0

5 عاملی که باید در نظر بگیرید برای معاملات فارکس و ارزهای دیجیتال

معاملات فارکس و ارزهای دیجیتال
بازدید 394

انواع مختلف معاملات نیازمند رویکردهای متفاوتی هستند. معاملات فارکس و ارزهای دیجیتال و نکاتی درباره این نوع معاملات و سرمایه گذاری در این بازارها را بخوانید.

بازارهای فارکس، ارز دیجیتال و سهام، بازارهای مالی بزرگی هستند که شباهت ها و تفاوت های متعددی دارند. آنها با اجازه دادن به معامله گران جدید و کارکشته برای استفاده از مهارت های خود در راه های مختلف سود می برند. اگر تا به حال به این فکر کرده اید که تجارت در این بازارها چگونه است و چگونه بهترین را انتخاب کنید، ما شما را تحت پوشش قرار داده ایم. 

بازار فارکس 

فارکس (FX) به معنای ارز خارجی است. این شامل مبادله یک ارز با ارز دیگر برای سود بردن از تفاوت ارزش آنها است. بازار FX با حجم معاملات روزانه 6.6 تریلیون دلار، بزرگترین بازار مالی جهان از نظر حجم و نقدینگی است. هنگامی که شما فارکس معامله می کنید، ارزش پول یک کشور را با کشور دیگر مبادله می کنید. به عنوان مثال، شما ارزهایی مانند دلار ایالات متحده، پوند بریتانیا، ین ژاپن، راند آفریقای جنوبی، دلار کانادا، یورو و بسیاری دیگر را معامله می کنید. 

معاملات فارکس و ارزهای دیجیتال

بازیگران بزرگ در بازار فارکس شامل بانک‌های تجاری بزرگی هستند که 80 درصد از پول معامله شده در بازار را تامین می‌کنند، بانک‌های مرکزی که اغلب تامین‌کنندگان نقدینگی هستند، زیرا این بانک‌ها هستند که ارزهای مورد معامله را ارائه و تنظیم می‌کنند، دولت، نهادی. تاجران، دلالان و خرده فروشان. 

بازار فارکس در حوزه های قضایی مختلف در سراسر جهان تنظیم می شود. رگولاتورها مقامات دولتی هستند که بر فعالیت های تجاری نظارت می کنند. نمونه هایی از این تنظیم کننده ها عبارتند از: مرجع رفتار مالی (FCA) در بریتانیا، کمیسیون بورس اوراق بهادار در ایالات متحده، و کمیسیون بورس و اوراق بهادار قبرس (CySEC) در اروپا. هر کشور یا حوزه قضایی یک تنظیم کننده اصلی دارد که اجرای روان فعالیت های مالی، از جمله فعالیت های ارزی را تضمین می کند. 

بازار ارزهای دیجیتال 

کریپتوکارنسی یک ارز مجازی غیرمتمرکز است که با استفاده از رمزنگاری ایمن شده و به عنوان وسیله مبادله استفاده می شود. هنگام معامله ارزهای دیجیتال، دارایی هایی مانند بیت کوین، اتر، سولانا، لایت کوین و بسیاری دیگر از توکن های بومی شبکه های مختلف بلاک چین را معامله می کنید. 

بازیگران برجسته در بازار کریپتو، سرمایه‌گذاران، موسسات یا افراد بزرگ، رسانه‌های اجتماعی/اینفلوئنسرهای رمزنگاری، و هر کسی که می‌تواند به طور قابل توجهی بر احساسات بازار تأثیر بگذارد، هستند. سایر بازیگران شامل صرافی‌های ارز دیجیتال و معامله‌گران خرده‌فروشی هستند. 

بازار کریپتو نسبت به بازارهای سنتی مانند سهام و فارکس تحت نظارت و حمایت نظارتی کمتری قرار دارد. با این حال، ارزهای دیجیتال با استفاده از فناوری بلاک چین ساخته می شوند. تراکنش ها از طریق یک فرآیند نسبتاً پیچیده و فنی در بلوک ها ثبت می شوند که هک یا دستکاری آن را دشوار می کند. 

معاملات فارکس و ارزهای دیجیتال

بازار بورس 

سهام که به عنوان سهام نیز شناخته می شود، توسط شرکت ها در بازار بورس اوراق بهادار برای جمع آوری وجوه برای عملیات خود منتشر می شود. به این ترتیب، شرکت ها سهام مالکیت را به سرمایه گذاران می فروشند. سهام معمولاً در بورس اوراق بهادار معامله می شود، جایی که سرمایه گذاران می توانند آنها را خریداری کنند. 

بازار سهام متشکل از چندین شرکت سهامی عام است که در بورس های مختلف پذیرفته شده اند. برخی از محبوب ترین بورس های جهان عبارتند از: بورس نیویورک (ایالات متحده)، نزدک (ایالات متحده آمریکا)، یورونکست (اروپا)، بورس اوراق بهادار هنگ کنگ (هنگ کنگ)، بورس شانگهای (چین)، بورس لندن. صرافی (ایالات متحده آمریکا)، و بسیاری دیگر. 

درست مانند بازار فارکس، بورس‌ها توسط مقامات دولتی در حوزه‌های قضایی مختلف در سراسر جهان تنظیم می‌شوند. 

فارکس در مقابل کریپتو در مقابل سهام: 5 عاملی که باید در نظر بگیرید 

در زیر چند فاکتور وجود دارد که می توانید هنگام انتخاب بهترین گزینه برای شما در نظر بگیرید. 

  1. ساعت بازار 

بازار فارکس از ساعت 5 بعدازظهر به وقت شرقی یکشنبه تا ساعت 5 بعد از ظهر به وقت شرقی جمعه هر هفته برای معامله گران خرده فروشی باز است. هر روز معاملاتی به چهار جلسه معاملاتی تقسیم می شود: نیویورک، توکیو، سیدنی و لندن، از 8 صبح تا 5 بعد از ظهر به وقت شرقی، 7 بعد از ظهر تا 4 بعد از ظهر EST، 5 بعد از ظهر تا 2 بعد از ظهر EST، و 3 صبح تا 12 بامداد EST باز است. ، به ترتیب. هر ارز یک جلسه معاملاتی دارد که در آن بیشترین فعالیت را دارد. به همین ترتیب، بازارهای مختلف بورس اوراق بهادار دوره‌های باز مخصوص به خود را دارند، معمولاً در ساعات خاصی در روزهای کاری. 

مطلوب ترین ساعات معاملاتی برای شما ممکن است به بخشی از جهان بستگی داشته باشد که در آن زندگی می کنید. اگر جلسه ترجیحی یا بازار سهام شما در ساعتی از روز باز شود، ممکن است معامله مداوم غیرممکن باشد. 

از سوی دیگر، بازار ارزهای دیجیتال به صورت 24 ساعته و در تمامی روزهای هفته باز است و شما می توانید در هر زمانی حتی در تعطیلات آخر هفته معاملات خود را انجام دهید. بنابراین اگر یک شغل تمام وقت دارید یا مشغول هستید، بازار کریپتو می تواند بهترین گزینه شما باشد، به خصوص برای معاملات آخر هفته. 

معامله گران بلندمدت ممکن است نیازی به نگرانی در مورد زمان یا جلسات معاملاتی نداشته باشند، زیرا آنها مجبور نیستند نمودارهای خود را مرتباً بررسی کنند و نیازی به صرف ساعت های طولانی برای معاملات ندارند. 

  1. مقررات 

بازارهای ارز و سهام برای مدت طولانی وجود داشته اند و مقامات مرکزی آنها را در کشورهای مختلف تنظیم می کنند. بنابراین، باید انتظار داشته باشید که فعالیت های تقلبی کمتری را مشاهده کنید. برخی از رگولاتورها ممکن است در عملکرد خود نسبت به سایرین کمی ملایم‌تر باشند. 

از سوی دیگر، فعالیت‌های ارزهای دیجیتال تا حد زیادی توسط هیچ مقام مرکزی کنترل نمی‌شوند. تا حد زیادی، ایمنی فعالیت‌های شما به میزان امنیت شبکه کریپتو و شهرت صرافی بستگی دارد. هک کردن ارزهای دیجیتال و بلاک چین دشوار است، اما صرافی‌های ارزهای دیجیتال و کیف پول‌های رمزنگاری اهداف «آسان‌تر» هستند. 

  1. دارایی های تراشه آبی 

دارایی‌های بلو چیپ دارایی‌هایی هستند که در بازارهای نزولی مختلف جان سالم به در برده‌اند و شهرت ارزشمند، پایدار و تثبیت شده دارند. 

بازار فارکس حداقل از زمان آغاز مبادلات مدرن وجود داشته است که قدمت آن به بیش از 100 سال می رسد. برخی از سهام و بورس ها نیز بیش از 100 سال است که وجود داشته اند. بیت کوین، اولین ارز دیجیتال، در سال 2009 منتشر شد. بنابراین، قدیمی ترین ارز دیجیتال کمتر از 15 سال قدمت دارد. 

اگر می‌خواهید در دارایی‌هایی سرمایه‌گذاری کنید که سابقه‌ای در بقای شرایط سخت بازار دارند، بازارهای فارکس و سهام ممکن است گزینه‌های بهتری باشند زیرا بازار ارزهای دیجیتال کمتر از 20 سال قدمت دارد. با این حال، در رابطه با سایر ارزهای دیجیتال، بیت‌کوین و اتریوم در سال‌های عمر مربوطه خود در بازارهای نزولی مختلف جان سالم به در برده‌اند و همچنین می‌توانند به عنوان ارزهای رمزپایه بلو چیپ در نظر گرفته شوند. 

  1. مهارت های تجارت 

برای موفقیت در بازارهای فارکس، کریپتو و بورس باید به خوبی آگاه باشید. شما باید تحلیل تکنیکال را درک کنید و از اخبار مهم و سایر عوامل اساسی در مورد بازارهای مورد علاقه خود مطلع باشید. 

معاملات فارکس و ارزهای دیجیتال

ما نمی توانیم اهمیت دریافت آموزش های لازم برای تجارت در این بازارها را دست کم بگیریم. تجارت آسان نیست. این نیاز به صبر، کار سخت، مهارت و تسلط بر روانشناسی شما دارد. 

  1. نوسانات 

بازار کریپتو ذاتاً بی‌ثبات‌ترین بازار در بین این سه بازار است و آن را مستعد نوسانات بازار می‌کند. از سوی دیگر، بازار سهام با ثبات ترین است، در حالی که بازار فارکس جایی در این بین قرار دارد. 

اگر می‌خواهید روی دارایی‌هایی با قیمت‌های دائمی در حال تغییر سرمایه‌گذاری کنید، بازار کریپتو ممکن است انتخاب خوبی باشد زیرا فرصت‌های معاملاتی بیشتری خواهید داشت. بازار سهام نسبت به سایر بازارها نوسانات نسبتاً کمتری دارد و اهرم معاملاتی کمتری ارائه می دهد. 

همانقدر که نوسانات بازار شما را به سمت سود بالقوه بیشتری باز می کند، می تواند باعث شود که به سرعت پول زیادی را از دست بدهید. بنابراین، هر چه یک دارایی نوسان بیشتری داشته باشد، معامله با آن ریسک بیشتری دارد. 

تجارت کاغذ کمک می کند 

این سه بازار امکانات بسیار خوبی را ارائه می دهند، اما در عین حال پرخطر هستند. بنابراین، باید وقت خود را صرف کنید تا بر هر بازاری که انتخاب می کنید تسلط پیدا کنید. پلتفرم‌های معاملاتی حساب‌های معاملاتی کاغذی را ارائه می‌دهند که تا زمانی که از نتایج خود راحت باشید، می‌توانید با پول مجازی معامله کنید. به این ترتیب، شما مجبور نخواهید بود پول خود را در بازاری که در آن معامله نکرده اید، به خطر بیندازید. 

نکته:  اطلاعات موجود در این وب سایت به منزله مشاوره مالی، مشاوره سرمایه گذاری یا مشاوره تجاری نیست و نباید به عنوان چنین تلقی شود. MakeUseOf در مورد هیچ موضوع تجاری یا سرمایه گذاری توصیه نمی کند و توصیه نمی کند که ارز دیجیتال خاصی باید خرید یا فروخته شود. همیشه بررسی های لازم را انجام دهید و برای مشاوره سرمایه گذاری با یک مشاور مالی دارای مجوز مشورت کنید. 

به این مطلب امتیاز دهید

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *