0

بررسی مقایسه محبوبیت طلا و بیت کوین

مقایسه محبوبیت طلا و بیت کوین
بازدید 341

بازار ارزهای دیجیتال شاهد لحظه‌ای تاریخی است؛ زیرا ارزش دارایی‌های تحت مدیریت صندوق ETF اسپات بیت کوین ارائه‌شده توسط بلک‌راک، با نماد IBIT، در آستانه فراتر رفتن از ۱۰ میلیارد دلار است. در این پست به بررسی مقایسه محبوبیت طلا و بیت کوین می پردازیم.

مقایسه محبوبیت طلا و بیت کوین

این نقطه عطف به ویژه با توجه به بازه زمانی نسبتاً کوتاه از زمان آغاز به کار آن، بسیار قابل‌توجه است. برای مقایسه، در نظر بگیرید که بیش از دو سال طول کشید تا ارزش دارایی‌های صندوق مبتنی بر طلا SPDR Gold Shares با نماد GLD به این نقطه عطف برسد.
با افزایش قیمت بیت کوین به بالای ۶۰ هزار دلار، صندوق IBIT تنها در یک روز ۵۲۰ میلیون دلار ورودی داشت و رکورد جدیدی را به ثبت رساند. هجوم گسترده سرمایه به این محصولات، جذابیت فزاینده ETFهای ارزهای دیجیتال را برای سرمایه‌گذارانی که به دنبال قرار گرفتن در این بازار، بدون پیچیدگی مدیریت رمزارزهای واقعی هستند، نشان می‌دهد.

علاقه روزافزون به ETFهای بیت کوین، تسلط ETFهای با پشتوانه طلا را به چالش می‌کشد. در همین راستا، شایان ذکر است که برخی از سرمایه‌گذاران شروع به مهاجرت به بازار کریپتو کرده‌اند و از صندوق‌های رمزارزی حمایت می‌کنند. با این حال، برخی از تحلیلگران و مدیران صندوق‌ها هم همچنان موضع محتاطانه خود نسبت به چنین محصولاتی را حفظ کرده‌اند.
رشد سریع ETFهای بیت کوین غیرقابل انکار است و در این میان، بسیاری از کارشناسان معتقدند که در سال‌های آینده، این ارز دیجیتال می‌تواند مسیر مشابهی را با ETFهای طلا در پیش بگیرد.

u.today

به این مطلب امتیاز دهید

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *