپراتورهای بزرگ تلفن همراه در سطح جهان است که کاربران خود را قادر می سازد تا برای استفاده از خدمات با استفاده از ارزهای دیجیتال پرداخت خود را انجام دهند. این شرکت با BitPay همکاری کرد تا گزینه پرداخت کریپتو را برای مشترکین خود فراهم کند. 

غول فناوری مایکروسافت به کاربران خود اجازه می دهد تا حساب مایکروسافت خود را با استفاده از ارزهای دیجیتال شارژ کنند. این شرکت این سرویس را برای مدتی به حالت تعلیق درآورد، اما با افزایش به کار گیری BTC و سایر ارزهای دیجیتال، آن را دوباره فعال کرد. 

Dish، یکی از ارائه دهندگان خدمات تلویزیونی پیشرو در ایالات متحده است که به کاربران خود اجازه می دهد تا هزینه اشتراک کابلی خود را با استفاده از بیت کوین، به لطف همکاری با Coinbase، پرداخت کنند. 

بخش سرگرمی 

یکی از حوزه هایی که ارزهای دیجیتال بسیار مورد استفاده قرار گرفته اند، بخش سرگرمی است. پرداخت هزینه خدمات با استفاده از بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال در این صنعت آسان تر می شود. AMC، یکی از زنجیره های سینمای پیشرو در سطح جهان است که اکنون به مردم این امکان را می دهد تا برای خرید بلیط های سینما و سایر خدمات با یک سری از کریپتوها مانند BTC، ETH، SHIB و DOGE پرداخت خود را انجام دهند. 

Twitch که پلتفرم پخش بازی های پیشرو متعلق به آمازون است یکی دیگر از مکان هایی است که می توانید با استفاده از بیت کوین هزینه خدمات را پرداخت کنید. این شرکت برای مدت کوتاهی این سرویس را در مارس 2019 حذف کرد اما در ژوئن 2020 دوباره آن را فعال کرد. 

صنایع غذایی 

حوزه دیگری که در آن پذیرش ارزهای دیجیتال در حال رشد است، بخش مواد غذایی است. اکنون چندین شرکت فست فود بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال را به عنوان گزینه های پرداخت برای خرید محصولات خود می پذیرند. 

Burger King Venezuela با Cryptobuyer همکاری کرد تا از ارزهای دیجیتال به عنوان یک روش پرداخت پشتیبانی کند. مشتریان آنها می توانند با بیت کوین، دش، لایت کوین، اتریوم و تتر پرداخت خود را انجام دهند. Pizza Hut یکی دیگر از غول های پیتزا است که به مشتریان خود اجازه می دهد تا هزینه غذای خود را با استفاده از بیت کوین پرداخت کنند. 

KFC Canada یکی دیگر از شرکت های بزرگ فست فود است که بیت کوین را به عنوان یک روش پرداخت برای خرید محصولات خود می پذیرد. این شرکت برای پردازش پرداخت ها با BitPay شریک شده است. Quiznos مستقر در دنور با Bakkt همکاری کرد تا آزمایشی را راه اندازی کند که به مشتریان خود این امکان را می دهد تا از طریق برنامه Bakkt با استفاده از بیت کوین غذای خود را خریداری کنند. 

ورزش  

شرکت های ارزهای دیجیتال در صنعت ورزش نفوذ کرده اند. طی چند ماه گذشته، شرکت های کریپتو مانند FTX و Crypto.com با موسسات ورزشی متعددی برای افزایش آگاهی از ارزهای دیجیتال همکاری کرده ‌اند. 

این پذیرش فراتر از شراکت نهادهای ورزشی با شرکت های ارز دیجیتال رفته است. امروزه یک سری از موسسات ورزشی از پرداخت های ارز دیجیتال پشتیبانی می کنند. Dallas Mavericks بیت کوین را به عنوان یک روش پرداخت هم برای خرید بلیط های بازی و هم برای خرید محصولات می پذیرد، و BitPay پرداخت های ارزهای دیجیتال را از طریق وب سایت این تیم پردازش می کند. 

Miami Dolphins تیم دیگری است که به شما این امکان را می دهد تا برای خرید بلیط بازی از بیت کوین و لایت کوین استفاده کنید. 

تیم فوتبال Benfica مستقر در پرتغال یکی از اولین موسسات فوتبال در اروپا است که بیت کوین را برای خرید بلیط بازی و محصولات می پذیرد. 

به این مطلب امتیاز دهید

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *