0

نحوه خرید بیت کوین

خرید بیت کوین
بازدید 667

خرید بیت کوین کار چندان مشکلی نیست: می توان این کار را با استفاده از دلار آمریکا، یورو، پوند یا ین یا سایر ارزهای فیات یا ارزهای دیجیتال انجام داد.

شما می توانید بیت کوین را از طریق یک صرافی ارز دیجیتال، یا مستقیماً از افراد دیگر یا با استفاده از دستگاه های خودپرداز اختصاصی بیت کوین خریداری کنید. 

چگونه بیت کوین بخریم؟ 

نکته خوبی که لازم است بدانید این است که نیازی به خرید یک بیت کوین کامل ندارید. شما می توانید کسری از آن را نیز بخرید. نیمی از یک بیت کوین، یک چهارم یا حتی یک میلیونم از یک بیت کوین ارزش مشابهی با کل این کوین را تجربه می کنند. 

این نکته را در ذهن خود داشته باشید، سپس اولین چیزی که نیاز دارید این است که یک «کیف پول» تهیه کنید – نوعی حساب بانکی مستقل برای نگهداری، دریافت و انتقال بیت کوین (در اینجا درباره کیف پول بیشتر بخوانید). هنگامی که یک کیف پول برای خود داشتید، می توانید انتخاب کنید که چگونه بیت کوین به دست آورید: از طریق یک صرافی (در مورد انتخاب یک صرافی اینجا را بخوانید)، با یافتن یک فروشنده محلی در بازاری مانند LocalBitcoins.com و خرید بیت کوین از آنها با پول نقد، کارت اعتباری، از طریق پی پال و غیره یا با فروش کالا یا خدمات در ازای دریافت بیت کوین. 

اگر سوال شما این است که چگونه بیت کوین را با پول نقد بخرید، باید در جواب بگوییم که اگر این گزینه برای شما مناسب است، می توانید به سادگی با مراجعه به نزدیکترین دستگاه خودپرداز بیت کوین این کار را انجام دهید. 

برخی از بهترین صرافی ها و خدمات کارگزاری بیت کوین برای مبتدیان عبارتند از: 

  • Coinmama 
  • eToro 
  • Xcoins 
  • Switchere 
  • Coinbase 
  • Binance 
  • Kraken 
  • Poloniex 
  • BC Bitcoin 
  • ChangeNOW 

هنگامی که بیت کوین را با استفاده از یکی از صرافی ها خریداری می کنید، نیازی ندارید که خیلی سریع کیف پول خصوصی دریافت کنید، اما این کار به شدت توصیه می شود، به خصوص اگر قصد دارید سرمایه گذاری بلندمدتی داشته باشید. 

اگر می خواهید بیت کوین را با ارزش بیش از 1000 دلار بخرید، برای داشتن حداکثر امنیت کیف پول سخت افزاری ایمنی مانند Ledger یا Trezor را در نظر بگیرید. 

چگونه بیت کوین را در مکان خود بخریم؟ 

نحوه خرید بیت کوین در هند، چین، ایالات متحده یا هر کشور مورد نظر خود، یکی دیگر از سوالات رایج است. ابتدا باید بدانید که آیا کشور شما مقرراتی دارد یا خیر، یعنی اینکه آیا خرید بیت کوین در آنجا قانونی است یا خیر و کدام یک از راه های بالا برای شما راحت تر است. 

منابع آنلاینی نیز برای آن وجود دارد: برای مثال، با کلیک بر روی «چگونه بیت کوین در کانادا بخریم » شما به وب ‌سایتی ‌منتقل می شوید که صرافی های در دسترس شما را نشان می ‌دهد. 

هر روشی مزایا و معایب خاص خود را دارد. صرافی ها انعطاف پذیرترین گزینه هستند: می توانید مقدار کمی بیت کوین بخرید (مثلاً 20 دلار) یا ده ها هزار دلار مبادله کنید.

خرید حضوری بیت کوین باعث ناشناس بودن بیشتر می شود. همچنین، کارمزد تراکنش ‌های قابل اعمال را مقایسه کنید و ببینید از کجا می‌ توانید بهترین قیمت را دریافت کنید (بهترین نرخ ‌ها در صرافی ‌ها را در اینجا ببینید). 

در هر صورت، قبل از انتخاب یک صرافی یا فروشنده خاص برای خرید BTC، بررسی کنید که آیا او قابل اعتماد است یا خیر. یکی از راه های انجام این کار این است که به دنبال نظرات و بازخورد مشتریان قبلی آنها باشید. 

فرآیند مرحله به مرحله خرید بیت کوین از طریق یک صرافی 

در کل، خرید بیت کوین از طریق یک صرافی تقریبا به صورت مراحل زیر پیش می رود:  

  1. یک کیف پول بیت کوین خصوصی بسازید. 
  1. مناسب ترین صرافی را برای خرید بیت کوین در محل خود پیدا کنید. 
  1. در آن صرافی ثبت نام کنید. 
  1. سپرده گذاری کنید (توجه داشته باشید که خرید با کارت اعتباری هزینه بالایی دارد). 
  1. بیت کوین را از طریق بازارهای صرافی خریداری کنید. 
  1. آن را با خیال راحت در کیف پول شخصی خود ذخیره کنید. 

اگر بخواهید بیت کوین را شخصاً، از طریق بازارهای جداگانه یا دستگاه های خودپرداز بیت کوین خریداری کنید، احتمالاً روند آن متفاوت خواهد بود، اما ماهیت همه روش ها یکسان است. 

خرید بیت کوین یک تجربه فوق ‌العاده قدرتمند و انگیزه بخش است که در آن واقعاً می ‌توانید از فناوری پشت آن استفاده کنید. ممکن است به اندازه بانک ‌های امروزی راحت نباشد، اما به این ترتیب متوجه خواهید شد که معامله در یک الگوی مالی جدید و بدون اعتماد به چه معناست. 

به این مطلب امتیاز دهید

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *