0

8 تا از بهترین پیش فروش ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری در سال 2023 

بهترین پیش فروش ارزهای دیجیتال
بازدید 1987

پیش فروش کریپتو به روشی محبوب برای استارت آپ های بلاک چین برای جمع آوری سرمایه برای پروژه ها قبل از راه اندازی رسمی یک توکن تبدیل شده است. بهترین پیش فروش ارزهای دیجیتال را در ادامه معرفی کرده ایم.

پیش فروش به سرمایه گذاران این فرصت را می دهد تا توکن ها را با قیمتی با تخفیف خریداری کنند، اغلب قبل از اینکه در صرافی ها ظاهر شوند یا در دسترس عموم قرار گیرند. 

در حالی که پیش فروش کریپتو با درجه ای از ریسک همراه است، اما می تواند مزایای قابل توجهی را هم برای استارتاپ ها و هم برای سرمایه گذاران ارائه دهد.

پیش فروش کریپتو چیست؟ 

قبل از راه‌اندازی رسمی یک توکن، یک استارت‌آپ بلاک چین تعداد کمی از توکن‌های خود را به عنوان بخشی از یک رویداد جمع‌آوری سرمایه که به عنوان پیش‌فروش رمزنگاری شناخته می‌شود، به سرمایه‌گذاران ارائه می‌دهد. این پیش فروش‌ها معمولاً زمانی اتفاق می‌افتند که یک استارت‌آپ به تازگی شروع به کار کرده و به دنبال بودجه برای حمایت از ایجاد و ارتقای پروژه خود است. 

پیاده سازی های مختلفی از پیش فروش کریپتو وجود دارد، مانند ISPO، ICO، IEO و غیره. با این حال، آنها معمولاً از قالب مشابهی پیروی می کنند. پیش فروش ارزهای دیجیتال از عرضه اولیه اولیه (IPO) در امور مالی سنتی ایجاد شد. 

با IPO های سنتی، شرکت ها باید قوانین سختگیرانه ای را رعایت کنند. آنها همچنین باید طرف مقابل مانند بانک های سرمایه گذاری را قبل از اینکه بتوانند دارایی ارائه دهند، درگیر کنند. این یک فرآیند طولانی و سخت است. 

در طول پیش فروش کریپتو، سرمایه گذاران معمولاً سکه ها یا توکن ها را با قیمتی با تخفیف خریداری می کنند. این اغلب با این انتظار است که ارزش توکن ها پس از عمومی شدن افزایش یابد. پیش فروش ممکن است دارای حداقل الزامات سرمایه گذاری، محدودیت های زمانی یا سایر شرایط مشارکت باشد. 

وجوهی که در طی پیش فروش ارزهای دیجیتال جمع آوری می شود، اغلب هزینه های زیادی را پوشش می دهد. اینها معمولاً هزینه های توسعه پروژه بلاک چین، انطباق قانونی و مقرراتی و بازاریابی راه اندازی توکن آینده است. موفقیت پیش فروش کریپتو همچنین می تواند آگاهی از پروژه را افزایش دهد، سرمایه گذاران بیشتری را جذب کند و در نهایت ارزش توکن را افزایش دهد. 

انواع پیش فروش کریپتو چیست؟ 

عرضه اولیه سکه 

پیشنهاد اولیه سکه (ICO) نوعی روش تامین مالی جمعی است که توسط استارت آپ های مبتنی بر بلاک چین برای افزایش سرمایه استفاده می شود. این شامل ایجاد و فروش توکن های دیجیتال جدید به پذیرندگان و سرمایه گذاران اولیه است. این توکن ها به عنوان واحدهای ارزش در اکوسیستم پروژه عمل می کنند و دسترسی به خدمات و محصولات پلت فرم را فراهم می کنند. 

فرآیند ICO معمولاً شامل انتشار یک وایت پیپر و به دنبال آن دوره ای است که سرمایه گذاران می توانند توکن ها را خریداری کنند. ICO ها می توانند یک فرصت سرمایه گذاری جذاب برای سرمایه گذارانی باشند که به دنبال ورود به طبقه همکف یک پروژه امیدوارکننده بلاک چین هستند. 

پیشنهاد اولیه DEX 

پیشنهاد اولیه DEX (IDO) نوع دیگری از مکانیسم غیرمتمرکز جذب سرمایه است که توسط استارت آپ های مبتنی بر بلاک چین استفاده می شود. این شامل صدور توکن های جدید در یک صرافی غیرمتمرکز (DEX) است. آنها همچنین به سرمایه گذاران اجازه می دهند این توکن ها را با استفاده از ارزهای رمزنگاری شده مانند اتر یا بیت کوین خریداری کنند. 

در طول IDO، سرمایه گذاران می توانند توکن های جدید را با قیمت ثابت یا از طریق یک حراج هلندی خریداری کنند. در این سناریو، قیمت از بالا شروع می شود و به تدریج کاهش می یابد تا زمانی که همه توکن ها فروخته شوند. IDO ها از چند جهت با ICO ها متفاوت هستند 

در ICO ها، توکن ها قبل از فهرست شدن در بورس فروخته می شوند. با این حال، توکن ها در یک IDO بلافاصله در DEX که در آن راه اندازی می شوند، فهرست می شوند. این بدان معنی است که توسعه دهندگان پروژه نیازی به جمع آوری دارایی برای استخرها ندارند. در عوض، پس از تکمیل IDO، استخر بر روی یک DEX تشکیل می شود. 

از آنجایی که پروژه های کریپتو می توانند بدون واسطه وجوه جمع آوری کنند و سرمایه گذاران می توانند فوراً معامله کنند، محبوبیت مدل IDO افزایش یافته است. 

پیشنهاد مبادله اولیه 

پیشنهاد اولیه مبادله (IEO) نوعی رویداد جمع آوری سرمایه است که در صرافی ارزهای دیجیتال انجام می شود. 

صرافی به عنوان یک واسطه قابل اعتماد بین پروژه و سرمایه گذاران در طول IEO عمل می کند. 

صرافی علاوه بر ارائه مکانی برای فروش توکن، بررسی لازم را برای تأیید مشروعیت پروژه انجام می دهد. توکن ها مستقیماً در بورس توسط سرمایه گذاران خریداری می شوند. توکن ها معمولاً بلافاصله پس از فروش برای معامله در بورس فهرست می شوند. 

یک صرافی ارز دیجیتال همان وظایفی را انجام می دهد که یک بانک سرمایه گذاری در یک پیشنهاد عمومی اولیه (IPO) در طول IEO انجام می دهد. صرافی در مقام خود به عنوان مدیر، فروش های احتمالی را قبل از وقوع آنها ارزیابی می کند. این پروژه به بازار برای کمک در فروش توکن های خود پاداش می دهد. 

IEO ها کنترل بیشتری بر روی پروژه هایی که از نظر قانونی محدود شده اند ارائه می دهند. کسب‌وکارها اغلب نمی‌توانند خدمات خود را در حوزه‌های قضایی متعدد به طور همزمان رعایت کنند یا ارائه دهند. استفاده از IEO برای توزیع توکن‌ها، شرکت‌ها را از نظر قانونی سازگارتر نگه می‌دارد. 

تام اشمیت، شریک در صندوق سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال Dragonfly، از مزایای IEO در پادکست Unchained “The Chopping Block” صحبت کرد: 

می‌توانید افرادی را که ممکن است ساکن ایالات متحده باشند، بیرون کنید. و بنابراین، می توانید نوعی بافر مسئولیت ایجاد کنید… 

تام اشمیت: پادکست Unchained 

پیش فروش NFT 

پیش فروش NFT رویدادی با زمان محدود است که در آن سازندگان دارایی های دیجیتال منحصر به فرد را به خریداران اولیه می فروشند. پیش فروش های NFT اغلب دسترسی انحصاری به مجموعه های کمیاب و ارزشمند را ارائه می دهند و خریداران برای خرید زودهنگام توکن ها تخفیف یا پاداش دریافت می کنند. در حالی که پیش فروش NFT می تواند باعث ایجاد هیجان و توسعه سرمایه شود، سرمایه گذاران باید از خطرات موجود آگاه باشند. 

همانند بسیاری از فعالیت ها در کریپتو، کاربران باید دقت لازم را انجام دهند. کلاهبرداری های ICO میلیاردها دلار ارزش را از حامیان ناآگاه ربوده است. کشیدن فرش بسیار رایج است. بنابراین، همیشه تحقیقات خود را انجام دهید (dyor). 

نتیجه در مورد پیش فروش ارزهای دیجیتال 

پیش فروش کریپتو به روشی محبوب برای استارت آپ های بلاک چین برای جمع آوری سرمایه و ایجاد جامعه پیرامون پروژه های خود تبدیل شده است. در حالی که مطمئناً شرکت در این پیش فروش ها مزایایی مانند دسترسی به توکن ها با نرخ تخفیف دارد، خطرات و معایب بالقوه ای نیز وجود دارد که باید در نظر گرفت. 

سرمایه گذاران باید قبل از شرکت در پیش فروش، در مورد هر پروژه به دقت تحقیق کنند و تجربه، سابقه و اعتبار کلی تیم را ارزیابی کنند. علاوه بر این، درک شرایط و ضوابط پیش فروش، مانند دوره های قفل و برنامه های واگذاری، مهم است. 

به طور کلی، پیش فروش کریپتو می تواند ابزار ارزشمندی برای استارت آپ هایی باشد که به دنبال جمع آوری سرمایه و ایجاد یک جامعه هستند. مانند هر سرمایه گذاری، هیچ تضمینی وجود ندارد، اما با بررسی دقیق، پیش فروش می تواند راهی برای مشارکت در رشد پروژه های جدید بلاک چین باشد. 

سوالات متداول 

چگونه سکه های پیش فروش آینده را پیدا کنم؟ 

بهترین راه برای یافتن ICO های آینده توییتر و تلگرام است. حساب های بسیاری وجود دارند که ICO ها را پیگیری می کنند. با این حال، همه پروژه ها بررسی نمی شوند. کاربران باید احتیاط کنند. 

مزیت توکن های پیش فروش چیست؟ 

توکن های پیش فروش مزایایی دارند. ساده ترین آنها، فرصتی برای به دست آوردن سکه های بالقوه محبوب با تخفیف است. همچنین ممکن است شما را واجد شرایط ایردراپ‌های عطف به ماسبق، جوایز اجتماعی یا جوایز کنند. 

تفاوت بین ICO، IDO و IEO چیست؟ 

تفاوت بین ICO، IDO و IEO در جایی است که توکن ها در لیست قرار می گیرند. با یک IEO، توکن ها در CEX فهرست می شوند. با یک IDO، توکن ها در یک DEX فهرست می شوند. ICOها وجوه را مستقیماً برای کاربران ارسال می کنند. 

چگونه در عرضه سکه پیش فروش شرکت کنم؟ 

شما می توانید با یافتن یک پروژه در یک پیشنهاد سکه پیش فروش شرکت کنید. برخی از پروژه‌ها به KYC نیاز ندارند، بنابراین می‌توانید توکن‌ها را مستقیماً خریداری کنید. برخی دیگر ممکن است برای قرار دادن در لیست سفید به KYC نور نیاز داشته باشند. اکثر پروژه ها همچنین دستورالعمل هایی در مورد نحوه سرمایه گذاری دارند. 

آیا سکه های پیش فروش سرمایه گذاری خوبی هستند؟ 

سکه های پیش فروش می تواند بسیار خطرناک باشد. برخی از ICO ها می توانند کلاهبرداری باشند. شما همچنین می توانید پیشنهادات سکه داشته باشید، در حالی که کلاهبرداری نیست، اما بازده مورد انتظار را که فرض می شود ایجاد نکنید. با این حال، ICOهایی که موفق هستند می توانند بسیار سودآور باشند. 

چه خطراتی با سکه های پیش فروش همراه است؟ 

سکه ها و توکن های پیش فروش شده دارای خطراتی هستند. برخی از پروژه‌ها وجوه سرمایه‌گذاران را می‌کشند یا به سرقت می‌برند. همچنین همه پروژه هایی که ICO دارند موفق نیستند. نکته دیگری که در مورد ICO ها وجود دارد این است که آنها راهی برای سرمایه گذاران خصوصی برای خروج از سرمایه گذاری های خود هستند. بنابراین ممکن است سکه ها پس از عرضه عمومی کاهش قیمت پیدا کنند. 

سلب مسئولیت 

مطابق با دستورالعمل های پروژه اعتماد، محتوای آموزشی در این وب سایت با حسن نیت و فقط برای اهداف اطلاعات عمومی ارائه می شود. هر اقدامی که توسط خواننده بر اساس این اطلاعات انجام شود کاملاً در معرض خطر خود است. 

(19 امتیاز) - 4.8/5

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *