0

بیت کوین کند است: سریع ترین بلاک چین و ارز دیجیتال چیست؟

سریع ترین بلاک چین
بازدید 516

شما می خواهید مقداری ارز دیجیتال بفرستید، اما سریع ترین راه برای انجام آن چیست؟ سریع ترین بلاک چین را بشناسید.

بر کسی پوشیده نیست که سرعت تراکنش بیت کوین کند است. مدتی است که برای مقیاس بندی کارآمد و انطباق با خواسته های کاربران خود تلاش کرده است. در حال حاضر، حتی راه حل های لایه دوم خارج از بلاک چین را به عنوان راهی سریع برای انجام تراکنش های خرد ارائه می دهد. 

اگرچه این مشکل مقیاس پذیری مختص بیت کوین نیست. همه ارزهای دیجیتال را تحت تأثیر قرار می دهد و منجر به ایجاد ارزهای مختلف شده است که همه ادعا می کنند مشکل را حل کرده اند. 

اما چگونه می توان سرعت تراکنش یک ارز دیجیتال را اندازه گیری کرد؟ و سریع ترین ارز دیجیتال چیست؟ 

چگونه سرعت تراکنش یک ارز دیجیتال را اندازه گیری می کنید؟ 

سرعت تراکنش یک ارز دیجیتال تنها توانایی آن در پردازش و ذخیره داده ها است. هنگامی که متوجه این موضوع شدیم، می توانیم سرعت آن را تنها با استفاده از چند نقطه داده محاسبه کنیم. تنها چیزی که باید بدانید این است که هر بلوک چقدر بزرگ است، میانگین تراکنش چقدر است و هر چند وقت یکبار یک بلوک جدید به بلاک چین اضافه می شود. 

بنابراین، اگر بلاک های بیت کوین 1 مگابایت (یک میلیون بایت) و میانگین تراکنش بیت کوین حدود 400 بایت باشد، به این معنی است که هر بلوک بیت کوین می تواند حدود 2600 تراکنش را در خود جای دهد. در نهایت، از آنجایی که هر 10 دقیقه یک بلاک جدید بیت کوین به بلاک چین اضافه می شود، بیت کوین با میانگین تراکنش در ثانیه (TPS) تقریباً 5 به پایان می رسد. 

زمان تأیید تراکنش و پایان تراکنش 

اگرچه افزایش تعداد تراکنش‌هایی که یک بلاک چین می‌تواند در ثانیه اجرا کند، مقیاس ‌پذیری را بهبود می‌بخشد، اما عامل مهم دیگری که بر نحوه درک کاربر نهایی از سرعت تراکنش تأثیر می‌گذارد، زمان تأیید تراکنش است (همه به عنوان نهایی تراکنش شناخته می‌شوند). 

عکس 

همانطور که از نام آن پیداست، مدت زمانی است که لازم است تا یک تراکنش بلاک چین تایید شود و در نتیجه نهایی شود. می‌توانید آن را با ضرب تعداد تأییدیه‌های بلوک مورد نیاز یک بلاک چین برای در نظر گرفتن یک تراکنش نهایی در زمانی که طول می‌کشد تا یک بلوک جدید به بلاک چین اضافه شود، محاسبه کنید. 

بنابراین، اگر بیت کوین نیاز دارد که تراکنش ها بین سه تا شش بار تأیید شوند تا نهایی در نظر گرفته شوند و هر 10 دقیقه یک بلاک جدید اضافه شود، به این معنی است که نهایی تراکنش بیت کوین بین 30 تا 60 دقیقه است. 

سریع ترین بلاک چین ها کدامند؟ سریع ترین ارز دیجیتال چیست ؟ 

بنابراین، ما قبلاً ثابت کرده‌ایم که بیت‌کوین سریع‌ترین ارز دیجیتال نیست. که این سوال پیش می‌آید: سریع‌ترین ارز رمزنگاری شده چیست و در هر ثانیه چند تراکنش را می‌توان انجام داد؟ 

در حال حاضر، هزاران ارز رمزنگاری شده وجود دارد، بنابراین ما در درجه اول بر روی آنهایی که شناخته شده‌تر هستند تمرکز می‌کنیم، اما سریع‌ترین گزینه‌ها را نیز در نظر خواهیم گرفت. بهتر از این، می توانید همه آن را از جدول مفید زیر بخوانید! 

CryptocurrencyTransactions Per Second (TPS)Transaction Finality
Bitcoin (BTC)730 to 60 minutes
Ethereum(ETH)3030 minutes
Bitcoin Cash (BCH)20030 to 60 minutes
Litecoin (LTC)5630 minutes
Monero** (XMR)See notes20 minutes
Dogecoin (DOGE)336 minutes
Cardano (ADA)25020 minutes
Ravencoin (RVN)116100 minutes
Polygon*** (MATIC)7,00015 minutes
Ontology (ONT)5,00010 minutes
ICON (ICX)9,000Near instant
Zilliqa (ZIL)1,000-2,50030 seconds
Stellar (XLM)1,000-50005 seconds
Avalanche (AVA)4,5002 seconds
Cosmos (ATOM)10,0002-3 seconds
Solana**** (SOL)Up to 50,000Near instant
سریع ترین بلاک چین

. اتریوم*: توجه داشته باشید که در حال حاضر اتریوم حدود 30 تراکنش در ثانیه را پردازش می کند، انتظار می رود به روز رسانی های آینده این رقم را به شدت افزایش دهد. ادغام اتریوم 2.0 که در سپتامبر 2022 تکمیل شد، در نهایت شاهد معرفی به اشتراک گذاری بلاک چین خواهد بود که می تواند صدها هزار تراکنش در ثانیه را امکان پذیر کند. 

. Monero**: استفاده از تعداد دقیق تراکنش‌ها برای Monero دشوار و احتمالاً نادرست است، زیرا Monero از یک اندازه بلوک با تنظیم پویا برای تطبیق تراکنش‌های بیشتر استفاده می‌کند و با افزایش استفاده از شبکه، کارمزدها کاهش می‌یابد. 

Polygon.***:  Polygon’s 7,000 tps در یک زنجیره جانبی شبکه آزمایشی به دست آمد. 

Solana.****: در حالی که سولانا ادعا می کند می تواند 50000 tps را مدیریت کند، بیشترین تعداد تراکنش در هر ثانیه 8453 است (که هنوز هم چشمگیر است). 

سولانا سریعترین ارز رمزنگاری شده است – اما دریانوردی واضح نیست 

سریع ترین بلاک چین

در ظاهر، سولانا سریعترین ارز دیجیتال است. برخی بر این باورند که سولانا می‌تواند تعداد تراکنش‌ها در ثانیه را حتی بیشتر افزایش دهد و پتانسیل مقیاس‌پذیری شبکه را به شدت افزایش دهد. با این حال، در زمان نگارش این مقاله، دنیای ارزهای دیجیتال از ورشکستگی FTX و Alameda Research و امواج متعاقب آن غرق شده است. 

متأسفانه، سولانا یک رمزارز بود که هر دو صرافی مقدار زیادی از آن را در اختیار داشتند. Alameda Research تنها دارای بیش از 1.2 میلیارد دلار SOL است. هنگامی که FTX و Alameda کاهش یافت، قیمت SOL کاهش یافت و از بیش از 30 دلار به حدود 13 دلار در هر SOL کاهش یافت. علاوه بر این، کاهش شدید قیمت باعث شد که تعداد زیادی از سهامداران SOL سکه‌ها را از بین ببرند و این موضوع را پیچیده‌تر کرد. 

سولانا از مرده دور است. پذیرش این کاهش عظیم قیمت برای سرمایه گذاران سخت است و می تواند به طور موقت با حذف اعتباردهنده ها به ثبات شبکه آسیب برساند، اما سولانا هنوز هم چیزهای زیادی در راه است که به بهبود آن کمک می کند. حداقل، زمانی که بازار کریپتو بهبود یابد، سولانا شانس زیادی برای بهبود با آن دارد. 

آیا سریعترین ارز دیجیتال همیشه بهترین است؟ 

همانطور که می بینید، دو عامل مهم بر سرعت یک ارز دیجیتال تاثیر می گذارد: تعداد تراکنش ها در ثانیه که می تواند انجام دهد و تایید نهایی تراکنش. این بدان معناست که یک ارز رمزنگاری شده تنها زمانی سریع است که هم TPS بالا و هم تایید نهایی پایین داشته باشد. 

اما آیا سریع ترین ارز دیجیتال همیشه بهترین گزینه است؟ مطمئناً، اگر تنها چیزی که نیاز دارید سرعت تراکنش سریع است، بله، این گزینه مناسبی است. اما مورد سولانا را در نظر بگیرید. اگرچه این سریعترین رمزارز است، اما اگر می خواهید از Solana به عنوان یک رمزنگاری کاربردی برای خرید محصولات یا خدمات استفاده کنید، بسیار محدود هستید. این تاج همچنان به بیت کوین می رسد. علاوه بر این، در حالی که Solana دارای طیف سالمی از برنامه‌های کاربردی است که بازی، امور مالی و غیره را پوشش می‌دهد، هنوز به اندازه اتریوم نیست. 

این برای ضربه زدن به سولانا نیست. این فقط واقعیت تفاوت در شبکه‌ها است، و نکته گسترده‌تر این است که اگر می‌خواهید رمزنگاری را برای شخصی ارسال کنید و در حال حاضر 50 دلار بیت‌کوین دارید، آن را با سولانا مبادله نمی‌کنید، سپس آن را ارسال کنید. شما پول خود را در کارمزد تراکنش از دست خواهید داد و مقدار ارز دیجیتالی که دارید کاهش می یابد. البته، اگر به یک تراکنش فوق سریع نیاز دارید، به خوبی ممکن است. 

در هر صورت، اکنون می دانید که سریع ترین ارز رمزنگاری شده چیست و از کدام شبکه برای یک تراکنش سریع رمزنگاری باید استفاده کنید. 

به این مطلب امتیاز دهید

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *