0

تایید تراکنش بیت کوین | چگونه تراکنش بیت کوین خود را کانفرم کنید ؟

تایید تراکنش بیت کوین
بازدید 912

شما مقداری بیت کوین ارسال کردید، اما آیا واقعا ارسال شده است؟ چگونه می توانید بررسی کنید که آیا تراکنش رمزنگاری شما کامل شده است؟ در این مقاله به آموزش تایید تراکنش بیت کوین می پردازیم.

تایید تراکنش بیت کوین

هنگامی که یک تراکنش رمزنگاری انجام می دهید، رایانه شما یک رسید کوچک چاپ نمی کند. بنابراین، چگونه یک تراکنش رمزنگاری را تأیید می کنید؟اگر یک اپراتور گره(node) هستید، از قبل باید بدانید که چه کاری باید انجام دهید، که احتمالاً متفاوت از فرآیندی است که بقیه ما طی می کنیم. خوشبختانه، روش‌های مختلفی برای تأیید یک تراکنش رمزنگاری وجود دارد.

چگونه تراکنش بیت کوین خود را کانفرم کنید ؟

تایید تراکنش بیت کوین

ساده ترین راه برای تأیید یک تراکنش، بررسی فعالیت حساب کیف پول خود است. این بسته به کیف پول رمزنگاری که استفاده می کنید کمی متفاوت به نظر می رسد. از داشبورد سرویس کیف پول شما، معمولاً یک دکمه Activity دوستانه بزرگ وجود دارد، دقیقاً همانطور که ممکن است در صفحات حساب اعتباری یا بدهی خود مشاهده کنید. بر روی آن کلیک کنید.

برخی از داشبوردهای کیف پول کریپتو حتی دوستانه‌تر هستند و دارای یک پنجره Activity هستند که همیشه فعال می‌ماند. ویژگی کیف پول رمزنگاری پی پال به این صورت است.

اگر در حال بررسی یک NFT هستید، اکثر پلتفرم‌ها داشبورد مشابهی دارند – اگرچه پیدا کردن دکمه Activity ممکن است کمی سخت‌تر باشد.

تایید تراکنش بیت کوین
نحوه تایید سایر تراکنش های رمزنگاری

تا کنون، ما به این موضوع پرداخته‌ایم که چگونه می‌توانید تراکنش‌های خود را تأیید کنید. با این حال، اگر آدرس کیف پول یا سایر اطلاعات مربوط به تراکنش را بدانید، می‌توانید تراکنش‌های سایر حساب‌ها را نیز تأیید کنید.

نحوه استفاده از Block Explorer

نسخه ای از این برای تراکنش های معمولی کریپتو نیز وجود دارد. به آن block explorer”کاوشگر بلوک” می گویند. از آنجایی که ارزهای دیجیتال مختلف بر روی بلاک چین‌های مختلف کار می‌کنند، باید در block explorer بلاک کاوشگر که با زنجیره‌ای که تراکنش روی آن انجام شده است، باشید. اسکرین شات اینجا از Etherscan، یک کاوشگر محبوب بلاک چین اتریوم است.

تایید تراکنش بیت کوین

کاوشگر بلاک block explorerحتی یک نوار جستجو دارد که در آن می‌توانید زنجیره بلوکی را بر اساس آدرس یا ENS، بلوک یا توکن خاص یا حتی تراکنش فردی مرور کنید. در Etherscan، حتی یک خط متن برای اینکه آیا تراکنش کامل شده است یا نه با یک علامت سبز وجود دارد که در صورت تکمیل تراکنش ظاهر می شود.

نحوه بررسی فعالیت آیتم NFT

بازارهای NFT به شما این امکان را می دهند که فعالیت موردی را دقیقاً مانند فعالیت حساب مشاهده کنید. بنابراین، اگر تراکنش NFT خاصی وجود دارد که می‌خواهید آن را تأیید کنید، می‌توانید NFT را در بازار پیدا کنید و ببینید کدام حساب آن را دارد.

به طور مشابه، اکثر بازارهای NFT به شما امکان می دهند فعالیت حساب های ، حساب های دیگران را مشاهده کنید. به هر یک از این روش ها، حتی اگر تراکنش هیچ ارتباطی با شما نداشته باشد، می توانید تراکنش را تأیید کنید.

تأیید تراکنش های رمزنگاری شما ساده است

اگر در زمینه رمزنگاری تازه کار هستید، ممکن است از شفافیت همه اینها متعجب شوید. اینکه هر کسی می تواند هر خریدی را از هر شخصی ببیند، قطعاً با روشی که اکثر سیستم های پولی در گذشته کار می کردند متفاوت است. اما در واقع این نکته است.

رمزارزها همه چیز در مورد اعتماد هستند. این ایده که شما می توانید یک تراکنش را خودتان تأیید کنید به جای اینکه حرف شخص دیگری را قبول کنید، همان چیزی است که رمزارز به آن می پردازد.

منبع : makeuseof

(23 امتیاز) - 4.7/5

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *