0

روز پیتزا بیت کوین چیست؟

روز پیتزا بیت کوین
بازدید 958

بیایید اولین تراکنش ارز دیجیتال را برای یک شیء ملموس مرور کنیم که به روز پیتزا بیت کوین مشهور است.

اگر تا به حال در زمینه رمزنگاری کاوش کرده باشید، احتمالاً با یک رشته بی پایان از اصطلاحات که توسط افراد در این صنعت استفاده می شود مواجه شده اید. اما همه چیز به همین جا ختم نمی‌شود.

همچنین سالگردهایی در دنیای ارزهای دیجیتال وجود دارد، از جمله روز پیتزا Bitcoin. اما معنای این روز به ظاهر مهم رمزنگاری چیست؟

روز پیتزا بیت کوین چیست؟

روز پیتزا بیتکوین چیست؟
روز پیتزا Bitcoin چیست؟

اگرچه بازار کریپتو بزرگترین رونق خود را در اواخر سال 2020 تجربه کرد، اما خود ارزهای دیجیتال برای مدت طولانی تری وجود داشته است.

شاید بدانید که اولین ارز دیجیتالی که تا به حال توسعه و راه اندازی شد بیت کوین (توسط ساتوشی ناکاموتو) در سال 2009 بود. در آن زمان، تقریباً هیچ کس نمی‌دانست که رمزارز چیست، و حتی بیت کوین، سکه ای که امروزه ارزش تصاعدی دارد، ارزشی نداشت.

در حدود یک سال پس از عرضه بیت کوین، این بیت کوین واقعاً ارزش چندانی نداشت، زیرا هرگز برای خرید چیزی استفاده نشده بود. بدون مقایسه واقعی، ارزش بیت کوین به طور کلی بین فروشندگان در فروم بیت کوین مورد مذاکره قرار گرفت.

اما همه اینها در 22 می 2010 تغییر کرد، زمانی که فردی به نام لازلو هانیچ Hanyecz تاریخ ساز شد. در این روز، هانیچ یکی از علاقمندان اولیه ارزهای دیجیتال، تصمیم گرفت که با استفاده از چیزی جز بیت کوین که در اختیار داشت، دو پیتزا بخرد.

امروز، یک بیت کوین به اندازه کافی ارزش دارد تا خانه خود را با یک کامیون پیتزا پر کنید، اما در آن زمان اوضاع بسیار متفاوت بود.

بنابراین، هانیچ وارد انجمن Bitcointalk شد و اعلام کرد که می‌خواهد 10000 بیت کوین برای دو پیتزا خرج کند. امروزه 10000 بیت کوین بیش از 300 میلیون دلار ارزش دارد.

در می 2010، ارزش آن حدود 40 دلار بود. هانیچ اظهار داشت که می خواهد دو پیتزا بزرگ بخرد و آنها را در خانه اش تحویل بگیرد. او حتی نوع تاپینگ هایی را که ترجیح می دهد مشخص کرد.

چند روز بعد، هانیچ توانست کاربری پیدا کند که بتواند این خرید را تسهیل کند. او با موفقیت توانست دو پیتزا به قیمت 10000 بیت کوین بخرد. بیایید امیدوار باشیم که او از تاپینگ ها خوشش آمده باشد.

روز پیتزا Bitcoin لحظه مهمی برای کریپتو بود

در روز بیت کوین پیتزا، اولین شی فیزیکی با استفاده از ارز دیجیتال خریداری شد. این امر به بیت کوین یک پاره واقعی داد و زمانی مشخص شد که علاقمندان به کریپتو متوجه شدند که بیت کوین چگونه می تواند ارزشی فراتر از آنچه که بین خریداران و فروشندگان در معاملات مجازی مذاکره می شود داشته باشد.

به این مطلب امتیاز دهید

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *