0

دیدگاه چارلی اریت درباره بیت کوین و طلا

دیدگاه چارلی اریت درباره بیت کوین
بازدید 743

چارلی اریت، مدیر نمونه کارها و مدیر عامل مشاور سرمایه گذاری مبتنی بر تحقیقات ByteTree Asset Management، درباره اهمیت طلا و بیتکوین به عنوان محافظ در برابر خطاهای سیاست پولی مطلبی نوشت. دیدگاه چارلی اریت درباره بیت کوین بسیار مهم است.

ByteTree که در سال 2014 تأسیس شد، «موسسه ای پژوهش محور است که راه حل های سرمایه گذاری و داده های دارایی رمزنگاری شده در سطح سازمانی را در مورد بیتکوین و سایر ارزهای دیجیتال و همچنین طلا و نقره ارائه می‌کند». 

مدیر عامل ByteTree در یادداشتی که برای CryptoGlobe به اشتراک گذاشته شد، گفت: 

“در ByteTree، ما معتقدیم که طلا و بیتکوین اجزای مهم یک سبد سرمایه گذاری برای سال های آینده خواهند بود. نه به این دلیل که رشد آنها تضمین شده است (البته ما از آینده اطلاعی نداریم)، ​​بلکه به این دلیل که در یک دوره تورمی، آنها به عنوان پوششی در برابر خطاهای سیستمی در هر دو جهت عمل می کنند. بیتکوین به شدت آسیب پذیر، در حالیکه طلا بسیار مستحکم است.” 

به نظر می‌رسد کند شدن فعالیت اقتصادی و افزایش تولید محصول درنتیجه کاهش قیمت، نگرانی های تورمی را در حال حاضر برطرف کرده است. بازار شروع به تشویق می‌کند که نبرد با تورم در حال پیروز شدن است و ما به پایان چرخه افزایش نرخ نزدیک شده ایم. اما این یک آتش بس نافرجام است. 

از یک طرف اگر سیاستگذاران از اتخاذ اقدامات سختگیرانه راحت شوند، فشارهای تورمی را مجددا تشدید خواهند کرد. خطر این است که فدرال رزرو و سایر بانک های مرکزی خود را متقاعد کنند که در این نبرد برنده شده است. در این نقطه، تورم دوباره شروع می شود و شاید برداشت های فراوان در سال آینده چندان خوب نباشد. از سوی دیگر، واضح است که حتی تنظیمات فعلی باعث رکود اقتصادی بزرگی خواهد شد. 

“بنابراین بانک های مرکزی با انتخاب جلوگیری از فروپاشی اقتصاد جهانی یا کنترل تورم روبرو هستند. عواقب سیاسی اولی به سختی قابل درک است، و نشان می دهد که هرگونه شواهدی مبنی بر اینکه تورم تحت کنترل است، مورد استفاده قرار می گیرد و سیاست ها کاهش می یابد. از آنجا که تورم در هسته خود یک پدیده پولی است، در آن شرایط از بین نمی رود.” 

او سپس اشاره کرد که در اوایل سال جاری شرکت او با مشارکت ارائه دهنده شاخص تنظیم شده مبتنی بر رمزنگاری Vinter – شاخص Vinter ByteTree BOLD را راه‌اندازی کرده بود که «هر ماه این دارایی های قابل توجه را هم می‌آورد». 

در آوریل 2022، ETP 21Shares و ByteTree «21Shares ByteTree BOLD ETP» را راه‌اندازی کردند، که به گفته اریت «اولین ETP در جهان است که بیتکوین و طلا را ترکیب می‌کند» و «به‌دنبال آن است که با ردیابی شاخصی که شامل بیتکوین است، به عنوان محافظ تورم عمل کند. با توجه به نوسانات تاریخی معکوس (360 روز) هر دارایی ماهانه مجددا موازنه می شود. 

به این مطلب امتیاز دهید

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *