0

تحلیل قیمت بیت کوین ۱ اسفند

تحلیل قیمت بیت کوین ۱ اسفند
بازدید 191

قیمت بیت کوین (BTC) در ۱۵ فوریه به بالاترین سطح سالانه خود در ۵۲،۸۰۰ دلار رسید، اما از آن زمان تاکنون، کمی کاهش یافته است. با این وجود، بررسی تایم فریم هفتگی نشان می‌دهد که بیت کوین اخیرا چهار کندل صعودی را ایجاد کرده است. این روند با بسته شدن کندل هفته گذشته بیت کوین در سطح ۵۲،۹۰۰ دلار (که بالاترین رقم از سال ۲۰۲۱ محسوب می‌شود)، به اوج خود رسید. در این پست به تحلیل قیمت بیت کوین ۱ اسفند می پردازیم.

تحلیل قیمت بیت کوین ۱ اسفند

تحلیل قیمت بیت کوین ۱ اسفند

با وجود این حرکت صعودی قیمت، شاخص قدرت نسبی (RSI) هفتگی علائم نزولی را نشان می‌دهد. اگرچه RSI در حال افزایش است، اما یک واگرایی نزولی را نیز ایجاد کرده که اغلب قبل از معکوس شدن روند اتفاق می‌افتد.

تحلیلگران چه می‌گویند؟

معامله‌گران و تحلیلگران ارزهای دیجیتال در X (توییتر سابق)، روند آتی قیمت بیت کوین را مثبت می‌بینند. برای مثال، CryptoMichNL معتقد است که قیمت بیت کوین قبل از رویداد هاوینگ به ۱۰۰ هزار دلار خواهد رسید. در همین حال، CrediBULL Crypto پیش‌بینی می‌کند که قیمت بیت کوین می‌تواند قبل از صعودی شدن، بار دیگر سطح ۵۰ هزار دلار را آزمایش کند.

تحلیل قیمت بیت کوین ۱ اسفند

در این میان، متیو هایلند (Matthew Hyland) هم خاطرنشان کرده که این اولین بار است که قیمت بیت کوین قبل از رویداد هاوینگ، بالاتر از مقاومت فیبوناچی اصلاحی ۰٫۶۱۸ بسته می‌شود.
تحلیل تکنیکال بازه زمانی ۱۲ ساعته، به دلیل پرایس اکشن بیت کوین، تعداد موج‌ها و وضعیت شاخص RSI، از سناریوی افزایش قیمت این ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کند. پرایس اکشن بیت کوین نشان می‌دهد که این رمزارز بالاتر از فیبوناچی اصلاحی ۱٫۲۷ معامله می‌شود که اکنون انتظار می‌رود به عنوان حمایت عمل کند. از طرفی، RSI هم یک واگرایی صعودی (سبز) ایجاد کرده و در حال افزایش است. در نهایت، شمارش امواج هم نشان می‌دهد که بیت ‌کوین قبل از اصلاح، می‌تواند یک اوج دیگر را ثبت کند.

محتمل‌ترین شمارش امواج نشان می‌دهد که قیمت بیت کوین اکنون در موج سوم از یک حرکت پنج موجی رو به بالا قرار دارد (خطوط سفید). شمارش امواج فرعی هم به رنگ مشکی مشخص شده که قیمت را در موج پنجم و آخر نشان می‌دهد.

محتمل‌ترین سطح برای اوج حرکت صعودی در موج سوم، ۵۶ هزار دلار است که با مقاومت فیبوناچی اصلاحی ۱٫۶۱ مطابقت دارد و تقریباً ۷ درصد بالاتر از قیمت فعلی است. پس از آن، قیمت بیت کوین می‌تواند در موج چهارم اصلاح شود.

تحلیل قیمت بیت کوین ۱ اسفند

علی‌رغم این پیش‌بینی صعودی، اگر بیت کوین نتواند به بالای محدوده مقاومتی ۵۲،۳۵۰ دلار صعود کند، موج سوم پایان خواهد یافت. در این صورت، احتمال افت ۸ درصدی قیمت تا نزدیک‌ترین حمایت در سطح ۴۹ هزار دلار وجود دارد.

beincrypto

(1 امتیاز) - 1/5

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *