0

لغزش در معاملات ارزهای دیجیتال چگونه است؟ 

لغزش در معاملات ارزهای دیجیتال
بازدید 577

هنگام معامله ارزهای دیجیتال، حتماً متوجه شده اید که وقتی سفارشات تجاری را انجام می‌دهید، آنها همیشه با قیمت مورد نظر شما اجرا نمی‌شوند. گاهی ممکن است سفارش با قیمت بالاتری اجرا شود و زمان دیگر ممکن است کمتر باشد. به این اتفاق لغزش قیمت می‌گویند. اما لغزش در معاملات ارزهای دیجیتال چیست و چرا لغزش رخ می‌دهد و چگونه میتوان از آن جلوگیری کرد؟ 

 لغزش چیست؟ 

 معامله گران معمولاً با در نظر گرفتن قیمت های خاص معامله می‌کنند. چه در حال خرید یا فروش یک ارز دیجیتال باشید، می‌خواهید آن را با قیمت مشخصی انجام دهید، که گاهی اوقات به دلیل لغزش امکان پذیر نیست. 

 هنگامی که لغزش رخ می‌دهد، باید به قیمتی غیر از قیمت ترجیحی که سفارش داده اید رضایت دهید. این وضعیت معمولاً به دلیل تغییر قیمت بین زمان ثبت سفارش و زمان اجرای آن ایجاد رخ می‌دهد. 

 لغزش ها می‌توانند بر اساس تأثیر آنها بر سود شما، مثبت یا منفی باشند. لغزش مثبت به شما مزیتی در بازار می‌دهد زیرا سفارش شما با قیمتی بهتر از قیمتی که ثبت کرده اید اجرا می‌شود. به عنوان مثال، اگر شما یک سفارش خرید را اجرا کنید و آن را با قیمتی کمتر از آنچه که سفارش داده اید اجرا کنید، شما را در شرایط بهتری قرار می‌دهد و فرصت کسب درآمد بیشتر را به شما می‌دهد. 

 لغزش منفی درست برعکس لغزش مثبت است. تغییر قیمت، سفارش شما را با قیمتی بدتر از آنچه در ابتدا سفارش داده بودید، قرار می‌دهد. یک مثال زمانی است که می‌خواهید یک دارایی، مثلاً 1 LTC را به 50 دلار بفروشید، اما سفارش با 48 دلار اجرا می‌شود. در این صورت معامله شما با قیمت کمتری انجام شد. 

 چه چیزی باعث لغزش معاملات ارز دیجیتال می‌شود؟ 

 نوسانات قیمت و نقدینگی پایین دو عامل اصلی لغزش در بازار ارزهای دیجیتال هستند. 

 نوسان قیمت 

 بازار ارز دیجیتال با تغییرات سریع قیمت دارایی مشخص می‌شود. ماهیت بی ثبات بازار، سفارشات را مستعد لغزش می‌کند. علاوه بر این، عواملی مانند تقاضا و عرضه، تصمیمات سرمایه گذاران، تبلیغات کاربران و مقررات دولتی بر قیمت ارزهای دیجیتال تأثیر می‌گذارند. بازار به راحتی تحت تأثیر این عوامل قرار می‌گیرد زیرا نسبتاً جدید است. 

 برخی از ارزهای دیجیتال محبوب نیستند. بنابراین، نقدینگی پایینی دارند و به همین دلیل مستعد لغزش هستند. اگر توکن نقدینگی کمی داشته باشد، خریدار و فروشنده کمی وجود دارد. بنابراین، اگر سفارشی، به ویژه یک سفارش بزرگ ثبت کنید، احتمال تغییر قیمت وجود دارد زیرا سیستم سفارش را انجام می‌دهد. 

 هر چه بازار نقدینگی بیشتری داشته باشد، احتمال لغزش زیاد قیمت ها کمتر می‌شود. فرض کنید می‌خواهید یک واحد از یک دارایی را با قیمت 200 دلار بخرید. هنگامی که معامله را انجام می‌دهید، با بهترین قیمت در دفترچه سفارش انجام می‌شود. اگر بهترین سفارش فعلی فقط 0.5 واحد از آن دارایی را داشته باشد، به این معنی است که سفارش را نمیتوان پر کرد. سپس سیستم سطح بعدی را جستجو می‌کند تا ببیند آیا میتوان سفارش را تمدید کرد. با افزایش قیمت برای تکمیل سفارش، قیمت اجرایی نیز شروع به افزایش می‌کند. این بدان معناست که برای تکمیل سفارش باید هزینه بیشتری بپردازید. 

 در این حالت بهترین قیمت بازار، نرخ بدتر است. 

 تحمل لغزش چیست؟ 

 با تنظیم درصد تحمل لغزش می‌توانید میزان قرار گرفتن در معرض لغزش را کنترل کنید. تنظیم تحمل لغزش در یک درصد مشخص به این معنی است که با تغییر قیمت در آن درصد، چه به سمت بالا و چه به سمت پایین، مشکلی ندارید. 

به عنوان مثال، اگر تحمل لغزش خود را روی 3٪ تنظیم کنید و می‌خواهید یک ارز دیجیتال به ارزش 100 دلار بخرید، به این معنی است که معامله از 103 دلار به عنوان حداکثر یا 97 دلار به عنوان حداقل قیمت مدنظر شما است. اگر قیمت به 104 یا 96 دلار برسد، صرافی معامله را انجام نخواهد داد. 

اگر قیمت به طور قابل توجهی نوسان کند، تحمل لغزش پایین باعث می‌شود معامله شکست بخورد. 

 سطح تحمل لغزش بالا به شما امکان می‌دهد با وجود نوسانات قیمت، معاملات شما تکمیل شود. از تحمل لغزش بالا معمولاً هنگام معامله در بازارهای پرنوسان یا پروژه های ارزهای دیجیتال با نقدینگی کمتر و حجم معاملات زیاد استفاده می‌شود، درست مانند پروژه راه اندازی یک سکه جدید. 

 با این حال، درصد بالای تحمل لغزش می‌تواند شما را در معرض خطر قرار دهد. مهاجم یک تراکنش در انتظار را می‌بیند و سپس یک تراکنش بسیار بزرگتر را قبل و بعد از تراکنش معلق قرار می‌دهد. این عمل شما را مجبور می‌کند که بالاترین قیمت لغزش ممکن را بر اساس تنظیمات خود بپذیرید و نفر اول از تفاوت ارزش سود می‌برد. 

 چگونه از لغزش جلوگیری کنیم؟ 

 لغزش ها ممکن است برای شما هزینه زیادی داشته باشد، به خصوص اگر شما یک معامله گر کوتاه مدت هستید که معاملات زیادی را انجام می‌دهید. با این حال، راه هایی برای حذف یا حداقل کاهش اثر لغزش ها در معاملات وجود دارد که در ادامه به بررسی آنها می‌پردازیم. 

 یکی از راه های جلوگیری از لغزش، انجام معاملات با سفارشات محدود است. لغزش تنها زمانی رخ می‌دهد که از سفارشات بازار استفاده می‌کنید. سفارش بازار نوعی سفارش تجاری است که به صورت خودکار با بهترین قیمت بازار اجرا می‌شود. استفاده از سفارش های محدود تضمین می‌کند که سفارش شما با قیمتی که می‌خواهید و نه با قیمت دیگری، اجرا می‌شود. 

یک محدودیت عمده برای تنظیم سفارش محدود این است که اجرای آنها تضمین نشده است. به این ترتیب، ممکن است فرصت ورود به معامله مورد نظر خود را از دست بدهید. 

 یکی دیگر از راه های کاهش تأثیر لغزش ها، معامله در بازارهایی با نوسان کمتر است. این کار ممکن است غیرممکن به نظر برسد زیرا بازار ارز دیجیتال به طور کلی بی ثبات است و تغییرات قیمت را به سرعت تجربه می‌کند. با این حال، برای جلوگیری از لغزش های گسترده، باید مراقب معاملات در دوره هایی باشید که برخی رویدادها یا اطلاعیه های مهم می‌توانند بر بازار تأثیر بگذارند. چنین دوره هایی با نوسان شدید قیمت مشخص می‌شوند. 

 سرمایه گذاری در دارایی های با نقدشوندگی بالا نیز می‌تواند تأثیر لغزش ها در معاملات شما را کاهش دهد، زیرا یافتن سفارش های مناسب کار دشواری نخواهد بود. 

 لغزش ها بخشی از تجارت ارز دیجیتال هستند 

 در بازار سنتی، زمان بندی رویدادها و اطلاعیه های اصلی آسان است، زیرا اغلب از یک تقویم ساختاریافته و برنامه ریزی شده پیروی می‌کنند. با این حال، تا حد زیادی، بازار ارزهای دیجیتال هنوز آنقدر ساختارمند و باثبات نیست، زیرا فعالیت رسانه های اجتماعی یک اینفلوئنسر می‌تواند قیمت یک توکن را در کوتاه مدت تغییر دهد. در نتیجه، زمان بندی برخی از رویدادهای بی ثبات کننده، دشوار است. 

 بسیاری از ارزهای دیجیتال با نقدینگی پایین وجود دارند و فرار از لغزش هنگام معامله آنها دشوار است. علاوه بر این، ممکن است هر بار معامله با سفارشات محدود غیرممکن باشد، به خصوص اگر یک معامله گر کوتاه مدت باشید. 

 لغزش ها ممکن است چندان اهمیتی نداشته باشند. اگر استراتژی شما نیازمند اجرای فوری یک معامله است، می‌توانید تفاوت قیمت ها را به عنوان هزینه نوسانی برای انجام معاملات در نظر بگیرید، که تا حد امکان پایین نگه داشته می‌شود. 

به این مطلب امتیاز دهید

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *