0

تحلیل بیت کوین قبل از هاوینگ ۲۰۲۴

تحلیل بیت کوین قبل از هاوینگ ۲۰۲۴
بازدید 250

افزایش ۹۱ درصدی قیمت بیت کوین تنها در ۴ ماه و رسیدن آن به سطح ۵۲ هزار دلار، توجه سرمایه‌گذاران را به خود جلب کرده است. بیت کوین اکنون با ارزش بازار ۱ تریلیون دلاری خود، به یکی از ۱۰ دارایی برتر از نظر ارزش بازار در جهان تبدیل شده است. در این پست به تحلیل بیت کوین قبل از هاوینگ ۲۰۲۴ می پردازیم.

تحلیل بیت کوین قبل از هاوینگ ۲۰۲۴

بیت کوین اکنون با رشدی ۳۴.۵ درصدی می‌تواند به سطح ۷۰ هزار دلار (در نزدیکی اوج تاریخی خود) برسد که باعث افزایش ارزش بازار آن به میزان ۳۵۰ میلیارد دلار خواهد شد. در پی این رشد، ارزش بازار آن حتی بالاتر از نقره و پوند قرار خواهد گرفت. اما آیا در حال حاضر، شرایط برای این رشد فراهم است؟

بیت کوین سابقه چنین رشد‌هایی را دارد و به نظر می‌رسد که در حال حاضر نیز با توجه به عواملی نظیر تأیید صندوق‌های ETF اسپات بیت کوین و رفع برخی چالش‌ها مانند توافق بایننس با رگولاتورها و پیشرفت روند پرونده ورشکستگی صرافی FTX، چنین رشدی تکرار شود.

نرخ‌ بهره پایین و تورم سرسام‌آور، عامل رسیدن بیت کوین به سقف تاریخی!

بازدهی محصولات مالی سنتی در نوامبر ۲۰۲۱ کمتر از ۰.۵۰ درصد بود که باعث شد سرمایه‌گذاران به دنبال دارایی‌های پرریسک‌تر برای دستیابی به بازدهی بالاتر باشند. تورم ایالات متحده که با شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) اندازه‌گیری می‌شود نیز در نوامبر ۲۰۲۱، نسبت به سال گذشته خود به ۶.۸ درصد رسید که بالاترین رقم از ژوئن ۱۹۸۲ محسوب می‌شد. شرایط پس از آن به شدت به نفع دارایی‌های کمیاب تغییر کرد؛ زیرا سرمایه‌گذاران بازار سهام از اختلالات زنجیره تامین جهانی و شیوع کووید ترسیده بودند.

تحلیل بیت کوین قبل از هاوینگ ۲۰۲۴


آخرین داده‌های تورم CPI برای ژانویه ۲۰۲۴ نشان‌دهنده افزایش ۳.۱ درصدی نسبت به سال گذشته است که بالاتر از چشم‌انداز فدرال رزرو ایالات متحده به حساب می‌آید، اما تورم به میزان قابل قبولی مهار شده است. تورم کنونی از نظر میزان ریسک با زمانی که بیت کوین به سقف خود رسید، قابل‌ مقایسه نیست. داده‌ها نشان می‌دهند که سرمایه‌گذاران انتظار رشد ۱۰.۹ درصدی سود را برای شرکت‌های S&P ۵۰۰ دارند که نسبت به ۳.۸ درصد در سال ۲۰۲۳ افزایش یافته است. بنابراین، سرمایه‌گذاران انگیزه کمی برای جستجوی دارایی‌های جایگزین در مقایسه با اواخر سال ۲۰۲۱ دارند.

صندوق‌های ETF اسپات، بیت کوین را به یک دارایی بالغ تبدیل می‌کنند!

صندوق‌های ETF اسپات از زمان راه‌اندازی در ۱۱ ژانویه، ۴ میلیارد دلار سرمایه در ایالات متحده جذب کرده‌اند و مجموع دارایی‌ آن‌ها از ۳۵ میلیارد دلار (۳.۵ درصد ارزش بازار بیت کوین) فراتر رفته است. برای مقایسه، مجموع دارایی‌ صندوق‌های ETF طلا بالغ بر ۲۱۰ میلیارد دلار است که معادل ۳ درصد از ارزش بازار آن، در صورت عدم احتساب موجودی ۵۰ درصدی مورد استفاده در جواهرات و مدال‌ها، است. این موضوع نشانه‌ای است که بیت‌کوین نسبت به نوامبر ۲۰۲۱ بالغ‌تر شده است.

مزیت دیگر بیت کوین ورود سرمایه سازمانی است. با این حال، قیمت آن همچنان ۲۵ درصد زیر سقف قیمت ۶۹ هزار دلاری قرار دارد و در صورتی که تورم را در محاسبات خود دخیل کنیم، این درصد بیشتر نیز می‌شود.

پذیرش بیت کوین افزایش یافته است، اما برآوردهای صعودی از قیمت ۱۰۰ هزار دلار یا بالاتر، هنوز محقق نشده است. از طرف دیگر، یک شرکت با سرمایه ۳ تریلیون دلاری در نوامبر ۲۰۲۱ یک رویای دور بود، اما برای مایکروسافت و اپل به واقعیت تبدیل شد. بنابراین، تا زمانی که ارزش دلار به کاهش خود ادامه ‌دهد، این امید وجود دارد که بیت‌کوین به بالای ۷۰ هزار دلار برسد، اما بعید است که چنین افزایشی تا قبل از رویداد هاوینگ در آوریل ۲۰۲۴ اتفاق بیفتد.

cointelegraph

به این مطلب امتیاز دهید

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *