0

ماین بیت کوین در خانه 

ماین بیت کوین در خانه
بازدید 563

ماین کردن بیت کوین تنها راه برای دستیابی به بیت کوین های تازه مینت شده (فرآیندی برای تبدیل یک فایل دیجیتال به یک کلکسیون کریپتویی یا دارایی دیجیتال در یک بلاکچین) است. اما آیا سخت افزار شما می تواند این کار را انجام دهد؟ 

ارز دیجیتال یک سرمایه گذاری سودآور است و بیت کوین نیز از این قاعده مستثنی نیست. شاید قبلا درباره ماین کردن بیت کوین شنیده باشید… اما منظور از ماین کردن بیت کوین چیست؟ سخت است؟ آیا کامپیوتر شما می تواند آن را مدیریت کند؟ 

ماین کردن بیت کوین موضوع پیچیده ای است و به راحتی می توان در حجم زیاد اطلاعاتی که در وب موجود است، گم شد. 

نگران نباشید! ما شما را با هر چیزی که برای شروع ماین کردن بیت کوین نیاز دارید، آشنا خواهیم کرد. 

ماین کردن بیت کوین چیست؟ 

بیت کوین برای ردیابی هر تراکنش بیت کوین از یک دفتر کل عمومی به نام بلاکچین استفاده می کند. 

ماین کردن بیت کوین، فرآیند اعتبارسنجی این تراکنش ها است. ماینرها رسید تراکنش ها را بررسی می کنند تا اطمینان حاصل کنند که هیچ کاربری سعی نمی کند از یک بیت کوین مشابه کلاهبرداری کند، مانند پرداخت هزینه برای چندین کالا یا خدمات (دوبار خرج کردن). 

چگونه این تراکنش ها را تأیید می کنید، و چرا لازم است این کار را انجام دهید؟ 

بیایید با این شروع کنیم که چرا باید این کار را انجام دهید. به ازای هر بلوک موفقی که اعتبارسنجی شده است، ماینر پاداش یک بلوک بیت کوین را برای این کار تکمیل شده دریافت می کند. اندازه هر بلوک در حدود 1 مگابایت است و 1 مگابایت داده بلاکچین می تواند معادل هزاران تراکنش باشد، که این بلوک به طور متوسط ​​شامل بیش از 2500 تراکنش است. همچنین یک ماینر موفق هزینه تراکنش بیت کوین را برای هر تراکنش موجود در بلوک جمع آوری می کند. 

بیت کوین از الگوریتم اثبات کار استفاده می کند. برای دریافت پاداش های بلوک، باید اولین ماینری باشید که این اثبات کار را ارائه می کند. اگر کسی قبل از شما این کار را انجام دهد، بدون توجه به کاری که شما انجام داده اید، هیچ بیت کوینی دریافت نمی کنید. 

با در نظر گرفتن این نکات، ماین کردن بیت کوین برای اکثر افراد سودآور نیست. علاوه بر همه اینها، شما همچنان باید هزینه های تحمیلی و جانبی آن مثل سخت افزار گران قیمت، مصرف برق، تعمیر و نگهداری، ساعات کار و غیره را نیز در نظر بگیرید (این موارد در ادامه این مقاله به طور کامل توضیح داده خواهند شد). 

ماین کردن بیت کوین چگونه کار می کند: اصول اولیه 

“به هر حال تصمیمم را گرفتم و می خواهم این کار را انجام دهم. حال چگونه می توانم بیت کوین را در خانه ماین کنم؟” 

کامپیوتر شما کار می کند تا یک هش 64 رقمی متمایز (رشته ای از بیت های خاص) را که کمتر یا مساوی با هش هدف تعیین شده توسط هر تراکنش در دفتر کل است را پیدا کند. 

هش هدف چگونه تنظیم می شود؟ به عبارت دیگر، چگونه می توان فهمید که کدام هش را باید حدس بزنید؟ 

یک تابع هش کریپتوگرافیک (رمزنگاری) – به ویژه SHA-256. یک تابع هش یک سری از داده ها را به عنوان ورودی می گیرد (مانند یک فایل تاریخچه تراکنش) و یک رشته با طول ثابت از بیت ها یا اعداد (هش) ارائه می کند. 

دقیقاً یک خروجی در هر ورودی وجود دارد، یعنی اگر حتی یک کاراکتر را در فایل اولیه تغییر دهید، هش حاصل به طور کامل تغییر می کند. هیچ راه عملی برای بازتولید این هش هدف وجود ندارد مگر اینکه هر تکرار ممکنی را اجرا کیند تا زمانی که یکی از آنها درست از آب درآید. به این کار محاسباتی «ماین کردن بیت کوین» می گویند. 

برای هر هش امکان تریلیون ها حدس وجود دارد، بنابراین قدرت محاسباتی زیادی برای هر شانسی نیاز است تا این پاداش بلوک تضمین شود. 

زمان زیادی لازم است تا یک یا حتی چند کامپیوتر تریلیون ها ترکیب هش را حدس بزند، تا شما بتوانید اولین ماینری باشید که تراکنش های 1 مگابایتی را تأیید می کند. 

نحوه ماین کردن بیت کوین 

برای این کار لازم است یک خریداری  ASICکنید، مگر اینکه یک ریگ ماینینگ (مجموعه‌ ای از تجهیزات که برای استخراج ارزهای دیجیتال مورد استفاده قرار می‌ گیرد.) بیت کوین داشته باشید که در اطراف یک ASIC (مدار مجتمع خاص اپلیکیشن) ساخته شده باشد. ASIC ها از نظر مصرف انرژی کارآمد هستند و فقط برای یک عملکرد خاص ساخته شده اند. در این مورد، استخراج BTC یکی از این عملکردها است. 

کامپیوتر رومیزی معمولی شما از یک CPU AMD یا Intel و یک AMD یا Nvidia GPU تشکیل شده است که می ‌تواند ارزهای دیجیتال دیگر را ماین کند، اما آنها قدرت محاسباتی لازم برای ماین کردن موثر و کارآمد بیت کوین را ندارند. به عنوان مثال، ارزهای دیجیتال مقاوم در برابر ASIC وجود دارند که می ‌توانید با استفاده از سخت ‌افزار معمولی خود، آنها را در خانه ماین کنید، اما بیت کوین در اکثر موارد اینگونه نیست. 

اگر یک ماینر ASIC داشته باشید، ماین کردن بیت کوین تقریبا آسان می شود. 

  1. یک نرم افزار ماینینگ بیت کوین مانند Easyminer یا MultiMiner را دانلود و نصب کنید. 
  1. آن نرم افزار را راه اندازی کنید. معمولاً باید یک سری اطلاعات اولیه مانند کوین انتخابی، استخر ماینینگ (در صورت وجود) و سایر تنظیمات مورد نظر خود را وارد کنید. 
  1. نرم افزار خود را اجرا کنید و اجازه دهید کامپیوتر شما کار خود را انجام دهد. سپس بیت کوین های به دست آمده در یک کیف پول نگهداری می شوند. 

همچنین می ‌توانید در یک استخر ماینینگ عضو شوید، که در واقع مجموعه ‌ای از ماینرهایی است که منابع را برای تأیید تراکنش‌ های بیشتری نسبت به حالت فردی به صورت مشترک جمع می ‌کنند. سپس این استخر، بیت کوین به دست آمده را معمولاً مطابق با مشارکت های فردی تقسیم می کند. 

ماین کردن بیت کوین: آیا می توان بیت کوین را در خانه ماین کرد؟ 

ایده ماین کردن بیت کوین در خانه جذاب به نظر می رسد، اما به همین آسانی نیست که فقط ماینر ASIC خود را وصل کنید و منتظر بمانید تا بیت کوین وارد شود. نه تنها این روزها هر کسی نمی تواند بیت کوین ماین کند، بلکه بدون داشتن سخت افزار مناسب هم نمی توانید بیت کوین ماین کنید. 

سخت افزار ماینینگ بیت کوین 

شما برای داشتن یک ریگ ماینینگ، یک سرمایه گذاری 200 تا 20000 دلاری در پیش روی خود دارید . محدوده قیمت آن بر اساس نرخ هش ریگ (سرعتی که ریگ می ‌تواند توالی های هش را حل کند) و همچنین مصرف انرژی بسیار متفاوت است. 

ریگ ماینینگی که خریداری می کنید تا حد زیادی به وضعیت شما بستگی دارد. می توانید یک واحد با کیفیت یا چندین واحد مقرون به صرفه را خریداری کنید. برخی از شرکت ها کل انبارهای خود را با ریگ ماینینگ هایی که شبانه روز کار می کنند، پر می کنند. 

در حال حاضر، یک Antminer S19 XP (با قابلیت تولید 140 TH/s یا بیش از یک تریلیون هش در ثانیه) بسته به خرده ‌فروشی که از آن خریداری می‌ کنید، بین 7000 تا 19000 دلار قیمت دارد. طبق ASIC Miner Value، بازده روزانه 4 دلار با هزینه برق هر واحد 0.12 دلار در کیلووات ساعت برای شما به همراه دارد. با توجه به اینکه قبض های برق در سرتاسر جهان در زمان نگارش مقاله به سرعت در حال افزایش است، شارژ هر واحد شما می تواند بالاتر هم باشد—مال من که همینطور است! 

بنابراین، به نظر می رسد هزینه گرانی برای یک سخت افزار ماینینگ کریپتویی است که حتی ممکن است سود زیادی هم نداشته باشد. اگر به خرید سخت افزار ماینینگ قدیمی تر و ارزان تر فکر می کنید، لازم است بیشتر فکر کنید. یک Antminer T9+ (قابلیت تولید 10.5TH/s) بین 500 تا 700 دلار قیمت دارد، اما به دلیل نرخ هش پایین و میزان مصرف انرژی، روزانه حدود 3 دلار ضرر می کنید. 

می توانید ریگ های ASIC را از مجموعه ای از خرده فروشان معتبر مانند آمازون، Newegg و Walmart خریداری کنید. 

هزینه انرژی 

همانطور که در بخش قبل اشاره شد، هزینه انرژی بسته به هر منطقه ای متفاوت است، و همچنین مصرف انرژی بر اساس راه اندازی و تنظیمات آن متفاوت است. ابتدا هزینه انرژی در منطقه خود را محاسبه کنید. که این هزینه معمولاً 0.08 تا 0.30 دلار در هر کیلووات ساعت است. سپس مصرف انرژی ریگ(های) ماینینگ خود را تعیین کنید. که می تواند از 900W تا 4000W+ باشد. 

با استفاده از این دو نقطه داده، می توانید هزینه عملیاتی ماهانه و سود خالص نسبی خود را تعیین کنید. معمولاً برای راه اندازی ریگ ماینینگ ASIC باید حدودا 100 تا 1000 دلار در ماه برای هزینه برق در نظر بگیرید.  

زمان 

جای تعجبی نیست که زمان ماینینگ بیت کوین به تنظیمات ماینینگ شما بستگی دارد. شرکت هایی که منابع خود را عمدتاً به ماینینگ بیت کوین (یا مزرعه بیت کوین) اختصاص می دهند و دارای تنظیمات ایده آلی هستند، و می توانند انتظار داشته باشند که در هر 10 تا 15 دقیقه حدود یک بیت کوین ماین کنند. 

این میزان برای افراد معمولی اصلاً واقع بینانه نیست. شما باید این انتظار را داشته باشید که هر ماه کسری از بیت کوین را از دست دهید، مگر اینکه مقداری درآمد از قبل سرمایه گذاری کنید. 

آیا ماینینگ بیت کوین امروز سودآور است؟ 

با ایجاد رقابت در بالاترین سطح و مقدار کم BTC، واقعیت این است که ماینینگ بیت کوین به عنوان یک فرد احتمالاً هنگام فاکتورگیری از هزینه های تحمیلی خیلی سودآور نیست. اگر راه ‌اندازی و تنظیمات ماینینگ مناسبی دارید و در منطقه ‌ای زندگی می ‌کنید که هزینه‌ های انرژی پایینی دارد، ممکن است شانس و اقبال این را پیدا کنید که در یک استخر ماینینگ مشارکت داشته باشید. 

جدول سودآوری ماینر ASIC Miner Value را به عنوان مثال در نظر بگیرید. با توجه به اینکه نرخ هر واحد هنوز روی 0.12 دلار در کیلووات ساعت تنظیم شده است، تنها 9 ریگ ماینینگ سودآور ASIC از ده ها واحد موجود وجود دارد. بدیهی است که اگر نرخ هر واحد شما پایین تر باشد، گزینه های بیشتری دارید، اما برای یک ماینر بیت کوین در خانه اجرای عملیات ماینینگ بیت کوین سودآور بسیار دشوار است. 

بیت کوین های خود را با یک کیف پول ردیابی کنید 

اکنون می دانید چگونه بیت کوین ماین کنید، اما پس از ماین کردن بیت کوین با آن چه می کنید؟ آیا به حساب بانکی شما واریز می شود تا آن را خرج کنید؟ نه اصلا اینطور نیست. 

شما بیت کوین را در یک کیف پول دیجیتال مرتبط با یک آدرس عمومی و یک کلید خصوصی نگه می دارید. این آدرس عمومی به دیگران اجازه می دهد تا بیت کوین را به کیف پول شما ارسال کنند، مانند زمانی که برای ماینینگ پاداش دریافت می کنید. کلید خصوصی همان چیزی است که برای دسترسی به محتویات کیف پول خود استفاده می کنید. 

بدون کیف پول بیت کوین، نمی توانید بیت کوین را معامله کنید. 

به این مطلب امتیاز دهید

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *