0

هر آنچه که باید در مورد انواع آدرس بیت کوین بدانید

انواع آدرس بیت کوین
بازدید 654

آیا می دانستید که آدرس بیت کوین انواع مختلفی دارد؟ انواع آدرس بیت کوین را در ادامه بررسی میکنیم.

شما می توانید مانند یک شماره اکانت بانکی سنتی، بیت کوین را با آدرس بیت کوین ارسال و دریافت کنید. اگر از کیف پول رسمی بلاک چین استفاده می کنید، در حال حاضر از آدرس های بیت کوین استفاده می کنید! 

با این حال، همه آدرس‌های بیت‌کوین یکسان ایجاد نمی‌شوند، بنابراین اگر به طور منظم بیت‌کوین ارسال و دریافت می‌کنید، دانستن نحوه استفاده مؤثر از آنها مهم است. 

آدرس بیت کوین چیست؟ 

آدرس کیف پول بیت کوین یک شناسه متمایز است که به شما امکان ارسال و دریافت بیت کوین را می دهد. این یک آدرس مجازی است که مقصد یا منبع تراکنش بیت کوین را نشان می دهد و به مردم می گوید که بیت کوین را کجا بفرستند و از کجا پرداخت بیت کوین دریافت کرده اند. با سیستم ایمیلی که از طریق آن ایمیل ارسال و دریافت می کنید قابل مقایسه است. در این حالت ایمیل ها بیت کوین شما، آدرس ایمیل آدرس بیت کوین شما و صندوق ایمیل شما کیف پول بیت کوین شما است. 

آدرس های بیت کوین معمولاً به کیف پول بیت کوین شما مرتبط می شوند که به شما کمک می کند بیت کوین خود را مدیریت کنید. کیف پول بیت کوین نرم افزاری است که به شما امکان می دهد بیت کوین ها را ایمن دریافت، ارسال و ذخیره کنید. برای ایجاد آدرس بیت کوین به کیف پول بیت کوین نیاز دارید. 

از نظر ساختاری، آدرس های بیت کوین معمولاً بین 26 تا 35 کاراکتر هستند و معمولاً حروف عددی هستند. آنها کلیدهای خصوصی دارند که برای انجام تراکنش بین آدرس ها به آنها نیاز دارید. این آدرس ها یک قالب استاندارد دارند: هش کلید پرداخت به عمومی (P2PKH). 

آدرس های بیت کوین پس از توقف سیستم مبتنی بر آدرس IP راه اندازی شد. این سیستم راه هایی را برای مجرمان سایبری ایجاد کرد تا حملات انسان در وسط را انجام دهند. سیستم جدید – آدرس های بیت کوین – ثابت کرده است که راه امن تری برای مردم برای ارسال بیت کوین است. 

انواع مختلف آدرس های بیت کوین چیست؟ 

چندین نوع آدرس بیت کوین وجود دارد. هر نوع به طور منحصر به فرد کار می کند و روش خاصی برای شناسایی دارد. 

آدرس Segwit یا Bech32 

آدرس‌های Segwit به آدرس‌های Bech32 یا آدرس‌های bc1 نیز معروف هستند زیرا با bc1 شروع می‌شوند. این نوع آدرس بیت کوین مقدار اطلاعاتی را که تراکنش ذخیره می کند محدود می کند. در نتیجه، آدرس‌های segwit می‌توانند حدود 16 درصد در هزینه‌های تراکنش صرفه‌جویی کنند. به دلیل این صرفه جویی در هزینه، این آدرس رایج ترین آدرس بیت کوین برای تراکنش ها است. 

. این نمونه ای از آدرس Bech32 است: bc1q42kjb79elem0anu0h9s3h2n586re9jki556pbb 

آدرس Legacy یا P2PKH 

آدرس‌های بیت‌کوین قدیمی یا آدرس‌های هش پرداخت به کلید عمومی (P2PKH)، با شماره یک شروع می‌شوند و بیت‌کوین‌های خود را روی کلید عمومی قفل می‌کنند. این آدرس به افراد اشاره می کند که به آدرس بیت کوین شما پرداخت کنند. 

در ابتدا، زمانی که بیت کوین صحنه رمزنگاری را ایجاد کرد، آدرس قدیمی تنها نوع موجود بود. در حال حاضر، گران ترین است زیرا بیشترین فضا را در معاملات مصرف می کند. 

. در اینجا نمونه ای از آدرس P2PKH آمده است: 15f12gEh2DFcHyhSyu7v3Bji5T3CJa9Smn 

سازگاری یا آدرس P2SH 

آدرس‌های سازگاری که با نام آدرس‌های pay-to-script-hash (P2SH) نیز شناخته می‌شوند، با عدد سه شروع می‌شوند. هش آدرس سازگاری در تراکنش مشخص شده است. از کلید عمومی مشتق نشده است، بلکه از یک اسکریپت است که شامل شرایط خاصی برای هزینه کردن است. 

این شرایط از فرستنده محفوظ است. ممکن است از شرایط ساده (کاربر آدرس عمومی A می‌تواند این بیت‌کوین را خرج کند) تا شرایط پیچیده‌تر (کاربر آدرس عمومی B فقط می‌تواند این بیت‌کوین را پس از گذشت مدت زمان مشخصی خرج کند و اگر راز خاصی را فاش کند) . در نتیجه، این آدرس بیت کوین حدود 26 درصد ارزان تر از جایگزین آدرس قدیمی است. 

. در اینجا نمونه ای از آدرس P2SH آمده است: 36JKRghyuTgB7GssSTdfW5WQruntTiWr5Aq 

آدرس Taproot یا BC1P 

این نوع آدرس بیت کوین با bc1p شروع می شود. آدرس‌های Taproot یا BC1P به ارائه حریم خصوصی هزینه در طول تراکنش‌ها کمک می‌کنند. آنها همچنین فرصت های جدید قرارداد هوشمند را برای آدرس های بیت کوین ارائه می دهند. تراکنش‌های آن‌ها کوچک ‌تر از آدرس‌های قدیمی است اما کمی بزرگ ‌تر از آدرس‌های بومی Bech32 است. 

. نمونه ای از آدرس BC1P به شرح زیر است: bc1pnagsxxoetrnl6zi70zks6mghgh5fw9d1utd17d 

از کدام آدرس بیت کوین باید استفاده کنید؟ 

اگر می خواهید بیت کوین بفرستید و می دانید چگونه در هزینه های تراکنش صرفه جویی کنید، باید از آدرس بیت کوین segwit استفاده کنید. این به این دلیل است که آنها کمترین هزینه تراکنش را دارند. بنابراین، با این نوع آدرس بیت کوین، بیشتر صرفه جویی خواهید کرد. 

با این حال، آدرس های سازگاری انعطاف پذیری زیادی را ارائه می دهند. می توانید از آنها برای انتقال بیت کوین به آدرس های جدید بیت کوین استفاده کنید زیرا می توانید اسکریپت هایی را بدون دانستن نوع اسکریپتی که آدرس گیرنده استفاده می کند ایجاد کنید. آدرس‌های P2SH گزینه خوبی برای کاربران معمولی هستند که آدرس‌های خود را تولید می‌کنند. 

یک آدرس قدیمی یا P2PKH آدرس بیت کوین سنتی است و با وجود اینکه پیشگام سیستم آدرس بیت کوین بود، هزینه تراکنش های بالای آن باعث شده که جذابیت آن برای کاربران کمتر شود. 

اگر حفظ حریم خصوصی در حین تراکنش ها برای شما اولویت است، باید از آدرس taproot یا BC1P استفاده کنید. 

آیا می توانید بیت کوین را از طریق آدرس های مختلف ارسال کنید؟ 

بله، شما می توانید بیت کوین را به انواع کیف پول بیت کوین ارسال کنید. این به این دلیل است که آدرس های بیت کوین با یکدیگر سازگار هستند. شما نباید مشکلی در ارسال از یک نوع آدرس بیت کوین به نوع دیگر داشته باشید. 

اگر مشکلی وجود دارد، احتمالاً مربوط به سرویس شما یا مشتری کیف پول رمزنگاری شما است. ارتقا یا به روز رسانی به کیف پول بیت کوین که جدیدترین انواع آدرس های بیت کوین را ارائه می دهد، احتمالا مشکل را حل می کند. 

به طور کلی، مشتری کیف پول شما همه چیز مربوط به آدرس بیت کوین شما را مدیریت می کند. در نتیجه، شما نباید مشکلی داشته باشید، به خصوص اگر قبل از ارسال، آدرس بیت کوین را دوباره چک کنید تا صحت آن را تایید کنید. 

بهترین روش ها در استفاده از آدرس های بیت کوین 

در اینجا بهترین روش ها برای جلوگیری از اشتباهات پرهزینه با آدرس های بیت کوین آورده شده است. 

1. آدرس دریافت را دو بار بررسی کنید 

این تمرین خوب است که همیشه آدرس دریافت کننده را دوباره چک کنید. وقتی آدرس را کپی و جای‌گذاری می‌کنید، یک ویروس پنهان می‌تواند با کلیپ‌بورد شما مشکل ایجاد کند. همیشه کاراکترها را دوبار بررسی کنید تا دقیقاً مانند آدرس اصلی باشند تا بیت کوین های خود را به آدرس اشتباهی ارسال نکنید. 

2. آدرس را تست کنید 

اگر در مورد ارسال بیت کوین خود به آدرس اشتباه یا حتی انجام تراکنش ها عصبی هستید، آزمایش آدرس دریافت کننده با تعداد کمی بیت کوین ممکن است به رفع ترس شما کمک کند. این نکته به ویژه برای افراد تازه کار مفید است تا قبل از ارسال مقادیر زیادی بیت کوین، تجربه کسب کنند. 

چگونه بیت کوین ارسال شده به آدرس اشتباه را بازیابی کنیم؟ 

بازیابی بیت کوین هایی که به اشتباه به آدرس اشتباه ارسال کرده اید تقریبا غیرممکن است. با این حال، اگر می‌دانید که صاحب آدرسی است که بیت‌کوین‌ها را به آن ارسال کرده‌اید، یک استراتژی خوب این است که با آنها تماس بگیرید. شانس ممکن است با شما باشد و آنها ممکن است آن را به شما بازگردانند. 

علاوه بر این، می‌توانید با ارسال پیامی که می‌گوید بیت‌کوین‌های خود را اشتباهاً به آدرس بیت‌کوین مربوطه منتقل کرده‌اید، ویژگی OP_RETURN را امتحان کنید. سعی کنید اشتباه خود را به وضوح توصیف کنید و از آنها بخواهید که به شما کمک کنند. این روش ها قابل اعتماد نیستند، بنابراین نباید بیت کوین های خود را بدون بررسی مجدد آدرس ارسال کنید. 

آدرس های بیت کوین: «اکانت بانکی» مجازی 

آدرس‌های بیت‌کوین شباهت‌هایی با اکانت ‌های بانکی امروزی دارند و این به این دلیل است که از اکانت ‌های بانکی در تراکنش‌ها برای ارسال ارز استفاده می‌شود. با این حال، در مورد آدرس های بیت کوین، بیت کوین ارسال می شود. 

با وجود اینکه انواع مختلفی از آدرس‌های بیت‌کوین وجود دارد، شما می‌توانید بیت‌کوین‌ها را از یک نوع به نوع دیگر ارسال کنید، زیرا دارای ویژگی سازگاری متقابل آن‌ها است. با این حال، همیشه قبل از ارسال بیت کوین، آدرس را دوباره چک کنید زیرا بازیابی آنها می تواند بسیار چالش برانگیز باشد. 

(1 امتیاز) - 1/5

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *