0

چگونه در ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کنیم: 7 روش آسان برای مبتدیان 

چگونه در ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کنیم
بازدید 537

اگر در زمینه ارزهای دیجیتال به تازگی شروع به فعالیت کرده اید، احتمالاً به دنبال راه‌های آسانی برای سرمایه ‌گذاری هستید. سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال روز به روز محبوب تر می شود و البته دلیل خوبی هم پشت محبوبیت روز افزون آن وجود دارد. چگونه در ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کنیم؟

به عنوان مثال، بیت کوین برای سال‌ های متوالی عملکرد بهتری نسبت به بسیاری از دارایی ‌ها داشته است، بنابراین توجه معامله گران و سرمایه‌ گذاران مختلف را به خود جلب کرده است. از همین رو سرمایه گذاری در زمینه ارزهای دیجیتال برای خیلی از افراد بسیار جذاب است، اما اگر تازه شروع به کار کرده اید، جستجو در فضای ارزهای دیجیتال و سرمایه گذاری استراتژیک بر روی آنها می تواند دلهره آور باشد. خوشبختانه، راه های آسانی برای سرمایه گذاری وجود دارد، حتی افراد مبتدی می توانند به راحتی وارد این حوزه شوند و فعالیت خود را آغاز نمایند.

اگر شما هم از علاقمندان به سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال هستید، در ادامه این راهنما قصد داریم 7 روش آسان برای سرمایه گذاری در این صنعت را به شما معرفی کنیم که با استفاده از آنها می توانید به راحتی فعالیت خود را در این زمینه آغاز نمایید. 

1. خرید و نگه داری رمز ارزها 

چگونه در ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کنیم

می توان گفت که ساده ‌ترین و مطمئن ‌ترین راه برای سرمایه ‌گذاری در ارزهای دیجیتال، خرید و نگهداری آنها است. این راهکاری است که بسیاری از سرمایه ‌گذاران بلندمدت برای سرمایه ‌گذاری‌ در حوزه رمز ارزها، از آن استفاده می‌ کنند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک دارایی دیجیتال مانند بیت کوین، اتریوم یا موارد دیگر را بخرید و آن را در کیف پول رمزنگاری خود ذخیره کنید.

بخش دشوار فرآیند نگهداری رمز ارزها این است که ارزهای دیجیتال خود را ایمن نگه دارید، امنیت ارزهای دیجیتال شما به نوع کیف پولی که استفاده می کنید بستگی دارد.

هر کسی که درک خوبی از فضای ارزهای دیجیتال داشته باشد به شما توصیه می کند که اگر می خواهید سرمایه گذاری قابل توجهی در ارزهای دیجیتال انجام دهید، به سراغ کیف پول سخت افزاری بروید. بنابراین اگر تازه وارد صنعت رمزنگاری شده ‌اید و می ‌خواهید فضا ایمنی را در اختیار داشته باشید، پیشنهاد می کنیم یک کیف پول مناسب پیدا کنید و ارزهای دیجیتال خود را در آن نگهداری نمایید.  

2. استیکینگ ارزهای دیجیتال (Crypto Staking) 

استیکینگ ارزهای دیجیتال یک روش سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال به شمار می رود که محبوبیت آن در حال افزایش است. استیکینگ راهی برای کمک به تأمین امنیت شبکه ارز دیجیتال و دریافت پاداش برای آن است. شبکه‌ های اثبات سهام به نقش حیاتی سهامداران برای تضمین امنیت شبکه‌ هایشان متکی هستند.

اگر می‌ خواهید در حفظ چنین شبکه‌ هایی و در عین حال دریافت پاداش مشارکت داشته باشید، استیکینگ گزینه ‌ای است که باید در نظر بگیرید. در این مسیر باید بیاموزید که اثبات سهام چیست، و می‌ توانید هر تعداد ارز دیجیتالی را که دوست دارید خریداری کرده و به اشتراک بگذارید.

اتریوم یکی از محبوب ترین ارزهای رمزنگاری شده است که برای این منظور استفاده می شود، اما بسیاری از ارزهای دیجیتال دیگر نیز وجود دارند که می توانید آنها را استیکینگ کنید. خوشبختانه، برای انجام این کار نیازی به دانش حرفه ای در زمینه ارزهای دیجیتال ندارید و می ‌توانید با چند کلیک روی هر یک از پلتفرم ‌های فهرست شده، به یک سهامدار تبدیل شوید. 

3. وام دهی ارزهای دیجیتال (Crypto Lending) 

چگونه در ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کنیم

وام دهی ارزهای دیجیتال روش دیگری برای سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال با مشارکت بسیار کم است. در این روش، اساساً، شما وجوه خود را برای وام دادن در یک پلتفرم وام رمزنگاری در دسترس قرار می ‌دهید و زمانی که کاربران وجوه شما را قرض می ‌کنند، بهره ای را پرداخت می کنند که بخشی از آن به شما می ‌رسد. 

وام‌ دهی ارزهای دیجیتال و نحوه عملکرد آن را بررسی کنید تا بدانید آیا این روش سرمایه ‌گذاری مناسب شما است یا خیر. شما می توانید بدون داشتن تجربه ای در مورد ارزهای رمزنگاری شده در این کار شرکت کنید، با این حال، قطعاً کسب اطلاعات و تجربه می تواند به شما در این مسیر کمک کند.  

4. ایردراپ ارزهای دیجیتال (Crypto Airdrops) 

بیش از 20000 پروژه ارز دیجیتال در حال اجراست و هر روز پروژه های جدیدی در راه است. اغلب این پروژه‌ های جدید می‌ خواهند کاربران را با توکن ‌های رمزنگاری ‌شان آشنا کنند و بنابراین تعدادی از این توکن ها را به صورت رایگان به شما می ‌دهند. این فرآیند ایردراپ ارزهای دیجیتال نامیده می شود. وب‌ سایت ‌های زیادی وجود دارند که می ‌توانید از آنها ایردراپ ارزهای دیجیتال دریافت کنید و از این طریق می توانید ارزهای دیجیتال را دریافت نمایید و به نوعی بر روی آنها سرمایه گذاری کنید. شما باید چند کار مانند به اشتراک گذاری اطلاعات پروژه در رسانه های اجتماعی یا استفاده از پلت فرم آنها را انجام دهید. برخی از ایردراپ های ارزهای دیجیتال می توانند بسیار جذاب و قابل توجه باشند، مانند ایردراپ Uniswap در سال 2020، بنابراین این موضوع را ساده نگیرید. 

5. Faucets ارزهای دیجیتال 

چگونه در ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کنیم

راه دیگری برای وارد شدن به فضای ارزهای دیجیتال از طریق Faucets ارزهای دیجیتال است. Faucets نیز مانند Airdrops، در قبال انجام کارهای مختلف، از چرخاندن چرخ گرفته تا تماشای ویدیوها و تبلیغات آنلاین، به شما ارزهای دیجیتال ارائه می‌ دهند. چندین Faucets ارزهای دیجیتال وجود دارد که می ‌توانید هر روز بدون نیاز به خرید، مقداری ارزهای دیجیتال دریافت کنید. در ابتدا ممکن است جوایز زیادی به شما تعلق نگیرد، اما احتمال این که ارزش این دارایی ها افزایش پیدا کند، خواهد بود. خوب است بدانید که در گذشته Faucets جوایزی را مبتنی بر بیت کوین های کامل ارائه می داد.  

6. درخواست پرداخت در ارزهای دیجیتال 

امروزه بسیاری از کارفرمایان آماده پرداخت حقوق کارکنان خود با ارزهای دیجیتال هستند. به عنوان فردی که علاقه مند به داشتن ارزهای رمزنگاری شده است، می توانید از کارفرمای خود بخواهید که پرداختی های شما را با هر ارز دیجیتالی که مایل هستند، پرداخت کند. شما باید به پاسخی که دریافت می کنید احترام بگذارید، اما ارزش پرسیدن را دارد. در واقع، ارزهای دیجیتال یک روش پرداخت محبوب برای فریلنسرهایی است که از نقاط مختلف جهان کار می کنند و برخی از آنها به گزینه های پرداخت بین المللی دسترسی ندارند. چندین شرکت در ایالات متحده و سایر نقاط جهان نیز از ارزهای رمزنگاری به عنوان گزینه ای برای پرداخت حقوق استفاده کرده اند. با دریافت ارزهای دیجیتال، نیازی به خرید فعال ارز دیجیتال با پول فیات ندارید. به هر حال، اگر شما هم اکنون در مورد این موضوع با کارفرمای خود صحبت نکنید، هرگز نخواهید دانست که آیا کارفرمای شما از این ایده خوشش می آید یا خیر! 

7. استخراج ابری 

چگونه در ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کنیم

ارزهای رمزنگاری شده مانند بیت کوین که از مکانیزم اجماع اثبات کار استفاده می کنند، باید استخراج شوند. زمانی که ماینرها به میدان آمدند، در ابتدا این کار را از کامپیوترهای شخصی خود انجام دادند. با این حال، آن روزها گذشته است و در حال حاضر ماینرها به صورت دسته جمعی اقدام به استخراج ارز دیجیتال و تقسیم سود آنها می کنند. آنها این کار را از طریق استخراج ابری انجام می دهند و هر کسی می تواند در آن شرکت کند. شما نیازی به دانستن چیزهای زیادی در مورد ارزهای دیجیتال ندارید زیرا به طور فعال در فرآیند استخراج شرکت نخواهید داشت. شما فقط باید به یک استخر ماینینگ بپیوندید و با پرداخت هزینه به قدرت هش کمک کنید. سپس بر اساس میزان قدرت هش شما، سهمی از ارز دیجیتال استخراج شده به شما داده می شود. اگر این کار به درستی انجام شود، می ‌تواند یک منبع درآمد غیرفعال خوب برای باشد، همچنین مطمئن شوید که درباره شرکت ‌های استخراج ابری به صورت کامل تحقیق می کنید، تا درگیر کلاهبرداری ‌های استخراج ابری نشوید، زیرا تعداد زیادی کلاهبردار در این زمینه وجود دارد. 

شما کدام روش سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال را انتخاب می کنید؟ 

اگر به تازگی وارد فضای ارزهای دیجیتال شده اید، با استفاده از راه هایی که در این راهنما ارائه کردیم، می توانید سرمایه گذاری اولیه خود را شروع نمایید. استفاده از این روش ها با پیچیدگی کمی همراه است و تقریباً هیچ مشارکت فنی یا فعالی از طرف شما لازم نیست. برخی از راه ها نیازمند سرمایه اندکی هستند، اما برخی دیگر نه، بنابراین می توانید بدون توجه به وضعیت مالی خود بهترین روش سرمایه گذاری را انتخاب کنید. فقط مطمئن شوید که احتیاط می کنید زیرا کلاهبرداران زیادی در این فضا وجود دارند که منتظرند آنچه را که متعلق به شماست به دست آورند. 

به این مطلب امتیاز دهید

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *