0

بیت کوین چیست؟ 

بیت کوین چیست؟ 
بازدید 874

در این مقاله می خوانید: بیت کوین قدیمی ترین و شناخته شده ترین ارز دیجیتال است. این ارز در 3 ژانویه 2009 متولد شد. بیش از 16.7 میلیون بیت کوین تا دسامبر 2017 با ارزش کل حدود 250 میلیارد دلار در گردش بود. اما واقعا بیت کوین چیست؟ 

بیت کوین قدیمی ترین و شناخته شده ترین ارز رمزنگاری شده در جهان است که بیش از ده سال بدون وقفه کار می کند. اما علیرغم محبوبیت آن، بسیاری از مردم هنوز در تلاشند تا بفهمند این ارز چیست، چه معنایی دارد و چگونه همه کار می کند. 

بیت کوین چیست؟ 

بیت کوین یک پروتکل نقدی همتا به همتا است که برای کار بدون مقامات مرکزی مانند دولت ها و بانک ها طراحی شده است. ماهیت منبع باز آن تضمین می کند که تمام تراکنش ها و همچنین صدور بیت کوین به طور جمعی توسط ریاضی نابغه، رمزنگاری و مشارکت کنندگان شبکه به نام ماینرها ایمن می شوند.

چنین طراحی آن را به پیچیده ترین، در دسترس ترین و شفاف ترین پول تبدیل می کند. هر کسی با مهارت های مناسب می تواند در توسعه آن شرکت کند یا برنامه های کاربردی در بستر آن بسازد. 

با این وجود، درک بیت کوین و پیامد های آن آسان نیست. در اینجا برخی دیگر از تعاریف و تشبیهات بیت کوین با توجه به افرادی که سال ها بیت کوین را مطالعه کرده اند، برای شما گرد آورده شده است. 

پول اینترنتی بومی که توسط هیچ کس کنترل نمی شود و برای کسی قابل دسترسی است. بسیاری از کاربران به جای اعتماد به یک مرجع برای انجام حسابداری، نرم افزار حسابداری را اجرا می کنند تا مطمئن شوند هیچ کس تقلب نمی کند. تراکنش ها در این پلتفرم نیز با مقادیر زیادی انرژی از برگشت پذیری ایمن می شوند.

بیت کوین ترکیبی عالی از یک شبکه همتا به همتا و یک سیستم رمزنگاری توزیع شده است که انحصار قدرت فعلی را که در اختیار بانک های مرکزی، دولت های مرکزی و شرکت های بزرگ است تضعیف می کند که در غیر این صورت ما را برده جامعه تمامیت خواه خود می کردند. 

– جیمسون لوپ (@lopp) 1 ژوئن 2019 

بیت کوین دارای خاصیت دیگری شد، انقلابی بی خشونت به ارمغان آورد! 

— wiz (@wiz) 13 مه 2019 

دقیقاً، به فرد مستقل قدرت می ‌دهد تا به طور مسالمت ‌آمیز از سیستم ارز های فیات بانکی/دولتی انصراف دهد و سیستم پولی منصفانه ‌ای را که توسط قواعد اجماع فاسد ناپذیر اداره می‌شود و توسط ریاضیات و رمزنگاری اجرا می ‌شود و فقط با رضایت همه کاربران قابل تغییر است، انتخاب کند. 

— Jon ₿ ⚡️ (@Jonbros01) 13 مه 2019 

بیت کوین مانند برق اولیه است. خام، خطرناک، بسیار فرار و استفاده از آن سخت به نظر می رسد. هرچند با گذشت زمان، احساس امنیت، آسان ‌تر و عادی ‌تر می ‌شود. مانند الکتریسیته، الهام بخش و نیرومند صنایع جدید غیر قابل تصور خواهد بود. و یک روز ما تعجب خواهیم کرد که بیت کوین از کجا آمده است و به کجا رسیده است؟ 

— wiz (@wiz) 13 مه 2019 

بیت کوین یک ارز دیجیتال جهانی مقاوم در برابر سانسور و تغییرناپذیر است که بدون مرز و کاملاً غیرمتمرکز است. این ارز همچنین یک “ذخیره ارزش” برای محافظت در برابر ارز فیات تورمی است. 

— O₿iWan (@ObiWanKenoBit) 12 مه 2019 

پول غیرقابل توقف 

— ⚡کریپتولوژیست⚡ (@kadhirvelavan) 12 مه 2019 

بیت کوین پیوند علم اقتصاد و کامپیوتر است. یک ارز دیجیتال و دفتر کل تورم زدایی که بر روی یک شبکه غیر متمرکز اجرا می شود، که برای جایگزینی سیستم فیات تورمی فعلی، پس از سقوط اقتصادی سال 2008 راه اندازی شد. 

— الکس فورتین (@realAlexFortin) 12 مه 2019 

بیت کوین درواقع بیت تورنت برای پول است. شما نمی توانید آن را تعطیل کنید، زیرا همه جا و هیچ جا نیست. هیچ کس آن را کنترل نمی کند، زیرا شما آن را کنترل می کنید. این کمیاب ‌ترین ماده ‌ای است که تا کنون ایجاد شده است و می ‌توان آن را با اشتراک‌ گذاری اطلاعات منتقل کرد. به صلاح شما نیست که آن را نادیده بگیرید. 

— ₿TCkitty (@CryptoSenseYT) 12 مه 2019 

بیت کوین از هزینه های مضاعف بدون یک نقطه شکست جلوگیری می کند. BTC هر روز بیشتر مورد نیاز است زیرا جهان بدون پول نقد می شود زیرا بهترین دارایی حامل است، مانند پول نقد فیزیکی یا طلا، اما آنلاین. توقف، تغییر یا برگرداندن تراکنش BTC دشوار است. بسیاری از توسعه دهندگان A+ BTC را بهبود می بخشند. 

— Gigi (@dergigi) 2 ژوئن 2019 

پرداخت غیرقابل توقیف و مقاوم در برابر سانسور با یک فروشگاه ارزش به دلیل کاهش قیمت طلا مانند خواص پول سخت می باشد. دلیل اختراع اثبات کار توسط ساتوشی که برای امنیت، الکتریسیته را می سوزاند، کدگذاری شده به عنوان منبع باز با اجماع غیرمتمرکز توسط گره های اعتبارسنجی انجام می شود.-#Bitcoin 

— Craig Wrong®️ (@YangVentures) ۱ ژوئن ۲۰۱۹ 

از کتاب من: «بیت‌کوین را می ‌توان به‌ عنوان نرم‌ افزار توزیع ‌شده درک کرد که امکان انتقال ارزش را با استفاده از ارز محافظت شده از تورم غیرمنتظره بدون تکیه بر اشخاص ثالث قابل اعتماد فراهم می‌ کند» 

— Tone Vays [#UnderstandBit] (@ToneVays) 1 ژوئن 2019 

بیت کوین دفتر مشترک که موجودی همه در آن نوشته شده است، می باشد. شما فقط می توانید با استفاده از رمز عبور خود که فقط شما می دانید هزینه کنید. سالانه 4 درصد تغییر می کند، بنابراین برخی افراد بخش مربوط به خود را صادقانه نگه می دارند. 

— Saifedean Ammous (@saifedean) 2 ژوئن 2019 

بیت کوین عبارت است از: 

– سیستمی برای ذخیره و انتقال ارزش از طریق یک رسانه ارتباطی که به گیرنده اجازه می دهد خود صحت انتقال را تأیید کند.  

– اولین نسخه از آن سیستم که توسط ساتوشی ناکاموتو راه اندازی شد و از سال 2009 تاکنون به طور عادلانه توزیع شده است. 

— Richard Heart Pumpamentals.com (@RichardHeartWin) 1 ژوئن 2019 

— nic carter (@nic__carter) 1 ژوئن 2019 

ارز توسط شبکه توزیع شده هورکراکس ها زنده نگه داشته می شود 

— nic carter (@nic__carter) 1 ژوئن 2019 

– پوشش شما در برابر دولت بدی که پس ‌انداز را از طریق تورم کاهش می‌ دهد. 

– tx نمی تواند توسط بانک متوقف شود. 

– کیف پول توسط کسی قابل بسته شدن نیست. 

– دریافت پول در خارج از کشور سریعتر و ارزانتر از بانک است. 

– برای پولشویی مناسب نیست. 

– برای حضانت شخص ثالث مناسب نیست. 

— مایک الیاس (@harmonylion1) 1 ژوئن 2019 

ما برای ذخیره ارزش در طول زمان به پول سخت نیاز داریم، اما انگل ها می خواهند متورم شوند. ما برای تبادل ارزش بین مردم به پول تیره نیاز داریم، اما انگل ‌ها می ‌خواهند ردیابی کنند یا به اصطلاح ساده تر مالیات بگیرند. نهاد های مرکزی ارائه دهنده پول سخت و تاریک توسط انگل های قدرتمند تعطیل شدند. بنابراین ما یک راه غیرقابل خاموش شدن اختراع کردیم. 

— آلنا ورانووا (@AlenaSatoshi) 2 ژوئن 2019 

بیت کوین شکلی از پول است که برای پس انداز و انتقال ارزش استفاده می شود، که توسط مردم ایجاد شده و به شیوه ای کاملاً داوطلبانه بین مردم مبادله می شود و تابع هوس های سیاستمداران، بانکداران یا اقتصاددانان نیست. 

این مورد هرگز قبلا وجود نداشته است. 

— Giacomo Zucco [من به عنوان SJW-ism یک کلاهبرداری است] (@giacomozucco) 1 ژوئن 2019 

این پول برای آزادی بیان می باشد. 

— جاناتان کورگان (@jmcorgan) 2 ژوئن 2019 

بیت کوین ارزی است که: 

– قابل توقیف نیست. 

– عرضه به صورت مجانبی رشد می کند که توسط یک الگوریتم اداره می شود. 

– تراکنش ها از طریق اینترنت ارسال می شوند و نمی توان آنها را مسدود کرد. 

– آیا زیرساخت های عمومی به طور جمعی توسط کاربران کنترل می شود. 

— Gab.com (@getongab) 2 ژوئن 2019 

بیت کوین یک دارایی دیجیتال و شکلی از پول است. عرضه محدود است و در کد منبع باز نوشته شده است. همتایان، نه یک مرجع مرکزی، آنچه در دفتر کل درست است را تأیید می کنند. این کار توسط گره ها و بلوک های استخراج هر 10 دقیقه انجام می شود. این نیز روش صدور و حاکمیت است. 

— جاستین مون (@_JustinMoon_) 1 ژوئن 2019 

یک سیستم پرداخت الکترونیکی مبتنی بر اثبات رمزنگاری به جای اعتماد، که در آن صرفه‌ جویی در هزینه‌ های ناشی از عدم میانجی ‌گری، هزینه ‌های تراکنش را کاهش می ‌دهد، حداقل اندازه تراکنش را کاهش می‌ دهد و تراکنش ‌های تصادفی کوچک را ممکن می ‌سازد. 

— بروس فنتون (@brucefenton) 1 ژوئن 2019 

ابزاری برای انتقال ارزش به هر کسی، در هر مکان، در هر زمان، بدون شخص ثالث، با سابقه عمومی تراکنش در بلاک چین با حداقل هزینه با امنیت بالا. ارز غیرمتمرکز با عرضه ثابت با کاهش تورم هر 4 سال یکبار. مملو از ارزش. 

– متیو گرین (@matthew_d_green) 2 ژوئن 2019 

چیزهایی که باید در مورد بیت کوین بدانید 

تاریخچه بیت کوین از 3 ژانویه 2009 شروع می شود، زمانی که ساتوشی ناکاموتو و سایر سایفرپانک ها تصمیم گرفتند این ایده را به واقعیت تبدیل کنند. در حال حاضر، قیمت فعلی یک بیت کوین حدود 9000 دلار است. قیمت آن توسط نیرو های ساده بازار عرضه و تقاضا تعیین می شود. هر چه تقاضا برای بیت کوین بیشتر باشد، احتمالاً قیمت آن بالاتر خواهد رفت. 

اگر می خواهید در مورد چرایی ارزش بیت کوین ها بیشتر بدانید، می توانید دیگر مقالات ما را در این زمینه مطالعه کنید. 

نزدیک به 18 میلیون بیت کوین تا ژوئن 2019 با ارزش کل حدود 150 میلیارد دلار در گردش است. این هنوز در مقایسه با ارزهای فیات مانند دلار آمریکا که 3.7 تریلیون آن در گردش است، تقریباً چیزی نیست. اگر بیت کوین را با طلا مقایسه کنیم که ارزش بازار آن بیش از 7 تریلیون دلار است، این رقم حتی کمتر نیز است. 

خالق بیت کوین، شخص یا گروهی که با نام مستعار ساتوشی ناکاموتو استفاده می کند، سقف سکه هایی را که می توان در گردش قرار داد، به کمتر از ۲۱ میلیون رساند.

تخمین زده می ‌شود که تمام آن بیت ‌کوین ‌ها (در اصطلاح ارز های رمز نگاری شده، «ماشین») تا سال ۲۱۴۰ تولید شوند. 

شبکه بیت کوین غیر متمرکز است، یعنی هیچکس آن را کنترل نمی کند. این مورد مبتنی بر فناوری به اصطلاح بلاک چین است که به عنوان فناوری دفتر کل توزیع شده (DLT) نیز شناخته می شود. 

بیت کوین نه تنها از نظر قیمت از دیگر ارزهای دیجیتال جلوتر است. همچنین از گسترده ترین شبکه بازرگانانی که آن را می پذیرند نیز برخوردار است. اما محبوبیت روز افزون استفاده از بیت کوین برای خرید های روزمره را به دلیل افزایش شدید کارمزد ها و تأیید کند تر تراکنش پیچیده تر کرده است.

بنابراین، بیت کوین گاهی اوقات بیشتر به عنوان یک دارایی دیده می شود تا یک ارز. با این حال، چنین توسعه ای باعث ظهور راه حل های لایه دوم مانند شبکه لایتنینگ (LN) شده است که کاربران را قادر می سازد با حداقل هزینه معامله کنند. 

علاوه بر این، بیت کوین در بین سفته بازان که هدفشان سود بردن از نوسانات قیمت آن است، محبوب است. برخی حتی ادعا می کنند که قیمت بیت کوین دستکاری شده است، که یک سناریوی محتمل است زیرا هنوز تنظیم نشده است.

بازیگران ثروتمند صنعت (به اصطلاح نهنگ ها) می توانند تأثیر بیشتری بر قیمت بیت کوین نسبت به دیگران داشته باشند. با این حال، زمانی که بیت کوین به طور گسترده پذیرفته شود و نقدینگی کافی داشته باشد، احتمالاً نوسانات قیمت پایان می یابد. 

شروع کار با بیت کوین 

شروع با بیت کوین روز به روز آسان تر می شود. تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک حساب مبادله ارز دیجیتال راه اندازی کنید، یک برنامه کیف پول بیت کوین نصب کنید و شما آماده هستید. 

اگر می خواهید در مورد نحوه خرید بیت کوین بیشتر بدانید، می توانید دیگر مقالات ما در این زمینه را بررسی کنید. شما همچنین می توانید بیت کوین های خود را در هر زمان بفروشید. در این زمینه نیز نحوه انجام این کار در مقالات سایت آورده شده است. 

به خاطر داشته باشید که قیمت این ارز بسیار پر نوسان است، با درصد نوسانات بالا و پایین که می تواند به دو رقمی برسد.

در سال 2017 قیمت بیت کوین از کمتر از 1000 دلار به ازای هر سکه به بیش از 14000 دلار افزایش یافت و در یک نقطه به 19000 دلار رسید. برخی پیش بینی می کنند ارزش این ارز به ده ها یا حتی صد ها هزار دلار آمریکا برسد، در حالی که برخی دیگر از فعالان بازار معتقدند ارزشی ندارد و افزایش قیمت را حباب می نامند.

با این حال، این اولین باری نبود که بیت کوین به شدت افزایش قیمت داشت و سپس کاهش یافت. از سال 2011، سه انفجار مشابه در قیمت را تجربه کرده است که به دنبال آن 80 درصد اصلاحات به دنبال داشت. همه این “حباب ها” هر بار منجر به افزایش خالص ارزش این ارز شده اند. 

در هر صورت، بیت کوین کاربران و بازرگانان بیشتری را در سراسر جهان جذب می کند زیرا اجازه دور زدن بانک ها و سایر موسسات مالی را به افراد می دهد و بنابراین می تواند معاملات بین المللی را ارزان تر و سریع تر کند. به عنوان مثال، انتقال بیت کوین به ارزش 1 دلار یا 100 میلیون دلار هزینه مشابهی دارد. 

اگر علاقه مند هستید، در سایت ما لیست کاملی از بازرگانان و خرده فروشان اصلی که پرداخت های بیت کوین (BTC) را می پذیرند، برای شما آورده شده است. 

همچنین، بیت کوین ناشناس بودن بیشتری نسبت به بانکداری سنتی ارائه می دهد (اگرچه 100٪ ناشناس نیست). و به مردم کنترل بیشتری بر پولشان می دهد زیرا هیچ دولتی عرضه آن را کنترل نمی کند و هیچ بانکی نمی تواند حساب شما را مسدود کند.

با این حال، برخی از دولت ها استفاده از بیت کوین (مانند روسیه) را ممنوع کرده اند یا آن را محدود کرده اند (مانند چین). با این حال، چنین ممنوعیتی فقط در تئوری کار می کند، زیرا هیچ چیز نمی تواند مردم را از تجارت بیت کوین باز دارد.

در دیگر مقالات سایت لیست کامل کشورهایی که بیت کوین و ارزهای دیجیتال در آن ها قانونی یا ممنوع هستند، برای شما آورده شده است. 

بنابراین، بیت کوین چیست؟ 

به زبان ساده باید گفت که چیزهای زیادی در مورد بیت کوین وجود دارد. برخی از افراد سال ها آن را مطالعه می کنند و هنوز اطلاعات آن را به طور کامل دریافت نمی کنند. با این وجود، اگر به سادگی تنها می خواهید از آن استفاده کنید، نیازی به درک کامل آن ندارید. 

نکته اصلی این است که بیت کوین، مانند سایر ارزهای دیجیتال، هنوز در حال توسعه است و هیچ کس نمی داند که ممکن است در آینده چه فرصت ها یا چالش هایی را برای کاربران به همراه داشته باشد.

گفته می شود، هیچ کس نمی داند که ممکن است بر سر پول سنتی ما چه اتفاقی رخ بدهد. ممکن است ارزش خود را از دست بدهد یا در یک حساب بانکی مسدود شود یا کل سیستم پرداخت هک شود. 

هر چیزی که باید در مورد بیت کوین بدانید را می توانید در دیگر مقالات سایت ما مطالعه کنید. ما تلاش کرده ایم تمام جزییات این ارز را بررسی کنیم تا شما را در فهم نکات آن یاری دهیم. 

به این مطلب امتیاز دهید

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *