0

دسته بندی های مختلف ارزهای دیجیتال 

دسته بندی های مختلف ارزهای دیجیتال
بازدید 806

ارزهای دیجیتال موضوعی بسیار گسترده هستند و از همین رو برای خیلی از افراد ممکن است گیج کننده به نظر برسند. درواقع با وجود بیش از 10 هزار ارز دیجیتال، انتخاب ارزهایی که بتوانید در آن‌ها سرمایه گذاری کنید و یا بر روی آن‌ها به معامله بپردازید، می تواند کاری بسیار دشوار به نظر برسد.

همه این ارزها دارای ارزش، اهمیت و ویژگی های متفاوتی هستند و بنابراین برای آن که بتوانیم در این عرصه فعالیتی هرچند کوچک داشته باشیم، بهتر است حداقل اطلاعات را در مورد آنها در اختیار داشته باشیم.

وقتی از یک دیدگاه ابتدایی به آن نگاه می کنیم، رمز ارز را می توان به چهار دسته کلی تقسیم کرد که به طور کلی تمام دارایی های دیجیتال فعلی و کاربردهای آن‌ها را پوشش می دهند.

دسته بندی های مختلف ارزهای دیجیتال
دسته بندی های مختلف ارزهای دیجیتال

این 4 دسته شامل ارز دیجیتال، استیبل کوین، توکن و میم کوین می شوند. در این راهنما قصد داریم تا به تفکیک هر یک از این کلاس ها و مزایای آن‌ها بپردازیم، شما می توانید با استفاده از اطلاعاتی که در ادامه دریافت می کنید، ارزهای مختلف را مورد بررسی و مقایسه قرار دهید و در نهایت بهترین ارزهای دیجیتال را انتخاب نمایید و به سرمایه گذاری و معامله در آن‌ها بپردازیم.  

در گام اول، فرض می کنیم که شما اکنون در یک صرافی رمزنگاری مانند کوین ‌بیس یا بایننس ثبت ‌نام کرده‌ اید و هزاران ارز در دسترس شما قرار دارند و می توانید طیف وسیعی از قیمت ها را مورد بررسی قرار دهید.

در حال حاضر، ممکن است هر یک از این ارزها جذاب به نظر برسند، درواقع دلیلی اصلی جذابیت هر یک از این ارزها ماهیت و کاربردشان می باشد.

همان‌طور که اشاره کردیم چهار دسته کلی از ارزهای دیجیتال وجود دارند که بر اساس ویژگی هایشان در یک دسته قرار گرفته اند، بیایید این دسته بندی ها را بررسی کنیم و ببینیم که چرا این ارزها مفید هستند و این برای شما به عنوان یک سرمایه گذار که به دنبال ایجاد و رشد سبد رمزنگاری خود هستید، چه معنایی دارد. 

  1. ارزهای دیجیتال یا رمز ارزها  

رمزارزها همان ارزهایی هستند که همه ما اول از همه با آن‌ها آشنا شدیم و زمانی که صحبت از ارز دیجیتال به میان می آید، به یاد آن‌ها می افتیم. ارزهایی مانند بیت کوین و اتریوم بر روی بلاک چین بومی خود ساخته شده ‌اند و به گونه ‌ای طراحی شده‌ اند که تبادل سریع ‌تر و ایمن ‌تر ارزش را از طریق اینترنت انجام دهند.

دسته بندی های مختلف ارزهای دیجیتال
دسته بندی های مختلف ارزهای دیجیتال

این‌ها بخش اصلی یک سبد سهام هستند، زیرا این ارزها می توانند ارزش و دارای ها را ذخیره کنند و اکنون این ویژگی آنها اثبات شده است. قیمت رمز ارزها شامل طیف گسترده ای می شود که از چند سنت تا صدها هزار دلار مانند بیت کوین و اتریوم می باشد. 

سرمایه گذاری در این رمز ارزها برای سرمایه گذاران و معامله گران کوتاه مدت و بلند مدت مناسب هستند زیرا هم به عنوان یک سرمایه گذاری کوتاه مدت و هم به عنوان یک ارز قابل اعتماد در دراز مدت در نظر گرفته می شوند.

اتریوم و سولانا در پروژه ها و بازارهای NFT بسیار محبوب هستند و به شما امکان خرید، فروش و تجارت یکپارچه را می دهند. 

  1. استیبل کوین ها 

همان‌طور که از نام آن پیداست، استیبل کوین ‌ها بسیار پایدارتر از برخی از ارزهای رمزنگاری برجسته‌ هستند، زیرا به ذخایر سنتی‌ تری مانند ارز فیات، طلا و معادل ‌های نقدی متصل هستند و توسط آن‌ها پشتیبانی می ‌شود. 

دسته بندی های مختلف ارزهای دیجیتال
دسته بندی های مختلف ارزهای دیجیتال

در نتیجه، ارز‌هایی مانند تتر (USDT) در معرض نوسانات قیمتی که ارزهای دیجیتالی دیگر قرار می گیرند و یا نوسانات بسیار شدید قرار نمی‌ گیرند، این نوسانات شدید تاثیرات بسیاری بر روی ارزهای دیجیتالی دیگر دارند و  همچنان بر برخی از بزرگ‌ترین ارزهای دیجیتال تأثیر می ‌گذارد، همین امر باعث شده تا استیبل کوین ها  به پناهگاهی امن برای بسیاری از سرمایه‌ گذارانی تبدیل شود که می‌ خواهند سرمایه گذاری و معامله ای قابل اطمینان تری را داشته باشند.

اگر به دنبال کسب درآمد از طریق ارزهای رمزنگاری شده هستید، بهتر است از استیبل کوین ها اجتناب کنید زیرا این ارزها بیشتر برای تراکنش های دیجیتال مناسب هستند و پلی بین فیات و ارزهای دیجیتال به شمار می آیند. 

  1. ارز های دیجیتال بومی برخی پروژه ها  

این پروژه ها جایی هستند که صدها توکن در آن پیدا خواهید کرد. این ارزها به افراد امکان دسترسی به پروژه های خاص را می دهند و بسته به ارزش آن‌ها دارای ویژگی های منحصر به فردی هستند.

دسته بندی های مختلف ارزهای دیجیتال
دسته بندی های مختلف ارزهای دیجیتال

به عنوان مثال، (Chiliz (CHZ ، توکن بومی Socios.com است و به شما این امکان را می ‌دهد تا برای تیم‌ های مورد علاقه‌ تان، توکن‌ های هواداری بخرید. بدون خرید اولیه CHZ، نمی توانید با پلتفرم تعامل داشته باشید.

در نتیجه، اگر به دنبال تعامل با پروژه‌ های جدید یا موجود هستید و به دنبال فراتر از سرمایه ‌گذاری پول خود می باشید، این ارزها به کار شما می آیند.

همچنین اگر اطلاعات کافی و دقت لازم را در مورد استفاده از این ارزها داشته باشید، نگه ‌داشتن این توکن ‌ها می‌ تواند شگفت ‌انگیز باشد و اگر پروژه بومی مربوط به آن شروع به کار کند، ارزش توکن افزایش می‌ یابد، اما هنگام سرمایه ‌گذاری در پروژه‌ ها، حتماً تحقیقات کافی را انجام دهید.. 

  1. میم کوین ها (Meme Coins ) 

احتمالاً ریسک ‌پذیرترین سرمایه ‌گذاری ‌ها، مربوط به میم کوین ها باشد چرا که این ارز‌ها در معرض شدیدترین نوسانات ممکن قیمت قرار می ‌گیرند که گاهی اوقات در بازه‌ های زمانی کوتاه صدها درصد نوسان می ‌کنند.

دسته بندی های مختلف ارزهای دیجیتال
دسته بندی های مختلف ارزهای دیجیتال

میم کوین ها هیچ ارزش ذاتی فراتر از جامعه پشت سر خود ندارند و همچنین معمولاً در مکان هایی مانند Discord و Reddit یافت می شوند.

با وجود قابلیت عرضه بی‌ نهایت میم کوین ها، ارزهایی مانند DOGE و SHIB ممکن است هرگز به بالاترین حد خود نرسند، اما اگر سرمایه‌ گذار با تجربه ‌ای هستید، می ‌توانید با خرید و فروش به موقع این ارزها پول خوبی به دست آورید. با این حال، اگر اخیر اخبار مربوط به Squid Coin را شنیده باشید، قطعاً اطلاع دارید که میم کوین ها بسیار  ریسکی بوده و از هیچ لحاظی در امان نمی باشند و از همین رو ممکن است ارزش آن‌ها در یک آن به سرعت به صفر برسد.

اگر معامله گر ریسک پذیری هستید، دلیلی وجود ندارد که میم کوین ها بخشی از سبد معاملاتی شما نباشند. با این حال، به دلیل عدم ثبات آن‌ها، توصیه نمی‌شود که آن‌ها را به بخش عمده پورتفولیوی خود تبدیل کنید. 

جمع بندی نهایی 

ارزهای رمزنگاری شده در صورت استفاده ایمن می توانند سرگرم کننده و مفید باشند و همچنین می توان از آن‌ها برای سرمایه گذاری و تجارت استفاده کرد این ارزها به شما این امکان را می دهد تا در کنار در آمدهای دیگرخود بتوانید پول خوبی به دست آورید.

در این راهنما انواع مختلف ارز و معنایی که پشت هر یک از این ارزها وجود دارد را به زبان ساده مورد بررسی قرار دادیم. احتمالاً در سفر خود به دنیای ارزهای دیجیتال با همه این ارزها مواجه خواهید شد و لازم است قبل از ورود به داخل هر یک از این موارد، ویژگی‌های آن‌ها را بدانید و دریابید که چه ارزهایی می توانند بهترین کاربرد را برای شما داشته باشند.  

اگر دنبال ارز هایی هستید که بیشترین حجم بازار را به خود اختصاص داده اند، بنابراین، ارزهای دیجیتال سنتی ممکن است برای شما بهترین انتخاب باشند.

اگر دنبال ثبات هستید، پس استیبل کوین ها، همان‌طور که از نام آن پیداست، می توانند جزء اصلی سبد سهام شما باشند.

برای تعامل در پروژه‌ های مختلف، به برخی از توکن‌ های بومی پروژه مورد نظر خود نیاز خواهید داشت و اگر می‌خواهید بخشی از یک جامعه باشید و کمی هم ریسک کنید، میم کوین‌ها برای شما مناسب هستند. 

مطمئن شوید که اطلاعات کامل در مورد هر یک از این ارزها را در طول ماجراجویی خود به دست آورید. ارزی لند می تواند به شما در لذت بردن و بهرهمندی از ویژگی های ارزهای رمز نگاری کمک کند.

سرمایه گذاری در ارز دیجیتال نیز مانند هر سرمایه گذاری دیگر ممکن است بالا و پایین داشته باشد. به همین دلیل، قبل از انجام هر گونه سرمایه گذاری، دقت لازم را به عمل آورید و تنها از کارگزاران معتبری که به آن‌ها اعتماد دارید در هنگام مبادله ارز استفاده کنید. 

به این مطلب امتیاز دهید

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *