0

۶ راه نجات از وضعیت خرسی بازار کریپتو 

راه نجات از وضعیت خرسی بازار کریپتو
بازدید 705

اگر قیمت کریپتو کاهش یافته و روی آن سرمایه گذاری کرده‌اید، چه کاری باید انجام دهید؟ راهنمای ما را بخوانید تا به شما کمک کند سرمایه خود را حفظ کنید. 

آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که وقتی قیمت ارزهای رمزپایه به شدت شروع به کاهش می کند، چه باید کرد؟ شاید بیقراری کنید یا به کسانی بپیوندید که معتقدند این پایان کریپتو است.

این کاهش عظیم قیمت چیز جدیدی نیست. این اتفاقات در تمام بازارهای مالی رخ می دهند. معمولاً دوره ای است که بازار پس از یک دوره طولانی حرکت صعودی آرام می شود و سعی می‌کند به ثبات نسبی دست پیدا کند. 

ما به سرعت توضیح خواهیم داد که این رکودهای عظیم – معروف به بازارهای نزولی – چیست و برای زنده ماندن چه کاری می‌توانید انجام دهید. 

بازار کریپتو خرسی چیست؟ 

بازار کریپتو خرسی به یک بازار فروش قوی اشاره دارد که با کاهش قابل توجه قیمت برای مدت زمان قابل توجهی مشخص می‌شود. این دوره ای است که عرضه بیش از تقاضا است که منجر به کاهش قیمت ها و کاهش اعتماد سرمایه گذاران می شود. 

سرمایه گذارانی که چشم انداز بدبینانه ای دارند و پیش بینی می کنند که قیمت بازار به کاهش خود ادامه دهد، خرس نامیده می شوند. تجارت در بازار نزولی می‌تواند چالش برانگیز باشد، به ویژه برای معامله گرانی که تخصص کمی دارند. 

بازار نزولی نه تنها در فضای کریپتو بلکه در بازارهای سنتی مانند فارکس، سهام، املاک و مستغلات، اوراق قرضه و غیره نیز اتفاق می افتد. این کاهش قیمت می‌تواند به این دلیل باشد که فضای کریپتو نسبتاً جدید است و به اندازه بازارهای سنتی تثبیت نشده است. 

علل و ویژگی های بازار خرس کریپتو 

علل و ویژگی های بازار خرس کریپتو 
علل و ویژگی های بازار خرس کریپتو 

بازار نزولی می تواند چندین سال یا فقط چند هفته ادامه یابد. معمولاً زمانی شروع می شود که سرمایه گذاران اعتماد خود را به یک دارایی از دست می‌دهند (به دلیل عوامل مختلف) و شروع به فروش دارایی های خود می‌کنند. سپس، با کاهش قیمت دارایی، سرمایه‌گذاران بیشتری شروع به خروج از سرمایه‌گذاری خود خواهند کرد. 

اگرچه کاملاً مشخص نیست که چه چیزی باعث ایجاد بازار نزولی کریپتو می‌شود، عواملی مانند حجم معاملات کم، احساسات منفی دولت و سیستم مالی سنتی و محدودیت ‌های نظارتی، در میان سایر موارد، همگی در راه‌اندازی آن نقش داشته‌اند. 

یک بازار کریپتو خرسی معمولاً با دیدگاه های منفی درباره کریپتو در رسانه های اجتماعی، عرضه بیش از تقاضا برای کریپتو و بی اعتمادی به ارزهای دیجیتال در امور مالی سنتی مشخص می‌شود. همه اینها و موارد دیگر شروع به از دست دادن اعتماد سرمایه گذاران می کند. بنابراین، کاهش قیمت ادامه می‌یابد. 

 6 راه برای زنده ماندن در بازار کریپتو خرسی

دانستن برخی از اقداماتی که می‌توانید برای زنده ماندن در بازار کریپتو خرسی انجام دهید، مهم است. بنابراین، اجازه دهید به سرعت برخی از آنها را برای شما توضیح دهیم. 

 1. احساساتی نشوید 

احساساتی نشوید 
احساساتی نشوید 

اگر بازار خرس کریپتو را فرصتی برای خرید یک توکن با قیمت پایین می‌بینید و یا کاهش قیمت شما را ناراحت می‌کند، سعی کنید آرام بمانید و تصمیمات احساسی نگیرید. تصمیماتی که برگرفته از احساسات است اغلب منجر به پشیمانی می شود. 

بازار نزولی صبر و استقامت سرمایه گذاران را آزمایش می کند. حتی ممکن است باعث شود بسیاری از رمزارز کاملاً اجتناب کنند و آن را کنار بگذارند. با این حال، هرگز نباید فراموش کنید که بازارهای نزولی برای همیشه دوام ندارند. روندهای گاو نر Bull که به دنبال آن انجام می شود معمولاً از بازارهای نزولی پیشی می گیرد. در نتیجه، باید به روانشناسی تجارت خود تسلط داشته باشید تا از ترس یا تردید تاثیر نگیرید. 

 2.راه نجات از وضعیت خرسی بازار کریپتو: نمونه کارها را متنوع کنید 

تنوع در عبور نوسانات مهم است. شما باید سرمایه خود را در دارایی‌های رمزنگاری مختلف پخش کنید. همچنین می‌توانید سایر گزینه های کسب درآمد کریپتو مانند استیک را بررسی کنید. شرط بندی یک راه ساده برای ایجاد سبد سهام شما است – از شما در برابر تأثیر نوسانات روزانه قیمت محافظت می‌کند. 

خرید استیبل کوین های قابل اعتماد نیز ایده خوبی است. اگرچه استیبل کوین‌ها معمولاً سود قابل توجهی ندارند، اما چیزی در ما وجود دارد که وقتی بدانیم پولی داریم که در جایی نگهداری شده است، احساس رضایت می‌کنیم. همچنین می‌توانید به پروژه های یک اکوسیستم رمزنگاری رو به رشد بپیوندید. پروژه هایی را در نظر بگیرید که می توانند از طریق استیکینگ، استقراض و ایردراپ به شما درآمد بدهند. 

 3. میانگین هزینه دلار (DCA) 

به جای اینکه پول خود را به یکباره سرمایه گذاری کنید، می‌توانید در مدت زمان کمی در مقادیر افزایشی سرمایه گذاری کنید. به این ترتیب، بدون به خطر انداختن سرمایه خود، از رکود بازار استفاده خواهید کرد. به عنوان مثال، اگر هدف سالانه سرمایه گذاری 2000 دلار در بیت کوین (BTC) دارید، می توانید حدود 166 دلار در ماه سرمایه گذاری کنید یا آن را به سهم های هفتگی یا روزانه تقسیم کنید. 

سرمایه‌گذاری مبالغ کم با قیمت های مختلف، از استرس برای زمان‌بندی بازار برای پایین ترین قیمت ها یا جستجوی بهترین قیمت ها برای ورودی های تجاری جلوگیری می‌کند. DCA بهترین روش برای سرمایه گذاری آهسته و مداوم است. همچنین شما را از خطر تلاش برای به دست آوردن همه چیز به یکباره دور می کند. 

 4. راه نجات از وضعیت خرسی بازار کریپتو: Dip را بخرید 

خرید Dip به معنای خرید با قیمت پایین برای استفاده از کاهش قیمت است. ایده اصلی این است که کاهش قیمت در نقطه ای بهبود یابد و پتانسیل سود جدیدی را باز کند. 

از آنجایی که خرید Dip در بازار نزولی رایج است، سعی کنید خیلی زود خرید نکنید. بهتر است زمانی خرید کنید که اکثر مردم دارایی های خود را با ترس فروخته اند. یکی از راه های رسیدگی به این امر ممکن است خرید در بیت های کوچک باشد، مانند DCA، و همچنین استفاده از قیمت و شاخص های فنی برای دریافت بهترین ورودی ها. 

 5. بهترین نقاط ورودی را پیدا کنید 

بهترین نقاط ورودی را پیدا کنید 
بهترین نقاط ورودی را پیدا کنید 

همیشه می‌توانید با تکیه بر ترکیبی از ابزارها و شاخص ها، نقاط ورودی خوبی را در بازار نزولی پیدا کنید. این روش برای معامله گرانی که به دنبال کسب سود سریع هستند مفید است. 

شاخص هایی مانند شاخص قدرت نسبی (RSI)، میانگین محدوده واقعی و بازنگری فیبوناچی می‌توانند به شما در کشف نکات مهم در بازار کمک کنند. با ابزارهای خطی و مستطیل ها، می‌توانید قیمت های مهمی را نیز تعیین کنید تا بتوانید مقداری از پول خود را در انتظار یک روند صعودی سرمایه گذاری کنید. 

 6. راه نجات از وضعیت خرسی بازار کریپتو: صداهای خارجی را خاموش کنید 

با نظرات و تحلیی های بسیاری که توسط سرمایه‌گذاران، صاحبنظران و اینفلوئنسرهای رمزنگاری مختلف انجام شده است، حفظ خونسردی در یک بازار ممکن است غیرممکن باشد. با این حال، تصمیمات شما در این مدت می‌تواند به طور قابل توجهی بر موفقیت بلندمدت شما تأثیر بگذارد. بنابراین، مراقب باشید که به چه کسانی گوش می دهید و چه می‌خوانید، زیرا ممکن است شما را برای تصمیم گیری گیج کنند. 

برای حفظ تعادل ذهنی، به شما توصیه می‌کنیم که قیمت دارایی ها را روزانه بررسی نکنید. البته گفتن این کار آسان تر از انجام آن است. با این حال، بررسی مداوم قیمت ارزهای دیجیتال شما را در موقعیتی قرار می دهد که ممکن است تصمیمات احساسی بگیرید تا تصمیمات منطقی. 

همیشه به خود یادآوری کنید که چرا در ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کرده اید. هرگز فراموش نکنید که روزهای سخت هرگز دوام نمی آورند. شما باید یاد بگیرید که برای موفقیت بلندمدت ذهن روشنی داشته باشید. 

فراموش نکنید که مدتی را صرف تمرین کردن، یادگیری مهارت های جدید و شاید یادگیری استراتژی های جدید معاملات ارزهای دیجیتال کنید. 

آینده روشن به نظر می رسد 

شکی وجود ندارد که ریسک های عظیم معمولاً بازارهای نزولی را همراهی می کنند. با این حال، نمی‌توانیم استدلال کنیم که اگر به خوبی از عهده آنها برآیید، آنها مبنای خوبی برای موفقیت شما در روند صعودی بعدی هستند – فرآیندی که نیاز به برنامه ریزی استراتژیک و صبر دارد. 

هیچکس دوست ندارد پول از دست بدهد. به جای ضرر و زیان و تصمیم گیری اشتباه در بازار نزولی، می‌توانید اقداماتی را برای مدیریت سبد سهام خود انجام دهید. 

علیرغم نوسانات بازار کریپتو، ارزهای دیجیتال در حال پیشرفت به سمت پذیرش گسترده هستند.  در نتیجه، انتظار می‌رود که تعداد مشاغل موجود در صنعت بلاک چین در سال‌های آتی به رشد خود ادامه دهد.  این باعث می شود باور کنیم که رمزارزها برای ماندن در اینجا هستند. 

به این مطلب امتیاز دهید

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *