0

چگونه کریپتو آزادی اقتصادی را امکان پذیر می کند

چگونه کریپتو آزادی اقتصادی را امکان پذیر می کند
بازدید 809

یادداشت زیر یک نامه درون سازمانی است که همین هفته آن را با کارمندان Coinbase به اشتراک گذاشتم و اکنون می خواهم آن را به صورت عمومی به اشتراک بگذارم تا مردم ببینند چگونه ما در راستای مأموریت خود برای افزایش آزادی اقتصادی در جهان فعالیت می کنیم.

تز اصلی ما این است که پذیرش و استفاده بیشتر از ارزهای دیجیتال، آزادی اقتصادی را در جهان افزایش می‌دهد، زیرا کریپتو بسیاری از کاستی های سیستم مالی فعلی را که مانع آزادی اقتصادی می شود را برطرف می کند.

هر سه ماهه در شرکت All Hands، ما مأموریت خود (آنچه در تلاش برای رسیدن به آن هستیم) و استراتژی خود (چگونه می خواهیم به آنجا برسیم) را بررسی می کنیم.

یکی از سوالاتی که اغلب از کارمندان می شنوم این است: «ارز دیجیتال چگونه آزادی اقتصادی بیشتری در جهان ایجاد می کند؟» این یک سوال فوق العاده است، و من دوست داشتم نظر خودم را با همه شما به اشتراک بگذارم.

اول، صرفا جهت یادآوری: آزادی اقتصادی یک معیار ترکیبی از 12 فاکتور است. آزادی اقتصادی، حقوق افراد برای کنترل کار و تلاش و دارایی خود را در هر کشور و در سطح جهانی می سنجد. آزادی اقتصادی در سراسر جهان بسیار متفاوت است، و در عین حال که اقتصاد ما یک موضوع جهانی است، ولی دولت هر کشوری کنترل قابل توجهی بر آزادی های مالی و اقتصادی مردم خود دارد. آزادی اقتصادی ضعیف و کم در یک کشور، همیشه به دلیل فعالیت های مخرب (مانند کلاهبرداری، ظلم و ستم و غیره) نیست – اغلب به دلیل سوء مدیریت (سیاست های پولی و مالی ضعیف) یا صرفاً زیرساخت های بد و نامناسب است.

چگونه کریپتو آزادی اقتصادی را امکان پذیر می کند؟

سوالی که باید پرسید این است: چگونه می توانیم یک اقتصاد جهانی بسازیم که در آن هر کسی که به اینترنت متصل است بتواند در آن شرکت کند، حقوق مالکیت اجرا شود و پول هم ارزش خود را حفظ کند؟ کریپتو راه حل این موضوع است. کریپتو نمی تواند مستقیماً تمام جنبه های آزادی اقتصادی (به عنوان مثال، سیاست های مالیاتی و مخارج دولتی) را بهبود بخشد، اما می تواند بیشتر محرک های اساسی را بهبود ببخشد.

چرا کریپتو می تواند به گونه ای منحصر به فرد در افزایش آزادی اقتصادی موثر باشد؟ زیرا این ویژگی های ذاتی را دارد:

کریپتو یک شبکه باز و جهانی است

شبکه های کریپتو باز هستند و موانع مربوط به مرزها را از بین می برند. این ویژگی به همه افراد در جهان اجازه می دهد تا در یک سری شبکه هایی مشترک، به همان روشی که در یک شبکه مشترک (اینترنت) ارتباط برقرار می کنند، تراکنش کنند. مهمتر از آن، خود این شبکه ها توسط دولت ها کنترل نمی شوند و در نتیجه نمی توانند از سیستم های پولی خود برای جلوگیری از آزادی (و رفاه) اقتصادی استفاده کنند. این اصل در طراحی منجر به بازارهای بازتر می شود و آزادی تجارت، آزادی سرمایه گذاری، آزادی مالی و آزادی پولی را افزایش می دهد.

کریپتو حقوق مالکیت را اعمال می کند

حقوق مالکیت به مردم این امکان را می دهد که درآمد خود را پس انداز کنند، ثروت خود را افزایش دهند و برای بلندمدت برنامه ریزی کنند، زیرا می دانند ثمره کارشان از مصادره یا سرقت ناعادلانه در امان است. قبل از کریپتو، اعتماد شما به حقوق مالکیت تابعی از اعتمادی بود که به دولت خود و احترام دولت به قانون داشتید. با کریپتو، هر کسی می تواند بدون دخالت اشخاص ثالث مورد اعتماد مانند دولت یا بانک یا بدون ترس از اینکه ثروتش به راحتی مصادره شود، ثروت خود را به دست آورد و رشد دهد. حقوق مالکیت در مورد توانایی انعقاد قراردادهای توافقی است. در برخی مناطق در سراسر جهان، یک قرارداد ارزش کمی دارد، زیرا نمی توانید به انجام و اجرای آن اطمینان داشته باشید. قراردادهای هوشمند لازمه ی اجرا را از دادگاه ها به بلاکچین منتقل می کنند و سود بردن از خصوصی سازی و مبادلات تجاری را ممکن می سازند.

چگونه کریپتو آزادی اقتصادی را امکان پذیر می کند: کریپتو بی طرف است

شبکه های کریپتو اغلب دارای نام مستعار (یا حتی ناشناس) هستند. برای آنها مهم نیست که کجا زندگی می کنید، نژاد یا جنسیت شما چیست، یا در انتخابات گذشته به چه کسی رای داده اید. برخلاف سیستم مالی فعلی، آنها ذاتاً باز و بی طرف هستند. هر کسی که به اینترنت متصل است می تواند کیف پول بسازد، به صورت کریپتو پول دریافت کند، آنها را در ارزهای دیجیتال خرج کند و یا در ارزهای دیجیتال ثروت به دست آورد. ارائه دهندگان خدمات مانند Coinbase طبق قانون در صورت لزوم برنامه هایی برای نظارت بر حسن اجرای قرارداد دارند، اما دسترسی به همه کریپتوها را کنترل نمی کنند و مالک این شبکه نیستند. اگر یکی از ارائه دهندگان تصمیم اشتباهی بگیرند یا مجبور به تنظیم مقررات نادرستی شوند، هر کسی می تواند از طریق دیگر ارائه دهندگان به شبکه های کریپتو دسترسی پیدا کند. علاوه بر این، کیف پول های خود حضانتی مانند کیف پول Coinbase، در مورد شمولیت مالی، میزان آزادی بیشتری را فراهم می کنند.

کریپتو قابلیت پویایی و تغییر پذیری را امکان پذیر می کند

همانطور که در بالا ذکر کردم، مؤلفه های مهمی در زمینه آزادی اقتصادی وجود دارد که ارز دیجیتال نمی تواند مستقیماً در مورد آنها کاری انجام دهد (به عنوان مثال، یکپارچگی دولت، سیاست های مالیاتی، سلامت مالی و غیره). با این حال، ارز دیجیتال با کاهش هزینه های جابه جایی، شرایط را برای تغییر فراهم می کند و به مردم این امکان را می دهد که هم ثروت جمع کنند و هم محدود به هیچ حد و مرزی نباشند. ارز دیجیتال با کاهش قابل توجه موانع برای انتقال یا خروج و در نتیجه افزایش آزادی اقتصادی، مظهر اصلی قدرت فردی است.

نتیجه گیری

همانطور که می بینید، ارز دیجیتال می تواند بر بسیاری از عواملی که منجر به آزادی اقتصادی بیشتر می شود، تأثیر بگذارد. هم می تواند به ایجاد اقتصادهایی با عملکرد بهتر در کشورهایی که آزادی اقتصادی کمتری دارند کمک کند و هم حرکت به سوی زندگی بهتر را آسان تر کند. به همین دلیل است که تز اصلی ما به عنوان یک شرکت این است که پذیرش و استفاده بیشتر از ارزهای دیجیتال، آزادی اقتصادی را در جهان افزایش می دهد.

فناوری اصلی ترین اهرمی است که می توانیم برای بهبود وضعیت انسان استفاده کنیم. به طور کلی، ارز دیجیتال یک پیشرفت فناوری مهم است که به ما این امکان را می دهد تا یک سیستم مالی آزادتر و بازتری بسازیم که افراد را قادر می سازد تا کار و دارایی خود را کنترل کنند. این بهترین ابزاری است که برای پیشبرد مأموریت ما برای افزایش آزادی اقتصادی در جهان وجود دارد.

و برای Coinbase چگونه است؟ کریپتو از بسیاری جهات هنوز نوپا است. استفاده از آن هنوز سخت است، شبکه های کریپتو با چالش های مقیاس پذیری مواجه هستند و اقتصاد ساخته شده بر روی زیرساخت های کریپتو همچنان در روزهای ابتدایی خود است و جای پیشرفت زیادی دارد. استراتژی و نقشه ما برای حل این چالش ها تنظیم شده است: ما بر روی ساخت محصولاتی با استفاده آسان است تمرکز کرده ایم که پیچیدگی بلاکچین ها را از بین می برد، و در حال ساختن اصول اولیه یک سیستم مالی کارآمد هستیم. هنوز راه زیادی در پیش داریم، اما به آینده بسیار امیدواریم.

به این مطلب امتیاز دهید

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *