0

جنگ کریپتو گاز چیست؟ 

جنگ کریپتو گاز
بازدید 699

جالب است است بدانید که هزینه های کریپتو گاز در بهترین زمان ها بحث برانگیز است. در این مقاله مفهوم گاز را بررسی کرده و در زمینه ی جنگ گاز نیز صحبت خواهیم کرد. همچنین می توانید با مطالعه ی این مقاله اثرات جنگ گاز را متوجه شوید. امیدواریم در پایان کار بتوانید بهترین تصمیم را برای بررسی دقیق و ورود به دنیای کریپتو بگیرید. 

تقریباً همه یک تکه از کیک کریپتو می خواهند و سرمایه گذاران به تعداد آنها برای خرید سکه ها و NFT ها کمک می کنند. متأسفانه، در حالی که به دنبال سرمایه‌ گذاری در پروژه‌ های بالقوه سودآور هستید، برای هر سرمایه ‌گذار ارزهای دیجیتال یک دردسر وجود دارد: جنگ گاز. 

بنابراین، جنگ کریپتو گاز چیست و چگونه می توانید به عنوان یک سرمایه گذار از آن اجتناب کنید؟ 

گاز در کریپتو چیست؟ 

اصطلاح گاز در کریپتو معمولاً با بلاک چین اتریوم مرتبط است و به قدرت محاسباتی مورد نیاز برای یک تراکنش موفق در بلاک چین اتریوم مربوط می شود. بلاک چین های دیگر، از جمله Solana، Tezos، و Cardano، در میان بسیاری دیگر، این اصطلاح را پذیرفته اند. 

بنابراین به طور کلی، می ‌توانید گاز کریپتو را به عنوان سوخت مورد نیاز برای تکمیل تراکنش در یک بلاک چین در نظر بگیرید. 

با این حال، هزینه گاز کسری است که شما به ماینر ها برای قدرت محاسباتی یا تلاش سهام استفاده شده برای پردازش یک تراکنش خاص، چه در مکانیزم اثبات کار (PoW) یا اثبات سهام (PoS) پرداخت می ‌کنید. 

قیمت گاز بسته به بلاک چین و عواملی مانند جنگ گاز متفاوت است. به عنوان مثال، در حالی که ادغام اتریوم به یک روش به ظاهر ارزان ‌تر اثبات سهام در اتریوم 2.0 ممکن است هزینه‌ های گاز آن را کاهش دهد، نسخه 1.0 هزینه گاز گران ‌تری را نسبت به سایر بلاک‌چین ‌ها دریافت می ‌کند زیرا مکانیسم PoW را به کار می‌ گیرد (همان چیزی که بیت ‌کوین استفاده می‌ کند). 

چه در حال خرید یا ضرب یک توکن غیر قابل تعویض (NFT)، انتقال یک ارز رمز نگاری، شرکت در NFT یا کریپتو airdrop یا برخی دیگر از تراکنش های مبتنی بر رمزنگاری باشید، به احتمال زیاد هزینه ای برای آن پرداخت خواهید کرد که آن هزینه گاز می باشد. 

جنگ گاز در کریپتو چیست؟ علت آن چیست؟ 

به بیان ساده، جنگ گاز یک رقابت سخت برای یک کالای رمزنگاری شده بین آدرس‌ هایی است که روی یک بلاک چین تراکنش می ‌کنند، که همیشه منجر به افزایش هزینه گاز می ‌شود. از این رو، کسانی که قادر به پرداخت هزینه نیستند، از معامله حذف می شوند. 

مانند قانون واقعی بازار، جنگ گاز زمانی شروع می شود که تقاضا برای دارایی کریپتو بیشتر از عرضه آن باشد. در نتیجه، زمانی که بلاک چین به آستانه حجم بلادرنگ خود رسید، ممکن است تراکنش ها شکست بخورند یا کند تر شوند. بنابراین برخی از افراد برای انجام تراکنش سریع‌ تر به اعتبارسنجی ‌های زنجیره بلوکی انعام می‌ دهند و آنها را بر آن می ‌دارد تا بر اساس این نکته، هزینه گاز را افزایش دهند. 

متأسفانه، مناقصه ‌دهندگان ممکن است به پرداخت هزینه ‌های بیشتر گاز ادامه دهند تا دیگران را شکست دهند، تا زمانی که اکثر مردم دیگر نتوانند آن را بپردازند، بنابراین، بالاترین پیشنهاد را در اولویت قرار می ‌دهند. به همین دلیل است که ممکن است هنگام خرید برخی از محصولات کریپتو برای گاز بیشتر از دارایی اصلی بپردازید. جالب است که اکثر مردم در چنین شرایطی تسلیم خواهند شد. این باعث کاهش تعداد آدرس هایی می شود که در یک زمان خاص تراکنش می کنند. 

بنابراین، جنگ گاز مکانیزمی است که برای کاهش کشمکش‌ های تراکنش در یک سناریوی پرتقاضا استفاده می ‌شود. یک جنگ گاز کریپتو ممکن است در حین ضرابخانه NFT یا انتشار سکه جدید رخ دهد. 

قیمت نهایی یک جنگ کریپتو گاز 

جنگ کریپتو گاز فقط به نفع تعداد کمی است و کسانی که در آن شکست می خورند با ناامیدی مواجه می شوند. اثرات جنگ گاز عبارتند از: 

1. از دست دادن 

جنگ گاز ترس از دست دادن را در بین سرمایه گذاران افزایش می دهد. و این یکی از دلایلی است که آنها وارد جنگ گازی می شوند. با این حال، آنهایی که قدرت خرید کمتری دارند معمولا ضرر می کنند و در پایان دارایی خود را از دست می دهند. 

2. زیان مالی 

ناپدید شدن پول در جریان جنگ گازی خبر جدیدی نیست. به عنوان مثال، ممکن است در طول یک ضرابخانه محبوب NFT برای گاز پول زیادی پرداخت کرده باشید. اما اگر هنگام پردازش خرید شما مشکلی پیش بیاید، ممکن است تراکنش شما با شکست مواجه شود. 

از این رو، ممکن است هزینه ‌ای را که قبلاً پرداخت کرده ‌اید، از دست بدهید، زیرا در قرارداد هوشمند است و غیرقابل استرداد است. 

3. شکست معاملات بالا 

یک جنگ گازی احتمال شکست یک تراکنش کریپتو را افزایش می ‌دهد، زیرا تنها پیشنهاد دهنده بالاترین هزینه گاز، فضایی را در بلوک آینده ایمن می ‌کند. بنابراین، خریداران با پیشنهادات کمتر تمایل دارند جنگ را به یک معامله شکست خورده ببازند. بدتر از آن، مشکلات اینترنت، بلاک چین و کیف پول نیز گاهی از دلایل شکست تراکنش هستند. 

به عنوان مثال، بلاک چین اتریوم در جریان ضرابخانه Otherdeed به گلوگاه برخورد کرد و آزمایشگاه ‌های یوگا را بر آن داشت تا در یک توییت از سرمایه‌ گذاران عذرخواهی کنند. 

4. افزایش هزینه های گاز 

افزایش ثابت در هزینه گاز معمولاً نتیجه نهایی یک جنگ کریپتو گاز است. هر چه سرمایه گذاران تمایل بیشتری به پرداخت برای گاز داشته باشند، هزینه گاز نیز بیشتر می شود. 

5. کمبود 

هر دارایی رمزنگاری که باعث جنگ گازی شود، بدون شک در حال حاضر نادر است. اما زمانی که جنگ گازی در حین ضرابخانه یا خرید اتفاق می افتد، دارایی نادرتر می شود. این اغلب قیمت بازار چنین محصولات کریپتو را افزایش می ‌دهد، زیرا سرمایه‌ گذاران نمی‌ خواهند پایین‌ تر از آنچه برای خرید نیاز است بفروشند. 

با این حال، افرادی که در جنگ گاز شکست می‌خورند ممکن است با نرخ بالاتری در بازار ثانویه خرید کنند. 

آیا می توان از جنگ گاز جلوگیری کرد؟ 

در حالی که شما کنترلی بر شیوع جنگ گاز ندارید، چند کار وجود دارد که می توانید برای جلوگیری از آن انجام دهید. 

راه پیش‌فرض برای جلوگیری از جنگ گاز، پیشی گرفتن از سایر مناقصه ‌گران با مشارکت و پرداخت بالاترین قیمت گاز است. اگرچه این توصیه مالی نیست، زیرا ممکن است در نهایت قمار کنید و پول خود را از دست بدهید. 

اما یکی از بهترین راه ‌ها برای جلوگیری از جنگ گاز این است که یک حامی اولیه یا عضو فعال یک NFT یا یک پروژه رمزنگاری باشید. به عنوان مثال، جوامع NFT معمولاً اعضای اولیه و اعضای فعال را به نقش ‌هایی اختصاص می ‌دهند که به آنها امتیازات اولیه یا خرید را می‌ دهد. و چنین افرادی در حراج عمومی یا ضرب ضرابخانه شرکت نمی کنند. 

بنابراین اگر پروژه امیدوارکننده ‌ای پیدا کردید، زود وارد شوید تا حمایت خود را اعلام کنید و فعال بمانید. با این کار ممکن است نقش یک دارنده اولیه را برنده شوید. 

اگر شما هم نمی توانید هزینه های گاز را بپردازید، نگران نباشید 

برخی از سرمایه گذاران در طول جنگ گازی عقب نشینی نمی کنند. در عوض پول بیشتری برای گاز می پردازند. اگر این روند ادامه یابد، ممکن است کارمزد گاز را بالاتر از قیمت ضرابخانه یک NFT یا بیشتر از ارزش کریپتو مورد معامله افزایش دهد. لازم نیست در طول جنگ گازی مرعوب شوید. این فقط نشان می دهد که یک پروژه جذاب است و ممکن است بسیار ارزشمند باشد. 

اگر مشتاق سرمایه گذاری هستید، به جای پرداخت مبلغ هنگفتی در هزینه گاز در حین خرید، می توانید پایین ترین قیمت یک پروژه را در بازار ثانویه خریداری کنید. اما به خاطر داشته باشید که این توصیه مالی نیست. 

امیدواریم با مطالعه ی این مقاله بتوانید بهترین تصمیم را برای شرکت در دنیای رمز ارز ها بگیرید. 

شما می توانید با مطالعه ی دیگر مقالات ما در این زمینه اطلاعات بیشتری کسب کنید 

به این مطلب امتیاز دهید

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *