0

Paxful چیست؟ چگونه کار می کند؟ 

Paxful چیست
بازدید 824

می خواهید ارز دیجتال بخرید؟ وقت آن رسیده که Paxful را بررسی کنید. Paxful چیست؟

تجارت کریپتو همتا به همتا (P2P) با ورود تریدرهای خرده فروشی به فضای کریپتو بسیار رایج تر شده است. در عین حال که صرافی های ارز دیجیتال متمرکز پلتفرم هایی را برای این منظور ارائه می دهند، بازارهای مستقلی نیز به طور خاص برای تجارت دارایی ها به طور مستقیم بین خریداران و فروشندگان وجود دارد. 

Paxful یکی از برترین پلتفرم هایی است که معاملات کریپتو P2P در آن انجام می شود. آیا به دنبال مکانی برای خرید یا فروش ارز دیجیتال بدون استفاده از یک صرافی هستید؟ Paxful ممکن است همان چیزی باشد که شما به دنبال آن هستید، بنابراین برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد آن به ادامه مطلب مراجعه کنید. 

Paxful چیست؟ 

نمی توان در مورد تجارت کریپتو P2P بدون اشاره به Paxful صحبت کرد، زیرا یکی از بازارهای پیشرو در این فضا است. Paxful یک پلتفرم غیرمتمرکز است، به این معنی که مانند یک صرافی متمرکز، کنترل مرکزی وجود ندارد. با این حال، شبیه یک صرافی غیرمتمرکز هم نیست. 

کاربران Paxful عمدتاً ارزهای دیجیتال را با ارزهای فیات یا بالعکس معامله می کنند. معامله مستقیماً بین فروشنده و خریدار و بدون مشارکت شخص ثالثی انجام می شود. علاوه بر این، سیستمی وجود دارد که تضمین می کند هیچکس در این فرآیند مرتکب تقلب نمی شود. به زودی در مورد این موضوع صحبت خواهیم کرد. 

یکی از ویژگی های متمایز بازارهایی مانند Paxful این است که از روش های پرداختی مثل Payoneer پشتیبانی می کنند، که صرافی های سنتی متمرکز ارزهای دیجیتال از آن پشتیبانی نمی کنند. این موضوع باعث می شود به گزینه ای مطلوب برای تجارت ارزهای دیجیتال با انعطاف پذیری بیشتر تبدیل شود. 

با اینکه Paxful بیشتر به عنوان پلتفرمی برای فروش بیت کوین شناخته می شود، اما از تجارت Tether USDT و Ethereum نیز پشتیبانی می کند. کاربران هر یک از کشورهای پشتیبانی شده می توانند هر یک از این دارایی ها را با کاربرانی از کشورهای خود یا کشورهای دیگر معامله کنند. 

Paxful چگونه کار می کند؟ 

کاربران Paxful برای استفاده از این بازار باید ثبت نام کنند و تأیید شوند. در عین حال که Paxful غیرمتمرکز است و هیچ کنترل مرکزی وجود ندارد، اما همچنان این سیستم تضمین می کند که هیچکس تقلب نمی کند، و آن را به مکانی مطمئن برای تجارت بدون دانستن اینکه با چه کسی معامله می کنید تبدیل می کند. 

این امر از طریق یک حساب امانی امکان پذیر است به این صورت که ارزهای دیجیتال را برای فروش قفل می کند تا فروشنده پرداخت فیات دریافت نکند و دارایی دیجیتال را آزاد نکند. در صورت بروز مشکلی در حین معامله، می توانید شکایت کنید و شواهدی مانند اثبات پرداخت را برای حمایت از پرونده خود ارائه دهید. اگر تیم Paxful تأیید کند که شکایت شما قانونی است، اگر شما خریدار باشید، ارز دیجیتال را برای شما آزاد می کند و اگر فروشنده ای باشید که پرداخت فیاتی در ازای دارایی هایی دریافت نکرده اید، ارز دیجیتال را نگه می دارد. 

پس از ثبت نام و تأیید، می توانید در مورد تمایلتان به فروش یا ارائه جزئیاتی مربوط به ارز دیجیتالی که می خواهید آن را بخرید و میزانی که می خواهید هزینه کنید، و همچنین ارز فیاتی که می خواهید با آن پرداخت کنید، و روش پرداختی که می خواهید استفاده کنید، آگهی بگذارید. 

با استفاده از این اطلاعات، می توانید پیشنهادات موجود را جستجو کرده و فروشنده ای را که می خواهید از آن خرید کنید، را انتخاب کنید. اگر با شرایط آن موافق هستید، می توانید ادامه دهید و آنها را پرداخت کنید و آنها دارایی را به شما واگذار می کنند. 

مدت زمان انجام یک تراکنش به تریدر، روش پرداخت مورد استفاده و سایر عوامل مانند مدت زمان لازم برای تأیید تراکنش بستگی دارد. 

Paxful از کدام کشورها پشتیبانی می کند؟ 

Paxful در اکثر کشورهای جهان پشتیبانی می شود. Paxful در ایالات متحده مستقر است، پس از کاربران این کشور، و بسیاری از کشورهای دیگر پشتیبانی می کند. 

در حال حاضر تنها 35 کشور و منطقه وجود دارد که Paxful در آن ها در دسترس نیست، از جمله جزایر سلیمان، جزیره کریسمس، مجمع الجزایر کوک، گرینلند، و غیره. 

آیا Paxful امن و قابل اعتماد است؟ 

از آنجایی که Paxful یک بازار غیرمتمرکز است، طبیعی است که کاربر نگران امنیت آن باشد. با این حال، Paxful امن تر از آن چیزی است که فکر می کنید. 

در واقع، ماهیت غیرمتمرکز به خودی خود یک ویژگی امنیتی است، زیرا هیچ عضوی از تیم Paxful نمی تواند سرمایه شما را بگیرد و با آنها فرار کند. 

ثانیاً، Paxful از وجه تضمین (وقتی برای انجام یک تراکنش، یک واسط یا میانجی برای نگه داری وجه معامله استفاده می شود، این وجوه به عنوان تضمین (Escrow) نگه داشته می شوند.) استفاده می کند که برای نگهداری موقت دارایی های علامت‌گذاری شده برای فروش استفاده می شود تا فروشنده نتواند به خریدار کلک بزند. در نهایت، همه کاربران این پلتفرم باید قبل از اینکه بتوانند در هر معامله ای شرکت کنند، تأیید شوند تا اطمینان حاصل شود که فقط افراد قانونی می توانند خرید یا فروش کنند. 

یکی از اقدامات احتیاطی این است که اگر وجوهی برای ترید کردن نیست، هرگز برای مدت طولانی در کیف پول این بازار نگهداری نکنید. از آنجایی که این بازار آنلاین است، هکرها می توانند به آن حمله کنند و اگر پول هایتان را در کیف پول آنلاینتان ذخیره کرده باشید، م توانند آن را به سرقت ببرند. بنابراین، به محض خرید یک ارز دیجیتال، توصیه می شود بلافاصله آن را به کیف پول شخصی خود، ترجیحاً به یک کیف پول سرد (آفلاین)، انتقال دهید، زیرا آنها از کیف پول های داغ (آنلاین) امنیت بیشتری دارند. 

Paxful چه هزینه هایی دارد؟ 

در Paxful کارمزدهای مختلفی وجود دارد: کارمزد معاملات ارز دیجیتال، کارمزد سپرده گذاری، کارمزد ارسال و دریافت، کارمزد شبکه لایتنینگ و کارمزد تبدیل. 

تجارت ارزهای دیجیتال 

خرید فروش گروه پرداخت 
بدون کارمزد 0.5% انتقال بانکی 
بدون کارمزد 1% سایر انتقال های بانکی 
بدون کارمزد 1% کارت اعتباری/ دبیت کارت 
بدون کارمزد 1% ارز دیجیتال 
بدون کارمزد 1% کیف پول آنلاین 
بدون کارمزد 1% کالاها و خدمات 
بدون کارمزد 1% پول نقد 
بدون کارمزد 5٪ کارت iTunes و Google Play  3% برای انواع کارت هدیه دیگر گیفت کارت 

کارمزد وجه تضمین برای فروش ارزهای دیجیتال تنها زمانی دریافت می شود که معامله به پایان برسد، و برخی از معاملات کیوسکی ممکن است علاوه بر کارمزد وجه تضمین Paxful، نیاز به کارمزد بیشتری داشته باشند. 

ارسال و دریافت بیت کوین 

دریافت ارسال نوع کیف پول 
بدون کارمزد 0 تا 9.99 دلار = 0.00008 BTC کارمزد 10 تا 19.99 دلار = 0.00016 BTC کارمزد بیش از 20 دلار = 0.0004 BTC کارمزد کیف پول خارجی 
بدون کارمزد تا 1000 دلار در ماه به صورت رایگان (بین همه ارزهای دیجیتال) پس از رسیدن به 1000 دلار، یک کارمزد 1 دلاری یا 1 درصد از مبلغ ارسالی، هر کدام بیشتر باشد اعمال می شود. کیف پول داخلی 

ارسال و دریافت تتر (USDT) 

دریافت ارسال نوع کیف پول 
بدون کارمزد کارمزد شبکه Dynamic Ethereum یا Tron + کارمزد کیف پولPaxful  تفکیک کارمزد کیف پول Paxful:  0 تا 9.99 دلار = 1 USDT کارمزد 10 تا 19.99 دلار = 2 USDT کارمزد  بیش از 20 دلار = 5 USDT کارمزد کیف پول خارجی 
بدون کارمزد تا 1000 دلار در ماه به صورت رایگان (بین همه ارزهای دیجیتال) پس از رسیدن به 1000 دلار، یک کارمزد 1 دلاری یا 1 درصد از مبلغ ارسالی، هر کدام بیشتر باشد اعمال می شود. کیف پول داخلی 

لطفاً توجه داشته باشید که Tron برای انتقال با استفاده از TRC-20 USDT هزینه ای دریافت نمی کند، اما هزینه های Paxful همچنان اعمال می شوند. 

ارسال و دریافت اتریوم (ETH) 

دریافت ارسال نوع کیف پول 
بدون کارمزد کارمزد شبکه Dynamic Ethereum + کارمزد کیف پول Paxful  تفکیک کارمزد کیف پول Paxful: 0 تا 9.99 دلار = 0.0005 ETH کارمزد 10 تا 19.99 دلار = 0.001 ETH کارمزد بیش از 20 دلار = 0.002 ETH کارمزد کیف پول خارجی 
بدون کارمزد تا 1000 دلار در ماه به صورت رایگان (بین همه ارزهای دیجیتال) پس از رسیدن به 1000 دلار، یک کارمزد 1 دلاری یا 1 درصد از مبلغ ارسالی، هر کدام بیشتر باشد اعمال می شود. کیف پول داخلی 

شبکه لایتنینگ 

دریافت ارسال نوع کیف پول 
بدون کارمزد 1% مبلغ ارسالی کیف پول خارجی 

تبدیل ارزهای دیجیتال 

کارمزد نوع تبدیل 
0.5% تمام تبدیل های ارزهای دیجیتال 

مزایا و معایب Paxful 

مانند هر محصول یا خدمات دیگری، Paxful نیز دارای یک سری نقاط قوت و ضعف است. مزایا و معایب استفاده از Paxful برای تجارت کریپتو P2P در ادامه آورده شده است. 

مزایا 

  • دارایی های متعددی در این پلتفرم در دسترس است 
  • پلتفرمی غیر متمرکز بدون کنترل مرکزی است 
  • برای معاملات P2P بسیار ایمن است 
  • بسیاری از گزینه های پرداخت در این پلتفرم در دسترس هستند 

معایب 

  • کیف پول آن برای ذخیره بلندمدت دارایی های کریپتو ایمن نیست 
  • کارمزدها در مقایسه با صرافی های متمرکز نسبتاً بالا هستند 

آیا باید از Paxful استفاده کرد؟ 

Paxful یک پلتفرم برای تجارت P2P با گزینه های پرداختی که در سیستم عامل های متمرکز در دسترس نیستند، ارائه می دهد. این نقطه قوت اصلی آن است، بنابراین اگر به دنبال روش های پرداخت دیگری به غیر از روش هایی که در صرافی های متمرکز مانند بایننس انجام می دهند، هستید، پس Paxful گزینه بسیاری خوبی برای خرید و فروش ارز دیجیتال شما است. 

به این مطلب امتیاز دهید

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *