0

چرا بیت کوین در حال سقوط است؟ چه چیزی باعث کاهش ارزش کریپتو می شود؟ 

چرا بیت کوین در حال سقوط است؟
بازدید 853

هیچ چیز بدتر از دیدن آن کندل های قرمز بزرگ در نمودار کریپتو مورد علاقه شما نیست. اما چرا؟ چرا در حال سقوط هستند؟ 

صنعت کریپتو می تواند موفقیت، امنیت و سود را برای مردم فراهم کند، اما نمی تواند نوید ثبات را بدهد. اکثر کریپتوکارنسی ها طبیعتاً نوساناتی دارند و در معرض سقوط های نسبتاً مکرر قرار می گیرند. حتی بزرگترین کریپتوها، مانند بیت کوین، دچار سقوط شده اند، اما چرا این اتفاق می افتد؟ 

چرا کریپتوها اینقدر بی ثبات هستند و چه چیزی باعث سقوط آنها می شود؟ 

چرا کریپتوکارنسی ها تا این حد بی ثبات هستند؟ 

چه چیزی باعث سقوط کریپتوها می شود؟ 
چه چیزی باعث سقوط کریپتوها می شود؟ 

کریپتوکارنسی ها دارایی های مجازی هستند که اکثریت آنها توسط هیچ دارایی فیزیکی یا تضمین دولتی پشتیبانی نمی شوند. این بدان معناست که هیچ دارایی با ارزشی وجود ندارد که کریپتوکارنسی ها توسط آن پشتیبانی شوند.

اما استیبل کوین ها از این قانون مستثنا هستند، و در واقع کوین هایی هستند که اغلب توسط یک مناقصه سنتی یا یک دارایی فیزیکی پشتیبانی می شوند. اما اکثر کریپتوها در این دسته قرار نمی گیرند. 

بنابراین، حال که می دانیم کریپتوکارنسی ها تا این حد بی ثبات هستند، چه عواملی آنها را تحت تاثیر قرار می دهند؟ 

چه چیزی باعث سقوط کریپتوها می شود؟ 

چرا کریپتوکارنسی ها تا این حد بی ثبات هستند؟ 
چرا کریپتوکارنسی ها تا این حد بی ثبات هستند؟ 

طیف وسیعی از عوامل مختلف می تواند بر قیمت هر کریپتو تأثیر بگذارد. بیایید به سقوط های قبلی بیت کوین نگاه کنیم تا بفهمیم چگونه کریپتوها می توانند به روش های مختلفی تحت تأثیر قرار بگیرند. 

بیت کوین از زمان رونق کریپتو در سال 2020 سهم نسبتاً بالا و پایین خود را به خود دیده است. بیت کوین به اوج های جدیدی رسید، حتی توانست در نوامبر 2021 به قیمتی کمتر از 70,000 دلار برسد. اما این نوع افزایش قیمت ها در صنعت کریپتو دوام نمی آورند و قیمت بیت کوین مدت کوتاهی پس از رسیدن به این اوج شروع به کاهش کرد. 

اما این کاهش قیمت همانطور که در ابتدای سال 2022 انتظار می رفت ادامه پیدا کرد و در ژانویه به زیر 40000 دلار رسید. گمان می رود که این کاهش به دلیل شایعاتی مبنی بر اینکه قرار است ایالات متحده به شدت قانونمند سازی دارایی های دیجیتال را آغاز کند، ایجاد شده است، که همین موضوع باعث سردرگمی بسیاری از سرمایه گذاران شد. وقت که تعداد زیادی از سرمایه گذاران تصمیم می گیرند کریپتوی خود را تخلیه کنند، تقاضا کاهش می یابد و قیمت نیز کاهش می یابد. 

پس از سقوط بازار سهام و سقوط Terra Luna و TerraUSD و از دست دادن تقریباً تمام ارزش خود، افت قیمت بیت کوین در ماه می 2022 شدت گرفت. با ناامیدی سرمایه گذاران در سراسر جهان، بیت کوین به زیر 30000 دلار سقوط کرد و باعث خسارات مالی هنگفتی شد. 

اما سقوط برای بیت کوین اتفاق جدیدی نیست. اگرچه این کریپتو بسیار محبوب است، اما قیمت آن تحت تأثیر حتی کوچکترین رویدادها نیز قرار می گیرد. حتی اعلام ایلان ماسک مبنی بر اینکه تسلا دیگر بیت کوین نمی گیرد نیز باعث افت شدید بازار آن در ماه می 2021 شد. 

البته سقوط قیمت فقط برای بیت کوین نیست. همه کریپتوکارنسی هایی که به یک دارایی سنتی متصل نیستند، ممکن است افت شدیدی را تجربه کنند. بنابراین، چه عوامل دیگری می تواند باعث این موضوع شود؟ 

چه عوامل دیگری باعث سقوط کریپتو می شوند؟ 

چه عوامل دیگری باعث سقوط کریپتو می شوند؟ 
چه عوامل دیگری باعث سقوط کریپتو می شوند؟ 

نهنگ های کریپتو (فردی که بالای 1000 واحد BTC داشته باشد.) می توانند نقش بزرگی در وضعیت ارزش یک کوین ایفا کنند. اینها افراد یا گروه هایی هستند که دارایی های کریپتوی عظیم میلیونی یا میلیاردی دارند.

هنگامی که یک واحد چنین دارایی های بزرگی داشته باشد، فروش قابل توجه کریپتو یا خرید دارایی های بیشتر، می تواند بر پویایی عرضه/تقاضا تأثیر بگذارد که تأثیر زیادی بر قیمت کریپتو خواهد گذاشت. 

فرض کنید یک نهنگ کریپتو ۱۰۰ میلیون دلار در اتریوم یک دفعه بفروشد. این امر به طور قابل توجهی تقاضا برای ETH را کاهش می دهد و تأثیر منفی بر قیمت آن دارد.

گاهی اوقات فعالیت نهنگ باعث کمی پایین آمدن یا بالا رفتن قیمت می شود. گاهی اوقات هم آنها می توانند باعث سقوط کامل شوند. 

علاوه بر این، بحران های جهانی نیز می توانند موج های بزرگی در صنعت کریپتو ایجاد کنند. برای مثال پاندمی COVID-19 را در نظر بگیرید. وقتی پاندمی برای اولین بار شیوع پیدا کرد، بیت کوین ضربه بسیار بزرگی خورد و از 9000 دلار به 5000 دلار در مارس 2020 کاهش یافت.

سایر کریپتوها نیز افت مشابهی را متحمل شدند. بازار سهام نیز در این زمان ضربه بزرگی خورد، زیرا مشاغل در سراسر جهان به دلیل قرنطینه مجبور به تعطیلی جزئی یا کلی شدند. 

زمانی که پروژه های غیرمتمرکز شکست می خورند نیز سقوط کریپتو ممکن است اتفاق بیفتد. فرض کنید یک پلتفرم وام دهی کریپتو با توکن نیتیو خود باید به دلیل سود کم تعطیل شود.

این موضوع باعث سقوط فوری ارزش این توکن نیتیو می شود که احتمالاً صفر می شود. علاوه بر این، تغییر قوانین کریپتو نیز می تواند بر بازار آن تأثیر بگذارد. برای مثال، اگر یک کشور بزرگ ترید یا ماین کردن کریپتو را ممنوع کند، احتمالاً باعث افت بازار می شود. 

کریپتو به طور ذاتی بی ثبات و آسیب پذیر است 

از آنجایی که قیمت کریپتو بسیار به عواملی که همیشه در حال تغییر هستند وابسته است، متأسفانه هیچ تضمینی از نظر سود دهی برای سرمایه گذاران وجود ندارد. ریسک و خطر یکی از ویژگی های اصلی کریپتو است و واقعاً نمی توان فهمید که قیمت یک کوین به کجا خواهد رسید. 

(15 امتیاز) - 4.7/5

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *