0

نحوه فروش بیت کوین

نحوه فروش بیت کوین
بازدید 720

می خواهید بدانید که چگونه بیت کوین های خود را بفروشید؟ اگر بیت ‌کوین را به روش ‌های دیگری خریده یا دریافت کرده ‌اید، احتمالاً از خود می ‌پرسید که چگونه آن را به پول نقد تبدیل کنید. این فرایند نسبتاً آسانی است زیرا راه‌ های مختلفی وجود دارد که با استفاده از آنها می ‌توانید نحوه فروش بیت کوین را انجام دهید. 

چگونه بیت کوین های خود را بفروشیم؟ 

شما می توانید بیت کوین ها را هم به صورت آنلاین از طریق صرافی ها و پلتفرم های همتا به همتا و هم به صورت آفلاین با ملاقات حضوری با خریدار بفروشید.

همچنین می توانید این کار را با استفاده از دستگاه خودپرداز بیت کوین انجام دهید. علاوه بر این، نحوه فروش بیت کوین در حوزه های قضایی مختلف نیز به مقررات محلی آنجا بستگی دارد – حتماً آنها را از قبل بررسی کنید! 

کارمزدها و قیمت بیت کوین و سطوح امنیت، حریم خصوصی و راحتی هر روش بسیار متفاوت است. 

فروش بیت کوین در یک صرافی 

اکثر صرافی های فیات به کریپتو از شما می خواهند که هویت خود را فاش کنید و هزینه تراکنش را بپردازید. موتور تطبیق این صرافی از سفارش فروش شما مراقبت می کند و نیازی نیست مستقیماً با خریدار معامله کنید. چنین مبادلاتی عبارتند از: 

  • Coinmama 
  • Coinbase 
  • Xcoins 
  • Kraken 
  • Bitstamp 
  • Bitfinex 
  • Changelly 
  • BC Bitcoin 

شما می توانید بررسی های ما در مورد صرافی های برتر را بخوانید و نرخ آنها را در اینجا مقایسه کنید. 

استفاده از پلتفرم های همتا به همتا 

در اینجا ممکن است از شما خواسته شود هویت خود را تأیید کنید، و برخلاف صرافی، باید خودتان خریدار پیدا کنید. پلتفرم هایی مانند Localbitcoins.com یا Paxful می توانند به شما در یافتن خریدار و تعیین مناسب ترین روش پرداخت کمک کنند. 

این پلتفرم ‌ها همچنین اگر می‌ خواهید بیت ‌کوین را شخصاً بفروشید و بلافاصله پول نقد دریافت کنید، می ‌توانند به شما در یافتن خریدار کمک کنند. 

با این حال، توجه داشته باشید که قیمت بیت کوین در هنگام استفاده از این نوع پلتفرم ممکن است کمتر از قیمتی باشد که مثلاً در یک صرافی وجود دارد. در عین حال، هزینه ها نیز ممکن است کمتر باشد. 

فروش بیت ‌کوین به صورت حضوری و نقدی 

اگر به دنبال ناشناس بودن کامل هستید، پاسخ به سوال نحوه فروش بیت کوین به صورت نقدی برای شما بی معنی است. شما می‌ توانید یک خریدار محلی در پلتفرم ‌های همتا به همتایی که در بالا معرفی شد مانند LocalBitcoins یا Paxful یا در جلسات محلی علاقه مندان به بیت ‌کوین پیدا کنید. 

این پلتفرم ‌ها معمولاً بازخورد دیگران را در مورد خریداران ارائه می‌ دهند، که به شما کمک می ‌کند در مورد اعتماد کردن و ایمن بودن آنها راحت تر تصمیم بگیرید. هنگامی که با خریدار ملاقات کردید، فرایند فروش فقط با اسکن یک کد QR روی تلفن همراه و دریافت پول نقد انجام می شود. 

فروش بیت کوین به صورت نقدی در دستگاه خودپرداز 

سایت ‌هایی مانند Coinatmradar.com به شما این امکان را می ‌دهند که بررسی کنید که آیا یک دستگاه خودپرداز بیت ‌کوین در این نزدیکی وجود دارد که بتوانید از آن برای مبادله ارز دیجیتال خود با پول نقد استفاده کنید. کارمزدها در اینجا می تواند تا 7 هم درصد برسد که در مقایسه با سایر روش های فروش بیت کوین کمی گران است. 

اینها گزینه های مختلفی بودند که با استفاده از آنها می توانید بیت کوین خود را به ارز فیات مورد نظر خود تبدیل کنید. اگر بخواهید بیت کوین نیز بخرید، اکثر این گزینه ها کار می کنند. 

نکته آخر اینکه بیت کوین یک ارز جهانی است، بنابراین می توانید بیت کوین خود را با کالاها و خدمات تعداد بسیاری از خرده فروشان در سراسر جهان مبادله کنید. 

برای اطلاعات بیشتر و همچنین پاسخ‌ های دقیق ‌تر به سؤالاتی مانند «چگونه بیت ‌کوین خود را در بریتانیا بفروشیم» یا «چگونه بیت‌ کوین خود را در کانادا بفروشیم» به راهنمای دیگر ما مراجعه کنید. 

به این مطلب امتیاز دهید

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *