0

مقایسه ایردراپ ارزهای دیجیتال با ICO: تفاوت چیست؟ 

مقایسه ایردراپ ارزهای دیجیتال با ICO
بازدید 761

این اصطلاحات در سراسر صنعت ارز دیجیتال رایج هستند، اما چگونه کار می‌کنند؟ مقایسه ایردراپ ارزهای دیجیتال با ICO: تفاوت چیست؟ 

پروژه های جدید ارز دیجیتال با استفاده از Airdrops و پیشنهادات اولیه سکه (ICO) راه‌اندازی می‌شوند. 

 اگرچه ICO ها دیگر محبوب نیستند، اما مهم است که آنها را از هم متمایز کنید تا از سردرگمی احتمالی، جلوگیری کنید. 

 بیایید بررسی کنیم، ایردراپ و ICO چیست و چگونه کار می‌کنند؟ 

 Crypto Airdrop و ICO چیست؟ 

 Crypto Airdrop رویدادی است که در آن واحدهای رایگان یک ارز دیجیتال جدید به افرادی که شرایط ایردراپ را دارند داده می‌شود. 

شرط ایردراپ می‌تواند این باشد که آنها وظایف خاصی را برای کمک به رشد پروژه انجام دهند، برای مثال فقط از یک سرویس استفاده کنند. 

 این مقاله فقط در مورد ایردراپ نیست. اگر می‌خواهید ارزهای دیجیتال یا NFT رایگان دریافت کنید، چیزهای زیادی برای یادگیری در مورد ایردراپ ها و NFT ها وجود دارد. 

 عرضه اولیه سکه (ICO)، مانند airdrops، برای آگاهی بخشی از پروژه های جدید به جامعه کریپتو انجام می‌شود. آنها همچنین راهی برای سرمایه گذاری مردم در ارز دیجیتال جدید هستند. با این حال، یک ICO با ایردراپ متفاوت است. 

 ایردراپ چه تفاوتی با ICO دارد؟ 

اولین و واضح ترین تفاوت بین ICO و Airdrop این است که ارز دیجیتال به صورت رایگان در ایردراپ ارائه می‌شود، اما سرمایه گذاران باید در ICO خرید کنند. 

 در ایردراپ، شما باید کاری را انجام دهید که به پروژه کمک می‌کند و ایردراپ به عنوان یک جایزه می آید. 

 به عنوان مثال، ایردراپ Uniswap در سال 2020 به همه افرادی که تا کنون از صرافی غیرمتمرکز Uniswap استفاده کرده‌اند، با اهدای 400 توکن UNI به آنها پاداش می‌دهد. هیچ یک از ذینفعان برای توکن ها پول پرداخت نکردند، آنها فقط باید سابقه استفاده از Uniswap DEX را داشته باشند. 

 برای ICO، شرکت کنندگان باید این ارز دیجیتال را با ارزهای فیات یا با ارزهای دیجیتال دیگری مانند بیت‌کوین، اتریوم یا موارد مشابه خریداری کنند. 

 در حالیکه airdrops افراد را تشویق می‌کند تا از پروژه استفاده کنند و معمولاً از وظایف خود به عنوان تبلیغات رایگان استفاده می‌کنند، ICO ها راهی برای تأمین مالی یک پروژه جدید هستند. 

 چرا ایردراپ انجام دهیم؟ 

 Airdrop انگیزه ای برای استفاده از یک پلتفرم است، همچنین می‌تواند وسیله ای برای پاداش دادن به افرادی باشد که قبلاً از این پلتفرم استفاده کرده اند – ایردراپ Uniswap دوباره به ذهن خطور می‌کند. 

 ما از Airdrop Stellar 2019 برای نشان دادن انگیزه های استفاده از یک سرویس استفاده می‌کنیم. 

 Stellar XLM در کیف پول Blockchain.com راه اندازی شد و دو میلیارد توکن XLM را به افرادی که در آن زمان کیف پول های Blockchain.com تأیید شده داشتند اهدا کرد. هر کیف پول 100 XLM رایگان دریافت کرد که در آن زمان 25 دلار ارزش داشت. 

 بنابراین، هدف اصلی اجرای ایردراپ برای استفاده از یک سرویس یا پاداش دادن به کاربران وفادار در طول زمان است. در هر صورت، این کار مورد توجه قرار می‌گیرد و مانند یک شیرین کاری تبلیغاتی عمل می‌کند، که در نهایت کاربران بیشتری را همراه می‌کند. 

 چرا ICO انجام دهیم؟ 

همانطور که قبلا ذکر شد، ماهیت اصلی انجام یک ICO، جمع آوری بودجه برای شروع یک پروژه است. ICO ها عمدتاً توسط پروژه های جدید یا پروژه های قدیمی انجام می‌شوند که به یک دلیل خاص راه‌اندازی مجدد می‌شوند. 

 چرا یک پروژه در همان ابتدا نیاز به جمع آوری سرمایه دارد؟ 

 خوب، هر بنیانگذار رمزارز از همان ابتدا به اندازه کافی ثروتمند نیست که بتواند پروژه را تأمین مالی کند، بنابراین آنها راهی برای جمع آوری سرمایه ارائه می‌کنند که به عنوان ICO شناخته می‌شود. 

 اتریوم، دومین ارز دیجیتال بزرگ پس از بیت‌کوین، با ICO شروع به کار کرد. سرمایه گذاران بیت‌کوین خود را با اتریوم معامله کردند به این امید که این پروژه کار کند و قیمت سکه افزایش یابد. 

 خوشبختانه اینطور شد، اما همیشه اینطور نیست و کلاهبرداری های آشکاری نیز وجود دارد. برخی از پروژه ها فقط برای جمع آوری پول سرمایه ‌گذاران ایجاد می‌شوند و توکن های بی‌فایده‌ای را در اختیارشان می‌گذارند که بنیانگذاران هرگز قصد استفاده از آن را نداشته‌اند. 

 ICO ها تا حد زیادی با پیشنهادهای مبادله اولیه (IEO)، پیشنهادات اولیه DEX (IDO) جایگزین شده‌اند و سایر روش های تامین مالی قابل اعتمادتر به نظر می‌رسند و احتمال کمتری برای از بین رفتن سرمایه وجود دارد. 

 مزایا و معایب Airdrops 

 Airdrops در چند سال گذشته به طور قابل توجهی تکامل یافته است. آنها قبلاً به سادگی ارسال توکن های رایگان برای انجام کارهای خاص بودند، اما دیگر اینطور نیست. 

 شرکت در airdrops رقابتی تر شده است زیرا آگاهی از ارز دیجیتال در حال افزایش است. این رقابت با برخی از جوانب مثبت و منفی همراه است. 

 مزایای Airdrops 

  • ایردراپ می‌تواند بسیار مفید باشد، مانند ایردراپ UNI که اکنون ده ها هزار دلار ارزش دارد. 
  • برای بسیاری از آنها، شما نیازی به تعهد مالی ندارید. 
  • شرایط معمولاً ساده هستند و هر کسی می‌تواند آنها را برای ادعای ایردراپ فراهم کند. 
  • هیچ ریسکی وجود ندارد زیرا تعهد مالی وجود ندارد. 

 معایب Airdrops 

  • برخی از ایردراپ ها به تعهد مالی نیاز دارند، مانند خرید مقداری رمزارز برای دریافت رایگان مقداری بیشتر  
  • بیشتر توکن ها در زندگی واقعی کاربردی نیستند 
  • همه شرکت کنندگان در ایردراپ این روزها ایردراپ را دریافت نمی‌کنند. برندگان بیشتر از طریق قرعه کشی انتخاب می‌شوند، بنابراین هیچ تضمینی برای دریافت جایزه وجود ندارد 

 مزایا و معایب ICO ها 

ICO ها هم دارای مزایا و معایب خود هستند، به خصوص به این دلیل که تعهد مالی لازم است. در زیر برخی از مزایا و معایب مشارکت در ICO آورده شده است. 

 مزایای ICO ها 

  • در صورت موفقیت پروژه می‌تواند پاداش دهنده باشد 
  • سرمایه گذاری معمولا زیاد نیست زیرا قیمت اولیه توکن یا سکه کم است 
  • هر کسی می‌تواند در اکثر ICO ها شرکت کند 

 معایب ICO ها 

  • یک ICO به راحتی می‌تواند یک کلاهبرداری باشد و شما ممکن است سرمایه خود را از دست بدهید 
  • بهترین ICO ها با شانس موفقیت بالا معمولاً برای گروهی منتخب از سرمایه گذاران رزرو می‌شوند 
  • پروژه ممکن است واقعی باشد، اما ممکن است شکست بخورد، و سرمایه شما را پس ندهد 

 آیا باید در Airdrops و ICO شرکت کنید؟ 

 تصمیم به خودتان بستگی دارد. با این حال، بررسی کنید که airdrop با کمترین کار ممکن به شما پاداش دهد. برای ICO ها، “تحقیق خودتان را انجام دهید” توصیه ما است. 

 برای اطمینان از قانونی بودن پروژه قبل از سرمایه گذاری، یک بررسی کامل پیشینه انجام دهید. هیچوقت در بازار ارز دیجیتال به کسی اعتماد ۱۰۰ درصدی نداشته باشید، افراد زیادی به خاطر طمع سرمایه خود را بفنا دادند. 

به این مطلب امتیاز دهید

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *