0

بیت کوین بین ۱۰ دارای برتر جهان قرار گرفت

بیت کوین بین ۱۰ دارای برتر جهان
بازدید 248

بیت کوین بار دیگر با ورود به فهرست ۱۰ دارایی برتر جهان از نظر ارزش بازار، به نقطه عطفی مهم دست یافته است. این ارز دیجیتال در پی جدیدترین رالی خود، به یک دارایی تریلیون دلاری تبدیل شده و از شرکت‌های بزرگی همچون برکشایر هاتاوِی، TSMC، تسلا، ویزا و جی‌پی‌مورگان پیشی گرفته است.

بیت کوین بین ۱۰ دارای برتر جهان

به جرات می‌توان گفت که بیت‌ کوین روزهای تاریک خود در سال ۲۰۲۲ و اوایل سال ۲۰۲۳ را پشت سر گذاشته است. این دارایی در پی ورشکستگی‌ صرافی‌ها و شرکت‌های مختلف حوزه ارز دیجیتال و همچنین، رویدادهای کلانی مانند جنگ‌ها، افزایش نرخ بهره و تورم، به زیر ۲۰ هزار دلار کاهش یافته بود.

با این حال، شرایط در اواسط سال ۲۰۲۳، زمانی که بلک‌راک (BlackRock) برای راه‌اندازی یک صندوق ETF اسپات بیت کوین درخواست داد، شروع به تغییر کرد. بسیاری از غول‌های مالی از بلک‌راک پیروی کرده و درخواست ارائه چنین صندوقی را کردند. با تأیید این صندوق‌ها در اوایل سال ۲۰۲۴ و حواشی قبل و بعد آن، قیمت بیت کوین از ۴۰ هزار دلار گذشت.

پس از یک اصلاح کوتاه اما شدید، بیت کوین بار دیگر در اواخر ژانویه و فوریه، شروع به بازیابی قیمت خود کرد. این ارز دیجیتال طی چند هفته گذشته عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته و از ۴۴۰۰۰ دلار در ۷ فوریه به بیش از ۶۰ هزار دلار رسیده است.

به این ترتیب، بیت کوین بالاترین قیمت خود را از نوامبر ۲۰۲۱ ثبت کرد و ارزش بازار آن به ۱.۲۲ تریلیون دلار افزایش یافت. این بدان معناست که بیت کوین نه تنها بزرگترین ارز دیجیتال از نظر ارزش بازار است، بلکه در بین انواع دارایی‌های مالی جهان نیز وارد فهرست ۱۰ دارایی برتر شده است.

داد‌ه‌های پلتفرم کمپانیز‌ مارکت‌کپ (CompaniesMarketCap) نشان می‌دهند که بیت کوین در حال حاضر دهمین دارایی برتر از نظر ارزش بازار است.

بیت کوین بین ۱۰ دارای برتر جهان


بیت کوین با متا (فیس‌بوک سابق) و دومین فلز گرانبها یعنی نقره، فاصله چندانی ندارد. با این حال، مسیر پیش رو چالش‌برانگیز به نظر می‌رسد؛ زیرا آلفابت، آمازون، انویدیا و آرامکو، ارزش بازار بسیار بیشتری دارند.

تصاحب جایگاه دو شرکت بزرگ جهان، یعنی مایکروسافت و اپل، با ارزش بازار به ترتیب ۳ تریلیون دلار و ۲.۸ تریلیون دلار، نیز بسیار دور از ذهن به نظر می‌رسد.

ارزش بازار بیت کوین برای پیشی گرفتن از این شرکت‌ها باید نسبت به مقدار فعلی سه برابر شود. همچنین، ارزش بازار بیت کوین برای تصاحب جایگاه طلا در رده اول جدول، باید به میزان هزار درصد افزایش یابد.

cryptopotato

به این مطلب امتیاز دهید

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *