0

چگونه ارز دیجیتال آیوتا (IOTA) بخریم؟ 

ارز دیجیتال آیوتا
بازدید 618

ارز دیجیتال آیوتا (IOTA (MIOTA مخفف Internet of Things (IoT) Application است و همانطور که از نام آن پیداست، هدف آن اتصال هر چه بیشتر دستگاه ها در یک اکوسیستم واحد است که توسط توکن MIOTA تأمین می شود.

Internet of things یا اینترنت اشیاء که با عنوان اینترنت چیزها نیز شناخته می شود به یک شاخه گسترده در صنعت تکنولوژی دلالت دارد.

اینترنت اشیاء به همه دستگاه هایی اشاره دارد که امروزه به اینترنت متصل شده اند، این دستگاه ها داده ها را جمع آوری کرده و با یکدیگر به اشتراک می گذارند.

به لطف گسترش فناوری، این روزها بسیاری از وسایلی که از آنها استفاده می کنیم با اینترنت سر و کار دارند و دارای سطح هوشمندی از علم دیجیتال می باشند.

حال که این تکنولوژی در حال توسعه است و به تمامی قسمت های زندگی ما نفوذ کرده است، راه کارهایی نیز به وجود می آیند تا استفاده از آن را بسیار راحت تر و سریع تر کنند.

IOTA نیز به وجود آمده تا راه حل های کاربردی را برای توسعه این فناوری ارائه دهد. وظیفه اصلی IOTA فراهم آوردن بستری برای انجام تراکنش ها با سرعت بالا است، به طوری که دیگر نیازی به دستگاه های مختلف در داخل شبکه نباشد و همچنین فرآیند اشتراک گذاری داده ها و منابع محاسباتی را به همراه تاریخچه تغییرناپذیر هر شرکت کننده را تسهیل می کند.

بزرگ ترین هدف IOTA این است که لایه پرداخت و یکپارچگی داده را برای برنامه‌ های مختلف اینترنت اشیا فراهم کند، این هدف می تواند یک عامل مهم در به وجود آمدن شهرهای هوشمند باشد.

تفاوت اصلی آیوتا با پروژه های دیگر حوزه ارزهای رمزنگاری شده این است که IOTA به یک بلاک چین متکی نیست و در عوض، دارای فناوری دفتر کل توزیع شده خود به نام Tangle می باشد.

Tangle وابستگی شبکه به استخراج ‌کنندگان و بلوک‌ های سنگین داده را از بین می ‌برد و به مسائل مربوط به هزینه‌ های تراکنش و مقیاس‌ پذیری که از جمله مشکلات فراگیر بلاک چین هستند، می ‌پردازد.

آیوتا همچنین می‌ خواهد با تمرکز بر پرداخت‌ های خرد به‌ عنوان پایه ‌ای برای اقتصاد مبتنی بر ماشین در آینده عمل کند، به همین دلیل است که فقدان کارمزد این شبکه از اهمیت ویژه‌ ای برخوردار است. 

نحوه خرید (IOTA (MIOTA در سال 2022

در ادامه همراه ما باشید تا به طور کامل با نحوه خرید رمز ارز  (IOTA (MIOTA آشنا شویم و شرایط خرید از صرافی های مختلف را بررسی کنیم.

همانطور که اشاره شد هدف آیوتا (MIOTA) اتصال هر چه بیشتر دستگاه‌ ها در یک اکوسیستم واحد است. آیوتا در زمینه های گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرد و این بدان معناست که توکن بومی آن یعنی MIOTA، در حال حاضر بسیار مورد توجه سرمایه گذاران قرار گرفته است. خوشبختانه، پیدا کردن صرافی که در آن بتوانید این دارایی را مبادله کنید، چندان دشوار نیست.

صرافی های بسیاری وجود دارند که می توانید با خیال راحت در آنها به خرید رمز ارز IOTA یا سایر رمز ارزهای برتر بپردازید.

در نظر داشته باشید که سرمایه گذاری در هر ارز دیجیتالی نیازمند دانش کافی در مورد آن رمز ارز است؛ همچنین در دورانی که بازار نزولی است بهتر است اقدام به سرمایه گذاری های بلند مدت نمایید تا بتوانید پس از گذشت مدتی به سود مناسبی دست پیدا کنید و درواقع نباید در بازارهای نزولی انتظار کسب سود زیادی را داشته باشید.

ما لیستی از پنج پلتفرم دارایی های رمزنگاری شده که جفت های معاملاتی MIOTA را ارائه می دهند را در ادامه راهنما در اختیار شما قرار می دهیم.

پلتفرم هایی که در ادامه معرفی خواهیم کرد از جمله معتبرترین صرافی های دارایی های دیجیتالی هستند و روزانه حجم معاملاتی بزرگی در آنها معامله می شود.  

هر یک از این صرافی ها از ویژگی های متمایز کننده ای برخوردار هستند و شما می توانید با بررسی ویژگی ها و قابلیت هایی که هر یک از این پلتفرم ها ارائه می دهند، بهترین آنها را برای سرمایه گذاری انتخاب نمایید.

از سوی دیگر، در ادامه سعی کرده ایم تا صرافی هایی را به شما معرفی نماییم که برای هر معامله گری می تواند مناسب باشد، بنابراین فرقی نمی کند که معامله گر روزانه هستید و یا می خواهید به صورت بلند مدت در رمز ارز IOTA سرمایه گذاری نمایید، احتمالا در لیست زیر صرافی مناسب خود را خواهید یافت.

به خاطر داشته باشید که MIOTA نام توکن بومی IOTA است، اما ممکن است برخی از صرافی ها نام این دو را به جای یکدیگر استفاده کنند، به هر حال این دو به هم مرتبط هستند و در صورت مشاهده IOTA یا MIOTA می توانید آن را توکن آیوتا در نظر بگیرید.  

صرافی بایننس 

صرافی بایننس به عنوان بزرگ‌ترین صرافی ارزهای دیجیتالی در نظر گرفته می شود و در مقایسه با سایر صرافی های ارز دیجیتالی دارای بیشتری حجم معاملات در 24 ساعت روز می باشد.

شما می توانید به معامله جفت های معاملاتی MIOTA در این بازار بپردازید، همچنین خوب است بدانید که بایننس دارای بیشترین نقد شوندگی در جفت معاملاتی MIOTA در بازار می باشد.

شما می توانید رمز ارز MIOTA را با استفاده از جفت های معاملاتی USDT، BTC، BUSD، BNB، ETH معامله کنید، از سوی دیگر این امکان را خواهید داشت تا این ارز دیجیتال را با استفاده از ارزهای فیات متنوعی که این صرافی ارائه می دهد، خریداری نمایید.

در نظر داشته باشید که کارمزدهای ارائه شده برای خرید با ارزهای فیات بسیار رقابتی بوده و از همین جهت مبلغ کمی را شامل می شود.

اگرچه برخی از کاربران به دلیل محدودیت های جغرافیایی نمی توانند به خدمات این صرافی دست پیدا کنند، اما ارزهای فیاتی که بایننس آنها را پوشش داده است از طیف گسترده ای برخوردار می باشد و بسیاری از کاربران از سراسر دنیا می توانند از این قابلیت استفاده نمایند.

بایننس سعی کرده است تا ترکیبی از سهولت استفاده و رویکرد نوآورانه را در اختیار کاربران خود قرار دهد تا علاقمندان و سرمایه گذاران، از مبتدی تا پیشرفته قادر به استفاده از خدمات متنوع این صرافی باشند و در تمام سطوح بتوانند احساس راحتی و امنیت کنند.  

صرافی  Bitfinex 

Bitfinex یکی دیگر از صرافی هایی است که می توانید از طریق آن توکن آیوتا را خریداری نمایید، با این حال خدمات این صرافی برای کاربران تازه کار در صنعت ارزهای دیجیتال، چندان در دسترس نمی باشد.

تقریباً می توان گفت که این پلتفرم برای معامله گران حرفه ای طراحی شده است و امکانات و ویژگی هایی را ارائه می دهد که سرمایه گذاران با تجربه تر قادر به استفاده از آنها هستند.

همچنینی باید این موضوع را در نظر بگیرید که زمان تأیید حساب در این صرافی بسیار طولانی خواهد بود، مراحلی که برای تایید حساب کاربری خود باید طی کنید به نسبت سایر صرافی ها بیشتر می باشد و از همین رو اگر به دنبال یک سرور سریع تر هستید، بهتر است به سایر گزینه هایی که در این لیست ارائه می دهیم، مراجعه کنید.

با این حال، اگر Bitfinex انتخاب شما است، پس از آن که اقدام به افتتاح حساب کاربری کردید و حساب شما مورد تایید قرار گرفت قادر خواهید بود رمز ارز MIOTA را در برابر ارزهای دیجیتالی مانند BTC و ETH و همچنین برخی جفت‌ ارزهای فیات مانند GBP، EUR، USD و JPY معامله کنید.

یکی از نکات مثبت استفاده از این پلتفرم این است که کارمزدهای معاملاتی در Bitfinex کم است و هر چه حجم معاملات ماهانه شما بیشتر شود مقدار کارمزد کمتر می شود. 

صرافی Gate.io 

Gate.io سامانه ای را فراهم آورده است تا بتوانید در آن به معامله تعداد زیادی از رمز ارزها بپردازید، Gate.io بستری است که به نوعی هم قابلیت های مناسب با تازه کاران را ارائه می کند و هم معامله گران کاملاً حرفه ای از امکانات و ویژگی های بسیاری در آن برخوردار خواهند بود.

با این حال، یک ایرادی که ممکن است برای مبتدیان مشکل ایجاد کند این است که Gate.io هیچ سپرده ی فیاتی را قبول نمی کند و این بدان معنی است که قبل از شروع سفر تجاری خود در صرافی Gate.io باید حداقل یک نوع رمز ارز داشته باشید.

از سوی دیگر، صرافی Gate.io یک صرافی قانون گذاری نشده یا unregulated است و از همین رو می تواند به عنوان یک مزیت برای کسانی است که به دنبال خصوصی نگه داشتن هویت خود هستند، به شمار بیاید، با این حال، unregulated بودن آن ممکن است برای برخی از معامله گران برجسته به عنوان یک منبع نگرانی تلقی شود.

در مجموع، صرافی Gate.io می تواند یک صرافی خوب برای افرادی باشد که می خواهند بر روی ارزهای دیجیتالی مختلف سرمایه گذاری نمایند و همچنین یک صرافی عالی برای خرید رمز ارز MIOTA نیز به شمار می آید. قبل از آن که اقدام به افتتاح حساب نمایید، باید در نظر داشته باشید که برای خرید توکن MIOTA باید ارزهای ETH یا BTC را در اختیار داشته باشید. 

صرافی HitBTC 

ارز دیجیتال آیوتا
ارز دیجیتال آیوتا

 HitBTCصرافی محبوب دیگری است که به معرفی آن در این لیست می پردازیم، این صرافی خدمات مفیدی را به کاربران تازه کار ارائه می دهد و از همین رو برای معامله گرانی که حداقل تجربه معاملاتی را دارند می تواند یک مکان عالی به شمار بیاید. HitBTC از ویژگی های بسیاری برخوردار است، این صرافی طیف وسیعی از آلت کوین ها را برای معامله در اختیار شما قرار می دهد و همچنین KYC در این پلتفرم اجباری نمی باشد.

برای انجام هر معامله نیازی به پرداخت کارمزدهای بالا نخواهید داشت که همین موضوع HitBTC را به یک انتخاب عالی برای معامله گران تبدیل کرده است. همچنین استفاده از این پلتفرم بسیار ساده می باشد و نیازی به راهنما و یا دستورالعمل های خاصی برای استفاده از آن نخواهید بود. اگر می‌خواهید توکن اصلی IOTA را در HitBTC خریداری کنید، برای شروع به BTC، ETH یا USDT نیاز دارید. 

صرافی بیت ترکس 

 Bittrex از دیگر صرافی های معتبر ارز دیجیتال می باشد، این صرافی طیف بسیار گسترده ای را از ارزهای دیجیتال موجود ارائه می دهد و کارمزد معاملات نیز در این صرافی پایین است.

با این حال، رابط تجاری این صرافی چندان بصری نیست و ممکن است برای مبتدیان کمی پیچیده به نظر برسد. اما افرادی که از حداقل دانش پایه در مورد معاملات و رمز ارزها برخوردار هستند، می توانند به راحتی از این صرافی استفاده نمایند.

Bittrex همچنین یکی از امن ترین صرافی های موجود است که توسط مهندسان امنیتی و کارشناسان این حوزه تأسیس شده است. با این حال، باید تأیید KYC آنها را دریافت کنید.

همچنین، اگر علاقمند هستید تا با استفاده از ارزهای فیات معاملات خود را انجام دهید، این فرصت را دارید تا رمز ارزهای متنوع و همچنین توکن IOTA را با استفاده از USDT و BTC معامله کنید، از سوی دیگر قابلیت دیگری نیز برای افرادی که روش های پرداخت فیات را ترجیح می دهند، در نظر گرفته شده است که در طی آن می توانند حساب خود را به صورت مستقیم از حساب بانکی خود (یا حتی کارت‌ های اعتباری و نقدی !) شارژ کنند. 

کلام آخر  درباره خرید ارز دیجیتال آیوتا

همانطور که در این لیست اشاره کردیم، راه های زیادی برای اضافه کردن توکن IOTA به سبد سهام ارزهای دیجیتال خود در پیش رو دارید، صرافی هایی که در این راهنما معرفی شدند همگی صرافی های قوی و قابل اعتمادی هستند که دارایی های دیجیتالی و رمز نگاری شده متعددی را ارائه می دهند و ثبت نام و معامله در آنها بسیار ساده می باشد.

با این حال، باید در نظر داشته باشید که صرافی های معتبر محدود به این موارد نمی شوند و شما می توانید با تحقیق و جستجو صرافی های دیگری را نیز برای خرید توکن IOTA پیدا کنید.

پیشنهاد می کنیم، قبل از آن که در یک صرافی و یا ارز دیجیتالی سرمایه گذاری نمایید، اطلاعات کامل در مورد آن را به دست آورید و با اطمینان اقدام به معامله نمایید.  

به این مطلب امتیاز دهید

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *