0

نحوه خرید کاردانو (ADA)

نحوه خرید کاردانو
بازدید 640

Cardano (ADA) با تبدیل شدن به یکی از محبوب ‌ترین پروژه‌های بلاک چین، به عنوان یکی از برترین پروژه‌ های بلاک چین شناخته می شود. هدف از ایجاد این شبکه بر روی بلاک چین، گسترش و پیشبرد مرزهای دنیای رمزنگاری شده با همراهی یک پایگاه بزرگ از طرفداران است.

کاردانو نیز مانند اتریوم، برای ساخت برنامه های غیرمتمرکز (dapps) و دارایی های دیجیتال مورد استفاده قرار می گیرد. چیزی که Cardano را بسیار جذاب می کند این است که هر مرحله از پروژه توسط محققان مورد بررسی قرار گرفته است تا طبق گفته توسعه دهندگان بهترین پروژه ممکن را به وجود بیاورند.

تحقیقات انجام گرفته برای گسترش پروژه بسیار دقیق و گسترده بوده است و  بنابراین شکی نیست که برای هر مرحله از نقشه راه کاردانو به دقت فکر شده باشد. 

چارلز هاسکینسون، یکی از بنیانگذاران اتریوم، این پروژه را رهبری می کند. هاسکینسون برای ایجاد این پروژه مجبور شد راه خود را از اتریوم جدا کند، درواقع او و ویتالیک بوترین دیدگاه های متفاوتی را در این زمینه داشتند، ویتالیک بوترین بر این باور بود که پروژه باید به صورت nonprofit و یا بدون سود به پیش رود و هاسکینسون بر این عقیده بود که پروژه باید به صورت تجاری صورت بگیرد. همین شکاف در عقیده های این دو بنیان‌گذار بود که باعث تأسیس کاردانو شد.

هاسکینسون در راستای عقیده ای که دارد، همیشه با بازاریابی ها و جریان هایی که ایجاد می کند به عنوان حضور اصلی جامعه ارزهای رمزنگاری شناخته می شود. این باعث شده که او طرفداران پرشوری را از جامعه ارزهای دیجیتال به خود اختصاص دهد. 

این پروژه بلاک چین صد برابر سریع‌تر از شبکه فعلی اتریوم است که هنوز مشکل سرعت تراکنش شبکه های بلاک چین قدیمی را حل نکرده است.

هزینه ‌های گاز کاردانو نیز خیلی قابل توجه نیستند، زیرا شبکه در حال حاضر اشباع نشده است. یکی از اهداف کاردانو گسترش پروتکل های غیرمتمرکز به کشورهای فقیری است که بدون کمک پروژه های این‌چنینی به آنها دسترسی نخواهند داشت.

اهداف و چشم اندازهای کاردانو و همچنین سرمایه گذاری هایی که بر روی این رمز ارز صورت گرفته است، به نوبه خود نوید دهنده آینده ای موفق برای کاردانو می باشد و این امکان وجود دارد که کاردانو در سال های آینده به عنوان رقیب اتریوم شناخته شود و درکل آینده خوبی را می توان برای کاردانو در نظر داشت.

با وجود پروژه های متعدد و نقشه راه دقیقی که همین‌طور به تحقق کامل نزدیک می شود، کاردانو به عنوان یکی از پروژه های برتر از نظر ارزش بازار شناخته می شود.

بنابراین اگر بخواهیم از جنبه سرمایه گذاری به این رمز ارز نگاه کنیم، می توانیم بگوییم هر فردی که به دنبال فرصت هایی برای سرمایه گذاری در بلاک چین است و می خواهد بر روی رمز ارزهایی که پتانسیل دارند، سرمایه گذاری کند، بهتر است کاردانو را در لیست ارزهای دیجیتال خود داشته باشد.  

کیف پول daedalus cardano و سایر گزینه های کیف پول 

قبل از بررسی نحوه خرید کاردانو و اینکه در کدام صرافی ها کاردانو را بخرید، باید با نحوه استفاده از کیف پول Daedalus برای ذخیره کاردانوهای خریداری شده خود آشنا شوید.

بسته به استخری که برای سهام انتخاب می کنید، می ‌توانید تا 6% APY را هنگام قرار دادن Cardano خود بر روی کیف پول دریافت کنید، که می ‌تواند ده برابر مبلغ یک حساب پس‌ انداز معمولی در یک بانک سنتی باشد.

تنها کاری که باید انجام دهید این است که کیف پول Daedalus را دانلود کنید، منتظر بمانید تا کیف پول شما با شبکه همگام شود و استخرهای سهام را انتخاب کنید. با این روش، شما همچنین یک گره کامل را در شبکه Cardano اجرا می کنید.

به اشتراک گذاشتن استخرها در آن شبکه به این معنی است که شما در تصمیماتی که در کاردانو اتفاق می ‌افتد مشارکتی فعالی دارید. نکته ای که باید به آن توجه کرد این است که stake می تواند در زمان واقعی در بازار نوسان داشته باشد. به عنوان مثال، ممکن است سهام خود را در 8٪ ببینید و سپس شاهد کاهش آن به 4٪ باشید.

هنگامی که آن را در صرافی خریداری کردید، تنها کافی است به بخش کیف پول بروید و آدرس receive  یا “دریافت” خود را پیدا کنید تا هنگام برداشت ارز دیجیتال از آن استفاده کنید.

همچنین، یک بخشی با ظاهری مانند یک الگوی هندسی یا زنجیره ای از بلوک ها نیز در صفحه وجود دارد که در آن می توانید تمامی ویژگی های مربوط به stake را مشاهده نمایید.  

البته این موضوع را نیز در نظر داشته باشید که قرار دادن مقداری کاردانو در یک کیف پول سخت افزاری مانند لجر Ledger )  ) یا ترزور ( Trezor ) به جای گذاشتن آن در صرافی و یا قرار دادن آن در کیف پول Daedalus، می تواند ریسک های امنیتی دارای شما را کاهش دهد.

با این کار می توانید بانک شخصی خودتان باشید و مانند روش‌ های قدیمی ذخیره‌ سازی ارزهای دیجیتال، مسئولیت دارایی خود را بیش از هر روش دیگری به عهده بگیرید. یک کیف پول سخت افزاری از نظر عملکرد عملاً چیزی برای ارائه دادن به شما ندارد و اما به مراتب کمتر در معرض هک قرار می ‌گیرد، این موضوع باعث می شود تا کیف پول سخت افزاری به مکانی عالی برای ذخیره ارزهای دیجیتال تبدیل شود. 

اگرچه توصیه نمی شود، اما همچنین می توانید تمام توکن های خود را در صرافی بگذارید. صرافی ‌ها امروزه در حال بررسی از نظر امنیت هستند و با پروتکل ‌های امنیتی پایه ارائه می ‌شوند، بنابراین نمی توان گفت که صرافی های ارزهای دیجیتال بدترین مکان برای نگهداری ارزهای دیجیتال به شمار می آیند، اما اگر می ‌خواهید تأثیر بیشتری در مسیر شبکه کاردانو داشته باشید یا می ‌خواهید از برنامه ‌های کاردانو برای ذخیره ارز دیجیتال خود استفاده کنید، یا حتی فقط می‌ خواهید APY بالاتری نسبت به آنچه صرافی شما ارائه می‌ دهد، در اختیار داشته باشید، بهتر است نگاهی به کیف پول Daedalus برای نگهداری رمز ارزهای کاردانو خود بیندازید.  

نحوه خرید کاردانو (ADA) از صرافی  

برای انجام معاملات اسپات در برخی از صرافی ها باید اطلاعات لازم را در اختیار داشته باشید. اگر صرافی مورد نظر شما این امکان را برای شما فراهم می آورد که ارز دیجیتال ADA را با استفاده از ارزهای بومی تهیه نمایید، باید این در نظر بگیرید که برای این کار نیاز دارید تا مراحل مربوط به شناخت مشتری یا (KYC) را طی کنید، در KYC همان اطلاعاتی که در بانک مرکزی ارائه می دهید را باید در اختیار صرافی قرار دهید.

معاملات اسپات ساده ترین راه برای خرید ارزهای دیجیتال می باشند و اکثر هودلر ها به این صورت ارزهای دیجیتال مورد نظر خود را خریداری می کنند.

در این روش، شما ارز دیجیتال مورد نظر خود را به قیمتی می خرید که صرافی به شما می دهد و معمولاً بر اساس قیمتی است که صرافی برای آن ارز دیجیتال در روز خرید شما در نظر گرفته است. در بسیاری از صرافی ها، معاملات اسپات ساده ترین راه برای در اختیار داشتن ارزهای دیجیتال به شمار می آیند.

برای آن که بتوانید رمز ارز کاردانو را خریداری کنید در ابتدا باید در صرافی مورد نظر خود ثبت نام کرده باشید. سپس در هر صرافی که ثبت نام کرده باشید می توانید به بخش  trade section بروید و نمودار را به بالا بکشید. در این قسمت می توانید جفت معاملاتی کاردانو مانند USDT / ADA را پیدا کنید.

معمولاً یک بخش مجزا وجود دارد که می توانید جفت معاملاتی خود را از طریق آن پیدا کنید و یک نوار جستجو در نزدیکی آن نیز وجود دارد تا بتوانید جفت معاملاتی مورد نظر خود را سرچ کنید.

اگر صرافی انتخابی شما امکان معامله مستقیم ADA با روش های فیات را نمی دهد، ممکن است مجبور شوید در ابتدا ارزهای دیجیتالی دیگری را تهیه کنید تا بتوانید با استفاده از آنها به معامله بپردازید.

حال باید مقدار ارز فیات یا ارز دیجیتالی که می خواهید به آن مقدار به معامله بپردازید را به صرافی واریز کنید، شما باید انتخاب کنید که می خواهید چه مقدار از حساب خود را به این ارز دیجیتال اختصاص دهید، این مقدار می تواند هر چیزی مانند 25٪، 50٪، 75٪ یا 100٪ باشد. سپس روی خرید ADA کلیک کنید. همچنین می ‌توانید مقداری را که می‌خواهید معامله کنید را تایپ کنید. 

بهترین صرافی ‌های ارز دیجیتال برای خرید کاردانو (ADA) 

صرافی هایی که در ادامه می آوریم با در نظر گرفتن برخی از معیارهای عینی انتخاب شده اند، یکی از این معیارها ارزش بازاری که از طریق آنها در گردش است، می باشد.

این بدان معنی است که کاربران به طور مکرر ارز دیجیتال Cardano را در این صرافی ها خریداری و معامله می کنند و همچنین کاربران به آنها اعتماد دارند از همین رو معاملات Cardano خود را در این بستر به گردش در می آورند.

در ادامه به معرفی برخی از صرافی های معتبری که می توانید از طریق آنها ADA خریداری کنید می پردازیم، همچنین برخی از آپشن های ویژه و امکانات این صرافی ها را نیز مورد بررسی قرار خواهیم داد.  

  1. نحوه خرید کاردانو در بایننس 

بایننس بزرگترین صرافی موجود در جهان است و وقتی صحبت از صرافی به میان می آید کاربران ارزهای دیجیتال به یاد آن می افتند. همچنین جفت ارز ADA / USDT، در این صرافی با نرخ بالایی در گردش است و شما این امکان را خواهید داشت تا به راحتی رمز ارز ADA را با استفاده از هر چیزی از USD تا یورو و ارزهای فیات خریداری نمایید. هزینه های تراکنش در این صرافی کم است و آموزش های زیادی برای کمک به کاربر برای شروع معاملات وجود دارد. بایننس از رابط کاربری طلایی و مشکی برخوردار است که باعث می شود همه آیتم ها به راحتی قابل تشخیص باشند، رابط کاربری این صرافی بسیار کاربر پسند است. آموزش هایی برای مبتدیان نیز در نظر گرفته شده است و همچنین قابلیت های پیشرفته ای برای معامله گران حرفه تر در نظر گرفته شده است. شما همچنین می توانید ADA را با ارزهای فیات تنها با فشردن یک دکمه خریداری کنید.  

  1. نحوه خرید کاردانو از coinbase  

اگرچه Coinbase کمترین کارمزد را در بین صرافی های این لیست به خود اختصاص نداده است، اما از امکانات بسیاری برخوردار است. کوین بیس زمانی که Cardano را در صرافی خود فهرست کرد، خبرساز شد. این صرافی یکی از ساده ‌ترین راه ‌ها برای مبادله USD و ADA را دارد زیرا جفت ارز آنها به صورت مجزا فهرست شده است. اگر به اندازه کافی حرفه ای هستید، می توانید به Coinbase PRO بروید و با هزینه های کمتر ADA را معامله کنید. خدمات پشتیبانی مشتری 24 ساعته، امکان استفاده از کارت Coinbase و همچنین رابط کاربری ساده برای مبتدیان  از جمله ویژگی های متمایز کننده این صرافی به شمار می آید. به طور کلی خوب است بدانید که کوین بیس معمولاً یک صرافی ایده آل برای تازه واردان به ارزهای دیجیتال به شمار می آید. 

  1. نحوه خرید کاردانو در کراکن ( Kraken )

Kraken بالاترین حجم کاردانو را ندارد، اما به دلیل شهرت آن به عنوان یک صرافی با امنیت بالا و همچنین به دلیل داشتن APY بالا در Cardano، می تواند یکی از صرافی های معتبر در این لیست به شمار بیاید. کراکن با ممیزی های امنیتی منظم، اقدامات امنیتی و تنظیمات شخصی، یک صرافی نامدار در ایجاد امنیت به شمار می رود. اگرچه توصیه نمی ‌شود تمام دارایی ‌هایتان را در صرافی بگذارید، اما اگر مجبور باشید،  Kraken می تواند یک گزینه عالی به شمار بیاید.  

ایجاد امنیت یک موضوع بسیار مهم است زیرا اگر یک صرافی فرصت هایی را برای کاربران فراهم کند تا بتوانند امنیت خود را در شبکه بالا ببرند، قطعا یک مکان ایده آل برای معامله ارزهای دیجیتال خواهد بود که کراکن همه این ویژگی ها را با هم ارائه می دهد.  

  1. نحوه خرید کاردانو در KuCoin 

KuCoin یک صرافی معتبر و شناخته شده است، اما این صرافی از ارزهای فیات برای معامله و سرمایه گذاری بر روی ارزهای دیجیتالی مانند ADA پشتیبانی نمی کند، این صرافی از بالاترین حجم های معاملاتی ADA را به خود اختصاص داده است. KuCoin همچنین دارای یک سیستم ساده است که برای شروع معاملات ارزهای دیجیتال با ارزهای دیجیتال نیازی به ارائه مجموعه ای از معاملات Know Your-Customer ندارد. اما اگر می ‌خواهید با استفاده از Kucoin فیات بخرید، باید اطلاعات لازم را ارائه دهید. درواقع ارائه اطلاعات شخصی در این صرافی امری اجباری نیست و همین موضوع یک مزیت بزرگ به شمار می رود. این بدان معنی است که به راحتی می توانید به معامله ADA در KuCoin بپردازید. همچنین این صرافی کیف پول های متعددی را برای شما در نظر گرفته اند که می توانید فقط ارزهای دیجیتال را به آن منتقل کرده و معامله خود را شروع کنید. تنها چیزی که وجود دارد این است که جفت مستقیم فیات برای معامله با ADA ارائه نمی شود، اما رابط کاربری آن به اندازه کافی کاربر پسند و ساده است و فهمیدن نحوه خرید ADA از طریق استیبل کوین هایی مانند USDT و USDC بسیار راحت و سریع انجام خواهد گرفت. 

5.نحوه خرید کاردانو در OKEx 

OKEx  نیز مانند KuCoin، جفت معاملاتی فیات برای معامله در ADA ارائه نمی دهد، اما حجم معاملات ADA در مقابل USDT در این صرافی بالا است. OKEx یک صرافی است که طیف گسترده ای از ابزارهای مالی را در اختیار شما قرار می دهد. بنابراین اگر به دنبال یک صرافی با قابلیت ها و امکانات متنوع هستید تا بتوانید از آنها در معاملات خود استفاده کنید، OKEx یک صرافی عالی برای شما به شمار می آید. رابط کاربری این صرافی بسیار ساده و منظم است و همین موضوع به همراه قابلیت های پیشرفته آن، OKEx را به یک صرافی حرفه ای برای معاملات ارزهای دیجیتالی تبدیل می کند. همچنین این صرافی یکی از صرافی هایی است که بیشترین جفت های معاملاتی را در صنعت ارائه می دهد. بیش از 400 جفت معاملاتی در OKEx وجود دارد که باعث شده تا این صرافی به ابزاری عالی برای استفاده در معاملات کاردانو تبدیل شود.  

کلام آخر درباره نحوه خرید کاردانو

اگر هنوز مطمئن نیستید در کدام صرافی باید Cardano را خریداری کنید، با استفاده از لیستی که ارائه کردیم می توانید بسته به ترجیحات و نیازهای خاص خود صرافی مورد نظر خود را انتخاب کنید. کاردانو به سرعت در حال تبدیل شدن به یک نام آشنا در جامعه ارزهای دیجیتال است. این رمز ارز با پروتکل ‌های تحقیق شده ‌اش، شاید بتواند یکی از برترین رمز ارزها به شمار بیاید. اگرچه آینده رمز ارز کاردانو روشن به نظر می رسد، اما خوب است که برای سرمایه گذاری و معامله در آن احتیاط کنید و تمام پس انداز خود را برای سرمایه گذاری استفاده نکنید. با این حال، از آنجایی که کاردانو در سال 2021 به بالاترین حد خود رسیده بود و با تکمیل پروژه کاردانو، قطعاً باید این رمز ارز را زیر نظر داشته باشید.  

به این مطلب امتیاز دهید

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *