0

غیرمتمرکز ترین ارزهای دیجیتال

غیرمتمرکز ترین ارزهای دیجیتال
بازدید 253

بر اساس نتایج تحقیقات جدید، کاردانو در رتبه دوم غیرمتمرکز‌ترین بلاکچین‌ها قرار گرفته که می‌تواند تأثیر زیادی بر نفوذ آن در جامعه ارزهای دیجیتال که به مقوله عدم‌ تمرکز اهمیت زیادی می‌دهند، داشته باشد. در این پست به بررسی غیرمتمرکز ترین ارزهای دیجیتال می پردازیم.

غیرمتمرکز ترین ارزهای دیجیتال

یکی از محققان حوزه کریپتو به نام جاستین بونز (Justin Bons) پس از بررسی بلاکچین‌های مختلف، امتیاز ۳۵ از ۶۰ را در شاخص عدم‌ تمرکز به بلاکچین کاردانو اعطا کرده است. به این ترتیب، کاردانو پایین‌تر از اتریوم با امتیاز ۴۳ قرار گرفت، اما موفق شد از بلاکچین‌هایی مانند بیت کوین، سولانا و ریپل پیشی بگیرد.

چارلز هاسکینسون (Charles Hoskinson)، بنیانگذار کاردانو، به این موضوع واکنش نشان داد. او ادعا کرد که نفوذ IOHK (سازمانی که کاردانو را راه‌اندازی کرده است) را نباید عاملی برای کاهش تمرکززدایی دانست. در عوض، هاسکینسون استدلال کرد که آنچه واقعاً اهمیت دارد، حاکمیت کد و تبدیل آن به یک پروژه متن باز قوی، با مشارکت نهادهای متعدد است.

بحث در مورد تمرکززدایی پیچیده‌تر از آن چیزی است که به نظر می‌رسد. تمرکززدایی فقط به معنی تعداد زیاد گره‌ها یا اعتبار‌سنج‌ها نیست، بلکه به معنی توزیع قدرت در داخل شبکه است.

اصولی که توسط بونز برای اندازه‌گیری میزان عدم تمرکز در نظر گرفته شده، شامل توزیع اعتبار‌سنج و کلاینت، ویژگی عدم نیاز به مجوز، تصمیم‌گیری چندمعیاره، طراحی حاکمیت و تمرکززدایی سیاست، است.

کاردانو در چندین مورد از این جنبه‌ها می‌درخشد. به عنوان مثال، این شبکه دارای تعداد اعتبارسنج بالا و شبکه‌ای عاری از نهاد‌های نیازمند به مجوز است. همچنین، دارای یک سیستم نمایندگی قوی و اجرای سریع حاکمیت آن‌چین است. با این حال، دخالت‌های IOHK، سوالاتی را در مورد عدم تمرکز شبکه ایجاد می‌کند.

u.today

به این مطلب امتیاز دهید

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *