0

Ray Dalio: بلاکچین عالی است، اما بیایید آن را طلای دیجیتال بنامیم

طلای دیجیتال
بازدید 897

Ray Dalio، بنیانگذار Bridgewater Associates، در نشست مجمع جهانی اقتصاد (WEF) در مورد وضعیت فعلی اقتصاد، Federal Reserve، پول نقد و ارزهای دیجیتال صحبت کرد.

Ray Dalio در مورد ارزهای دیجیتال صحبت کرد

Dalio قبلاً در ماه فوریه درباره آینده پول اظهار نظر کرده بود و پیش بینی کرد که ارزهای دیجیتال «احتمالاً توسط دولت های مختلفی غیرقانونی خواهد شد».

Dalio بار دیگر در مورد آینده پول و سیاست های پولی بعدی Federal Reserve صحبت کرد. این مدیر صندوق پوشش ریسک احساس می کند Federal چاره ای جز فروش ندارد. بر اساس بخشی از مصاحبه Dalio ، « Federal Reserve می فروشد، افراد می فروشند، خارجی ها می فروشند، و دولت ایالات متحده نیز می فروشد زیرا باید کسری خود را تأمین کند». او ادامه داد: «مشکل عرضه/تقاضا وجود خواهد داشت که در نهایت منجر به یک فشار خواهد شد».

در مراسم WEF، بنیانگذار Bridgewater Associates اظهار داشت که پول نقد در حال حاضر به درد نخور است. Dalio به خبرنگار CNBC گفت: “البته، پول نقد همچنان به درد نخور است.” این مدیر اجرایی صندوق پوشش ریسک پرسید: “آیا می دانید چقدر سریع قدرت خرید به صورت نقدی خود را از دست خواهید داد؟” Dalio در ادامه توضیح داد که منظورش از اینکه گفت پول نقد به درد نخور است چیست.

Dalio توضیح داد: «وقتی می گویم پول نقد به درد نخور است، منظورم تمام ارزهای مرتبط با یورو و مرتبط با ین است.» همه این ارزها، مانند ارزهای دهه 1930، نسبت به کالاها و خدمات کم ارزش خواهند شد. Dalio در Davos علاوه بر بحث در مورد ارزها، کریپتوکارنسی ها را به عنوان نوعی طلای دیجیتال معرفی کرد.

Dalio به مجری برنامه پخش Squawk Box در CNBC گفت: ” به نظر من بلاکچین، به خصوص کریپتوکارنسی بسیار عالی و فوق العاده است.”

“اما اجازه دهید آن را طلای دیجیتال بنامیم. من فکر می کنم یک طلای دیجیتال، که می تواند یک بیت کوین یا هر چیز دیگری باشد، چیزی است که – احتمالاً به منظور تنوع بخشی یافتن یک جایگزین برای طلا – نسبت به طلا و همچنین نسبت به سایر دارایی ها جایگاه کمی دارد.”

Dalio: بیت کوین درصد کمی از پورتفولیوی من را تشکیل می دهد

Dalio همچنین در طول مصاحبه خود اشاره کرد که سرمایه گذاری کمی بر روی بیت کوین انجام داده است. در عین حال که Dalio مقدار دارایی بیت کوین خود را فاش نکرده است، اما او قبلاً از سرمایه گذاری تا 2 درصد از یک پورتفولیو در بیت کوین حمایت کرده است.

او تکرار کرد که بیت کوین در 11 سال گذشته پیشرفت زیادی داشته است، اما همچنین بر اهمیت تنوع نیز تاکید کرد.

Dalio فارغ از اینکه از یکی از حامیان بیت کوین است، اما دیدگاه های او در مورد کریپتوکارنسی ها از زمان Davos 2020، که درست قبل از پاندمی رخ داد، به طور قابل توجهی تغییر کرده است. این سرمایه گذار مشهور در آن زمان اظهار داشت که بیت کوین پول نیست، زیرا به عنوان یک عنصر ارزش اندوز یا وسیله ای برای تجارت عمل نمی کند.

سخنرانی های او در مورد کریپتو با گذشت زمان پخته تر شد. Dalio در ماه می گذشته اظهار داشت که در نهایت سرمایه گذاری شخصی کوچکی در بیت کوین انجام داده است.

او توضیح داد که به دلیل سابقه بیت کوین، طلا را به بیت کوین ترجیح می دهد.

به گفته Dalio ، ما در حال حاضر در دوره ای هستیم که مردم در حال تجربه کردن شکل های جدیدی از پول هستند. او می گوید همه ارزها به نسبت کالاها و خدمات کم ارزش خواهند شد.

در عین حال که Dalio از ماه می 2021 شخصاً روی بیت کوین (BTC) سرمایه گذاری کرده است، چهار

منبع به خبرنگاران کریپتو یعنی Danny Nelson و Ian Allison در مارس 2021 گفتند که شرکت

Bridgewater Associates از “حجم کوچکی از سرمایه خود که مستقیماً در دارایی های دیجیتال قرار داده شده است” استفاده خواهد کرد.

در همان ماه، این سرمایه گذار میلیاردر و مدیر صندوق پوشش ریسک اعلام کرد که معتقد است دولت ها مالیات هایی را بر کریپتوکارنسی ها وضع خواهند کرد که «شکه کننده تر از حد انتظار خواهد بود».

به این مطلب امتیاز دهید

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *