0

5 راه برای حفظ سلامت روانی در زمستان ارزهای دیجیتال

حفظ سلامت روانی در زمستان ارزهای دیجیتال
بازدید 303

شرایط نامناسب پیرامون ارز دیجیتال، آن را برای بسیاری از سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال نگران کننده کرده است. چنین شرایطی شامل اثرات روانی زیان و ترس عمومی می‌باشد که بر چنین دوره هایی حاکم است و بر سلامت روان سرمایه گذاران تأثیر می‌گذارد. نحوه حفظ سلامت روانی در زمستان ارزهای دیجیتال را در ادامه شرح داده ایم.

 در این مقاله، چگونگی تأثیر زمستان رمزارز بر سلامت روانی شما را شرح خواهیم داد و به شما پنج راه برای حفظ سلامت روانی در چنین شرایط نامطلوبی را نشان خواهیم داد. 

 زمستان ارز دیجیتال دقیقاً چیست؟ 

 زمستان ارز دیجیتال دوره طولانی کاهش قیمت در بازار ارز دیجیتال است. در این فصل، جو بازار برای مدت طولانی منفی باقی می‌ماند، وحشت و ترس جایگزین خوش بینی می‌شود. 

 قیمت بیت کوین در اکتبر 2021 شروع به کاهش کرد و تا نوامبر 2022 بیش از 70 درصد کاهش یافت. ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال نیز به میزان قابل توجهی از بالاترین سطح تاریخ خود یعنی 2.9 تریلیون دلار در نوامبر 2021 کاهش یافت و در حال حاضر به زیر 800 میلیارد دلار رسیده است. 

 این اولین باری نیست که زمستان ارزهای دیجیتال رخ می‌دهد و در سال های 2014، 2015 و 2018 اتفاقات مشابهی رخ داد. 

 چگونه یک زمستان رمزارز می‌تواند بر سلامت روان شما تأثیر بگذارد؟ 

 در طول زمستان رمزارز، پرتفوی سرمایه گذاران معمولاً کاهش می‌یابد و با زیان های عمیق مواجه می‌شوند. از آنجایی که هیچکس با از دست دادن پول راحت نیست، کاهش مستمر پرتفوی باعث ایجاد ترس در بازار می‌شود. در نتیجه، بسیاری از سرمایه‌ گذاران زمان بیشتری را صرف مطالعه نمودارهای بازار جهت یافتن فرصت هایی برای جبران سریع پول از دست رفته می‌کنند، که اغلب ناموفق به نظر می‌رسد. 

 بسیاری از معامله گران هنگامی که رگه های باخت را تجربه می‌کنند، رفتارهای تجاری اجباری را ایجاد می‌کنند. آنها فراموش می‌کنند که اصلاً معامله نکردن می‌تواند بهترین معامله برای یک دوره خاص باشد. آنها آنقدر به نمودارها و دستگاه های معاملاتیشان وابسته می‌شوند که شروع به کارهای خطرناک می‌کند. 

 زمان طولانی تر باعث استرس، خستگی و افزایش اضطراب می‌شود. علاوه بر این، داشتن زیان مداوم یا کسب سود کم، می‌تواند منجر به افسردگی شود که بر سلامت روانی و بهره وری کلی معامله گران تأثیر می‌گذارد. 

 5 راه برای حفظ سلامت روانی در زمستان ارز دیجیتال  

 در ادامه چند راه برای اطمینان از اینکه سلامت روان شما در بهترین حالت ممکن در طول این دوره خواهد بود آورده شده است: 

 1. وحشت نکنید 

 دانستن اینکه قیمت ارز های مختلف از مرزهای مختلف عبور کرده‌اند و بازارهای نزولی قابل توجهی نیز در گذشته اتفاق افتاده است، دلیلی برای ناامید شدن است. 

 با تمام فراز و نشیب های قیمتی که در طول سال ها اتفاق افتاده است، بازار به رشد خود ادامه داده است و هر از گاهی مشارکت ها و پروژه های جدیدی دریافت می‌کند. 

 2. از معامله ارز دیجیتال فاصله بگیرید 

 مرخصی از ارز دیجیتال می‌تواند ذهن شما را از ضرر و شرایط نامطلوب بازار پاک کند. ممکن است لازم باشد توجه خود را به فعالیت های دیگر معطوف کنید تا مطمئن شوید که ذهن شما شفاف است. 

 می‌توانید مهارت های جدیدی بیاموزید، روی جنبه های دیگر زندگیتان تمرکز کنید یا حتی زمان بیشتری را با دوستانتان بگذرانید.

همچنین ممکن است لازم باشد برنامه ها را حذف کنید و تمام اعلان های مربوط به ارزهای دیجیتال را در طول استراحت مسدود کنید. وقتی می‌دانید که وضعیت کلی بازار تغییر نمی‌یابد، چه فایده ای دارد که وقت بیشتری را در بازار بگذرانید؟ 

 3. ورزش برای سلامت روانی و جسمی 

حفظ سلامت روانی در زمستان ارزهای دیجیتال

ورزش همیشه ثابت کرده است که یک تقویت کننده خلق و خوی موثر است که آن را به راه خوبی در برابر اضطراب و افسردگی تبدیل می‌کند. همچنین ضربان قلب شما را افزایش می‌دهد و توانایی بدن شما را برای پاسخ به استرس بهبود می‌بخشد. 

 تجارت و سرمایه گذاری نیاز به تمرکز و هوشیاری دارد. کند بودن و خستگی ممکن است شما را از توجه به جزئیات باز دارد. در نتیجه، در حین معامله بیشتر مستعد اشتباهات می‌شوید، این چیزی نیست که بخواهید، به ویژه در این شرایط. 

 4. به آن به عنوان یک بازی طولانی مدت فکر کنید (بدون معامله هیجانی) 

 در تب و تاب معاملات آسان است که خود را ببازید، اما همیشه به یاد داشته باشید که این یک ماراتن است، نه یک دوی سرعت. معامله گران از نقطه ای که بیتکوین را در سال 2017 خریداری کردند تا زمانی که بیتکوین به اوج خود رسید، تقریباً سه سال منتظر ماندند. 

 بسیاری از سرمایه گذارانی که این را درک نمی‌کنند سعی خواهند کرد معاملات انتقامی را انجام دهند. معامله انتقامی یک واکنش احساسی معمولی است که یک معامله گر ضرر قابل توجهی را متحمل می‌شود. این عمل باعث می‌شود پس از زیان های قابل توجه، تلاش کنند تا سود سریعی کسب کنند. 

 در معاملات انتقام جویانه، معامله گران بدون هیچ گونه تحلیلی که از تصمیمات معاملاتی آنها حمایت کند، به صورت ناگهانی معامله می‌کنند. معاملات انتقامی اغلب منجر به ضررهای بزرگتر می‌شود و شما را در موقعیت های آشفته تری قرار می‌دهد. 

 5. چیز جدیدی در مورد بازار بیاموزید 

حفظ سلامت روانی در زمستان ارزهای دیجیتال

بسیاری از مردم در طول دوره صعودی که در سال 2020 شروع شد، به بازار وارد شدند. این روند صعودی مدت زیادی به طول انجامید و اکثر کسانی که در آن زمان کریپتو خریداری کردند، مقداری سود سرمایه گذاری دریافت کردند.

بسیاری از کسانی که در این دسته قرار می‌گیرند، فرصتی برای یادگیری در مورد ارز دیجیتال نداشتند. آنها جمعیت را دنبال کردند تا توکن های خاصی را بخرند و نگه دارند تا مقداری بازده سرمایه گذاری دریافت کنند. 

 این فصل می‌تواند زمانی برای یادگیری باشد. می‌توانید راه های دیگری برای کسب درآمد در صنعت ارز دیجیتال بیاموزید، مانند روش های جدید تجارت که ممکن است تحت تأثیر اوضاع بازار قرار نگیرند.

مانند تجارت با استراتژی های کوتاه مدت مثل اسکالپینگ یا تجارت مشتقات مانند قراردادهای آتی و قراردادهای آتی دائمی. 

 زمستان ارز دیجیتال چقدر طول خواهد کشید؟ 

 زمستان های قبلی حدود دو سال به طول انجامیده است، اما این لزوماً به این معنی نیست که زمستان جاری از همان الگو پیروی خواهد کرد. عوامل اصلی تعیین کننده مدت زمان آن، عوامل اساسی بازار هستند. 

 شرایط Bear طولانی نه تنها در بازار ارز دیجیتال رایج است بلکه در بازار سهام نیز اتفاق می‌افتد و بارها شاهد بهبود آن بوده ایم. بازار ارز دیجیتال ممکن است در سال 2023 نشانه هایی از بهبود را نشان دهد، اما هیچ چیز تضمین شده نیست زیرا نمی‌توانیم آینده را پیش بینی کنیم. 

 تا زمانی که شاهد بهبود کامل بازار نباشیم، مطمئن شوید که در بهترین وضعیت روانی هستید و از تصمیم گیری هایی که شما را در شرایط نامساعدی قرار می‌دهد اجتناب کنید. 

به این مطلب امتیاز دهید

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *