0

ژورنال معاملاتی ارزهای دیجیتال چیست و چرا به آن نیاز دارید ؟ 

ژورنال معاملاتی ارزهای دیجیتال
بازدید 677

آیا شما هم مانند بسیاری از افراد به حوزه ارزهای دیجیتال علاقه‌مند هستید و رویای داشتن یک شغل در این زمینه را دارید؟ پس پیشنهاد می کنیم در ادامه راهنما همراه ما باشید تا با برخی از ابزارهای مهم در این زمینه آشنا شویم. معامله گران مبتدی اغلب بدون بررسی موارد مهم معامله گری، وارد معاملات ارزهای دیجیتال می شوند و از همین رو مستعد اشتباهات بسیاری هستند. متأسفانه، آن‌ها به اندازه کافی از این اشتباهات درس نمی گیرند زیرا معمولاً برای بررسی عملکرد خود یک ژورنال معامله گری ندارد. خیلی از افراد علاقه ای به داشتن ژورنال معامله گری ندارند و این ژورنال حتی در بین معامله گران محبوبیت زیادی ندارد. با این حال، در اختیار داشتن ژورنال معامله گری یک ابزار ضروری است که به شما کمک کند در فعالیت های معاملاتی خود پیشرفت خوبی داشته باشید. بنابراین، بیایید بررسی کنیم که چرا به یک ژورنال معامله گری نیاز دارید و چگونه می توانید یکی از آن‌ها را داشته باشید.   

ژورنال معاملاتی ارزهای دیجیتال چیست؟ 

ژورنال معاملاتی ارزهای دیجیتال درواقع یک سند و یا اطلاعات ثبت شده می باشد که شامل جزئیات تمام معاملات شما را می شود. شما در این ژورنال باید اطلاعات مربوط به معاملاتی که انجام داده اید و دلایل انجام آن معاملات را یادداشت نمایید تا بتوانید عملکرد کلی خود را تجزیه و تحلیل نمایید. یک ژورنال خوب به شما کمک می کند تا مهارت های معاملاتی خود را در بازار مالی توسعه دهید و در عین حال، باعث می شود که در قبال معاملات سودده و ضرر ده خود مسئول باشید. ژورنال معاملاتی نه تنها برای فعلان در بازار ارزهای دیجیتال ارزشمند است بلکه هر معامله گری که در بازار مالی (فارکس، سهام و غیره) فعالیت می کند نیز به آن‌ها نیاز دارد.  

چرا به یک ژورنال معاملاتی ارزهای دیجیتال نیاز داریم؟ 

با یک ژورنال معاملاتی، می توانید استراتژی معاملاتی خود را نظارت کنید و بهبود بخشید. نگاهی به عملکرد خود داشته باشید و بدانید از چه کارهای اجتناب کرده و یا چه زمینه هایی را بهبود بخشید. در ادامه بیایید با نحوه کار یک سند معاملاتی بیشتر آشنا شویم : 

  • ژورنال معاملاتی به شما کمک می کند چارچوبی برای استراتژی های خود بسازید 

ثبت دقیق معاملات، محاسبات و حرکات خود در طول معامله به شما کمک می کند برداشت های دقیقی از عملکرد خود داشته باشید. شما می توانید از یادداشت های دقیق برای ایجاد یک چارچوب قوی استراتژی معاملاتی خود استفاده کنید. این چارچوب می تواند موفقیت معاملاتی شما را تعیین کند و به شما کمک کند از انجام حرکات متناقض جلوگیری کنید. 

  • به مدیریت احساسات شما کمک می کند 

معامله گران معمولاً باید تسلط بیشتری بر روی وضعیت روانی خود داشته باشند. موقعیت های مختلف بازار بر احساسات شما تأثیر می گذارد. با این حال، یک ژورنال معامله گری به شما کمک می کند تا افکار خود را سازمان‌دهی کنید و محرک های احساسی پشت هر معامله را درک کنید. 

وقتی بر استراتژی‌ هایی که یادداشت کرده اید، تسلط پیدا کنید، می ‌توانید با استراتژی ‌های اثبات‌ شده و نه از روی احساسات، تصمیم‌ های معاملاتی بهتری بگیرید. علاوه بر این، یک استراتژی ثابت به شما کمک می کند در موقعیت های مختلف بازار متمرکز بمانید. 

  • نقاط قوت و کاستی های شما در آن ثبت می شود 

با استفاده از این کار می‌ توانید دلیل و انگیزه خود از انجام هر معامله ‌ای که انجام می ‌دهید را پیدا کنید و از این اطلاعات برای اصلاح عملکرد خود و تقویت تصمیم گیری در معاملات استفاده کنید. 

در نتیجه، از تصمیماتی که منجر به نتایج سودمند می ‌شوند و تصمیماتی که ممکن است نیاز به بازنگری داشته باشند، آگاه خواهید شد. داشتن یک ژورنال به شما کمک می ‌کند تا نسبت به خطاهای خود مسئولیت پذیر باشید و معاملاتی خود را بهینه کنید و یا استراتژی خود را مجدداً تنظیم نمایید.  

  • می توانید برای رشد و پیشرفت خود برنامه ریزی کنید 

با به کار گیری برخی از جنبه های مهم در معاملات خود، می توانید اهدافی را برای خود تعیین کنید تا نتایج بهتری کسب نمایید. اهداف شما ممکن است شامل برخی موارد مانند افزایش سود، کاهش میانگین ریسک در هر معامله، اجازه به اتمام هر معامله بدون توجه به شرایط بازار، یا حتی کاهش ضرر باشد. 

عناصر یک ژورنال معامله گری مؤثر 

اکنون که با ژورنال معاملاتی بیشتر آشنا شدید، زمان آن فرا رسیده از موارد مهمی که باید در یک ژورنال معامله گری بگنجانید، آشنا شوید. ژورنال معامله گری شما می تواند در یک  دفترچه نوشته شود یا در صفحاتی مانند Google Sheets و Microsoft Excel یا یک فایل Word به صورت آنلاین ثبت شود. شما باید ژورنال معامله گری خود را با اطلاعات مرتبط به سبک معامله گری خود به روز کنید. برخی از مؤلفه ‌های کلیدی که می ‌توانید در ژورنال خود وارد کنید به شرح زیر می باشد : 

  • تاریخ و زمان 
  • اجرای معامله و نوع سفارش 
  • ابزار معاملاتی (به عنوان مثال، BTCUSD، LTCUSD، و غیره) 
  • بازه زمانی و طول مدت معامله 
  • حجم معاملات و محدودیت سرمایه 
  •  بلند یا کوتاه مدت بودن معامله 
  • نقطه ورود 
  • ثبت میزان ضرر و سود در نظر گرفته شده 
  • نقطه خروج 
  • منطق ورود و خروج از معاملات 
  • نتایج معامله گری (سود یا زیان) 
  • بررسی نسبت ریسک به سود 

همچنین می توانید برخی از پارامترها را برای بررسی عملکرد خود در نظر بگیرید و یا یک بخش برای نوشتن اطلاعات مهم اضافه کنید. اطلاعات اضافه شده می توانند شامل موارد زیر باشد : 

  • اهداف معامله گری شما 
  • فلسفه های معاملاتی 
  • نقاط قوت و ضعف در هر معامله 
  • افکار شما در مورد معاملات 
  • جنبه هایی که نیاز به بازنگری یا تقویت دارند 

همچنین می توانید اسکرین شات هایی از تنظیمات معاملاتی خود و سایر اطلاعات مهم به این اطلاعات اضافه کنید. نکته اصلی این است که ژورنال شما باید متناسب با سبک معاملاتی شما باشد و اطلاعات مهمی را برای بهبود معاملات شما پوشش دهد. 

3 پلتفرم پیشنهادی برای ژورنال معاملات ارزهای دیجیتال 

اگر فکر می کنید ایجاد یک ژورنال معاملاتی کار راحتی نیست، نگران نباشید! شما می توانید از چند ژورنال آماده استفاده کنید تا ثبت معاملاتی خود را آسان تر نمایید. بیایید در ادامه نگاهی به سه پلتفرم که خدمات ژورنالینگ ارائه می دهند، بیندازیم. 

  1. Coin Market Manager 

Coin Market Manager (CMM) یک پلتفرم برای مدیریت پورتفولیو و ژورنال معاملاتی ارزهای دیجیتال است که از ویژگی کاربردی و جذاب بسیاری برخوردار است. این پلتفرم به شما کمک می کند که به سرعت رشد کنید. زمانی که یک ژورنال در این پلتفرم ایجاد می کنید، باید اطلاعات معاملاتی خود را به صورت کامل در آن وارد کنید. همچنین می توانید از قابلیت CMM API برای اتصال حساب خود به صرافی و حساب CMM خود استفاده کنید. به این ترتیب، فرآیند ژورنال نویسی شما به صورت خودکار صورت می گیرد زیرا CMM به طور خودکار معاملات باز و بسته شما را دسته بندی می کند. خدمات Coin Market Manager در کتگوری های مختلفی ارائه می شود، شما  می ‌توانید به صورت رایگان از این سرویس استفاده کنید یا با قیمت 69.99 دلار و 89.99 دلار اشتراک ماهانه بخرید و از قابلیت های حرفه ای آن برخوردار شوید. اگرچه CMM یک ابزار معاملاتی عالی به شمار می آید اما برخی از بهترین ویژگی های آن تنها برای افرادی که اشتراک دارند، در دسترس خواهد بود. 

ژورنال معاملاتی ارزهای دیجیتال
  1. TraderSync 

TraderSync پلتفرم دیگری است که برای ثبت و پیگیری معاملات طراحی شده است. شما می توانید معاملات خود را به صورت دستی یا با وارد کردن یک فایل CSV ثبت کنید. این پلتفرم کاربرپسند بوده و دارای ویژگی هایی مانند ارزیابی عملکرد، ارائه گزارش های دقیق، قابلیت ایجاد یادداشت و تجزیه تحلیل اطلاعات است. خدمات TraderSync در سه کتگوری ارائه می شود که شامل Pro، Premium و Elite می باشند و هر کدام به ترتیب با قیمت 29.95 دلار، 49.95 دلار و 79.95 دلار اشتراک ماهانه در دسترس خواهند بود. 

  1. Traders Vue 

TradersVue دارای ویژگی ها و ابزارهای تحلیلی عالی است که می توانید برای معاملاتی خود از آن‌ها استفاده کنید. همچنین این پلتفرم دارای قابلیت به اشتراک گذاری اطلاعات است که به شما امکان می دهد سوابق معاملاتی خود را با دوستان و اعضای انجمن به اشتراک بگذارید. سایر ویژگی های TradersVue عبارت اند از : 

  • یادداشت های معامله گری 
  • تجزیه و تحلیل ریسک 
  • عملکرد خودکار ورود به معامله 
  • نمودار خودکار قیمت  

شما می توانید به صورت رایگان از این خدمات استفاده کنید، اما برای استفاده از خدماتی مانند تجزیه و تحلیل و نمودار نیاز به خرید اشتراک ماهانه خواهید داشت، برای آن که بتوانید بدون محدودیت از تمامی قابلیت های این پلتفرم بهره‌مند شوید می توانید اشتراک های طرح نقره ای (ماهانه 29 دلار) یا طلایی (ماهانه 49 دلار) پلتفرم را خریداری نمایید.  

ژورنال معاملاتی ارزهای دیجیتال

گامی برای تبدیل شدن به یک معامله گر منضبط  

برای موفقیت در معامله گری باید همه عملکردهای خود را بررسی کنید. یک ژورنال معامله گری به شما کمک می کند تا بتوانید یک معامله گر منظم و حرفه ای شوید. با یک ژورنال معاملاتی مؤثر، می توانید روند معاملاتی خود را نظارت و بررسی کنید و در نتیجه به صورت متوالی به کسب سود بپردازید.  

به این مطلب امتیاز دهید

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *