0

تحلیل قیمت بیت کوین ۱۴ فروردین

تحلیل قیمت بیت کوین ۱۴ فروردین
بازدید 194

داده‌های شاخص مدیران خرید (PMI) که روز دوشنبه منتشر شد، نشان داد فعالیت کارخانه‌های ایالات متحده در ماه مارس به طور غیرمنتظره‌ای افزایش یافته و این موضوع باعث افزایش شاخص قدرت دلار آمریکا و کاهش قیمت بیت کوین شد. در این پست به تحلیل قیمت بیت کوین ۱۴ فروردین می پردازیم.

تحلیل قیمت بیت کوین ۱۴ فروردین

بیت کوین در ساعات گذشته به ۶۶٬۰۰۰ دلار رسید، زیرا شاخص قدرت دلار آمریکا برای اولین بار از اواسط نوامبر به بالای ۱۰۵ رسید. پس از آنکه داده‌های منتشر شده در روز دوشنبه نشان داد فعالیت‌های تولیدی ایالات متحده به طور غیرمنتظره‌ای در ماه مارس افزایش یافته‌اند، احتمال کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در ماه ژوئن پس از انتشار داده‌های تولید به زیر ۵۰٪ رسید.

رشد داده‌های PMI علت ریزش قیمت بیت کوین

همان طور که می‌دانید تقویت پایدار دلار باعث انقباض مالی در سراسر جهان می‌شود و تمایل سرمایه‌گذاران را برای ریسک کردن کاهش می‌دهد. در نتیجه، به طور معمول، در پی این اتفاق دارایی‌های ریسکی از جمله بازار کریپتو دچار ریزش قیمت می‌شوند.

شاخص مدیران خرید (PMI) مؤسسه مدیریت عرضه (ISM) که روز دوشنبه منتشر شد، نشان داد فعالیت کارخانه‌های آمریکا به طور غیرمنتظره‌ای در ماه مارس افزایش یافته و شاهد اولین رشد خود از سپتامبر ۲۰۲۲ بوده است.

شاخص PMI نسبت به ماه گذشته (۴۷.۸)، ۲.۵ واحد افزایش یافت و به ۵۰.۳ رسید. به این ترتیب، ۱۶ ماه متوالی انقباض متوقف شد و کاهش نرخ بهره فدرال رزرو را تضعیف کرد. شاخص سفارشات جدید نیز افزایش یافت و به ۵۵.۸٪ رسید که نسبت به ۵۲.۵٪ ماه فوریه ۳.۳٪ رشد داشت.

بر اساس گزارش بلومبرگ، میزان کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در قراردادهای سوآپ برای سال جاری به کمتر از ۰.۶۵٪ پس از گزارش تولید کاهش یافته است. به عبارت دیگر، بازار اکنون انتظار دارد که فدرال رزرو از پیش‌بینی خود مبنی بر کاهش ۰.۲۵٪ نرخ بهره برای سال ۲۰۲۴ عقب‌نشینی کند. احتمال اینکه فدرال رزرو اولین کاهش نرخ را در ماه ژوئن ارائه دهد به زیر ۵۰٪ کاهش یافته است.

به دنبال انتشار گزارش ISM، بازدهی اوراق ۱۰ ساله خزانه‌داری آمریکا پس از بازگشت رشد تولید و افزایش نرخ تورم حدود ۰.۱۰٪ افزایش یافت. همچنین، این هفته حدود ۲۰ سخنرانی از سوی اعضای فدرال رزرو در این هفته خواهیم داشت و بازار احتمالا انتظار دارد که مقامات فدرال رزرو نسبت به کاهش قابل توجه نرخ بهره محتاط‌تر عمل کنند.

با این حال، برخی از تحلیلگران بر این باورند که افزایش بدهی‌های مالی در نهایت فدرال رزرو را مجبور می‌کند تا به سرعت نرخ بهره را کاهش دهد؛ کاری که به نفع صعود در بازار کریپتو خواهد بود.

با توجه به رویدادهای پیش رو، قیمت بیت کوین ممکن است برای مدتی نوسانی باقی بماند، زیرا چندین گزارش شغلی در این هفته ارائه خواهد شد، از جمله رقم حقوق و دستمزد غیرکشاورزی و نرخ بیکاری که در روز جمعه منتشر می‌شوند. علاوه بر این، هاوینگ بیت کوین نیز در اواخر این ماه انجام می‌شود.

کاهش قیمت بیت کوین تا کجا ادامه دارد؟

قیمت بیت کوین اکنون در پایین‌ترین سطح خود از ۲۵ مارس قرار دارد. از نظر Daan Crypto Trades، تحلیلگر بازار کریپتو، افت قیمت به زیر میانگین متحرک ۲۰۰ دوره‌ای در تایم فریم چهار ساعته که در حال حاضر ۶۷٬۳۳۰ دلار است، دور از ذهن نبود.

همچنین، بررسی نقدینگی دفترچه سفارشات صرافی بایننس حکایت از کاهش قیمت بیت کوین از هم‌اکنون تا هاوینگ آتی آن دارد. تصویر زیر که توسط شرکت متریال ایندیکیتورز (Material Indicators) به همراه کیث آلن (Keith Alan)، یکی از بنیانگذاران آن به اشتراک گذاشته شده است، افزایش نقدینگی سمت خرید تا ۶۰٬۰۰۰ دلار نشان می‌دهد. به گفته آن‌ها پول هوشمند (Smart Money) قیمت‌ را به ۶۲٬۰۰۰ دلار کاهش خواهد داد و علیرغم هفت کندل متوالی سبز ماهانه برای BTC، تا هاوینگ شاهد صعود مداوم نخواهیم بود.

آلن معتقد است زمانی که هاوینگ انجام شده و به اتمام برسد، سقف‌های جدیدی برای بیت کوین در دسترس خواهد بود.

به این مطلب امتیاز دهید

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *