0

دلایل سقوط توکن STRK

دلایل سقوط توکن STRK
بازدید 268

توکن STRK پروژه استارک‌نت (Starknet) از زمان عرضه عمومی در روز سه‌شنبه، نیمی از ارزش خود را از دست داده است؛ زیرا تیم توسعه‌دهنده با انتقادات شدیدی درباره رویداد تولید توکن در سال ۲۰۲۲ مواجه است. در این پست به بررسی دلایل سقوط توکن STRK می پردازیم.

دلایل سقوط توکن STRK

معاملات توکن STRK روز سه‌شنبه ۲۰ فوریه آغاز شد. در ساعات ابتدایی، این رمزارز شاهد افزایش قیمت خود به ۳٫۵ دلار بود، اما نتوانست در این سطوح دوام بیاورد و نزدیک به ۵۰ درصد از اوج خود اصلاح شد. این ارز دیجیتال در حال حاضر با قیمت ۱٫۹۱ دلار معامله می‌شود.

طبق گزارش‌ها، حدود ۷۲۸ میلیون STRK بر اساس معیارهای از پیش تعیین‌شده، مانند مشارکت در بلاکچین و در جامعه آن، میان ۱٫۳ میلیون آدرس توزیع شد. با این حال، این فشار فروش نشان می‌دهد که گیرندگان احتمالاً توکن‌های دریافتی را به سرعت فروخته‌اند. این فشار فروش و افت قیمتی در حالی اتفاق افتاده که چند صرافی معتبر جهان، از جمله بایننس، پشتیبانی از استارک‌نت را آغاز کرده‌اند.

استارک‌نت یک پلتفرم رول‌آپ اتریوم است که به برنامه‌ها اجازه می‌دهد تا با استفاده از فناوری اثبات دانش صفر، مقیاس‌پذیری خود را افزایش دهند و صحت مجموعه‌ای از داده‌ها را بدون افشای خود داده‌ها اثبات کنند.

طبق گزارش‌ها، برنامه باز کردن قفل توکن‌های STRK، انتقادهایی را در میان برخی از محافل رمزارزی ایجاد کرده است.

در هفته گذشته، ناظران بازار دریافتند که رویداد واقعی تولید توکن استارک‌نت در نوامبر ۲۰۲۲ اتفاق افتاده و در ابتدا دارای یک دوره انحصاری یک ساله بوده است.

در مقابل، توسعه‌دهندگان استارک‌نت می‌گویند که این رویداد در مقالات فنی آن ذکر و مستند شده بود، اما فعالان بازار متوجه آن نشده‌اند. با این حال، برخی از منتقدان آن را مخفی کردن حقایق می‌دانند و می‌گویند که ممکن است بیشتر به نفع خودی‌ها باشد تا جامعه.

coindesk

به این مطلب امتیاز دهید

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *