0

معرفی 7 نکته قبل از استفاده از ارز دیجیتال که باید در نظر بگیرید 

نکته قبل از استفاده از ارز دیجیتال
بازدید 515

انتخاب یک صرافی رمزنگاری زیاد سخت نیست، اما قبل از انجام برخی موارد باید نکاتی را در نظر بگیرید.این 7 نکته قبل از استفاده از ارز دیجیتال را به یاد داشته باشید.

با توجه به ارزش صنعت کریپتو در حال حاضر به میزان تریلیون ها دلار، جای تعجب نیست که صرافی های بی شماری برای سرمایه گذاران و معامله گران وجود دارد. اما اعتماد به یک پلتفرم با سرمایه خود و یافتن پلتفرمی که تمام نیاز های شما را به شما ارائه می دهد می تواند مشکل باشد. 

پس، هنگام انتخاب یک صرافی رمزنگاری باید به چه مواردی باید توجه کنید و به چه نکات ضروری خطرناک باید توجه داشته باشید؟ 

نکته مهم در مورد امنیت تبادل کریپتو 

قبل از اینکه در مورد مواردی که هنگام انتخاب یک صرافی رمزنگاری باید در نظر بگیرید صحبت کنیم، یک نکته بسیار مهم را باید به خاطر بسپاریم: هیچ صرافی 100٪ ایمن نیست. در حالی که برخی از آنها از سایرین ایمن تر و به طور کلی قابل اعتماد تر هستند، همیشه شانس کمی برای یک حمله سایبری موفقیت آمیز وجود دارد، صرف نظر از اینکه کدام صرافی را انتخاب می کنید. 

توصیه می کنیم زمانی که به طور فعال از وجوه خود استفاده نمی کنید، آنها را از طریق کیف پول سخت افزاری در انبار سرد نگهداری کنید. این امر مخصوصاً در صورتی ضروری است که صاحب دارایی ‌های کریپتو بزرگ هستید، زیرا اگر کیف پول گرم مبتنی بر مبادلات شما هدف قرار گیرد، یک هک می ‌تواند دارایی ‌های شما را تخلیه کند. کیف ‌پول‌ های صرافی برای ذخیره‌ سازی کوتاه‌ مدت بین معاملات یا سهام خوب هستند، اما نباید برای نگه‌ داری دائمی همه ارز های رمزنگاری ‌شده، مورد استفاده شما باشند. 

اکنون، بیایید آنچه را که باید در هنگام جستجوی صرافی ارز دیجیتال کامل خود در نظر داشته باشید، بررسی کنیم. 

1. سکه های پشتیبانی شده 

نکته قبل از استفاده از ارز دیجیتال

اگر به دنبال تجارت دارایی های مختلف در یک صرافی هستید، باید بدانید که آیا پلتفرم های احتمالی شما از آنها پشتیبانی می کنند یا خیر. اکثر صرافی های محبوب از صد ها سکه و توکن مختلف از جمله غول های بازار و تازه واردان پشتیبانی می کنند. اما همه صرافی ها یکسان نیستند، بنابراین ممکن است متوجه شوید که یک دارایی در Exchange A پشتیبانی می شود، در حالی که این مورد در Exchange B نیست. 

اگر به سکه‌ های جدید و آینده علاقه خاصی دارید، بررسی اینکه آیا آنها پشتیبانی می ‌شوند یا نه، مهم ‌تر است. فهرست شدن دارایی ‌های جدیدتر توسط صرافی ‌ها ممکن است زمان ببرد و برخی تصمیم می ‌گیرند به طور کلی از سکه‌ های خاص دوری کنند. بنابراین، اگر به دنبال سرمایه‌ گذاری در ارز های دیجیتال جدید تر هستید یا روی یک دارایی خاص تمرکز کرده ‌اید، مطمئن باشید که می ‌دانید صرافی احتمالی شما قبل از شروع از آن پشتیبانی می ‌کند. 

2.نکته قبل از استفاده از ارز دیجیتال: هزینه ها 

کارمزد ها عموماً به عنوان آفت صنعت کریپتو شناخته می شوند. چه در حال خرید، فروش، سهام یا استخراج باشید، همیشه نوعی هزینه وجود دارد. در حالی که برخی از صرافی ها تقریباً برای خدمات خود هزینه ای دریافت نمی کنند، برخی دیگر برای هر تراکنش مبلغ هنگفتی را درخواست می کنند که می تواند بسیار خسته کننده باشد. 

به عنوان مثال، Bitmex هزینه های بسیار پایین سازنده و گیرنده را به ترتیب 0.025٪ و 0.075٪ دریافت می کند. از طرف دیگر، Bittrex هزینه سازنده و گیرنده 0.35٪ را دریافت می کند. در حالی که این هنوز هم بسیار کم به نظر می رسد، مطمئناً می تواند در طول زمان افزایش یابد و تراکنش های بسیار بزرگ ممکن است صدها یا حتی هزاران دلار را به دلیل کارمزد ها از دست بدهید. 

همچنین چند صرافی وجود دارند که کارمزد معاملاتی را دریافت نمی کنند، مانند BlockFi. اما برخی از مبادلات رایگان با هزینه‌ های دیگری همراه هستند، بنابراین مطمئن شوید که قبل از راه ‌اندازی حساب، دقیقاً می ‌دانید برای هر اقدامی چه مبلغی از شما دریافت می ‌شود. 

3.نکته قبل از استفاده از ارز دیجیتال: ویژگی های امنیتی 

این یک جنبه بسیار مهم در هر صرافی ارز دیجیتال است. صرافی‌ های کریپتو حجم عظیمی از رمزارز را برای کاربران خود نگه می ‌دارند و آنها را به هدف اصلی برای مجرمان تبدیل می ‌کنند. بنابراین، اگر می‌ خواهید از دارایی‌ های خود تا حد امکان در هنگام تعامل با یک صرافی محافظت کنید، باید به ویژگی ‌های امنیتی توجه داشته باشید. 

پرچم‌ های سبز مختلفی در رابطه با ویژگی‌ های امنیتی یک صرافی رمزنگاری وجود دارد. احراز هویت دو مرحله‌ای، ذخیره‌ سازی سرمایه سرد، و لیست سفید آدرس کیف پول تنها چند گزینه هستند که امروزه ارائه می ‌شوند. به طور طبیعی، شما باید سعی کنید تا حد امکان از ویژگی های امنیتی موجود در صرافی انتخابی خود استفاده کنید تا از دارایی های خود به طور موثر محافظت کنید. 

ما مقاله ای در مورد ایمن بودن Coinbase و همچنین مقایسه صرافی هایی مانند Binance و Kraken یا Coinbase و Uphold داریم تا به شما ایده دهیم که کدام صرافی های بزرگ کدام ویژگی های ایمنی را ارائه می دهند. 

4.نکته قبل از استفاده از ارز دیجیتال: بیمه صندوق 

بسیاری از صرافی ‌های ارز دیجیتال برای کسانی که وجوه خود را از طریق یک مشکل فنی یا سرقت از دست می ‌دهند، بیمه صندوق ارائه می‌ کنند. هر صرافی از نظر بیمه متفاوت است، اما انتخاب صرافی که تضمین می کند وجوه شما را در ارتباط با یک نهاد رسمی بیمه می کند، سودمند است. 

برای مثال بایننس را در نظر بگیرید. این پلتفرم برای سپرده های دلاری تا سقف 250000 دلار در داخل ایالات متحده بیمه ارائه می دهد. این پلتفرم با شرکت بیمه سپرده فدرال (FDIC) همکاری می کند تا این امکان را فراهم کند. 

بیمه صندوق برای خسارات مالی متحمل شده از تغییرات بازار اعمال نمی شود. وقتی روی ارز های رمز نگاری شده سرمایه گذاری می کنید، به طور موثر خطر از دست دادن سرمایه را از طریق نوسانات قیمت تایید می کنید، بنابراین صرافی ها نمی توانند این را جبران کنند. 

5. سهولت استفاده 

اگر در صنعت کریپتو تازه کار هستید، باید صرافی را انتخاب کنید که زیاد سخت نباشد. برخی از رابط های تبادل می توانند بسیار ترسناک و گیج کننده باشند. این حتی می تواند شما را به طور کامل از تجارت کریپتو منصرف کند. اما صرافی ‌های زیادی وجود دارند که رابط‌ های ساده و راحت را برای تمام سطوح تجربه ارائه می ‌دهند. 

برخی از صرافی ها دو رابط مختلف را برای معامله گران با تجربه و مبتدی ارائه می دهند. به عنوان مثال، Coinbase یک رابط ساده از طریق صرافی معمولی خود ارائه می دهد، اما همچنین به کاربران اجازه می دهد تا از طریق Coinbase Pro تجارت کنند. همانطور که از نام آن پیداست، این نسخه از صرافی برای معامله گران باتجربه و حرفه ای که بازار را به خوبی درک می کنند بسیار مناسب تر است. بایننس همچنین دو رابط کاربری مختلف را از طریق اپلیکیشن گوشی هوشمند خود ارائه می دهد. 

6. در دسترس بودن جغرافیایی 

مانند بسیاری از وب ‌سایت‌ ها، صرافی ‌های رمزنگاری منوط به در دسترس بودن جغرافیایی هستند. از آنجایی که برخی کشور ها مانند چین و کره شمالی تجارت کریپتو را ممنوع یا محدود کرده اند، مبادلات فقط در مناطق مجاز قانونی وجود دارند. علاوه بر این، برخی از صرافی ‌ها به دلیل محدودیت ‌های بین ‌المللی، مجوز فعالیت تجاری در برخی کشور ها را ندارند، که در دسترس بودن آنها را بیشتر محدود می ‌کند. 

بسیاری از بزرگترین صرافی های رمزنگاری در بسیاری از مکان ها در دسترس هستند. به عنوان مثال، کراکن در اکثر کشور های جهان، به استثنای برخی موارد، از جمله عراق، سوریه، تاجیکستان و کره شمالی در دسترس است. در برخی کشور ها، مانند روسیه و یمن، می توان یک حساب باز کرد اما ممکن است نتوان از آن برای تجارت استفاده کرد. 

علاوه بر این، قوانین مالی محلی متفاوت می تواند منجر به در دسترس بودن جزئی شود. به عنوان مثال، شما می توانید بایننس را در اروپا برای هر عملکردی به جز معاملات مشتقات استفاده کنید، در حالی که یک نسخه مخصوص ایالات متحده از Binance برای مطابقت با مقررات دولتی وجود دارد. برخی از دارایی ‌های دیجیتالی نیز می ‌توانند بر اساس مکان معامله‌ گر محدود شوند. 

7.نکته قبل از استفاده از ارز دیجیتال: شهرت 

نکته قبل از استفاده از ارز دیجیتال

شهرت صرافی عامل مهم دیگری است که باید در نظر بگیرید. برخی از صرافی ها شهرت درخشانی دارند، در حالی که برخی دیگر به دلیل فعالیت های مشکوک، امنیت ضعیف یا حتی معاملات غیرقانونی شناخته می شوند. حتی اگر یک صرافی محبوب باشد، لزوما امن یا قابل اعتماد نیست. 

به عنوان مثال، Coinbase یک پلتفرم به طور کلی امن است که توسط میلیون ها نفر استفاده می شود، اما چندین بار در حال انجام فعالیت های غیرقانونی دستگیر شده است. 

همیشه ارزش دارد در مورد هر صرافی ای که در نظر دارید تحقیق کنید تا مشخص کنید آیا ثبت نام عاقلانه است یا خیر. 

وجوه شما مهم است و مبادله شما نیز مهم است 

وقتی در نظر می گیرید که سرمایه خود را کجا قرار دهید و تمام فعالیت های مرتبط با رمزنگاری خود را انجام دهید، تحقیق بسیار مهم است. در حالی که یک صرافی ممکن است مناسب به نظر برسد، عوامل خاصی ممکن است بر در دسترس بودن، قابل اعتماد بودن و سهولت استفاده تأثیر بگذارد. بنابراین، اگر به دنبال امتحان یک صرافی رمزنگاری جدید هستید، به ملاحظات بالا توجه داشته باشید تا بهترین شانس را برای انتخاب بهترین گزینه به خود بدهید. 

امیدواریم با مطالعه ی این مقاله توانسته باشید اطلاعات لازم در زمینه ی نکات کلیدی انتخاب صرافی های رمز نگاری را به دست آورید. 

شما می توانید با مطالعه ی دیگر مقالات ما در این زمینه اطلاعات بیشتری کسب کنید. 

به این مطلب امتیاز دهید

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *