0

ATH به چه معناست؟ در این مقاله معنی آن را در دنیای مالی توضیح خواهیم داد. 

ATH به چه معناست
بازدید 789

ATH به چه معناست؟ ATH مخفف “بالاترین قیمت در کل all-time high” است. در بازار ارز های دیجیتال و تجارت آنلاین، ATH بالاترین قیمت یا ارزش بازاری است که یک دارایی خاص در کل تاریخ خود، از زمان عرضه به آن رسیده است. ATH مقیاسی برای بحث در مورد ارزش بالقوه یک دارایی خاص است. 

نحوه استفاده افراد از ATH بر اساس زمینه سرمایه گذاری، متفاوت است. در وبلاگ‌ های تجاری و وبسایت ‌های خبری، نویسندگان از ATH برای بحث در مورد ارزش گذاری یک دارایی در گذشته استفاده می‌کنند. آنها ممکن است سکه یا سهامی را گزارش کنند که اخیرا به قیمت ATH جدیدی رسیده است.

از سوی دیگر، در انجمن های ارز دیجیتال و رسانه های اجتماعی، از ATH برای حدس زدن این موضوع استفاده می‌شود که آیا یک سکه در آستانه رسیدن به بالاترین قیمت خود است یا خیر. در فضای مجازی اغلب پست‌ هایی را می‌بینید که می‌گویند فلان ارز دیجیتال در شرف رسیدن به یک «ATH جدید» است. 

از آنجایی که هیچ تضمینی وجود ندارد که قیمت یک سکه از ATH آن فراتر رود، ATH یک سکه در درجه اول رویایی برای سرمایه گذاران ارز دیجیتال است. گذشتن قیمت یک ارز از ATH قبلی خود یک موفقیت مالی برای سرمایه گذاران است. 

در چه چیزی از ATH استفاده می‌شود؟ 

چند نوع دارایی وجود دارد که می توانند “ATH” داشته باشند. اولین مورد، ارز های دیجیتال مانند بیتکوین است. ارز دیجیتال نوعی ارز هستند که به عنوان جایگزینی برای پول فیات در نظر گرفته شده‌اند، مثلا جایگزینی برای دلار هایی که ممکن است در حساب بانکی خود داشته باشید.

بسیاری از مردم از ارز های دیجیتال به عنوان یک بازار سرمایه گذاری استفاده می کنند، بنابراین سکه ای که شما در آن سرمایه گذاری کرده اید، اگر به یک ATH جدید برسد، برای شما یک خبر خوش است. این بدان معناست که سرمایه فعلی شما از سرمایه اولیه شما فراتر رفته است. 

علاوه بر این، ممکن است افرادی را ببینید که از ATH برای اشاره به سرمایه ‌گذاری های سنتی مانند سهام استفاده می‌کنند. شما شاهد ATH در جوامع آنلاین متمرکز بر بازار سهام r/WallStreetBets خواهید بود.

در طول حادثه Gamestop در سال 2020، جایی که سرمایه‌ گذاران خرده قیمت سهام GME را به سطوح فوق‌ العاده ‌ای بالا بردند، بسیاری از مردم در مورد ضربه زدن GME به ارزش‌ های ATH صحبت می‌کردند. 

در نهایت، علاوه بر قیمت، ATH ممکن است به ارزش بازار دارایی یا به اختصار «کلید بازار» اشاره داشته باشد. ارزش بازار یک سکه ارزش کل آن است که از ضرب تعداد کل سکه های موجود در قیمت یک واحد به دست می آید. به عنوان مثال، اگر 1000 سکه وجود داشته باشد و ارزش هر کدام 500 دلار باشد، ارزش کل بازار 500000 دلار خواهد بود. 

ATH از کجا می آید؟ 

استفاده از اصطلاح “ATH” برای کسانی که در بازار سرمایه گذاری می کنند برای مدت طولانی مطرح بوده است. در طول رونق اقتصادی، رسیدن قیمت سهام به بالاترین حد خود نشانه ‌ای از عملکرد خوب شرکت ‌ها تلقی می‌شود. از سوی دیگر، هنگامی که یک شرکت به ATL یا “پایین ترین در کل All-Time Low” می رسد، به عنوان یک علامت منفی تلقی می شود. 

ATH با ظهور ارز های دیجیتال به یک اصطلاح برجسته تر در اینترنت تبدیل شد. علاوه بر استفاده های روزمره از ارز های دیجیتال، بسیاری از مردم با ارز های دیجیتال به عنوان یک محل سرمایه گذاری برخورد میکنند.

این بدان معناست که مردم امیدوارند با سرمایه گذاری دقیق، ارزش دارایی های خود را نسبت به دلار بالاتر ببرند. با توجه به هجوم سرمایه گذاران به فناوری بلاکچین در چند سال گذشته، توکن ‌های ارز دیجیتال، به قیمت های بسیار بالایی رسیده اند. 

با این حال، رسیدن یک سکه به ATH لزوماً نشان دهنده موفقیت نیست. ارز های جدید معرفی می‌شوند و اغلب ارز های قدیمی را کنار می‌زنند. برخی از سکه‌ ها در هفته اول به ATH خود می‌رسند ولی بعد از آن شروع به سقوط می‌کنند. از طرف دیگر، برخی از سکه ها به ATH خود می‌رسند با این حال بعد از چند ماه باز هم صعود می‌کنند.  

ATH در مقابل ATL 

در طرف مقابل ATH، دارایی ها دارای مقیاس ATL یا «پایین ترین قیمت در کل» نیز هستند. بحث در مورد ATL کمتر رایج است، در حالی که بحث در مورد ATL یک دارایی ممکن است ضروری باشد. 

به عنوان مثال، اگر قیمت یک سکه خاص “سقوط” کرده باشد، ممکن است یک ATL جدید را تجربه کند. این قیمت ممکن است حتی کمتر از قیمت اولیه ای باشد که با آن معامله شد. این قضیه ممکن است به خریداران احتمالی سیگنال دهد که از سرمایه گذاری در این دارایی خاص اجتناب کنند. 

ATL همچنین اصطلاحی است که در اخبار مالی، زمانی که شرکت ‌ها دچار افت شدید ارزش سهام می‌شوند، استفاده می‌شود.

به عنوان مثال، برخی از شرکت ها ممکن است رسوایی بزرگی داشته باشند که ارزش شرکت را کاهش دهد. این کاهش اگر در فهرست عمومی قرار گیرد، ممکن است قیمت سهام به طور چشمگیری کاهش یابد و به پایین ترین حد تاریخ برسد. 

تجارت ارز دیجیتال بسیار پرخطر است، بنابراین هرگز تمام سرمایه خود را وارد آن نکرده، و تنها بخشی از سرمایه تان را وارد کنید. 

(7 امتیاز) - 4/5

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *