0

تحلیل تکنیکال طلا 17 تیر

تحلیل تکنیکال طلا 17 تیر
بازدید 819

طلا (XAU/USD) با استقبال از پولبک دلار آمریکا از بالاترین سطح دو دهه اخیر خود، روند بهبود به سمت 1750 دلار را در جلسه معاملاتی بازار آسیا آغاز کرد و به بالاترین سطح روزانه خود در حدود 1745 دلار رسید. در این پست به تحلیل تکنیکال طلا 17 تیر می پردازیم.

تحلیل تکنیکال طلا 17 تیر

در حالی که بازار برای گزارش امروز وضعیت مشاغل ایالات متحده آماده می شود، شاخص دلار آمریکا (DXY) حدود  0.20 درصد کاهش یافت. همچنین بهبود شاخص ریسک در بحبوحه اظهارنظرهای مکرر بانک‌های بزرگ مرکزی جهان و تلاش‌ آنها برای مهار ترس از رکود اقتصادی، بر شاخص دلار تاثیرگذار بوده است. شایان ذکر است که کندل دوجی روز پنجشنبه در بالاترین سطح چند سال اخیر و همچنین قرار گرفتن اندیکاتور RSI در منطقه اشباع خرید نیز از عوامل مهم تاثیر گذار بر DXY بوده اند.

در این میان، بازده 10 ساله خزانه‌داری ایالات متحده روند بازگشت دو روزه خود را متوقف کرد در حالی که S&P 500 Futures حداکثر بدون تغییر چشمگیری باقی مانده است.

به لحاظ تکنیکال، شکست واضح خط حمایت قبلی امتدادیافته از جمعه گذشته، در کنار سیگنال های صعودی MACD ، خریداران طلا را در یک کانال صعودی سه روزه امیدوار نگه می دارد.

تحلیل تکنیکال طلا 17 تیر

گفته می شود، سطح 50-HMA نزدیک به تراز 1749 دلار، پیش از لمس خط بالایی کانال در حدود 1751 دلار، مانع از ادامه حرکات بازیابی می شوند. با این حال، باید توجه داشت که 100-HMA و سطح فیبوناچی اصلاحی 50% روند نزولی هفته گذشته، در حدود 1774 دلار، برای گاوهای XAU/USD یک مانع سر سخت به شمار می آید.

از طرف دیگر، برای افزایش هرچه بیشتر قدرت فروشندگان، پولبک های احتمالی باید خط حمایت کانال یعنی 1739 دلار را بشکنند. در این حالت، حمایت 1732 دلاری مانع بعدی خواهد بود که حرکت نزولی طلا را به چالش می کشد. اگر قیمت طلا به زیر تراز 1732 دلار کاهش یابد، احتمال سقوطی شارپی به سمت پایین ترین سطح قیمت ماه سپتامبر 2021 (شهریور 1400) نزدیک به 1721 دلار قوت می گیرد.

منبع: fxstreet

(30 امتیاز) - 4.9/5

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *