0

گزارش صندوق بین المللی پول  در زمینه رمزارز بانک های مرکزی

صندوق بین المللی پول
بازدید 627

صندوق بین المللی پول (IMF) همانند برخی از سازمان های مالی بین المللی دیگر ، صنعت بلاک چین و دنیای دارایی های دیجیتال را زیر نظر دارد. رشد شدید پذیرش رمزارزها منجر شده است که نظارت لازم بر این نوع دارایی ها انجام شود.

صندوق بین المللی پول

رمزارز ملی یا رمزارز بانک مرکزی (CBDC) یکی از شیوه هایی است که دولت های جهان از طریف آن ،  به دنبال استفاده از فناوری  بلاک چین هستند. مفهوم رمزارزها توجه اکثر کشورها را به خود جلب کرده است و اکثریت این کشورها همچنان در حال تحقیق در زمینه رمزارزها هستند. صندوق بین المللی پول اخیراً جزئیانی را از پیشرفت توسعه جهانی رمزارز بانک های مرکزی در کشورهای مختلف منتشر کرده است.

این سازمان به تازگی مقاله ای را تحت عنوان «ترقی رمزارزهای ملی» منتشر کرده است. این مقاله ، نگاهی به تحقیقات این سازمان در خصوص رمزارز ملی کرده است. این مقاله همچنین جزئیات جدیدی را در زمینه توسعه جهانی رمزارزهای ملی در ماه سپتامبر(شهریور-مهر) ارائه می کند.

بر اساس گزارش صندوق بین‌المللی پول ، نزدیک به 100 کشور از قاره های مختلف از تاریخ جولای 2022(تیر-مرداد)، علاقه خود را نسبت به رمزارز ملی نشان داده اند. رمزارزهای ملی این کشورها در مرحله تحقیق ویا توسعه قرار دارند. بر اساس این گزارش، تنها دو کشور رمزارز ملی خود را به طور کامل راه اندازی کرده اند: نیجریه و باهاما.

در این گزارش ، 97 پروژه رمزارز ملی ذکر شده است که از این تعداد، 2 مورد راه اندازی شده اند و 15 مورد در مرحله آزمایشی قرار دارند. همچنین شایان ذکر است که 15 کشور دیگر در حال حاضر در مرحله اثبات مفهوم (Proof of Concept) هستند و 65 کشور نیز همچنان در حال انجام تحقیقات در زمینه آنها هستند. صندوق بین المللی پول این داده ها را از وب سایت اختصاصی ردیابی CBDC خود تهیه کرده است.

صندوق بین المللی پول همچنین با انتشار جزئیات جدیدی  ، مزایا و مسائل در رابطه با رمزارزهای ملی را نیز مطرح کرده است. یکی از چندین مزیت این دارایی دیجیتال ، مشمولیت و فراگیری مالی است. این بدان معناست که رمزارزهای ملی راهی برای بانک های مرکزی در سراسر جهان هستند تا خدمات مالی را به افرادی که  به بانک ها دسترسی ندارند ، ارائه دهند.

علاوه بر این مزیت ، کارشناسان مطرح همچنین عنوان کردند که رمزارزهای ملی می توانند به میزان بیشتری با سیستم های پرداخت داخلی سازگار باشند. در نتیجه ، این ممکن است منجر به دسترسی بهتر به پول، افزایش کارایی پرداخت ها و کاهش کارمزد تراکنش ها شود.

صندوق بین المللی پول همچنین  به برخی از مسائلی که رمزارزهای ملی ممکن است با آنها مواجه شوند ،  اشاره کرده است. این مسائل شامل نگرانی ها از برداشت های عظیم و خطرات حمله سایبری هستند. همانطور که پذیرش دارایی های دیجیتال روز به روز افزایش می یابد ، دولت ها در واقع از نقش اساسی این نوع دارایی ها در زندگی روزمره باخبر هستند. بخش مالی می تواند با پذیرش رمزارزها با پیشرفت قابل توجهی روبه رو شود.

منبع: coingape

به این مطلب امتیاز دهید

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *