1

3 ارز دیجیتال برتر برای خرید در سال 2022 

ارز دیجیتال برتر برای خرید در سال 2022
بازدید 1163

ارزهای دیجیتال و فناوری بلاک چین بدون شک پردرآمدترین صنعت در دهه گذشته بوده اند. در صنعت ارزهای دیجیتال بیش از 10000 دارایی دیجیتال برای انتخاب وجود دارند که هر فردی تواند در هر کدام از آن‌ها سرمایه گذاری کند و امیدوار باشد تا قیمت آن افزایش پیدا کند و آن‌ها را به میلیونرهای بعدی تبدیل کند. در ادامه ارز دیجیتال برتر برای خرید در سال 2022 را بشناسید.

با این حال، در دوره های زمانی مختلف برخی از این دارایی ها ممکن است پتانسیل افزایش قیمت بیشتری نسبت به سایر دوره های زمانی داشته باشند و از همین رو بهتر است قبل از آن که اقدام به سرمایه گذاری در این زمینه نمایید، در مورد بهترین رمز ارزهایی که در کوتاه مدت امکان جهش قیمتی خواهند داشت، اطلاعات کاملی را کسب نمایید.

در ادامه راهنما قصد داریم تا سه دارایی دیجیتالی که دارای ارزش و پتانسیل مثبت زیادی هستند را به شما معرفی نماییم تا شما با صلاح دید خود و کسب اطلاعات کامل تر در مورد این ارزهای دیجیتالی اقدام به سرمایه گذاری در آن‌ها نمایید.  

1) بلاک چین (Qi Qiblockchain) – قاتل اتریوم 

بلاک چین Qi (به اختصار Qi) یک شبکه بلاک چین عمومی، مقیاس پذیر و توزیع شده جهانی با قابلیت برنامه نویسی قرارداد هوشمند است. Qi با نماد معاملاتی “QIE” “chie” تلفظ می شود و برای بسترهایی مانند Web 3.0، Metaverse، NFT های کم تراکنش، Defi و هر چیزی که در آینده ی اینترنت رخ خواهد داد مورد استفاده قرار می گیرد. 

Qi یک تازه وارد در بازار ارزهای دیجیتالی تلقی می شود که می تواند با روش اجماع ایمن، 300 برابر بیشتر از بیت کوین و 10 برابر بیشتر از SWIFT در هر ثانیه تراکنش ها را انجام دهد. اکوسیستم Qi توسط یکی از بزرگ‌ترین صندوق های سرمایه گذاری در آفریقا به نام nReach Capitis Laysan و VortX Capital پشتیبانی می شود. 

رمز ارز Qi در حال حاضر به عنوان روش پرداخت اولیه در چندین اپلیکیشن استفاده می شود، این رمز ارز دارای بازار NFT جهان که در این بازار از Qi به عنوان ارز بومی در پلتفرمی به نام Hovr استفاده می شود. VortX قرار است برنامه هایی را مبتنی بر استفاده از Qi در بازی ‌های NFT و بازی هایی برای کسب درآمد پیاده سازی کند و از این ارز دیجیتال به‌عنوان پایه‌ ای برای رسیدگی به مسائل بانکی جهانی بهره‌مند شود. 

به گفته کارشناسان بلا ک چین Qi این قابلیت را خواهد داشت تا مشکلاتی اعم از هزینه های بالا و مقیاس پذیری بلاکچین ها را به عنوان بلاک چین لایه 1 با قابلیت قرارداد هوشمند، بهبود بخشد. 

صحبت‌ ها و چشم‌ اندازهای هیجان ‌انگیزی در مورد این رمز ارز وجود دارد و گفته می شود که در آینده امکان استخراج Qi با گوشی‌های هوشمند فراهم خواهد بود و همین موضوع باعث می شود تا این ارز دیجیتال یک رمز ارز دوستدار محیط ‌زیست‌ شناخته شود. با توجه به تعداد شراکت های قوی که در این اکوسیستم شکل گرفته اند، Qi قطعاً یک راه حل بهبود بخش برای زیرساخت بلاک چین است که به اهمیت این ارز دیجیتال می افزاید.  

در نهایت، VortX Capital، بزرگ‌ترین دارنده Qi حال حاضر در جهان، به همان روشی که Microstrategy بیت ‌کوین در پیش گرفته بود، قصد دارد اولین شرکت مبتنی بر بلاک چین باشد که در دومین قاره بزرگ جهان IPO ارائه می‌کند. Qi اکنون یکی از معدود بلاک چین هایی است که دنیا برای غیر متمرکز سازی، افزایش ایمن، سازگاری با محیط زیست و توسعه‌ دهندگان به آن نیاز دارد.  

با توجه به ویژگی های قابل توجه Qi، کارشناسان بر این باور هستند که قیمت Qi در 5 سال آینده به 3000 دلار در هر ارز دیجیتال برسد، Qi تنها در تعداد محدودی موجود است  و هرگز بیشتر از 150 متر در مجموع عرضه نخواهد شد. 

     مقایسه بلاک چین بیت کوین، اتریوم، ریپل، QI 

 بیت کوین  اتریوم  ریپل  QI 
غیرمتمرکز بله  بله  خیر  بله  
مقیاس پذیری  خیر  خیر  اثبات نشده است بله 
ایمن  بله  بله  بله  بله  
سرعت 4.6tps 20tps 1000tps  2000tps 
کارمزد تراکنش  زیاد  زیاد  کم کم 
ذخیره سازی  DLT DLT DLT  DLT  
اجماع  POW  POW->POS  POW POW 
لایه کاربرد یا Application layer نه  بله  نه  بله 
سازگار با محیط زیست  نه  نه  بله  بله 

2) Uniswap – بهترین سرمایه گذاری بلندمدت در سبد سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال  DEX  

Uniswap یک پروژه تبادل ارز غیرمتمرکز (DEX) است که از مجموعه ای از قراردادهای هوشمند در حال اجرا بر روی بلاک چین اتریوم تشکیل شده است. Uniswap با ارائه پاداش هایی به کاربران آن‌ها را تشویق می کند تا نقدینگی صرافی را حفظ کنند، این پاداش ها به صورت بخش هایی از کارمزد تراکنش ها و توکن های UNI تازه ساخته شده به شرکت کنندگان ارائه می شود.  

Uniswap در یکی از محبوب ‌ترین پروتکل‌ های مالی غیرمتمرکز که با نام DeFi شناخته می شود، از دارایی‌ های رمزنگاری متعدد، از جمله توکن بومی خود به نام UNI  استفاده می‌کند تا خدماتی تقریباً مشابه با یک صرافی سنتی را به کاربران خود ارائه دهد؛ این خدمات با مزایای اضافه ‌ای نیز همراه می باشند. Uniswap در مقایسه با سایر صرفی های غیرمتمرکز هزینه گاز بسیار کمتری دارد و غیرمتمرکزتر است. 

اگرچه Uniswap تنها DEX موجود در این بازار نیست، اما از نظر تعداد مشتریان و حجم معاملات روزانه یکی از محبوب ترین هاست. مفهوم کلی DEX هایی مانند Uniswap به این صورت است که معامله گران قادر هستند تا بدون واسطه ارزهای دیجیتال را در این بستر خریداری کنند و بفروشند. 

این امر از طریق مدل AMM (مارکت میکر اتوماتیک) امکان پذیر شده است که توسط قراردادهای هوشمند rock-solid تقویت می شود و با در نظر گرفتن همه این موارد، Uniswap می ‌تواند یکی از بهترین سرمایه‌ گذاری ‌های بلندمدت کریپتو در سال 2022 باشد.  

3) BNB – یک رمز ارز رو به رشد و پر استفاده  

BNB که قبلاً به عنوان بایننس کوین شناخته می شد، رمز ارزی است که توسط بایننس پشتیبانی می شود. میلیاردها دلار حجم معاملات، به صورت روزانه در صرافی Binance مورد معامله قرار می گیرد و  BNB برای کاربران صرافی Binance این فرصت را فراهم می آورد تا از کاهش ۲۵ درصدی کارمزد معاملات بهره‌مند شوند. علاوه بر این، مهم‌ترین مزیت این رمز ارز این است که BNB برای پرداخت هزینه ‌های تراکنش در زنجیره هوشمند بایننس استفاده می ‌شود. 

این شبکه اکنون به یکی از پروژه های محبوب رمزنگاری تبدیل شده است که چشم اندازی از آینده وب را به نمایش می گذارد و مانند Lucky Block.برای اولین بار است که راه اندازی می شود.  

بنابراین، با در نظر گرفتن این که هزاران توکن در زنجیره هوشمند بایننس فهرست شده‌ اند، می توان نتیجه گرفت که به احتمال زیاد تقاضا برای BNB در بلندمدت افزایش خواهد یافت. 

سخن نهایی 

این موضوع غیر قابل انکار است که ارزهای دیجیتال آمده اند تا در این صنعت بمانند؛ با پذیرش این واقعیت، مهم‌ترین سؤالی که  مطرح می شود این است که سرمایه گذاری در کدام یک از ارزهای دیجیتال می تواند سود بیشتری را در بلند مدت به همراه داشته باشد.

در این راهنما سعی کردیم تا بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری را به شما معرفی کنیم، با این حال، قبل از این که اقدام به سرمایه گذاری در هر یک از ارزهای دیجیتال نمایید، فاکتورهای دیگری مانند سرعت انجام معاملات، هزینه های مرتبط با تراکنش و امکان استفاده از ارز دیجیتال خود برای خریدهای منظم و نقل و انتقالات بانکی را نیز باید در نظر بگیرید تا بهترین سرمایه گذاری را انجام دهید.  

(1 امتیاز) - 5/5

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. سورن گفت:

    ممنون از مقاله مفیدتون