0

10 شرکت سنتی که با وجود رکود بازار رمز ارزها در حال حرکت به سمت آن‌ها هستند 

رکود بازار رمز ارزها
بازدید 562

شرکت ‌های بزرگ سنتی در سال گذشته به روش ‌های مختلف به استقبال از ارزهای دیجیتال ادامه دادند و در حال حاضر نیز با وجود رکود بازار رمز ارزها، بسیاری از شرکت های بزرگ و تاثیر گذار به سمت این بازارها در حال حرکت هستند و برنامه هایی را برای استفاده از رمز ارزها در نظر گرفته اند، از همین رو، در ادامه قصد داریم به بررسی 10 مورد از این شرکت های بزرگ بپردازیم و ببینیم که چه شرکت هایی قصد دارند تا برای اقتصاد ارزهای دیجیتال کاری انجام دهند. فهرستی که در ادامه می آوریم، نشان‌دهنده 10 شرکت سنتی است که قدم هایی را به سمت ارزهای دیجیتال برداشته اند.  

1. جی پی مورگان (JPMorgan) 

جی پی مورگان یکی از تاثیر گذارترین نام ها در بانکداری سرمایه گذاری است که در اکتبر سال جاری، دسترسی به چهار صندوق از Grayscale Investments و یک صندوق از Osprey Funds را فراهم کرده است. طبق گزارش CNBC، با توجه به این که مدیر عامل این شرکت یعنی جیمی دیمون، در گذشته انتقاداتی را از ارزهای دیجیتال داشته است، به نظر می رسد اکنون همه چیز در این شرکت تغییر کرده و شاهد حرکت جی پی مورگان به سمت بازار رمز ارزها خواهیم بود و موضع تند دیمون در زمینه ارزهای دیجیتال آرام تر شده است، به طوری که او در آوریل امسال فناوری بلاک چین و امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) را «فناوری‌های واقعی و جدید» نامید. 

2. سانتاندر (Santander) 

بانک بزرگ اسپانیایی گروه سانتاندر، شعبه برزیلی Banco Santander S.A در ژوئیه سال جاری اعلام کرد که قصد دارد « در ماه‌های آینده » ارائه خدمات مرتبط با رمزنگاری را به مشتریان آغاز کند. ماریو لئو، مدیر عامل سانتاندر برزیل، در طی این بیانیه اعلام کرد  

” ما می دانیم که بازار ارزهای دیجیتال، بازاری دائمی خواهد بود و بنابراین قدم برداشتن به سمت این بازار، لزوماً واکنشی به موقعیت رقبا نیست، بلکه صرفاً این دیدگاه است که مشتریان ما این نوع دارایی ها را درخواست کرده است، بنابراین ما باید صحیح ترین و بهترین راهکار ها را برای استفاده از آن پیدا کنیم. همچنین باید آموزش بیشتری در این زمینه وجود داشته باشد تا همه بتوانند از آن بهره‌مند شوند. ” 

3. بلک راک (Blackrock) 

مدیر اصلی دارایی BlackRock، در ماه آگوست همکاری خود را با صرافی ارز دیجیتال عمومی  Coinbase ثبت کرد تا برای مشتریانی که دارای ارزهای دیجیتالی هستند و یا در Coinbase فعالیت می کنند، این امکان را فراهم آورد که بتوانند از مجموعه ابزارهای نرم افزاری مدیر دارایی این شرکت که با نام علاءالدین شناخته می شود، برای مدیریت پرتفوی خود و انجام تجزیه و تحلیل ریسک در تصمیمات سرمایه گذاری استفاده کنند.  در حال حاضر، این مشارکت فقط بر روی بیت کوین (BTC) متمرکز است، اگرچه جوزف چالوم، رئیس جهانی مشارکت های اکوسیستم استراتژیک در بلک راک، گفت که کل فضای دارایی دیجیتال مورد توجه آن‌ها خواهد بود. او گفت: ” مشتریان ما به طور فزاینده ای علاقه‌مند هستند تا از مزایای بازارهای ارزهای دیجیتالی بهره‌مند شوند.” 

بلک راک علاوه بر همکاری با کوین بیس، در ماه آگوست اولین تراست (trust) خصوصی بیت کوین خود را نیز راه اندازی کرد. این شرکت گفت که این محصول برای مشتریان ایالات متحده در دسترس است و به دنبال تحقیق و بررسی عملکرد بیت کوین است.  

4. شواب مدیریت دارایی (Schwab Asset Management) 

طبق گزارشی از CNBC، مدیر دارایی Schwab در اوایل این ماه، صندوق معاملاتی Schwab Crypto Thematic (ETF) خود را منتشر کرد و دلیل آن را تقاضای مشتری عنوان کرد. دیوید بات ست، رئیس بخش محصول و استراتژی سهام شرکت، در اظهار نظر درباره راه اندازی این صندوق، ارزهای دیجیتال را “یک سرمایه گذاری بسیار سوداگرانه” خواند و افزود که این شرکت شاهد “گروه های خاصی از سرمایه گذاران Schwab است که به دنبال دسترسی به این دسته دارایی در پرتفوی خود هستند. ”  

5. Chipotle 

فست فود زنجیره ای آمریکایی Chipotle در جولای سال جاری از یک بازی تعاملی جدید به نام «Buy The Dip» رونمایی کرد. این بازی به بازیکنان اجازه می‌دهد تا 200000 دلار ارزهای دیجیتال رایگان و همچنین کدهای تبلیغاتی 0.01 دلاری guacamole و Queso Blanco را تا پایان ماه برنده شوند. ارائه این بازی به عنوان راهی برای این شرکت سنتی در نظر گرفته شده است تا خود را در چشم کاربران ارزهای دیجیتال جذاب تر کند. 

6. Checkout.com 

شرکت پرداخت آنلاین Checkout.com در ماه ژوئن یک راه پرداخت با استیبل کوین را برای مشتریان خود اعلام کرد که در ابتدای راه اندازی، از کوین USD (USDC) پشتیبانی می کند. سپس، در ماه آگوست، این شرکت اعلام کرد که در حال بررسی یک ابزار پرداخت رمزنگاری جدید است که طبق گزارش The Block به کارگران اجازه می ‌دهد حقوق خود را به صورت ارزهای دیجیتال دریافت کنند. 

7. سیستم های بازنشستگی شهرستان فیرفکس 

یک صندوق بازنشستگی 6.8 میلیارد دلاری از ویرجینیای ایالات متحده، گفته است که به دنبال سرمایه‌ گذاری در بازارهای وام‌دهی ارزهای دیجیتال است و همچنین اظهار داشت که بازدهی که می‌ توان با استراتژی‌ های فارمینگ ارزهای دیجیتال بدست آورد، «واقعاً جذاب» است. 

کاترین مولنار، مدیر ارشد سرمایه گذاری سیستم بازنشستگی افسران پلیس کانتی فیرفکس، در صحبت با فایننشال تایمز در آگوست امسال، گفت: این واقعیت که برخی از افراد اکنون در بحبوحه رکود، از بازار ارزهای دیجیتال عقب نشینی کرده اند به این معنی است که فرصت های خوبی برای آنهایی وجود دارد که هنوز در بازارها باقی مانده اند. 

8. هیئت برنامه بازنشستگی معلمان انتاریو 

یکی دیگر از سازمان ‌های برنامه بازنشستگی که به نظر می‌ رسد به فضای رمزنگاری علاقمند شده است، هیئت برنامه بازنشستگی معلمان انتاریو است که در صرافی اصلی FTX سرمایه‌ گذاری کرده است. آخرین سرمایه گذاری معلمان انتاریو (آن‌ها در اکتبر سال گذشته نیز سرمایه گذاری کردند) توسط FTX در ژانویه امسال، معرفی شد. 

9. Commerzbank 

یکی از تاثیر گذارترین بانک های آلمانی با نام Commerzbank در اوایل سال جاری درخواست “مجوز نگهداری رمز ارز” به رگولاتور مالی این کشور، BaFin ارسال کرد. اگر Commerzbank بتواند مجوز را تضمین کند، به اولین بانک در کشور آلمان تبدیل می شود که گامی جدی به سمت پذیرش دارایی های دیجیتال بر داشته است و همچنین یک پیشرفت بزرگ در صنعت بانکداری سنتی محافظه کار اروپا به شمار خواهد آمد. 

10. Fidelity 

Fidelity یکی دیگر از شرکت های مدیریت دارایی است که به طور فزاینده ای گام هایی را در حوزه ارزهای دیجیتال برداشته است. این شرکت یک شرکت شناخته شده در این حوزه به شمار می آید، درواقع از سال 2018 که خدمات دارایی دیجیتال Fidelity را راه اندازی شد،  Fidelity وارد این فضا شد و از آن موقع سرمایه گذاری آن در حوزه ارزهای دیجیتال متوقف نشده است. شایان ذکر است، این شرکت در آوریل امسال، زمانی که تصمیم گرفت به مشتریان طرح بازنشستگی 401 (k) اجازه دهد تا در بیت کوین سرمایه گذاری کنند، دوباره خبرساز شد، البته این طرح تا زمانی که کارفرمایان اجازه دهند، امکان پذیر خواهد بود. 

به این مطلب امتیاز دهید

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *